Station2
Fra : mit_fornavn@overmark~

Dato : 18-05-09 20:38

Var der andre end mig der sad og blev smårystet over aftens Station 2, hvor
en 21 årig chauffør uden kørekort samlede en lille bøde sammen på 65000,- i
løbet af 24 km og 10 minutters kørsel. Her inkluderet bevidst at køre ind i
patruljevognen og 146 km/t i gennemsnitsfart gennem en lille landsby.

Magen til fartgal klaphat skal man dog heldigvis lede længe efter.

/Per

Fra : JBH

Dato : 18-05-09 20:40

<mit_fornavn@overmarken.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> landsby.
>
> Magen til fartgal klaphat skal man dog heldigvis lede længe efter.

Der skulle baldres knæskaller, sku der

mvh
JBH

Fra : Klaus G.

Dato : 18-05-09 20:57

> Der skulle baldres knæskaller, sku der
Nejnej, han skulle meldes ind i fremmed ligionen og sendes med et fly. Så er
han væk i 10år og det skal nok lære andre folk at lade være med den slags :)

--
Klaus G. aka. Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : Mogens

Dato : 18-05-09 21:04

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Nejnej, han skulle meldes ind i fremmed ligionen og sendes med et fly. Så
> er han væk i 10år og det skal nok lære andre folk at lade være med den
> slags :)

Jamen der er sikkert intet, der hjælper på den slags mennesker, som
tilsidesætter andres liv og levned på den måde. En 140-150 stykker gennem en
landsby (mx 70 km/t jvf. skiltning) på en sognevej - det er sgu for langt
ude, IMO...

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 18-05-09 21:30

Mogens skrev:

> [...]
> tilsidesætter andres liv og levned på den måde. En 140-150 stykker
> gennem en landsby (mx 70 km/t jvf. skiltning) på en sognevej - det er

Vi er enige. Nu er det ikke lige en sognevej. Området er lige i mit
nærområde, så jeg kender hvert et bump på vejen. Utroligt at det ikke
gik galt meget tidligt. Lige efter den 70 km/t du refererer til er
asfalten meget dårlig. Bitumen er trukket op gennem vejen. I regnvejr
kan jeg selv ved let gasgivning på BMW motorcykel med 90 hk lave
hjulspind. Så havde der været bare en smule fugt var han havnet inde i
det stengærde som jeg ved har kostet mindst 10 personer livet.

Faktisk håbede jeg at der kom en af de mange gyllevogne lige på de små
veje.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Mogens

Dato : 19-05-09 17:15

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Vi er enige. Nu er det ikke lige en sognevej.

Det var blot mit udtryk for en anden vej end motorvej

> Området er lige i mit nærområde

Gys...

> [...]
> gasgivning på BMW motorcykel med 90 hk lave hjulspind. Så havde der været
> bare en smule fugt var han havnet inde i det stengærde som jeg ved har

Vildt...

> Faktisk håbede jeg at der kom en af de mange gyllevogne lige på de små
> veje.

Nu satser jeg ikke personligt på andres ulykke, men det er klart, at BMW'ens
kørsel er total uanstændig !

Fra : claus b.p.

Dato : 20-05-09 10:51

JBH wrote:

> Der skulle baldres knæskaller, sku der

Det kunne du lide, - så skulle vi have ham til at race rundt i en
invalidevogn på skatteydernes regning?!
Sæt hellere en tændsnor rundt om halsen på ham, koblet til en detonator med
hastighedssensor, der fyrer hvis hastigheden overstiger 20km/t. Så er det jo
ikke henrettelse, - det er selvmord!

/Claus

Fra : Leonard

Dato : 20-05-09 15:32

claus b.p. wrote:

> Det kunne du lide, - så skulle vi have ham til at race rundt i en
> invalidevogn på skatteydernes regning?!

I hvilken kommune kan jeg få en invalidevogn på skatteydernes regning?

--
Leonard

Fra : Armand

Dato : 21-05-09 02:49

claus b.p. skrev:

> Det kunne du lide, - så skulle vi have ham til at race rundt i en
> invalidevogn på skatteydernes regning?!

Sådan er det vist bare.
Her i byen kørte en biltyv sig til invalid og sidder i dag i rullestol,
mandsopdækket døgnet igennem af fire plejere :-|

--
Armand.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-05-09 22:13

<mit_fornavn@overmarken.dk> wrote in

> [...]
> 65000,- i løbet af 24 km og 10 minutters kørsel. Her inkluderet
> bevidst at køre ind i patruljevognen og 146 km/t i gennemsnitsfart

Var det kun mig der tænkte at det indslag nærmest lignede et svar på den
kritik af politiets biljagter der har været bl.a. her i gruppen?

Fra : JBH

Dato : 18-05-09 22:34

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse
> <mit_fornavn@overmarken.dk> wrote in

> Var det kun mig der tænkte at det indslag nærmest lignede et svar på den
> kritik af politiets biljagter der har været bl.a. her i gruppen?

Jeg undrede mig også over at de fortsatte med forfølgelsen, for som jeg
forstod det, havde de visuel kontakt med ham da han påkørte dem, Da ville de
da senere kunne genkende ham (og muligvis hans kæreste som var passager) i
retten, når de fik fat i ham på hans bopæl e.l..

mvh
JBH

Fra : Jens Andersen

Dato : 19-05-09 09:20

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> de da senere kunne genkende ham (og muligvis hans kæreste som var
> passager) i retten, når de fik fat i ham på hans bopæl e.l..

Jeg synes det er for vildt at en politimand/bil for pisket en
situation op i de hastigheder på de steder. Så vigtigt kan det næppe være at
snakke med BMW manden her og nu.
Det lå vist i luften at det var en jagt politimanden godt kunne lide?

