/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Slut med Mercedes taxa'er
Fra : TDN


Dato : 13-05-09 16:53

http://www.bt.dk/article/20090513/nyheder/90513006/

Jeg kommer i hvertilfælde ikke til at savne C-klassen, jeg fatter ikke en
bil med så lidt benplads på bagsædet kan registreres som taxa.

Mvh
Thomas


 
 
Klaus G. (13-05-2009)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 13-05-09 17:47

> http://www.bt.dk/article/20090513/nyheder/90513006/
>
> Jeg kommer i hvertilfælde ikke til at savne C-klassen, jeg fatter
> ikke en bil med så lidt benplads på bagsædet kan registreres som taxa.
Gad vide hvor hidsige miljøkrav der er tale om...


--
Klaus G. aka. Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk



Hamselv (13-05-2009)
Kommentar
Fra : Hamselv


Dato : 13-05-09 21:30

Kan da fortælle dig at kravene til størrelsen på en taxa er helt væk nu...så
du kan risikere at komme ind i en VW golf, hvis en vognmand er så dum at
købe sådan en.
Kravene forsvandt 1 Juni 2007 mener jeg at det var.
Du ser en del Mercedes B-class i kbh som taxaer.

Ralph (tidl. taxachauffør).

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4a0af969$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
>> http://www.bt.dk/article/20090513/nyheder/90513006/
>>
>> Jeg kommer i hvertilfælde ikke til at savne C-klassen, jeg fatter
>> ikke en bil med så lidt benplads på bagsædet kan registreres som taxa.
> Gad vide hvor hidsige miljøkrav der er tale om...
>
>
> --
> Klaus G. aka. Seth-Enoch // SukkerFri
> www.seth-enoch.dk
>



Ukendt (13-05-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-05-09 22:49

Hamselv wrote:
> Du ser en del Mercedes B-class i kbh som taxaer.

Dem er der sandelig også fin plads bagi. Der kører også mange B-klasser som
taxi i Tyskland.



Anders Houmark (14-05-2009)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 14-05-09 08:30


"Hamselv" <Get@grip.now> skrev i en meddelelse
news:4a0b2dca$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
> Kan da fortælle dig at kravene til størrelsen på en taxa er helt væk
> nu...så du kan risikere at komme ind i en VW golf, hvis en vognmand er så
> dum at købe sådan en.
> Kravene forsvandt 1 Juni 2007 mener jeg at det var.
> Du ser en del Mercedes B-class i kbh som taxaer.

Det vil da være en hel del bedre, at køre rundt i en Golf, end i en Mercedes
C klasse. Sidst jeg kørte taxa var det i en C klasse, og jeg kunne nærmest
ikke være derinde. Var nødt til at køre sædet langt bagud, ellers sad mine
knæ presset helt op i handskerummet, hvilket egentlig er rimelig
ubehageligt.
Det synes jeg ikke at huske de har gjort, når jeg har kørt i Golf.
Mvh Anders



Tom (13-05-2009)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 13-05-09 17:49


"TDN" <tdnfjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4a0af68c$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
> http://www.bt.dk/article/20090513/nyheder/90513006/
>
> Jeg kommer i hvertilfælde ikke til at savne C-klassen, jeg fatter ikke en
> bil med så lidt benplads på bagsædet kan registreres som taxa.

hmmm nu vi taler om taxa og benplads, så er der vist stadig et stykke vej
til den polske taxa jeg kørte med. 4 mand i sådan en lille pispotte og med
100 Km/t gennem warsawa mens motoren sidder lige i nakken. Min kuffert måtte
jeg sidde med på skødet på bagsædet.
http://www.hyts.hu/kl.php?kep=autok/polski-fiat/126/polski-fiat_126_m9.jpg&kid=9647


--
Tom



Martin [TMM] (13-05-2009)
Kommentar
Fra : Martin [TMM]


Dato : 13-05-09 17:55

Hej
Tom wrote:
> http://www.hyts.hu/kl.php?kep=autok/polski-fiat/126/polski-fiat_126_m9.jpg&kid=9647

Men til gengæld koster taxaer stort set gratis, i Polen. Gjorde de i
hvert fald i 2005, da jeg var der.

Mvh
Martin

Z (14-05-2009)
Kommentar
Fra : Z


Dato : 14-05-09 07:47

> hmmm nu vi taler om taxa og benplads, så er der vist stadig et stykke vej
> til den polske taxa jeg kørte med. 4 mand i sådan en lille pispotte og med
> 100 Km/t gennem warsawa mens motoren sidder lige i nakken. Min kuffert måtte
> jeg sidde med på skødet på bagsædet.
> http://www.hyts.hu/kl.php?kep=autok/polski-fiat/126/polski-fiat_126_m9.jpg&kid=9647

Det er vidst en 10 års tid siden...

Henrik Stidsen (13-05-2009)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 13-05-09 18:37

"TDN" <tdnfjerndette@tele2adsl.dk> wrote in
news:4a0af68c$0$90267$14726298@news.sunsite.dk:

> Jeg kommer i hvertilfælde ikke til at savne C-klassen, jeg fatter ikke
> en bil med så lidt benplads på bagsædet kan registreres som taxa.

Er det ikke, stort set, alle biler der kan registreres som taxa?

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

TDN (13-05-2009)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 13-05-09 19:38


"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i meddelelsen
news:Xns9C0AC78FCA484henrikstidsendk@130.225.247.90...
> "TDN" <tdnfjerndette@tele2adsl.dk> wrote in
> news:4a0af68c$0$90267$14726298@news.sunsite.dk:
>
>> Jeg kommer i hvertilfælde ikke til at savne C-klassen, jeg fatter ikke
>> en bil med så lidt benplads på bagsædet kan registreres som taxa.
>
> Er det ikke, stort set, alle biler der kan registreres som taxa?
>
> --
> Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
> http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!


