FDM garantitest
Fra : Kristian

Dato : 13-05-09 20:56

Hej alle,

Længe siden -Jeg kan se at der stadig er mange gamle kendinge, selvom
jeg for det meste bare var med "på en kigger"...

Nå, men jeg vil høre om der er nogen af jer, som har erfaring med FDM´s
Garantitest?

Jeg har en Ford Galaxy (MK II) fra 2006 den overvejer jeg et garantisyn på.
Der er 3 års garanti, da den er importeret fra Tyskland, hvor der er tilkøbt
1 år mere som følger bilen, bare lige for god ordens skyld

Er der mon nogen af jer, som evt. har erfaringer med denne model eller motor
og om der er noget jeg skal være specielt opmærksom på? Det er en Galaxy,
2,0 TDCi 140hk, Ghia.
Jeg ved fra tidligere serviceeftersyn at der har været lidt småfejl på den,
som alle er lavet på garantien i Tyskland. Det var noget med en ny
sikkerhedssele, et panel som var løst.. altså småting.

Bilen kører fortræffeligt og jeg har ikke noget at udsætte på den
overhovedet og mit svenske Ford-serviceværksted mener ikke at jeg bør gøre
det, da de ikke kan se noget....
Men de "laver jo også bare eftersyn"... groft sagt...

Jeg skal give 1440 kr. for et eftersyn inkl. 4-hjulsdudmåling, så jeg sidder
egentlig her og nærmest bliver enig med mig selv om at jeg bare skal se at
få det bestilt... Så har jeg da den ro...

Men alligevel, hvis der nu er nogen af jer, som kan sige noget godt eller
skidt om den salgs FDM test, må I da gerne lige smide et par ord.

Mvh.
Kristian

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-05-09 22:33

"Kristian" <knuden@tdcadsl.dk> wrote in

> Jeg skal give 1440 kr. for et eftersyn inkl. 4-hjulsdudmåling, så jeg
> sidder egentlig her og nærmest bliver enig med mig selv om at jeg bare
> skal se at få det bestilt... Så har jeg da den ro...

Garantitest er lidt som en forsikring - det koster penge og måske får du
noget ud af den. Uanset hvad får du sikkerhed for at tingene er iorden og
det er jo også en værdi.

> Men alligevel, hvis der nu er nogen af jer, som kan sige noget godt
> eller skidt om den salgs FDM test, må I da gerne lige smide et par
> ord.

Jeg fik min Yaris garantitestet en måneds tid før garantien udløb. De fandt
en fejl på bremseskiverne og en forlygte der skulle justeres. Jeg fik
justeret lygten på fabriksgarantien og bremserne lavet på sælgers regning
(bremsegaranti er kun 30Kkm på Toyotaer). For 1600kr kunne jeg nok have
fået det samme lavet, måske ikke hos Toyota men så et andet sted.

Fra : Kristian

Dato : 14-05-09 07:48

Hej Henrik,

Ja, det er nok det samme jeg er kommet frem til.
Jeg ser heller ikke udgiften som spildt, da jeg i hvert fald vil kende
bilens tilstand bedre i det mindste.
Vi har planer om at beholde bilen i mange år, så det er jo fint. Vi har 3
børn og de 2 af dem er begyndt til sport nu og skal have venner med hjem og
meget andet, så "bussen" kommer til sin ret nu

Mvh.
Kristian