Mvh. Jens

Fra : Fly Christensen

Dato : 19-05-09 09:54

On Tue, 19 May 2009 10:20:18 +0200, "Jens Andersen"
<grundig_1@hotmail.com> wrote:

> [...]
>snakke med BMW manden her og nu.
>Det lå vist i luften at det var en jagt politimanden godt kunne lide?

Betjenten mente jo, at sådan, som der blev kørt, måtte det være en
biltyv. Ham får man ikke lige kontakt med, ved at henvende sig på
ejerens bopæl. Derfor fortsatte han eftersætningen.

Fly

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 19-05-09 16:57

JBH skrev:

> [...]
> da senere kunne genkende ham (og muligvis hans kæreste som var passager) i
> retten, når de fik fat i ham på hans bopæl e.l..

Kort sagt er betjenten en båtnakke. normalt har jeg respekt for deres
arbejde. Men her er der tale om for meget Bufford T. Justice, som vi
kender fra filmen. Han har slet ikke fattet alvoren i sine handlinger.
Dels skræmmer han næsten livet af sin kollega. Hun er tydeligt rystet.
Om det så er en biltyv eller ej. De har bilens nummer og har set manden.
Og kan kontakte ham senere. Skulle det så være en tyv, så har de bare
ikke vundet denne gang.

Jeg har kørt på de veje så mange gange at jeg kender hvert et bump og
fare. Flere gange presser kan biler ud i grøften. Det samme har BMW'en
sikkert også. Der hvor de ramme hinanden i en kurve er der totalt
uoversigtigt. De kan ikke se mere end 50m frem. Der er dobbelt linier.
Og så er det et af politiets yndlingssteder til færdselskontrol.

Minutter senere passerer de to kryds. Der sker jævnligt uheld. Det ene
har har sidevejene ubetinget vigepligt. Det andet har fuldt stop.

Lidt senere passerer de en motorcykel. Ham kender jeg tilfældigvis. Han
er lige kommet ud fra nok et kryds med dårlige oversigtsforhold. Skal
man ud derfra er kræver det en hurtig manøvre. Selvom de andre kun kører
80km/t

Senere flyver de gemmen Øster Ulslev med 194 km/t. En lille flække hvor
der næsten altid er børn på cykler, fodgængere og folk der bakker ud af
indkørsler. Så ser vi bort fra de to T-kryds der munder ud der.
Fotobilen holder der ofte. Kører du 53km/t, så skriver de billeter.

Så hvem der er helt og skurk et ment at afgøre. De er begge skurke.
Tilbage til skrivebordsarbejde med ham. Så kan han tænke over det et
halvt års tid.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : N/A

Dato : 19-05-09 20:47

Fra : Sørensen

Dato : 19-05-09 11:03

"Henrik > skrev >
> [...]
> svar på den
> kritik af politiets biljagter der har været bl.a. her i

Ja ! sådan en idiot skal fjernes fra vejene, at det så kun bliver
30 dage, det er noget politikerne må arbejde med, og det kan kun
gå for langsomt.Måske De skulle kigge over til England eller USA.

vh.
Sørensen

Fra : Mogens

Dato : 19-05-09 16:02

"Sørensen" <nogen@microsoft.com> skrev i meddelelsen

> Ja ! sådan en idiot skal fjernes fra vejene, at det så kun bliver 30 dage,
> det er noget politikerne må arbejde med, og det kan kun gå for
> langsomt.Måske De skulle kigge over til England eller USA.

Hvad gør de da der udover at jagte dem, som vi så det igår. Vipper
forbryderen af vejen vha politibilen?

Jeg tænkte lidt på, hvorfor betjenten ikke vippede manden af vejen med
forenden af politibilen. Men måske det havde været "for meget" for den
kvindelige kollega, som var ved at stå af undervejs, eller måske betjenten
ikke har lært tricket endnu

Fra : Leonard

Dato : 19-05-09 16:46

Mogens wrote:

> [...]
> for den kvindelige kollega, som var ved at stå af undervejs, eller
> måske betjenten ikke har lært tricket endnu

Enten har han ikke haft muligheden eller han har vurderet at faren ved
at gøre det var større end målet. Der skal foretages en risikovurdering
og politiet må ikke udsætte den eftersatte for unødig fare.

--
Leonard

Fra : N/A

Dato : 20-05-09 17:35

Fra : N/A

Dato : 20-05-09 17:35

Fra : apollo14

Dato : 20-05-09 15:40

Mogens skrev:
> [...]
> forenden af politibilen. Men måske det havde været "for meget" for den
> kvindelige kollega, som var ved at stå af undervejs, eller måske
Hej Mogens, min mor bor i det område han kører stærkt i, de kommer så at
sige forbi hendes indkørsel, og tro mig, havde de vippet ham en på
siden, da han kører ind i dem, så var bmw'en endt i enten et stengærde,
med dræbte efterfølgende, eller i et hus, hvor det kunne have ramt
uskyldige, hvad vil du helst, dræbe hende der sidder ved siden af, og
måske en modkørende bilist, som man kan se kommer kørende i modsat
vejbane, jeg mener betjenten gør det rigtige i det område, og de kan
desværre ikke gøre vippetricket på de lange veje, hvor der er masser af
mark.

At det ikke går galt dernede er helt vildt, og dem der påstår at inden
har kørt stærkt sindsygt dernede, skulle måske se om de kan finde nogle
klip fra det syddanske rally, hvor de netop kører i samme områder flere
gange, og endda ryger af vejen, drengerøven der kører bmw'en måtte gerne
komme forbi her, så ville jeg gerne vise ham hvordan man kører bil, og
han burde aldrig have kørekort nogensinde.

Det skal lige siges, jeg har et kørekursus om minder meget om politiets
(har en bodyguarduddannels, hvor vi var på kørekursus med en underviser,
som også træner politiet), og jeg syntes betjenten udviser lige præcis
den kunnen at, han kan kører bil i høj fart, hvilket ikke mange kan.