Kender ikke reglerne men der burde vel være et minimum af plads så
passagerne sidder rimeligt, man betaler trods alt for at blive fragtet fra A
til B og ikke for at en taxavognmand skal frikøre en taxa og sælge med
fortjenste efterfølgende, det virker efterhånden som om det er en del af
forretningen, så skide være med om passagerne sidder ordentligt

Mvh
Thomas


Hans Mouridsen (13-05-2009)
Kommentar
Fra : Hans Mouridsen


Dato : 13-05-09 20:41

Så kan det da være, at man slipper for de chauffører der kører som død i
djævel, i deres MB med monster diesel kværn...

Mvh
Hans



Finn Guldmann (15-05-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 15-05-09 12:54

Hans Mouridsen skrev:
> Så kan det da være, at man slipper for de chauffører der kører som død i
> djævel, i deres MB med monster diesel kværn...
>
Det skal du ikke være sikker på.

Det er bilerne, ikke chaufførerne der stilles nye krav til.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
Med mobilt internet i DK-S-N fra ICE.

Henrik Stidsen (13-05-2009)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 13-05-09 22:23

"TDN" <tdnfjerndette@tele2adsl.dk> wrote in
news:4a0b1389$0$90269$14726298@news.sunsite.dk:

> Kender ikke reglerne men der burde vel være et minimum af plads så
> passagerne sidder rimeligt, man betaler trods alt for at blive fragtet
> fra A til B og ikke for at en taxavognmand skal frikøre en taxa og
> sælge med fortjenste efterfølgende, det virker efterhånden som om det
> er en del af forretningen, så skide være med om passagerne sidder
> ordentligt

En Toyota Yaris er godkendt som taxa bare den har 4 eller 5 døre - jeg
tvivler dog på den vil blive valgt til taxa selvom den har mere benplads på
bagsædet end en Skoda Octavia :)

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Hans Mouridsen (14-05-2009)
Kommentar
Fra : Hans Mouridsen


Dato : 14-05-09 05:40

Hej

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9C0AEDD4EB4F2henrikstidsendk@130.225.247.90...

> En Toyota Yaris er godkendt som taxa bare den har 4 eller 5 døre - jeg
> tvivler dog på den vil blive valgt til taxa selvom den har mere benplads
> på
> bagsædet end en Skoda Octavia :)

Hvor skal de så gøre af folks bagage?

Mvh
Hans



Henrik Stidsen (14-05-2009)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 14-05-09 18:38

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> wrote in
news:4a0ba093$0$15883$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

>> En Toyota Yaris er godkendt som taxa bare den har 4 eller 5 døre -
>> jeg tvivler dog på den vil blive valgt til taxa selvom den har mere
>> benplads på
>> bagsædet end en Skoda Octavia :)

> Hvor skal de så gøre af folks bagage?

4 passagerer eller 4 stykker baggage, mix and match så det går op :)

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Finn Guldmann (15-05-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 15-05-09 12:53

TDN skrev:
>>> Jeg kommer i hvertilfælde ikke til at savne C-klassen, jeg fatter ikke
>>> en bil med så lidt benplads på bagsædet kan registreres som taxa.
>> Er det ikke, stort set, alle biler der kan registreres som taxa?
> Kender ikke reglerne men der burde vel være et minimum af plads så
> passagerne sidder rimeligt, man betaler trods alt for at blive fragtet
> fra A til B og ikke for at en taxavognmand skal frikøre en taxa og sælge
> med fortjenste efterfølgende, det virker efterhånden som om det er en
> del af forretningen, så skide være med om passagerne sidder ordentligt
>
Det har alle dage været en stor del af en taxi's samlede økonomi at den,
efter to år kunne sælges til ca. samme pris som den var købt.

Det har bl.a. været medvirkende til at der kunne købes biler der var
store nok til at have kunder med.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
Med mobilt internet i DK-S-N fra ICE.

Ukendt (13-05-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-05-09 20:46

TDN wrote:
> http://www.bt.dk/article/20090513/nyheder/90513006/
>
> Jeg kommer i hvertilfælde ikke til at savne C-klassen, jeg fatter
> ikke en bil med så lidt benplads på bagsædet kan registreres som taxa.

Ja, det behøver ikke nødvendigvis være en Mercedes med en kæmpe V6
turbodiesel uden foran. Men en af grundende til at Mercedes sidder på
taxa-markedet er jo også 24-timers service. Hvis man skal drive forretning
dur det ikke at værkstedet har lukket i weekenden og efter kl. 16. Så er der
ingen indtjening. Og Mercedes reservedelspriser er faktisk yderst rimelige.
Og så er bilen en arbejdsplads. Prøv at sidde 12 timer HVER dag i en Kia
Picanto hehe Håndværkere bruger jo heller ikke Harald Nyborgs det billigste
altid. De vil også gerne have noget ordentlig værktøj. Det vil vi alle vist.
Men jeg synes problemet er, at nu vil man åbenbart fratage vognmændende
valgmuligheden. De får ikke mange chauffører hvis de kun kan stille med en
Hyundai som arbejdskøretøj.
I øjeblikket taber en vognmand snidt 250.000 kr. på at sælge en frikørt
R-klasse. Måske har vognmændende tidligere tjent lidt på deres frikørte
biler, men hvad så når verdensøkonomien har det dårligt? Skal de så bare
lukke biksen fordi de ingen penge har? Opsparing er vel et must for enhver
virksomhed. Selv for en taxavognmand. Jeg kan huske at kasko kostede 50.000
kr./år for vores vogn. Og afgift til taxacentralen på 5000/måned pr. bil og
afbetaling for radioudstyr på 4-5000/måned. Der er mange udgifter man ikke
umiddelbart ser, så der skal virkeig penge ind. Enten ved kørsel eller ved
handel med bilerne.
PS: Jeg har været i faget tidligere.



