Forsikring af bil i Afrika
Fra : BikeManiac

Dato : 14-05-09 10:56

Hej,

Nogen som véd hvor man kan få ansvarsforsikret en bil hvis man skal en
tur til Afrika?

Lucas

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 14-05-09 18:01

On Thu, 14 May 2009 09:55:51 -0700 (PDT), BikeManiac
<lucasjensen@gmail.com> wrote:

>Hej,
>
>Nogen som véd hvor man kan få ansvarsforsikret en bil hvis man skal en
>tur til Afrika?
Nu er der flere lande i afrika, kunne du evt. nævne dem der du skal
igemmen ?

Har du spurgt der hvor bilen er ansvarsforsikret idag ?

/Hans

Fra : BikeManiac

Dato : 14-05-09 12:10

On 14 Maj, 19:00, Hans Kjaergaard <hans.k2tek...@post5.tele.dk> wrote:

> Nu er der flere lande i afrika, kunne du evt. nævne dem der du skal
> igemmen ?
>
> Har du spurgt der hvor bilen er ansvarsforsikret idag ?
>
> /Hans

Jeg har brug for dækning i:

Marokko
Vest Sahara
Mauretanien
Senegal
Gambia

Hos TRYG snakker de om det grønne kort som skal medbringes til
Marokko ... men så tror jeg den ikke går længere. Skal man måske ud i
noget udenslandsk forsikring?

Lucas

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 15-05-09 12:36

On Thu, 14 May 2009 11:10:25 -0700 (PDT), BikeManiac
> [...]

>Hos TRYG snakker de om det grønne kort som skal medbringes til
>Marokko ... men så tror jeg den ikke går længere.
Mht. grønt kort så henvend dig til http://www.dfim.dk skriv en mail og
spørg specifikt til de lande du agter at besøge, deres hjemmeside er
ikke opdateret mht. dækningslande.

>Skal man måske ud i noget udenslandsk forsikring?
Ja det er tænkeligt, de lande der ikke er med i gørnkort ordningen
skal du håndterer ret anderledes (hav god tid).
Kontakt de repsektive landes ambassade/konsulat og spørg til kravene
(der kan sagtens være mange flere end ansvarsforsikring/int.
kørekort/int. kørecertifikat.
Til nogle lande køber man forsikringen på grænsen (åbningstider ?) ved
andre skal man måske købe den i nabolandenes forsikringsselskaber.

Prøv evt. at henvende dig til div. franske forsikringsselskaber og
forhør om mulighederne.

/Hans

Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 15-05-09 00:43

On 14 Maj, 20:10, BikeManiac <lucasjen...@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Hos TRYG snakker de om det grønne kort som skal medbringes til
> Marokko ... men så tror jeg den ikke går længere. Skal man måske ud i

Lad vær med at tage en dansk bil derned. De har flere skydevåben end
hjerneceller dernede så den bliver sikkert stjålet fra dig.

Lige et hint. Da jeg var dernede var det stort set kun peugeot 404
pickups der kørte. 60-70%. var den model, og det var den eneste bil
der var en sikker forsyning af reservedele, og de var normalt taget
fra skrottede biler. Kørte du WV, Audi, BMW og tilsvarende var du på
hærens mark med reservedele og selv ude om det. Toyota og Datsun (ikke
Nissan) var mellemvaren. Franske biler = Peugeot var toppen.

Jeg havde en lokal tolk der hjalp. var mega taknemmelig over at jeg
fik et set bremseklodser sendt ned (sammen ned noget andet udstyr) til
hans Golf 2er. Han kunne kun skaffe nogle uorginale der skulle
tilpasses med en vilkelsliber. De sku endda bestilles 1600 km væk og
så tog det 2-3 uger med at nå frem.

Vi danskere er sku forkælet med levering.

Benny

Fra : BikeManiac

Dato : 15-05-09 03:15

On 15 Maj, 08:42, hojvae...@gmail.com wrote:

> [...]
> så tog det 2-3 uger med at nå frem.
>
> Vi danskere er sku forkælet med levering.

Glemte at sige at forsikringen i Afrika kun skal kunne gælde i ca 15
dage.

Mvh Lucas