Fra : N/A

Dato : 20-05-09 17:35

Fra : tp

Dato : 18-05-09 22:53

> [...]
> landsby.
>
> Magen til fartgal klaphat skal man dog heldigvis lede længe efter.

og var jeg den eneste der tænkte det samme om politimanden? I selvsamme by
når politiets bil 191km/t inden byskilet forlades. I en by hvor han netop
ytrer at her er der med god grund 50km/t begrænsning. Men han undskylder
med at han havde god styr på hastigheden og at han mente at overblikket var
fint og at han forøvrigt var god til at køre (vel det samme enhver anden
der bliver taget med 110 på en landevej vil sige)

Mvh TP, der kun har prøvet den slags hastigheder på autobahn...

Fra : Henrik B.

Dato : 18-05-09 23:20

"tp" <no@mail> skrev i meddelelsen

> fint og at han forøvrigt var god til at køre (vel det samme enhver anden
> der bliver taget med 110 på en landevej vil sige)

Hvilket ikke desto mindre er mere sandt, end dem med 110 på landevejen.
Politifolk kører generelt bedre end gennemsnitsdanskeren. De er trods alt
jævnligt på kurser i avanceret køreteknik...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-05-09 00:20

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in

> Politifolk kører generelt bedre end gennemsnitsdanskeren.
> De er trods alt jævnligt på kurser i avanceret køreteknik...

Jeps. Nu ved vi ikke med sikkerhed hvilken motor der ligger i BMW'en, men
på de lige stræk kan polisen ihvertfald ikke hænge på.

Men bemærk hvor hurtigt politiet får indhentet BMW'en da det pludselig
handler om køreteknik på de snoede sogneveje.

Fra : Per

Dato : 19-05-09 06:23

Kent Oldhøj wrote:
> [...]
>
> Men bemærk hvor hurtigt politiet får indhentet BMW'en da det pludselig
> handler om køreteknik på de snoede sogneveje.

Ja - her kommer deres ekstrem køreuddannelse virkelig til gavn. Mange alm.
mennesker kan slet slet ikke være med her.

*/ Per

Fra : Peter C

Dato : 19-05-09 07:13

> Men bemærk hvor hurtigt politiet får indhentet BMW'en da det pludselig
> handler om køreteknik på de snoede sogneveje.

Ja, der blev jeg sgu lidt overrasket. Jeg havde lige sagt til konen at "når
BMW´en tydeligvis har mere motor på de lige stræk, har han vist alle gode
muligheder for at ryste ham af ude på de små veje" (da jeg gik ud fra den
også ville ta små sving bedre end en Peugeot 406 med hvad jeg formoder var
en V6-motor = lidt næsetung i det)

.... men hold da op, det hul op til Bimmeren fik han sgu hurtig lukket. Flot
politimandsarbejde.

Som fruen og jeg efterfølgende snakkede lidt om ... en ting er at det
kostede den 21-årige chauffør en bøde på over 65.000,- samt en bule i BMWen
som forsikringen næppe dækker. MEN at få sine fattige evner som racerkører
udstillet på landsdækkende TV ... DEN må gøre ondt

MVH Peter C:

Fra : ERLO

Dato : 19-05-09 08:48

Peter C
Tak for et fint indlæg.
Det undrede også os at den 21-årige ikke ville stille op til interview,
han gjorde jo alt for at blive landskendt og han havde chancen.
Mvh. ERLO

STØDDÆMPERE til alle biler haves

Fra : Armand

Dato : 19-05-09 22:12

Peter C skrev:

> [...]
> som forsikringen næppe dækker. MEN at få sine fattige evner som racerkører
> udstillet på landsdækkende TV ... DEN må gøre ondt

Manden er i grunden ikke ældre end at det sikkert gør ligeså ondt at
familie og omgivelser også erfarer hans kørsel.

Mon ikke også at den (måske) 16-årige skolepige han havde med har ghort
sig en livsferfaring (om tilsyneladende smarte fyre i BMW'er) :-/

--
Armand.

Fra : Leonard

Dato : 19-05-09 22:25

Armand wrote:

> Manden er i grunden ikke ældre end at det sikkert gør ligeså ondt at
> familie og omgivelser også erfarer hans kørsel.

I visse miljøer vil han nu være en helt, fordi han ikke bare standsede,
men gjorde et forsøg på at slippe væk.

> Mon ikke også at den (måske) 16-årige skolepige han havde med har
> ghort sig en livsferfaring (om tilsyneladende smarte fyre i BMW'er)
> :-/

Jeg overraskes til stadighed over hvilke typer unge piger vælger at
spilde deres liv, energi og kærlighed på.

--
Leonard

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-05-09 22:34

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> wrote in

> Jeg overraskes til stadighed over hvilke typer unge piger vælger at
> spilde deres liv, energi og kærlighed på.

Det er noget du kan få timelange forklaringer om af diverse psykologer. Det
er ikke noget man skal forstå, blot noget man skal konstatere at sådan er
det.

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 20-05-09 00:02

"Peter C" <pede_71@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> den også ville ta små sving bedre end en Peugeot 406 med hvad jeg formoder

And just for the record - det er en V6'er.

> ... men hold da op, det hul op til Bimmeren fik han sgu hurtig lukket.
> Flot politimandsarbejde.

Enig. Han har også været på samtlige kørekurser der findes i politiet. Det
kombineret med mange års erfaring er svært at hamle op med.

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-05-09 19:25

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote in

> Men bemærk hvor hurtigt politiet får indhentet BMW'en da det pludselig
> handler om køreteknik på de snoede sogneveje.