Klaus G. (13-05-2009)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 13-05-09 20:50

> Ja, det behøver ikke nødvendigvis være en Mercedes med en kæmpe V6
> turbodiesel uden foran. Men en af grundende til at Mercedes sidder på
> taxa-markedet er jo også 24-timers service. Hvis man skal drive
> forretning dur det ikke at værkstedet har lukket i weekenden og efter
> kl. 16. Så er der ingen indtjening. Og Mercedes reservedelspriser er
> faktisk yderst rimelige. Og så er bilen en arbejdsplads. Prøv at
> sidde 12 timer HVER dag i en Kia Picanto
Men man sidder jo f.eks. ikke dårligt i en Skoda SuperB, men meget få der
køre i dem. Og ja, du har fuldstændigt ret i det med den super service man
får hos Mercedes. Vi har nogle gange prøvet at Firmabilen, en MB Sprinter
har lavet bøvl. Så har vi ringet til vores lokale værksted, som så har sagt
hvor nærmeste værksted er. Vi køre bare ind og får lavet bilen og så videre
igen DET er dejligt!


--
Klaus G. aka. Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk



Hamselv (13-05-2009)
Kommentar
Fra : Hamselv


Dato : 13-05-09 21:36

Det hele bunder i at vognmanden skal have en chance for at komme af med
bilerne når de er frikørte.
Det er muligt at en skoda favorit kan køre 250.000 på 2 år, men der er ingen
der gider købe den bagefter.
Mercedeserne er relativt nemme at komme af med for de har et fortjent ry. De
KAN køre 1.000.000 km hvis man bare passer service.
Jeg har selv en Citroen C4 diesel og for satan en forskel fra den Audi A6 V6
TDI jeg plejede at køre taxa i....
Audi er godt, BMW er også godt, men Mercedes er unikt.

Ralph Køster.


"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4a0b2458$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
>> Ja, det behøver ikke nødvendigvis være en Mercedes med en kæmpe V6
>> turbodiesel uden foran. Men en af grundende til at Mercedes sidder på
>> taxa-markedet er jo også 24-timers service. Hvis man skal drive
>> forretning dur det ikke at værkstedet har lukket i weekenden og efter
>> kl. 16. Så er der ingen indtjening. Og Mercedes reservedelspriser er
>> faktisk yderst rimelige. Og så er bilen en arbejdsplads. Prøv at
>> sidde 12 timer HVER dag i en Kia Picanto
> Men man sidder jo f.eks. ikke dårligt i en Skoda SuperB, men meget få der
> køre i dem. Og ja, du har fuldstændigt ret i det med den super service man
> får hos Mercedes. Vi har nogle gange prøvet at Firmabilen, en MB Sprinter
> har lavet bøvl. Så har vi ringet til vores lokale værksted, som så har
> sagt hvor nærmeste værksted er. Vi køre bare ind og får lavet bilen og så
> videre igen DET er dejligt!
>
>
> --
> Klaus G. aka. Seth-Enoch // SukkerFri
> www.seth-enoch.dk
>



Klaus D. Mikkelsen (13-05-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 13-05-09 22:21

Stone skriver:
>
> De får ikke mange chauffører hvis de kun kan stille med en
> Hyundai som arbejdskøretøj.

Hvilket tyder på snævertsind hos chaufførene.

De fleste af dem har næppe været et smut ude i en ny Sonata...

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Snuden (13-05-2009)
Kommentar
Fra : Snuden


Dato : 13-05-09 23:11

Det værste er, at politikerne sætter lighedstegn mellem en billig bil og en
brændstoføkonomisk bil. Sådan behøver det nødvendigvis ikke at være.
Taxavognmændende betaler vel bare mindre i skat, da de jo trækker værditabet
fra på bilen....så må politikerne se om det er bedre

Snuden


Hamselv (14-05-2009)
Kommentar
Fra : Hamselv


Dato : 14-05-09 00:00

Snæversynet??

Ja en toolmate skruemaskine er sikkert også ok de første 10 dage en
håndværker nruger den, men ikke i længden.
Sådan er det med de billigere bilmodeller...de rasler hurtigt fra hinanden
og som chauffør, så er det nødvendigt at have "værktøjet" i orden.
Dels fordi kunden forventer at bilen virker når de nu hopper ind i en taxa
og måske skal nå et fly i kastrup.
Dels for chaufførens skyld. For hver dag han holder på værksted, der mister
han en dags indtjening.
Når en vognmand har flere biler, er det normalt cdagchaufføren der kører på
værksted med den bil han selv kører.
Altså...mindre på værksted=mere indtjening.

Jeg siger ikke at en Hyundai Sonate ikke er en lækker bil. Jeg måtte gasse
lidt op i den jeg lånte hos...Mercedes..(de hentede den hos AVIS da de ikke
havde en MB lånebil til mig.)
for at sikre mig at motoren stadig var startet...behagelig at køre i, men
plastik fra ende til anden indeni.

Jeg har kørt MANGE 100.000 km i Mercedes og er aldrig kørt spontant i
stykker.
Det er bare bedre end så meget andet...sorry guys...
Men man sidder fandeme godt i en Audi A6 V6 TDI med Boseanlæg og
Multifunktionshjul til styring af alt Den sparker også pænt røv med 243
HK. Haha..

Raph.
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4A0B39D6.710AE666@du.kan.finde.den...
> Stone skriver:
>>
>> De får ikke mange chauffører hvis de kun kan stille med en
>> Hyundai som arbejdskøretøj.
>
> Hvilket tyder på snævertsind hos chaufførene.
>
> De fleste af dem har næppe været et smut ude i en ny Sonata...
>
> Klaus
> --
> Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe



Klaus D. Mikkelsen (14-05-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 14-05-09 05:07

Hamselv skriver:
>
> Snæversynet??

Ja

> Ja en toolmate skruemaskine er sikkert også ok de første 10 dage en
> håndværker nruger den, men ikke i længden.

