Nummerplader
Fra : Aage Andersen

Dato : 16-05-09 17:34

Jeg har mistet min forreste nummerplade og kan først bestille en ny paa
mandag.
Det er vel ikke lovligt at køre uden pladen? Kan jeg evt. lave en papkopi og
bruge den, indtil en ægte nummerplade er arriveret?

Aage

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-09 17:35

"Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er vel ikke lovligt at køre uden pladen? Kan jeg evt. lave en papkopi
> og bruge den, indtil en ægte nummerplade er arriveret?

Får du så i det nye design dvs. to designs på samme bil ?

Fra : Leonard

Dato : 16-05-09 19:50

Aage Andersen wrote:

> [...]
> paa mandag. Det er vel ikke lovligt at køre uden pladen? Kan jeg
> evt. lave en papkopi og bruge den, indtil en ægte nummerplade er

Nej, det er absolut ikke tilladt at lave din egen kopi-nr-plade. Uanset
hvor godt den ligner, så er det på højde med dokumentfalsk.

Har du anmeldt tabet af nr.-pladen til politiet?
Hvis du har det, så er det registreret og du kan køre videre indtil du
får en ny. Er det ikke, så anmled det og spørg i samme omgang om
hvordan du skal forholde dig.
De har døgnåbent på tlf: 114.

--
Leonard

Fra : leo.5500@gmail.com

Dato : 16-05-09 13:43

On 16 Maj, 18:35, ">> Eque <<" <-> wrote:

> Får du så i det nye design dvs. to designs på samme bil ?

Ja, det har jeg da snart set mange med. Der er åbenbart mange der
taber deres plader...

Leo

Fra : Knud

Dato : 17-05-09 06:49

<leo.5500@gmail.com> wrote in message
On 16 Maj, 18:35, ">> Eque <<" <-> wrote:
> [...]
>
> Får du så i det nye design dvs. to designs på samme bil ?

Ja, det har jeg da snart set mange med. Der er åbenbart mange der

Ja og pudsigt n ok sidder pladerne meget mere 'løst' foran end bag på!

Knud

Fra : NHF

Dato : 17-05-09 10:04

Hej

Et familiemedlem tabte også den forreste nr-plade, gik til politiet som
oplyste følgende.
Man må godt køre uden den forreste nr-plade, vent 14 dage med at bestille
en ny, hvis den er tabt og bliver indleveret, så kan du afhente den hos os
(politiet).

Efter 3 uger blev der bestilt en ny nr-plade.

NHF, Århus

Fra : Niels Bengaard

Dato : 17-05-09 18:33

> [...]
> (politiet).
>
> Efter 3 uger blev der bestilt en ny nr-plade.

Det er ikke lovligt at køre uden forreste nummerplade, bødetaksten er 500
kr.
http://nyhederne-dyn.tv2.dk/krimi/brevkasse/article.php/id-10801474.html
Hvorfor købte det familiemedlen en ny til 590, hvis den ikke er lovpligtig,
nej vel, alle ved godt det ikke er tilladt at køre uden.

Mvh Niels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-05-09 18:43

Niels Bengaard skriver:

> Det er ikke lovligt at køre uden forreste nummerplade, bødetaksten er 500
> kr.

Men, i tidsrummet, hvor pladen er tabt, til man får en ny skal man så
lade vilen stå derhjemme?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : alexbo

Dato : 17-05-09 19:17

"Klaus D. Mikkelsen" skrev

> Men, i tidsrummet, hvor pladen er tabt, til man får en ny skal man så
> lade vilen stå derhjemme?

Nej.

mvh
Alex Christensen

Fra : Niels Bengaard

Dato : 17-05-09 21:40

> Men, i tidsrummet, hvor pladen er tabt, til man får en ny skal man så
> lade vilen stå derhjemme?

Aner det faktisk ikke, men det vil være mit bud, hvis det skal være lovligt.
Alternativt køb to nye, så får man dem straks.

Mvh Niels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-05-09 21:59

Niels Bengaard skriver:

> Aner det faktisk ikke, men det vil være mit bud, hvis det skal være lovligt.
> Alternativt køb to nye, så får man dem straks.

Altså vil du omregistrere bilen?

Rådet med at vente 2 uger kom fra politiet.....

Fra : Niels Bengaard

Dato : 18-05-09 18:17

> Altså vil du omregistrere bilen?
>
> Rådet med at vente 2 uger kom fra politiet.....

Det virker som et mærkeligt råd, for det er for mig at se ikke lovligt. Min
bror fik stjålet begge sine, skulle han bare være kørt i to uger uden nogen
plader?
Han købte to nye og fik dem straks på motorkontoret, nogle få timer senere
blev de gamle så indleveret til politiet, lidt surt. Han købte straks fordi
kommunen havde givet et påbud i forruden om, at uden plader blev bilen
fjernet dagen efter.

Mvh Niels

Fra : leo.5500@gmail.com

Dato : 17-05-09 03:12

On 17 Maj, 07:49, "Knud" <knu...@privat.dk> wrote:
> <leo.5...@gmail.com> wrote in message

> Ja, det har jeg da snart set mange med. Der er åbenbart mange der
> taber deres plader...
>
> Ja og pudsigt n ok sidder pladerne meget mere 'løst' foran end bag på!

En lille påkørsel foran går ud over nummerpladeholderen på mange
biler. Det gør den ikke bagi. Mon ikke det er derfor ?

Leo

Fra : Aage Andersen

Dato : 17-05-09 16:19

<leo.5500@gmail.com> skrev i en meddelelse On 17 Maj, 07:49, "Knud" > On 16
Maj, 18:35, ">> Eque <<" <-> wrote:

> [...]

>En lille påkørsel foran går ud over nummerpladeholderen på mange
>biler. Det gør den ikke bagi. Mon ikke det er derfor ?

Godt gættet! Jeg havde et let sammenstød med en forbikørende trailer fordi
jeg oversaa min vigepligt. Da jeg ikke har kasco kostede det 30 kkr paa
værkstedet
Min modpart tog det overordenligt pænt. Jeg takker alle for kommentarer og
bidrag.

Aage

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 17-05-09 21:21

Aage Andersen wrote:
> Jeg havde et let sammenstød med en forbikørende trailer fordi
> jeg oversaa min vigepligt. Da jeg ikke har kasco kostede det 30 kkr paa
> værkstedet

Hvordan kan et let sammenstød med en trailer koste 30.000?

Fra : Aage Andersen

Dato : 18-05-09 08:36

"Jens C. Hansen" <*Fjernes*dsl175519@vip.cybercity.invalid> skrev i en
meddelelse news:guprjr$1n56$1@newsbin.cybercity.dk...

> Hvordan kan et let sammenstød med en trailer koste 30.000?

Let er jo relativt. Der røg en kofanger, en forlygte, airkonditionen blev
beskadiget, skrammer i lakken...

Aage

Fra : Knud

Dato : 17-05-09 20:30

> [...]

En lille påkørsel foran går ud over nummerpladeholderen på mange
biler. Det gør den ikke bagi. Mon ikke det er derfor ?

Mon ikke der er flere nummerplader foran end bagpå, som kommer i kontakt med
en skruetrækker!

Knud

Fra : Mikael

Dato : 18-05-09 02:35

On 16 Maj, 20:50, "Leonard" <piper...@gmail.invalid> wrote:

> De har døgnåbent på tlf: 114.

Har du prøvet? Sidst jeg prøvede ringede den ud...

Mikael