Og netop det viser jo bare at betjenten er langt bedre billist end idioten
i BMW´en og dermed langt mindre farlig ved de hastigheder. Som fodgængerne
der blev passeret forklarede det, politibilen var helt ovre i den modsatte
side OG sagtnede farten da de passerede - det viser med al ønskelig
tydelighed at føreren har styr på hvad der sker ved siden af vejen også.

Fra : Mogens

Dato : 19-05-09 19:29

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> side OG sagtnede farten da de passerede - det viser med al ønskelig
> tydelighed at føreren har styr på hvad der sker ved siden af vejen også.

Jep, jeg er helt enig.
Hans kollega burde imidlertid få sig et job på kontoret, fordi hun ikke kan
klare presset.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-05-09 19:31

"Mogens" <no@mail.com> wrote in

> Hans kollega burde imidlertid få sig et job på kontoret, fordi hun
> ikke kan klare presset.

Jeg kan nu godt lidt forstå det - jeg tror det opleves voldsommere som
passager netop fordi man er passager og ikke har nogen som helst
indflydelse på kørslen.

Fra : Mogens

Dato : 19-05-09 19:51

> Jeg kan nu godt lidt forstå det - jeg tror det opleves voldsommere som
> passager netop fordi man er passager og ikke har nogen som helst
> indflydelse på kørslen.

Jeg ka' ik' forstå det - det er jo deres hverdag. Og når hun så ligefrem
siger, at hun synes, han kører godt, så mener jeg, hun ikke er moden for
opgaven. Jeg tror faktisk, hun er nervøs for, at der skal ske en ulykke,
hvor sagesløse kommer alvorligt til skade/dør - og ikke bilisten eller hende
og hendes kollega...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-05-09 21:15

"Mogens" <no@mail.com> wrote in

> [...]
> ske en ulykke, hvor sagesløse kommer alvorligt til skade/dør - og ikke
> bilisten eller hende og hendes kollega...

Tjaa, umidelbart syns jeg det lød mere som at hun fysisk har det dårligt
hvilket sagtens kan skyldes den høje hastighed og de mange hurtige
bevægelser i alle retninger. Men jeg ved det ikke og entlig er det også
ligemeget når hun nu ikke er chauffør :)

Fra : Armand

Dato : 19-05-09 22:54

Henrik Stidsen skrev:
> "Mogens" <no@mail.com> wrote in

> Tjaa, umidelbart syns jeg det lød mere som at hun fysisk har det dårligt
> hvilket sagtens kan skyldes den høje hastighed og de mange hurtige
> bevægelser i alle retninger.

Jég var blevet køresyg senest lige efter at sognevejen var blevet entret

--
Armand.

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 19-05-09 23:53

"Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> Jep, jeg er helt enig.
> Hans kollega burde imidlertid få sig et job på kontoret, fordi hun ikke
> kan klare presset.

Hun har nu masser af gange vist at hun sagtens kan klare presset i andre
situationer, så jeg tror alene det måske skyldes utilpasheden ved at BMW'en
kører SÅ sindssygt som tilfældet er.
Derudover har hun været prøvesagkyndig, så hun er nok vant til tosserier i
trafikken - bare ikke helt af den slags

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-05-09 22:49

"Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> wrote in

> Derudover har hun været prøvesagkyndig, så hun er nok vant til
> tosserier i trafikken - bare ikke helt af den slags

Ja det må virkelig kræve is i maven :)

Fra : Armand

Dato : 19-05-09 21:36

Henrik B. skrev:
> [...]
> Politifolk kører generelt bedre end gennemsnitsdanskeren. De er trods
> alt jævnligt på kurser i avanceret køreteknik...

Og jeg keender betjente der hellere kører med hvilkensomhelst af deres
bekendte, end med deres kvindelige kolleger

--
Armand.

Fra : N/A

Dato : 20-05-09 00:07

Fra : claus b.p.

Dato : 20-05-09 10:59

tp wrote:

> [...]
> hastigheden og at han mente at overblikket var fint og at han
> forøvrigt var god til at køre (vel det samme enhver anden der bliver
Det er typisk dansk, TP. En klaphat overskrider alle etiske, moralske og
juridiske love, og du går efter politimanden der prøver at stoppe ham. Man
undrer sig ikke over den måde samfundet udvikler sig på. Heller ikke over at
politiet ikke tør uskadeliggøre manden, hvis de skulle få lejligheden.
/Claus

Fra : tp

Dato : 20-05-09 12:42

> [...]
> at politiet ikke tør uskadeliggøre manden, hvis de skulle få lejligheden.

At han burde få en straf for hans kørsel er vi alle enige om, men i mine
øjne kunne det meget nemt være gået galt. Alle mener åbenbart at politiet
kører fantastisk og derfor godt må køre 191 igennem en by, fred være med det
omend jeg ikke er enig. Men BMWen kører næppe over gennemsnittet, og denne
perso, der er i panik, og kun tænker på at slippe fra politiet, har næppe
overskudet til at vurdere enhver farlig situation. Dermed mener jeg et evt
barn i byen, eller det par vi ser langs vejen, kunne have været blevet et
offer. Havde han fået lov at køre, havde han sandsynligvis sænket farten og
de farlige situationer var undgået.

Mvh TP

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-05-09 16:11

tp skrev:

> langs vejen, kunne have været blevet et offer. Havde han fået lov at
> køre, havde han sandsynligvis sænket farten og de farlige situationer
> var undgået.

Indtil næste gang han gerne vil stikke af.

Herudover havde politibilen sirenen tændt. Det advarerede bla den
familie der blev interviewet.

Fra : Armand

Dato : 21-05-09 03:00

tp skrev:

> [...]
> langs vejen, kunne have været blevet et offer. Havde han fået lov at
> køre, havde han sandsynligvis sænket farten og de farlige situationer

Og hvis man i pressen dagen efter kunne læse at det viste sig at Mærsk
Mckinney Møller (eller hvemsomhelst anden) havde ligget bagbundet i
bagagerummet, hvad mon reaktionen så havde været??