Dine erfaringer med Hyundai er ikke store kna jeg se, de er ikke en
toolmate.


> Sådan er det med de billigere bilmodeller...de rasler hurtigt fra hinanden

Fordomme.


> Dels fordi kunden forventer at bilen virker når de nu hopper ind i en taxa
> og måske skal nå et fly i kastrup.
> Dels for chaufførens skyld. For hver dag han holder på værksted, der mister
> han en dags indtjening.

Og du mener at en Sonata eksempelvis vil holde oftere på værksted end en
MB ?


> Jeg har kørt MANGE 100.000 km i Mercedes og er aldrig kørt spontant i
> stykker.

Gør en Hyundai da det?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (14-05-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-05-09 22:15

Klaus D. Mikkelsen wrote:
>> Sådan er det med de billigere bilmodeller...de rasler hurtigt fra
>> hinanden
>
> Fordomme.

Hvad ved du EGENTLIG om det? hehe
En kollega (tidl. vognmand) havde netop en Sonata som taxa, og noget så
simpelt som dørhænglerne blev slidt inden bilen havde rundet de 259.000 km
hvor den er frikørt. Det resulterede i, at passagerdøren "hang skævt" i
ophænget så den ikke kunne lukke ordenligt. Og det kan man ikke rette, når
det er selve fæstningen til karosseriet der er skævt.
Bilen lignede et skole-wc indvendigt da den var frikørt. Alt plastikken var
ridset fordi det var af den hårde slags, Støder man imod, kommer der en
ridse. Jeg mener den blev solgt til ophug, da den simpelthen var usælgelig.
Den havde også en massiv hyletone i transmissionen allerede fra omkring
60.000 km.
En taxa skal synes hver andet år/hvert år, og allerede ved første syn måtte
der skiftes styrekugler på den.
Karosseripladerne er åbenbart også tyndere på "almindelige" biler end på
Mercedes og sammenlignelige.
I hvert fald er MB'erne de eneste der ikke har Bilka-buler, hvor VW Touran
og Peugeot 407 og den før omtalte Sonata og hvad der ellers kører af
taxa'er, har en del deller.

>> Jeg har kørt MANGE 100.000 km i Mercedes og er aldrig kørt spontant i
>> stykker.
>
> Gør en Hyundai da det?

Hvis den bliver kørt som en taxa (natchauffør) typisk bliver kørt, så ja.
Det tror jeg ikke den kan holde til simpelthen. Ikke i 2-3 år i træk.



Klaus D. Mikkelsen (14-05-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 14-05-09 22:20

Stone skriver:
>
> En kollega (tidl. vognmand) havde netop en Sonata som taxa, og noget så
> simpelt som dørhænglerne blev slidt inden bilen havde rundet de 259.000 km
> hvor den er frikørt. Det resulterede i, at passagerdøren "hang skævt" i
> ophænget så den ikke kunne lukke ordenligt. Og det kan man ikke rette, når
> det er selve fæstningen til karosseriet der er skævt.

Hvordan bliver det skævt?
Ved at man hænger i dørene?


> Bilen lignede et skole-wc indvendigt da den var frikørt. Alt plastikken var
> ridset fordi det var af den hårde slags, Støder man imod, kommer der en
> ridse. Jeg mener den blev solgt til ophug, da den simpelthen var usælgelig.
> Den havde også en massiv hyletone i transmissionen allerede fra omkring
> 60.000 km.

Hvilket andre Sonata ejere ikke oplever.

> Karosseripladerne er åbenbart også tyndere på "almindelige" biler end på
> Mercedes og sammenlignelige.
> I hvert fald er MB'erne de eneste der ikke har Bilka-buler, hvor VW Touran
> og Peugeot 407 og den før omtalte Sonata og hvad der ellers kører af
> taxa'er, har en del deller.

Eller at chaufførene paser mere på Mercedeser?

> Hvis den bliver kørt som en taxa (natchauffør) typisk bliver kørt, så ja.
> Det tror jeg ikke den kan holde til simpelthen. Ikke i 2-3 år i træk.

Fordomme.....



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

KASO (14-05-2009)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 14-05-09 23:08


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:4A0C8B04.A131E709@du.kan.finde.den...
> Stone skriver:
>>
>> En kollega (tidl. vognmand) havde netop en Sonata som taxa, og noget så
>> simpelt som dørhænglerne blev slidt inden bilen havde rundet de 259.000
>> km
>> hvor den er frikørt. Det resulterede i, at passagerdøren "hang skævt" i
>> ophænget så den ikke kunne lukke ordenligt. Og det kan man ikke rette,
>> når
>> det er selve fæstningen til karosseriet der er skævt.
>
> Hvordan bliver det skævt?
> Ved at man hænger i dørene?

Almindelig slidtage. Dørens vægt hver gang den står åben i kombination med
almindelig slid fra bevægelserne. 3-dørs biler får også nemt hængende døre
på grund af den højere vægt/større døre.

>
>
>> Bilen lignede et skole-wc indvendigt da den var frikørt. Alt plastikken
>> var
>> ridset fordi det var af den hårde slags, Støder man imod, kommer der en
>> ridse. Jeg mener den blev solgt til ophug, da den simpelthen var
>> usælgelig.
>> Den havde også en massiv hyletone i transmissionen allerede fra omkring
>> 60.000 km.
>
> Hvilket andre Sonata ejere ikke oplever.

Det er vel også mere interessant, hvorfor det ikke blev rettet på
garantien.....

>
>> Karosseripladerne er åbenbart også tyndere på "almindelige" biler end på
>> Mercedes og sammenlignelige.
>> I hvert fald er MB'erne de eneste der ikke har Bilka-buler, hvor VW
>> Touran
>> og Peugeot 407 og den før omtalte Sonata og hvad der ellers kører af
>> taxa'er, har en del deller.
>
> Eller at chaufførene paser mere på Mercedeser?

