dæk valg til nye sommerdæk
Fra : Johnny B [ 2000 Frb.~

Dato : 17-05-09 20:49

skal have nye dæk på sommerfælgene, men hvad skal jeg vælge ?
- der sidder Continental sport3 på nu, men de er slidt ned, så skal der jo
nye på, men hvad kan jeg vælge, hvis det skal stå fast og ikke larme for
meget ?
- nankang fra Thansen eller Goodyear, Continental, bridgestone, Simperit
eller hvad ?
- nogle dækmærker som jeg skal holde mig helt væk fra ?
- str. hedder 225/45/17 og skal være godkendt til min. 240 km/t.

--
Johnny B [DK 2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Henrik B.

Dato : 17-05-09 20:57

"Johnny B [ 2000 Frb. ]" <SLET_ALT_DETTE_johnnyb2000@gmail.com> skrev i
meddelelsen news:4a106a1d$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> meget ?
> - nankang fra Thansen eller Goodyear, Continental, bridgestone, Simperit

Alt efter hvilke bil/kræfter du kører med, så vil min fortsatte anbefaling
være netop CSC3! Det dæk har netop topprioritet, når det gælder vejkontakt
og lavt støjniveau...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : BJ

Dato : 17-05-09 22:26

KLIP

> Alt efter hvilke bil/kræfter du kører med, så vil min fortsatte anbefaling
> være netop CSC3! Det dæk har netop topprioritet, når det gælder vejkontakt
> og lavt støjniveau...

Har netop købt dem her til min S80:

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=15866160.123.32059&typ=R-147762&ranzahl=4&Breite=225&Quer=50&Felge=17&Speed=W&weiter=0&kategorie=1&Ang_pro_Seite=10&Transport=P&dsco=123&sowigan=So

Jeg er godt tilfreds indtil nu.

mvh/Bjørn J.

Fra : Johnny B [ 2000 Frb.~

Dato : 18-05-09 15:49

> Alt efter hvilke bil/kræfter du kører med, så vil min fortsatte anbefaling
> være netop CSC3! Det dæk har netop topprioritet, når det gælder vejkontakt
> og lavt støjniveau...

skal side på en Vectra V6 som har det med at ville hurtigt ind og ud af
alskens kurver og lyskryds

Fra : Henrik B.

Dato : 18-05-09 18:28

"Johnny B [ 2000 Frb. ]" <SLET_ALT_DETTE_johnnyb2000@gmail.com> skrev i
meddelelsen news:4a117568$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...

> skal side på en Vectra V6 som har det med at ville hurtigt ind og ud af
> alskens kurver og lyskryds

Ok. Så er der imponerende bid i CSC3 - uanset om det er tørt eller vådt.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-05-09 00:49

On May 17, 9:48 pm, "Johnny B [ 2000 Frb. ]"
<SLET_ALT_DETTE_johnnyb2...@gmail.com> wrote:
> - nankang fra Thansen eller Goodyear, Continental, bridgestone, Simperit
> eller hvad ?

Bridgestone Turanza ER300 er meget gode i vådt føre, larmer ikke
specielt meget og holder pænt lang tid.

> - nogle dækmærker som jeg skal holde mig helt væk fra ?

Nankang, LingLong etc. Altså alle discoutdækkene.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Mogens

Dato : 18-05-09 16:29

> [...]

> - nogle dækmærker som jeg skal holde mig helt væk fra ?
> - str. hedder 225/45/17 og skal være godkendt til min. 240 km/t.

Hold dig LANGT VÆK fra Bridgestone i den størrelse !

Jeg har netop fået 4 nye dæk foræret, fordi originalmontagen Bridgestone
225/45x17 på Seat'en er/var elendig. Skoddæk var forhandlerens kommentar -
de havde meget bøvl med Bridgestone, som slet ikke matchede min bil. Jeg var
langt fra den eneste !

Fra : Johnny B [ 2000 Frb.~

Dato : 18-05-09 18:05

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> de havde meget bøvl med Bridgestone, som slet ikke matchede min bil. Jeg

jeg læste en test ( kan ikke huske hvor ) på et dæk der i str. 195 fik
dårlige point, men s det samme dæk i str. 225 fik næsten max ... kan str.
betyde så meget eller hvad spiller der ind i sådanne tests ?

Fra : Mogens

Dato : 18-05-09 20:24

"Johnny B [ 2000 Frb. ]" <SLET_ALT_DETTE_johnnyb2000@gmail.com> skrev i
meddelelsen news:4a11954b$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...

> jeg læste en test ( kan ikke huske hvor ) på et dæk der i str. 195 fik
> dårlige point, men s det samme dæk i str. 225 fik næsten max ... kan str.
> betyde så meget eller hvad spiller der ind i sådanne tests ?

Jep, størrelsen betyder noget. Dét var årsagen til, at jeg pointerede "samme
størrelse" i mit svar til dig

Fra : Johnny B [ 2000 Frb.~

Dato : 18-05-09 18:07

tror jeg vælger at få monteret et sæt Continental SportContact 3

har fået en pris på 5k inkl. alt i str. 225/45/17 og godkendt til min. 240
km/t

Fra : BJ

Dato : 18-05-09 19:25

"Johnny B [ 2000 Frb. ]" <SLET_ALT_DETTE_johnnyb2000@gmail.com> skrev i en
meddelelse news:4a1195b9$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
> tror jeg vælger at få monteret et sæt Continental SportContact 3
>
> har fået en pris på 5k inkl. alt i str. 225/45/17 og godkendt til min. 240
> km/t

O.k. så havde du heller ikke brug for den type, jeg foreslog dig.....

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 18-05-09 20:25

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> O.k. så havde du heller ikke brug for den type, jeg foreslog dig.....

Jeg havde frit valg og udtog Michelin denne gang...

Fra : BJ

Dato : 18-05-09 21:39

"Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg havde frit valg og udtog Michelin denne gang...

Fik også tilbudt dem af Volvo til en bagatel af 9.000 kr. ekskl.. montering.

Jeg eksploderede......;) og fandt selv de andre. Der er ikke megen støj fra
dem, men det koster jo også i slitage.

mvh/Bjørn J.