--
Armand

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-05-09 09:52

On 19 Maj, 17:46, "Leonard" <piper...@gmail.invalid> wrote:

> Enten har han ikke haft muligheden

Der var vel næsten kun mulighed da de blev påkørt og lige da han blev
stoppet.

> Der skal foretages en risikovurdering
> og politiet må ikke udsætte den eftersatte for unødig fare.

Det klarede han da også fint selv

--
Christian

Fra : Mogens

Dato : 19-05-09 17:12

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> Der var vel næsten kun mulighed da de blev påkørt og lige da han blev
> stoppet.

> Det klarede han da også fint selv

Prøv at læse Ib Jakobsens indlæg - dét gi'r sgu stof til eftertanke, hvad
den lokalkendte skribent fortæller om de aktuelle forhold !

Fra : Mogens

Dato : 19-05-09 17:22

<mit_fornavn@overmarken.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> landsby.
> Magen til fartgal klaphat skal man dog heldigvis lede længe efter.

Hele sagen er her - forhistorie, politibilen og videoclippet:
http://nyhederne.tv2.dk/station2/article.php/id-22435026.html

Fra : Leonard

Dato : 19-05-09 17:46

<mit_fornavn@overmarken.dk> wrote:

> Magen til fartgal klaphat skal man dog heldigvis lede længe efter.

Desværre er der ikke så langt imellem fjolser af den kaliber, som man
kunne ønske ...

--
Leonard

Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 19-05-09 13:05

On 19 Maj, 10:20, "Jens Andersen" <grundi...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> snakke med BMW manden her og nu.
> Det lå vist i luften at det var en jagt politimanden godt kunne lide?

For fanden. Her sku pilitiet have lov til at skyde for at dræbe.
Betjenten i pasagersædet skulle have pillet ham ved øjenkontakten.
Hellere en død idiot end en død familie.

Benny

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 20-05-09 00:01

<hojvaelde@gmail.com> skrev i en meddelelse

>For fanden. Her sku pilitiet have lov til at skyde for at dræbe.
>Betjenten i pasagersædet skulle have pillet ham ved øjenkontakten.
>Hellere en død idiot end en død familie.

Prøv lige at se klippet igen.
Der er ikke ret mange sekunder, og en anden bil de næsten er uden om.
Det er vist kun i Hollywood der skydes i de situationer.

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 19-05-09 13:11

On 19 Maj, 17:57, Ib Jakobsen <sena...@post.tele.dk> wrote:

> [...]
> Om det så er en biltyv eller ej. De har bilens nummer og har set manden..
> Og kan kontakte ham senere. Skulle det så være en tyv, så har de bare

Glem det. Var det en biltyv vile de bare finde bilen udbrændt.

> [...]
>
> Så hvem der er helt og skurk et ment at afgøre. De er begge skurke.
> Tilbage til skrivebordsarbejde med ham. Så kan han tænke over det et

Nej betjenten er OK. Send biltyven til kød og benmelsfabrikken. Det
er det eneste han kan bruges til.Jo, hvis soldaterne skal have noget
levende at skyde til måls efter. Samfundstjeneste?

Benny

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 19-05-09 20:47

hojvaelde@gmail.com skrev:

> Glem det. Var det en biltyv vile de bare finde bilen udbrændt.

Og?. Er det værre end der er nogen der bliver kørt til lirekassemænd?.

> Nej betjenten er OK.

Mangler totalt situationsfornemmelse. Han kunne lige så godt trække
skyderen næste gang han ser en gammel dame gå over for rødt. Han kan
være nok så god til at køre bil. De er de veje ikke egnet til. Heller
ikke om det så var Tom Kristensen, John Nielsen eller hvad de nu hedder.

> Send biltyven til kød og benmelsfabrikken. Det
> er det eneste han kan bruges til.Jo, hvis soldaterne skal have noget
> levende at skyde til måls efter. Samfundstjeneste?

Se, sjovt nok har jeg netop også haft en benknuser med i mine tanker.
Sådan nogen idioter, ham i BMW'en og ham i Poloen, skulle have smadret
knæene så begge ben blev stive. Og så kunne de derefter passe den store
benknuser på Ringsted slagteri. Så kunne de stå der på deres smertende ben.

Men hvorfor kaldte betjenten ikke assistance?. Ville han lave sit eget
soloshow?.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 19-05-09 20:55

Ib Jakobsen skrev:

> [...]
> være nok så god til at køre bil. De er de veje ikke egnet til. Heller
> ikke om det så var Tom Kristensen, John Nielsen eller hvad de nu hedder.

Hans pointe var at det var en rigtigt skidt ting hvis det rygtedes
blandt de unge mennesker at "bare kør 200 km/t, så kan politiet ikke
følge med" og det kan jeg egentlig godt se fornuften i at undgå. Så
slipper man for at alle de unge brushaner bare klapper sømmet i bund.

Herudover var det altså ikke betjenten der valgte at forlade landevejen.

Ud fra hvad jeg så på klippet på nettet, har jeg svært ved at se at der
er andre end den eftersatte bilist der har et forklaringsproblem.

Det var ikke en biltyv, men bilens ejer der bare lige "manglede" sit
kørekort.

> [...]
>
> Men hvorfor kaldte betjenten ikke assistance?. Ville han lave sit eget

Han talte da med centralen løbende undervejs og fortalte hvor han var.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 19-05-09 21:41

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:
> [...]

> følge med" og det kan jeg egentlig godt se fornuften i at undgå. Så
> slipper man for at alle de unge brushaner bare klapper sømmet i bund.