Det tvivler jeg nu på !

>
>> Hvis den bliver kørt som en taxa (natchauffør) typisk bliver kørt, så ja.
>> Det tror jeg ikke den kan holde til simpelthen. Ikke i 2-3 år i træk.
>
> Fordomme.....
>

Der er vist ingen tvivl om, at en "husholdningsbil" ikke har samme
slidstyrke som en MB. Hvor mange husholdningsbiler - f.eks. Hyundai - har
kørt over 2 mill. km?

Noget andet er så, at husholdningsbilerne idag er langt bedre end
nogensinde - og afstanden op til MB er mindre end nogensinde samtidig med at
visse årgange MB har deres problemer - f.eks. rust. Jeg har f.eks. lige fået
omlakeret 3 døre på min Viano fra 2004 (Mercedes betalte 70% af regningen).


Henrik B. (16-05-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 16-05-09 19:17

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
news:4a0c965d$0$15881$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Noget andet er så, at husholdningsbilerne idag er langt bedre end
> nogensinde - og afstanden op til MB er mindre end nogensinde samtidig med
> at

Tro mig, der ér stadig stor forskel på f.eks. undervogns- og bremsedele på
MB, BMW, Audi og et par stykker mere, og så den alm. Hr. & Fru Leverpostejs
biler. Det kan godt være at knapper o.lign. angiveligt holder lige så længe
som på en Mercer. Men bliver de udsat for det som en Taxa udsættes for, så
vil forskellene også kunne ses her...

--
http://www.saabklub.dk/


KASO (17-05-2009)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 17-05-09 10:11


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4a0f0325$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
> news:4a0c965d$0$15881$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Noget andet er så, at husholdningsbilerne idag er langt bedre end
>> nogensinde - og afstanden op til MB er mindre end nogensinde samtidig med
>> at
>
> Tro mig, der ér stadig stor forskel på f.eks. undervogns- og bremsedele på
> MB, BMW, Audi og et par stykker mere, og så den alm. Hr. & Fru
> Leverpostejs biler. Det kan godt være at knapper o.lign. angiveligt holder
> lige så længe som på en Mercer. Men bliver de udsat for det som en Taxa
> udsættes for, så vil forskellene også kunne ses her...
>

Audi - nej - ikke så længe vi taler de mest udbredte, der jo dele
komponenterne med VW, Seat og Skoda - her er tale om "husholdningskvalitet".

BMW kender jeg ikke nok til....

MB er stadig fine - men "husholdningsbilerne" er blevet bedre med årene, så
forskellen er ikke så stor, som den var engang. Men det er næppe tilfældigt,
at MB stadig er så udbredt til Taxa - både i DK og mange andre lande - de er
ganske robust skruet sammen. Til gengæld synes jeg at det er skuffende at
skulle have lavet rust på sin 5 år gamle MB - når jeg tidligere har kørt
Renault'er, der var absolut pletfri efter samme alder/km-tal - eller mere.


Henrik B. (17-05-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 17-05-09 11:22

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
news:4a0fd49e$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> MB er stadig fine - men "husholdningsbilerne" er blevet bedre med årene,
> så forskellen er ikke så stor, som den var engang. Men det er næppe
> tilfældigt, at MB stadig er så udbredt til Taxa - både i DK og mange andre
> lande - de er ganske robust skruet sammen. Til gengæld synes jeg at det er
> skuffende at skulle have lavet rust på sin 5 år gamle MB - når jeg
> tidligere har kørt Renault'er, der var absolut pletfri efter samme
> alder/km-tal - eller mere.

På de dele du kan "se", ser de måske lige robuste ud. Men tro mig,
sparesygen har ramt alle producenter! Prøv at sammenligne dimensioner på
f.eks. undervognskomponeneter på MB og så en tilsvarende Ford, Opel, VW
eller Renault. Der er ingen sammenligning. Ligeså den måde hvorpå rigtig
mange bilproducenter efterhånden skruer dele sammen på, så du f.eks. ikke
kan skifte bærekugler! Nej, du skal skam skifte hele bærearme, spindler
o.lign. Billigt for producenten, men koster desværre kassen for ejeren. En
MB er forbavsende billig i (service) dele.

--
http://www.saabklub.dk/


Ukendt (17-05-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-05-09 11:39


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4a0fe535$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Prøv at sammenligne dimensioner på f.eks. undervognskomponeneter på MB og
> så en tilsvarende Ford, Opel, VW eller Renault. Der er ingen
> sammenligning.

I USA vælger politiet typisk Ford Crown Victoria.
Det samme gør flere taxi-firmaer.
Gad vide hvor meget 'sværere'
en Mercedes er stillet over får en sådan...



Henrik B. (18-05-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 18-05-09 18:39

">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen
news:4a0fe933$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Prøv at sammenligne dimensioner på f.eks. undervognskomponeneter på MB og
>> så en tilsvarende Ford, Opel, VW eller Renault. Der er ingen
>> sammenligning.
>
> I USA vælger politiet typisk Ford Crown Victoria.

Nej, politiet vælger ikke en skid i USA. De biler alle offentlige instancer
kører i USA, er indkøbt gennem store statslige kontrakter med de amerikanske
bilproducenter.

> Det samme gør flere taxi-firmaer.

Tjah, der findes rigtig mange patri(d)oter i USA. )

--
http://www.saabklub.dk/


Ukendt (18-05-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-05-09 20:09


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4a119d31$0$15895$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Nej, politiet vælger ikke en skid i USA. De biler alle offentlige
> instancer kører i USA, er indkøbt gennem store statslige kontrakter med de
> amerikanske bilproducenter.

Men Politi og Yellow Cab kører dog Ford Crown Victoria.

>> Det samme gør flere taxi-firmaer.
>
> Tjah, der findes rigtig mange patri(d)oter i USA. )

Men de kører dog FCV...



