Flot salg af mikrobiler
Fra : perhag

Dato : 14-05-09 08:22

April-statistikken over salget af nye personbiler fra Bilimportørerne
viser for første gang lutter økonomiske biler i top10:

Placering Mærke Model Antal Antal året før
1 CITROEN C1 249 409
2 HYUNDAI I20 249 0
3 TOYOTA YARIS 249 362
4 PEUGEOT 206 236 448
5 PEUGEOT 207 228 631
6 PEUGEOT 107 219 110
7 SKODA FABIA 204 577
8 SUZUKI ALTO 179 0
9 HYUNDAI I10 171 81
10 KIA PICANTO 163 343

Der er rigeligt af store biler udbudt på brugtmarkedet, så alle kan få
opfyldt sine bilønsker. Kun staten bliver taberen på indtægterne fra
registreringsafgiften efter den betydelige lettelse på afgiften for
brændstoføkonomiske biler for 2 år siden.

Fra : Anders Majland

Dato : 14-05-09 15:26

> April-statistikken over salget af nye personbiler fra Bilimportørerne
> viser for første gang lutter økonomiske biler i top10:

Imho er overskriften lidt misvisende - hverken fabia eller en 207 er
"mikrobiler" - nærmere en "lille familiebil"

/A

Fra : Steen

Dato : 14-05-09 18:01

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote:

> Imho er overskriften lidt misvisende - hverken fabia eller en 207 er
> "mikrobiler" - nærmere en "lille familiebil"
>
> /A

Når det handler om de kære små (som jeg selv kigger interesseret i) bør
man måske kun tage den mindste model med fra hvert mærke. Jeg er lidt
varm på en i10 med lidt større dæk
--
iPhoneSteen

Fra : Henrik B.

Dato : 14-05-09 21:58

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen

> Imho er overskriften lidt misvisende - hverken fabia eller en 207 er
> "mikrobiler" - nærmere en "lille familiebil"

*LOL*

Nej, nu må du sgu styre dig!!
Med to voksne og to (tre) børn, skal man op i Passat, Insignia,
Mondeo-klassen, før man kan tale om en familiebil..

Det andet er ren til grin, og skyldes udelukkende at motorjournalister i
årevis har kaldt selv små æsker for familiebiler...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-05-09 18:35

perhag skriver:

> Der er rigeligt af store biler udbudt på brugtmarkedet, så alle kan få
> opfyldt sine bilønsker.

Nej, hullet i markedet finder du i Golf klassen.......

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Henrik B.

Dato : 14-05-09 21:57

"perhag" <per.hagemann@gmail.com> skrev i meddelelsen
> April-statistikken over salget af nye personbiler fra Bilimportørerne
> viser for første gang lutter økonomiske biler i top10:

Dét er sgu et sørgeligt syn - en små pisæsker... ((

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Steen

Dato : 15-05-09 14:00

Henrik B. <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

> "perhag" <per.hagemann@gmail.com> skrev i meddelelsen
>
> Dét er sgu et sørgeligt syn - en små pisæsker... ((

En små pisæsker?
--
Steen

Fra : Henrik B.

Dato : 15-05-09 15:20

"Steen" <isteen+usenet@gmail.com> skrev i meddelelsen

> En små pisæsker?

"masse" - sæt selv ind... )

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : perhag

Dato : 16-05-09 11:01

On 14 Maj, 16:26, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:

> Imho er overskriften lidt misvisende - hverken fabia eller en 207 er
> "mikrobiler" - nærmere en "lille familiebil"

Efter den almindeligt brugte opdeling, så er 5 af dem i top10
mikrobiler og 5 minibiler.

Den med størst akselafstand er Hyundai I20, mens Toyota Yaris vist er
den med bedst plads til passagererne.

Fra : Armand

Dato : 16-05-09 18:19

perhag skrev:
> April-statistikken over salget af nye personbiler fra Bilimportørerne
> viser for første gang lutter økonomiske biler i top10:
>
> Placering Mærke Model Antal Antal året før
> 1 CITROEN C1 249 409
> 2 HYUNDAI I20 249 0
> 3 TOYOTA YARIS 249 362
> 4 PEUGEOT 206 236 448
> 5 PEUGEOT 207 228 631
> 6 PEUGEOT 107 219 110
> 7 SKODA FABIA 204 577
> 8 SUZUKI ALTO 179 0
> 9 HYUNDAI I10 171 81
> 10 KIA PICANTO 163 343

Undrer mig at Toyota Aygo ikke kan blande sig i selskabet sammen med
sine to trillinge-søstre!

--
Armand.

Fra : Steen

Dato : 18-05-09 16:50

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> Undrer mig at Toyota Aygo ikke kan blande sig i selskabet sammen med
> sine to trillinge-søstre!

Hvor laves de forskellige henne?

Trillingerne laves vist i Tjekkiet...eller deromkring, er det Kia eller
Hyundai der laves i Indien?
--
Steen

Fra : Fly Christensen

Dato : 19-05-09 07:15

On Thu, 14 May 2009 07:22:12 -0700 (PDT), perhag
<per.hagemann@gmail.com> wrote:

>April-statistikken over salget af nye personbiler fra Bilimportørerne
>viser for første gang lutter økonomiske biler i top10:
>
>Placering Mærke Model Antal Antal året før
>1 CITROEN C1 249 409

[snip]
Det er da ikke biler. Det er Maxi-Kabinescootere.

BT bliver jo heller ikke til en avis bare fordi, at den ligener en avis.

Fly