Jeg siger heller ikke at han ikke skulle eftersætte. Han skulle bare
holde mens legen var god. Som jeg siger andetsteds så kender jeg de veje
som min egen bukselomme. Og det er ikke veje man kører over 200 på. En
god del har man set den ned til 70 på grund af mange uheld. Noget andet
er "biltyven" ikke havde kørt så langt med den hastighed hvis ikke der
var nogen efter ham.

> Herudover var det altså ikke betjenten der valgte at forlade landevejen.

Ser vi bort fra den familie med barnevognen så var det værste der kunne
at man kunne ryge ind på en mark.

> Ud fra hvad jeg så på klippet på nettet, har jeg svært ved at se at der
> er andre end den eftersatte bilist der har et forklaringsproblem.

Han har også et problem. De andre betjente vi har set i samme program
har netop talt om faren og man ikke skal tilsidesætte andres sikkerhed
for at få et par plovmænd i kassen.

> Det var ikke en biltyv, men bilens ejer der bare lige "manglede" sit
> kørekort.

Jeps, men som de selv siger kunne det være en biltyv. siden han tog
sådan på vej. Jeg forsvarer på ingen mode den unge mand.

> Han talte da med centralen løbende undervejs og fortalte hvor han var.

Men anmodede han om assistance. Blev der nævnt noget om det i
programmet. At det så ikke ville hjælpe er noget andet. Det påstås at
uden for normal arbejdstid er der kun to patruljevogen i hele
politikredsen. Den dækker alt syd for Køge-Næstvedlinien.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-05-09 22:32

Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> wrote in

> Noget andet
> er "biltyven" ikke havde kørt så langt med den hastighed hvis ikke der
> var nogen efter ham.

Som betjenten selv forklarede det, hvis de bare giver op så snart farten
overstiger 150km/t så bliver det normalen at folk bare trykker speederen i
bund og kører fra politiet. Det er en endnu værre situation.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 19-05-09 22:54

Henrik Stidsen skrev:

> Som betjenten selv forklarede det, hvis de bare giver op så snart farten
> overstiger 150km/t så bliver det normalen at folk bare trykker speederen i
> bund og kører fra politiet. Det er en endnu værre situation.

Ok. Det er også bare mig der er lidt sippet. 194km/t i 50km zone er der
da ingen risiko i. Jeg passerer stedet to gange om dagen. Næste gang
fotobilen holder der kører jeg bare 80 forbi. Og vender om og forklarer
at jeg lige har lidt travlt.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-05-09 22:46

> [...]
> da ingen risiko i. Jeg passerer stedet to gange om dagen. Næste gang
> fotobilen holder der kører jeg bare 80 forbi. Og vender om og forklarer

Nej, du er ikke sippet - du har bare fuldstændig misset pointen ;)

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 20-05-09 23:37

Henrik Stidsen skrev:

> Nej, du er ikke sippet - du har bare fuldstændig misset pointen ;)

Jeg er især glad for din smiley.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-05-09 21:13

> Men hvorfor kaldte betjenten ikke assistance?. Ville han lave sit eget
> soloshow?.

Der blev løbende givet position til vagthavende og på et tidspunkt siger
vagthavende også at det er op til de enkelte patruljer at vurdere hvor
langt de vil følge med - jeg havde indtryk af der var flere andre patruljer
på vej ud til området for at forsøge at fange BMW´en men de skal jo lige nå
at komme derud derfra hvor de nu er.

Fra : Armand

Dato : 19-05-09 22:08

Ib Jakobsen skrev:

> Men hvorfor kaldte betjenten ikke assistance?. Ville han lave sit eget
> soloshow?.

Du erklærer dig lokalkendt Ib, hvor stor er dækningsgraden for politi på
dé egne i politireforms-danmark?
Ved mandejagten efter det seneste skole-skyderi i Tyskland i påsken
mobiliseredes 1000 betjente på under en formiddag! En bemærkelsesværdig
mulighed, der skærer de danske forhold helt ud i pap

--
Armand.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 19-05-09 22:26

Armand skrev:

> Ved mandejagten efter det seneste skole-skyderi i Tyskland i påsken
> mobiliseredes 1000 betjente på under en formiddag! En bemærkelsesværdig
> mulighed, der skærer de danske forhold helt ud i pap

Melder historien noget om hvor langt væk fra de indkaldte forstærkninger?

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 19-05-09 22:29

Armand skrev:

> Du erklærer dig lokalkendt Ib, hvor stor er dækningsgraden for politi på
> dé egne i politireforms-danmark?

Fra pålidelig kilde, hestens egen mule, to patruljevogne dækker hele
sydøstdanmark efter fyraften. Plus en enkelt vildfaren fra rigspolitiet.
Sidstnævnte mødte det hold jeg kører motorcykel sammen med torsdag
aften. Det er ingen hemmelighed at de to HD der larmer mest er kørt af
et par kriminalbetjente med høj ancennitet. Så han ville se kørekort på
hele flokken. De vores to venner "tilfældigvis" kom til at vise deres
politi-id så fortrak han.

> Ved mandejagten efter det seneste skole-skyderi i Tyskland i påsken
> mobiliseredes 1000 betjente på under en formiddag! En bemærkelsesværdig
> mulighed, der skærer de danske forhold helt ud i pap

Det er da bare at sige FCK og Brøndby skal spille på Pladderballe
stadion. Så står de der gratis.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 19-05-09 23:59

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Fra pålidelig kilde, hestens egen mule, to patruljevogne dækker hele
> sydøstdanmark efter fyraften. Plus en enkelt vildfaren fra rigspolitiet.
Hvad kalder du sydøstdanmark i denne sammenhæng?

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 20-05-09 06:05

Ole Gaarde Kristensen skrev:
> "Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad kalder du sydøstdanmark i denne sammenhæng?