Henrik B. (18-05-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 18-05-09 20:25

">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen
news:4a11b24f$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:4a119d31$0$15895$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Nej, politiet vælger ikke en skid i USA. De biler alle offentlige
>> instancer kører i USA, er indkøbt gennem store statslige kontrakter med
>> de amerikanske bilproducenter.
>
> Men Politi og Yellow Cab kører dog Ford Crown Victoria.

Som jeg skriver, så har de ikke noget valg!! Det er ligesom herhjemme, hvor
det er den bilproducent med de bedste priser, som hidtil har fået lov at
levere til politiet...

--
http://www.saabklub.dk/


Ukendt (18-05-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-05-09 21:54


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4a11b5ff$0$15873$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Som jeg skriver, så har de ikke noget valg!!

Men de køre vel stadig FCV.

> Det er ligesom herhjemme, hvor det er den bilproducent med de bedste
> priser, som hidtil har fået lov at levere til politiet...

Men de kører stadig FCV i stor stil, policen og cabben.
Og den er næppe særlig spinkel....jfr. Mythbusters forsøg
med at hive drivlinjen fra hinanden.



Henrik B. (18-05-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 18-05-09 21:59

">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen
news:4a11cac9$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:4a11b5ff$0$15873$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Som jeg skriver, så har de ikke noget valg!!
>
> Men de køre vel stadig FCV.

Jep. Men ikke baseret på, at det er indkøbt/valgt p.g.a. kvaliteten.
Politiet kører i øvrigt også i alt muligt andet (amerikansk).

--
http://www.saabklub.dk/


Ukendt (19-05-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-05-09 19:47


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4a11cc26$0$15881$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen
>news:4a11cac9$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4a11b5ff$0$15873$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>>> Som jeg skriver, så har de ikke noget valg!!
>>
>> Men de køre vel stadig FCV.
>
> Jep. Men ikke baseret på, at det er indkøbt/valgt p.g.a. kvaliteten.
> Politiet kører i øvrigt også i alt muligt andet (amerikansk).

Hvilken kvalitet ?
Denne Crown Victoria er specialbygget
til opgaven...



KASO (17-05-2009)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 17-05-09 19:30


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4a0fe535$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
> news:4a0fd49e$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> MB er stadig fine - men "husholdningsbilerne" er blevet bedre med årene,
>> så forskellen er ikke så stor, som den var engang. Men det er næppe
>> tilfældigt, at MB stadig er så udbredt til Taxa - både i DK og mange
>> andre lande - de er ganske robust skruet sammen. Til gengæld synes jeg at
>> det er skuffende at skulle have lavet rust på sin 5 år gamle MB - når jeg
>> tidligere har kørt Renault'er, der var absolut pletfri efter samme
>> alder/km-tal - eller mere.
>
> På de dele du kan "se", ser de måske lige robuste ud. Men tro mig,
> sparesygen har ramt alle producenter! Prøv at sammenligne dimensioner på
> f.eks. undervognskomponeneter på MB og så en tilsvarende Ford, Opel, VW
> eller Renault. Der er ingen sammenligning. Ligeså den måde hvorpå rigtig
> mange bilproducenter efterhånden skruer dele sammen på, så du f.eks. ikke
> kan skifte bærekugler! Nej, du skal skam skifte hele bærearme, spindler
> o.lign. Billigt for producenten, men koster desværre kassen for ejeren. En
> MB er forbavsende billig i (service) dele.
>

Jeg kører selv MB (igen) så jeg er skam ikke uenig i, at mange ting er lavet
lidt bedre - og ikke mindst lidt mere gennemtænkt end på mange andre. Og den
billige vedligeholdelse kender jeg fra den forrige - jeg har endnu ikke
testet det på min nuværende, hvor den kører med Asyst, der pt. mener, at jeg
har godt 18000km til næste eftersyn - forrige var for ca. 15.000km siden -
så den har faktisk forlænget intervallet ifht. det forventede. Jeg kører
også mest ture på +30km og med oliefyr, der sikrer en varm motor før start.

Det, jeg hæfter mig ved, når jeg skriver at "husholdningsbilerne" er kommet
meget tættere på er, at der generelt er få problemer med biler, og at de
fleste klarer 250-400.000km, hvilket fint dækker det forventelige behov til
privat brug. Til taxabrug er kravene højere - og kilometrene hurtigere kørt,
så her giver en MB stadig god mening. Jeg har endnu heller ikke set
"husholdningsbiler" køre flere millioner km....


Ukendt (17-05-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-05-09 20:16


"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
news:4a10578a$0$15885$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...


> privat brug. Til taxabrug er kravene højere - og kilometrene hurtigere
> kørt, så her giver en MB stadig god mening. Jeg har endnu heller ikke set
> "husholdningsbiler" køre flere millioner km....

Hvad prisklasse ligger en typisk Mercedes taxa i ?
Er det så også husholdningsklassen ?
Vil gerne se en A-klasse gøre sig bemærket
sammenlignet med så meget andet...



Ukendt (15-05-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-05-09 14:40

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Hvordan bliver det skævt?
> Ved at man hænger i dørene?

Nej, de er åbenbart ikke konstrueret til at kunne holde til mere end
husholdningsbrug. Og derfor nytter det ikke med sådanne biler. Enhver bil
kan holde til at Hr. og Fru Jensen åbner og lukker døren max. 10 gange om
dagen. Men når fulde folk nat efter nat nærmest bruger foden til at åbne
døren op indefra, så skal det være lavet solidt. Men nogle steder skal der
jo spares, når der er tale om billigere producerede biler.

> Hvilket andre Sonata ejere ikke oplever.


Det er jo netop dét, vi prøver at forklare dig. De kan ikke holde til
professionelt brug.
Det er ikke noget problem for almindelige forbrugere der bruger bilen 45
minutter sammenlagt om dagen. Men i en bil der kører 260.000 km uden at
motoren aldrig når at blive kold mellem vagterne, der bliver interiøret
altså også slidt. Folk der stiger ind med en paraply der ridser hen over
instrumentbrættet. Det er kunden da lige glad med, og det er en Mercedes
egentlig også. Men i en Sonata fx. bliver der muligvis en varig skade.
Her kører også en Peugeot 407 st.car hvor passagersædets betræk er slidt
igennem på højre kant (pga. ind/udstigning). Nu kører bilen med sædeovertræk


> Eller at chaufførene paser mere på Mercedeser?

Ja, de fleste får da at vide at de skal passe på køretøjet pga.
forsikringspræmierne og værkstedsbesøg. Men mange chauffører kører dem hårdt
og ser egentlig kun bilerne som en arbejdsplads med akkord. Jo hurtigere jo
flere penge.

>> Hvis den bliver kørt som en taxa (natchauffør) typisk bliver kørt,
>> så ja. Det tror jeg ikke den kan holde til simpelthen. Ikke i 2-3 år
>> i træk.
>
> Fordomme.....

Nej Klaus, jeg har jo netop refereret til en vognmand med en Sonata. Hvis du
ikke vil tro på hvad der bliver sagt, så er det som at tale til en mur.



Klaus D. Mikkelsen (15-05-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 15-05-09 16:50

Stone skriver:
>
> Det er jo netop dét, vi prøver at forklare dig. De kan ikke holde til
> professionelt brug.

Hvad sagde værkstedet til den hylende transmission?



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Henrik B. (16-05-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 16-05-09 19:12

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:4A0C8B04.A131E709@du.kan.finde.den...

>> ophænget så den ikke kunne lukke ordenligt. Og det kan man ikke rette,
>> når
>> det er selve fæstningen til karosseriet der er skævt.
>
> Hvordan bliver det skævt?
> Ved at man hænger i dørene?

Sikkert. Men du ser ikke problemet på Mercerne.

>> ridse. Jeg mener den blev solgt til ophug, da den simpelthen var
>> usælgelig.
>> Den havde også en massiv hyletone i transmissionen allerede fra omkring
>> 60.000 km.
>
> Hvilket andre Sonata ejere ikke oplever.

Nu bliver en alm. Sonata-ejers Sonata så heller ikke udsat for en brøkdel
af, hvad en Taxa gennemlever på de første 250.000 km.

>> Karosseripladerne er åbenbart også tyndere på "almindelige" biler end på
>> Mercedes og sammenlignelige.
>> I hvert fald er MB'erne de eneste der ikke har Bilka-buler, hvor VW
>> Touran
>> og Peugeot 407 og den før omtalte Sonata og hvad der ellers kører af
>> taxa'er, har en del deller.
>
> Eller at chaufførene paser mere på Mercedeser?

Hvorfor tror du egentlig at Mercedes bruger netop danske Taxa'er som
test-vogne? Testvogne for, hvor man skal sætte ind med ændringer og
kvalitetsforbedringer. Det er ikke fordi der bliver passet ekstraordinært på
dem.

>> Hvis den bliver kørt som en taxa (natchauffør) typisk bliver kørt, så ja.
>> Det tror jeg ikke den kan holde til simpelthen. Ikke i 2-3 år i træk.
>
> Fordomme.....

Ok, jeg lider så af samme fordom. Jeg ser dagligt, hvor lidt der skiftes på
Mercerne, ud over alm. sliddele...

--
http://www.saabklub.dk/


Henrik B. (16-05-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 16-05-09 19:07

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:4A0B98F9.5DBB4591@du.kan.finde.den...

>> Ja en toolmate skruemaskine er sikkert også ok de første 10 dage en
>> håndværker nruger den, men ikke i længden.
>
> Dine erfaringer med Hyundai er ikke store kna jeg se, de er ikke en
> toolmate.

Nej, men de er slet ikke bygget som en Mercedes! Tro mig, de vil ikke kunne
klare samme kørsel på hullede Københavnske veje med videre. Alt - og jeg
mener ALT - er mere klejnt dimensioneret. Det gælder spindler, bremser m.v.

--
http://www.saabklub.dk/


Ukendt (14-05-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-05-09 20:38


"Hamselv" <Get@grip.now> skrev i en meddelelse
news:4a0b50e1$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...

> Snæversynet??
> Det er bare bedre end så meget andet...sorry guys...


Hvad koster den billigste Mercedes
i 'taxa-størrelse' ?



Henrik B. (16-05-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 16-05-09 19:05

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:4A0B39D6.710AE666@du.kan.finde.den...
> Stone skriver:
>>
>> De får ikke mange chauffører hvis de kun kan stille med en
>> Hyundai som arbejdskøretøj.
>
> Hvilket tyder på snævertsind hos chaufførene.
>
> De fleste af dem har næppe været et smut ude i en ny Sonata...

Problemet er ikke kun chaufførernes holdning. Det gælder også vognmændenes
holdning. I dag er de vandt til at det ikke koster dem en krone at køre i
vognen, i ejertiden, ud over diesel, servicekontrakt, dæk og forsikring.
Med de begrænsede garantier og langt ringere materialekvalitet der er på
f.eks. en Sonata, så får du ikke sådan bare lige vognmænd til at skifte.

Renault er inde i overvejelser omkring taxa'er. Men så længe de tilbyder 1
år/100.000 km garanti, så kan de skyde lange pile efter det...

--
http://www.saabklub.dk/


KASO (14-05-2009)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 14-05-09 06:44


"TDN" <tdnfjerndette@tele2adsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4a0af68c$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
> http://www.bt.dk/article/20090513/nyheder/90513006/
>
> Jeg kommer i hvertilfælde ikke til at savne C-klassen, jeg fatter ikke en
> bil med så lidt benplads på bagsædet kan registreres som taxa.
>
> Mvh
> Thomas


De nye Mercedes'er kører nu pænt langt på literen - f.eks. en C-klasse med
den nye 2.2CDI maskine på 204hk kører 19,2 km/l - så jeg kan ikke se,
hvorfor Mercedes skulle fravælges.