Det som sydsjællands og lolland-falsters politi dækker. Det som dækker
Næstved, slagelse, ringsted, Præstø og alt det som ligger syd for denne
linie. Inklusive Møn.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 20-05-09 10:34

> Det som sydsjællands og lolland-falsters politi dækker. Det som dækker
> Næstved, slagelse, ringsted, Præstø og alt det som ligger syd for denne
> linie. Inklusive Møn.

Så har hestens mule ikke ret.
Et er færdselspolitiet og hvad der ellers er af specielafdelinger på gaden.
Der er 2-3 almindelige patruljer alene nord for strømmen Plus hundepatruljer
(der i dag udgår fra Slagelse) der dækker hele kredsen.
Dertil kommer hvad der møder ind syd for strømmen. Det svinger, men er ret
sikker på at der møder 2 kørehold ind nede hos jer også.
Derudover er der en leder på gaden både nord og syd for strømmen.
At det så samlet set i nogen situationer er for lidt er så en helt anden
sag. Sådan tror jeg det alt andet lige altid vil være uanset hvor mange der
er.

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 20-05-09 17:24

Ole Gaarde Kristensen skrev:

> Så har hestens mule ikke ret.

Hvis man ikke kan stole på et par kriminalbetjente, så har du ret.

> Et er færdselspolitiet og hvad der ellers er af specielafdelinger på gaden.
> Der er 2-3 almindelige patruljer alene nord for strømmen Plus hundepatruljer
> (der i dag udgår fra Slagelse) der dækker hele kredsen.

Og de skal også servicere de gamle Nyk.f. og Nakskov politikredse. Helt
galt gik det for et år siden de man havde lavet en civil anholdelse i
Nakskov. Der blev rigtigt nok sendt et par betjente af sted i en bil.
Men de skulle hente en patruljevogn på stationen. De havde begge glemt
nøglerne til døren. Så de kunne ikke møde op rettidigt.

> Dertil kommer hvad der møder ind syd for strømmen. Det svinger, men er ret
> sikker på at der møder 2 kørehold ind nede hos jer også.

Det er så det der ikke gør i følge mine bekendte. Men nok om det. Det
bliver påstand mod påstand.

> Derudover er der en leder på gaden både nord og syd for strømmen.

Nope ikke uden for normal arbejdstid. Der skal vi til Næstved for at
finde en sådan. Men nu er vi off-topic i tråden.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 20-05-09 21:40

> Ole Gaarde Kristensen skrev:
>
> Hvis man ikke kan stole på et par kriminalbetjente, så har du ret.

Det ville jeg nu normalt ellers mene at man kunne

> [...]
> de skulle hente en patruljevogn på stationen. De havde begge glemt
> nøglerne til døren. Så de kunne ikke møde op rettidigt.

Alle patruljer skal som udgangspunkt dække hele kredsen.

> Nope ikke uden for normal arbejdstid. Der skal vi til Næstved for at finde
> en sådan. Men nu er vi off-topic i tråden.

Synes ellers altid han bevæger sig rundt nede sydpå. Vi så ham til skyderi i
fredags, men ellers er der langt imellem.
Og så respekterer jeg din OT for du har jo i bund og grund ret

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : N/A

Dato : 19-05-09 20:47

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 19-05-09 21:39

> [...]
> 65000,- i løbet af 24 km og 10 minutters kørsel. Her inkluderet bevidst
> at køre ind i patruljevognen og 146 km/t i gennemsnitsfart gennem en

Mener jeg hørte at han stod til 30 dages fængsel ud over frakendelsen af
kortet i flere år og den - for lill - bøde han får.

30 dage er i min optik ALT for lidt for at have udsat så mange mennekser
for livsfare!

Mvh
Anders

Fra : apollo14

Dato : 23-05-09 10:10

Anders T. Nielsen skrev:

> [...]
> kortet i flere år og den - for lill - bøde han får.
>
> 30 dage er i min optik ALT for lidt for at have udsat så mange mennekser

Og iflg. BT har han fået sit kørekort igen, det er jo helt forrykt, at
manden 2 dage efter han blev taget for det her, fik lov til at gå op til
en ny køreprøve, og få sit kort igen, som han så mister når han bliver
dømt igen, hvis ikke han udebliver fra retssagen.

Han kunne for min skyld, gerne få fjernet begge arme, og begge ben, så
han ikke kunne køre bil, eller lad os få iriskontrol,fingertryksstart
eller lign. i bilerne, så sådan en som ham, ikke kan kører bil igen
nogensinde (Det er kun tænkte eksempler).

Fra : Martin [6000]

Dato : 19-05-09 23:14

> Hele sagen er her - forhistorie, politibilen og videoclippet:
> http://nyhederne.tv2.dk/station2/article.php/id-22435026.html

Hooold kæft en idiot.. Alene der hvor han bevist knalder ud i siden på
betjentene tangerer til knippelsuppe en'masse'!

Synes det er helt iorden han blev forfulgt - sådan nogle skal bare
stoppes. Det er muligt det gik stærkt men det er tydeligt i klippet at
den betjent ved hvad han laver og har styr på situationen.

Politiet har efter min mening ikke handlet forkert. Der er kun 1 der har
handlet forkert i den situation og han blev lagt i håndjern til sidst ;)

Fra : sluppermand

Dato : 19-05-09 16:46

On 19 Maj, 22:36, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> Og jeg keender betjente der hellere kører med hvilkensomhelst af deres
> bekendte, end med deres kvindelige kolleger

Hvorfor?

Kent.

Fra : Armand

Dato : 20-05-09 00:07

sluppermand skrev:

> Hvorfor?

Fordi de ikke kan!

--
Armand.

Fra : N/A

Dato : 20-05-09 00:57

Fra : N/A

Dato : 20-05-09 00:07

Fra : sluppermand

Dato : 19-05-09 17:30

On 20 Maj, 01:07, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> Fordi de ikke kan!

Og det bygger du på?

Kent.

Fra : Armand

Dato : 20-05-09 00:57

sluppermand skrev:

> Og det bygger du på?

Øhh? Mig??

Jeg refererer til mandlige betjente som ikke gerne lader sig
transportere af en kvindelig kollega!
Dét må forøvrigt formodes at være ud fra givne erfaringer!

--
Armand.

Fra : Martin [6000]

Dato : 20-05-09 00:42

> Enig. Han har også været på samtlige kørekurser der findes i politiet.
> Det kombineret med mange års erfaring er svært at hamle op med.

Når man tænker på han er en gammel mand så kører han da okay ihvertfald :-

<dukkermig.avi> afspilles :D

Nuvel: Er man sikker på det er en V6? Den virker en kende bovlam på
toppen synes jeg :-/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-05-09 01:14

On May 19, 6:12 pm, "Mogens" <n...@mail.com> wrote:

> Prøv at læse Ib Jakobsens indlæg - dét gi'r sgu stof til eftertanke, hvad
> den lokalkendte skribent fortæller om de aktuelle forhold !

Ja, et godt indlæg.
Men jeg vil stadig mene at eftersættelsen var i orden, dog var der
tidpunkter hvor den var over grænsen.
Men betjentene vidste jo ikke hvorfor han stak af, det kunne jo have
været langt værre forbrydelser end manglende kørekort.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 20-05-09 17:35

Christian B. Andresen skrev:

> Ja, et godt indlæg.

Tak.

> Men jeg vil stadig mene at eftersættelsen var i orden, dog var der
> tidpunkter hvor den var over grænsen.

Jamen den var i orden. Den skulle bare havde været stoppet af betjenten.
Han presser den unge mand. Det kommer man ikke uden om. Det virker
underligt at på store dele af den vej de kørte på må vi andre end ikke
køre 80. Der er 70km/t begrænsning. Havde de ikke drejet fra var de en
km senere kommet til et kryds der er blevet reduceret til et T-kryds.
Der skete simpelthen for mange dødsulykker. Jeg kender en der blev dræbt
der. To km senere har man foretaget samme reduktion. Kort efter har man
utraditionelt valgt at sætte hastigheden på den store vej ned til
70km/t. Det gør man så yderligere en gang kort efter.

> Men betjentene vidste jo ikke hvorfor han stak af, det kunne jo have
> været langt værre forbrydelser end manglende kørekort.

Jo, men holdt op mod den risiko en sådan jagt udgør skal der være tale
om skrappe sager. Så som en flugtbilist eller flygtet morder.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 21-05-09 02:45

Christian B. Andresen skrev:

> [...]
> Men betjentene vidste jo ikke hvorfor han stak af, det kunne jo have
> været langt værre forbrydelser end manglende kørekort.

Det er ikke så længe siden at pressen nævnte at en patrulje havde
spottet den bil der senere blev brugt til et af de senere drive-by
skyderier - Dér sad de fleste vel med en tanke om hvorfor i alverden dén
dog ikke blev stoppet allerede da!

Det ér ikke til at forestille sig hvilke motiver en chauffør, der
forsøger at undslippe med så stor ihærdighed, har, og det mindst
sandsynlige er vel at manden ikke vil tages med frakendt førerret :-/
Da jeg så klippet slog det mig at den højkriminelle, som man kunne tro
man forfulgte, sagtens kunne have trukket våben og for den sags skyld
have skudt begge betjente inden de havde anet uråd; men dét skal vel
først ske en gang førend at man ændrer opfattelse af risiko og
nødvendighed i slige situationer :-/

--
Armand.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-05-09 01:16

On May 19, 8:25 pm, Henrik Stidsen <in...@henrikstidsen.dk> wrote:

> [...]
> side OG sagtnede farten da de passerede - det viser med al ønskelig
> tydelighed at føreren har styr på hvad der sker ved siden af vejen også.

Enig, jeg synes det var utrolig godt kørt, specielt det du nævner + de
sving som blev taget med hastigheder hvor jeg ikke engang turde gøre
det i en gocart

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Martin [6000]

Dato : 20-05-09 11:23

> Ingen grund til at dukke dig - for det gør han.

Ja det gør han faktisk.. det overrasker mig - ikke fordi han er betjent
og jeg ikke tillægger dem evner, men ene og alene på hans alder.

Gad godt have været med

> Jeg mener den er målt til 234 på ProVidaen så helt bovlam er den da ikke

Nja næh.. den har vel også kun omkring de 190hk?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-05-09 06:44

On May 20, 1:42 pm, "tp" <no@mail> wrote:

> [...]
> kører fantastisk og derfor godt må køre 191 igennem en by, fred være med det
> omend jeg ikke er enig.  Men BMWen kører næppe over gennemsnittet,

Mener du han ikke kørte over gennemsnittet ?
Han kørte 20 km med en gennemsnitsfart på næsten 140 km/t.
Godt han blev stoppet, hans oprindelige forbrydelse var ikke så slem
men det vidste betjentene jo ikke.
Det kunne være hvad som helst han havde gjort.

> [...]
> offer.  Havde han fået lov at køre, havde han sandsynligvis sænket farten og

Selvfølgelig havde han da gjort det, men skal man bare kunne slippe
for anholdelse ved at køre stærkt væk ?

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Martin [6000]

Dato : 20-05-09 22:33

> Jeg tror det som så mange andre steder drejer sig mest om erfaring,
> erfaring, og erfaring.

Jae.. men du ved når alderen ryger op går hastigheden ned - bare ikke
lige for ham gutten her

> Det er formentlig derfor det ofte er hans "slags" der får de lidt
> kraftigere biler og skal udføre netop disse opgaver.

Ja der vises med al tydelig at han er moden nok ihvertfald.

> Ja jeg tror eneste problem bagefter er hvordan man får pulsen ned under
> 300 igen

Det kan være hans kvindelige medpassager har et bud? hehe