TDN (14-05-2009)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 14-05-09 16:13


"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
news:4a0bafbb$0$15880$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "TDN" <tdnfjerndette@tele2adsl.dk> skrev i meddelelsen
> news:4a0af68c$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
>> http://www.bt.dk/article/20090513/nyheder/90513006/
>>
>> Jeg kommer i hvertilfælde ikke til at savne C-klassen, jeg fatter ikke en
>> bil med så lidt benplads på bagsædet kan registreres som taxa.
>>
>> Mvh
>> Thomas
>
>
> De nye Mercedes'er kører nu pænt langt på literen - f.eks. en C-klasse med
> den nye 2.2CDI maskine på 204hk kører 19,2 km/l - så jeg kan ikke se,
> hvorfor Mercedes skulle fravælges.

Jeg ved ikke med de nye, men for nogle år siden kørte Mercedes med
dispentation for at kunne blive synet, da de forurenede mere end de var
typegodkendte til.

Mvh
Thomas


Tom (14-05-2009)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 14-05-09 16:29


"TDN" <tdnfjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4a0c350f$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
> news:4a0bafbb$0$15880$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> "TDN" <tdnfjerndette@tele2adsl.dk> skrev i meddelelsen
>> news:4a0af68c$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
>>> http://www.bt.dk/article/20090513/nyheder/90513006/
>>>
>>> Jeg kommer i hvertilfælde ikke til at savne C-klassen, jeg fatter ikke
>>> en bil med så lidt benplads på bagsædet kan registreres som taxa.
>>>
>>> Mvh
>>> Thomas
>>
>>
>> De nye Mercedes'er kører nu pænt langt på literen - f.eks. en C-klasse
>> med den nye 2.2CDI maskine på 204hk kører 19,2 km/l - så jeg kan ikke se,
>> hvorfor Mercedes skulle fravælges.
>
> Jeg ved ikke med de nye, men for nogle år siden kørte Mercedes med
> dispentation for at kunne blive synet, da de forurenede mere end de var
> typegodkendte til.


Er der manger biler der gør. F.eks også Mondeo

--
Tom



KASO (14-05-2009)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 14-05-09 22:31


"TDN" <tdnfjerndette@tele2adsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4a0c350f$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
> news:4a0bafbb$0$15880$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> "TDN" <tdnfjerndette@tele2adsl.dk> skrev i meddelelsen
>> news:4a0af68c$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
>>> http://www.bt.dk/article/20090513/nyheder/90513006/
>>>
>>> Jeg kommer i hvertilfælde ikke til at savne C-klassen, jeg fatter ikke
>>> en bil med så lidt benplads på bagsædet kan registreres som taxa.
>>>
>>> Mvh
>>> Thomas
>>
>>
>> De nye Mercedes'er kører nu pænt langt på literen - f.eks. en C-klasse
>> med den nye 2.2CDI maskine på 204hk kører 19,2 km/l - så jeg kan ikke se,
>> hvorfor Mercedes skulle fravælges.
>
> Jeg ved ikke med de nye, men for nogle år siden kørte Mercedes med
> dispentation for at kunne blive synet, da de forurenede mere end de var
> typegodkendte til.

Det gælder så ikke de nye "Bluetec" (eller hvad de nu kalder de nye med
partikelfilter m.m.).


Michael Nielsen (14-05-2009)
Kommentar
Fra : Michael Nielsen


Dato : 14-05-09 21:34


"TDN" <tdnfjerndette@tele2adsl.dk> wrote in message
news:4a0af68c$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
> http://www.bt.dk/article/20090513/nyheder/90513006/

Hehe, her i Norge har vi kunnet "nyde" langt mindre biler som taxa i mange
år. C-klasse er jo en stor bil i forhold til sin forgænger, W201 (190), som
jeg har set mange af med taxalampen på taget.

Men når nu prisen er den samme, hvorfor vælge en Opel Astra når der står en
Mercedes S-klasse i taxakøen...

-Michael



Finn Guldmann (15-05-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 15-05-09 12:48

TDN skrev:
> http://www.bt.dk/article/20090513/nyheder/90513006/
> Jeg kommer i hvertilfælde ikke til at savne C-klassen, jeg fatter ikke
> en bil med så lidt benplads på bagsædet kan registreres som taxa.
>
Det kan den, alene, fordi der er en stjerne foran.

I min tid i erhvervet kunne den til det vi kaldte "Limousine-kørsel". En
Volvo 460 kunne ikke godkendes til denne kørsel, selvom den var enten
lig med eller størrer i alle indvendige mål.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
Med mobilt internet i DK-S-N fra ICE.

Peter Dalgaard (15-05-2009)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 15-05-09 18:45

On Thu, 14 May 2009 17:37:55 +0000, Henrik Stidsen wrote:

> "Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> wrote in
> news:4a0ba093$0$15883$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>
>>> En Toyota Yaris er godkendt som taxa bare den har 4 eller 5 døre - jeg
>>> tvivler dog på den vil blive valgt til taxa selvom den har mere
>>> benplads på
>>> bagsædet end en Skoda Octavia :)
>
>> Hvor skal de så gøre af folks bagage?
>
> 4 passagerer eller 4 stykker baggage, mix and match så det går op :)

Så galt er det ikke engang. Det er mere det hvis kufferten kræver at man
lægger et bagsæde ned. Der er pæn plads til den almindelige størrelse.

4 passagerer + chafut er nu lidt klemt, især når selerne bagi skal spændes.

Menaltså, jeg har nu kørt meget taxa uden anden bagage end en fjeldræv.
Hvis man nu lige spurgte til hvad der skal med...


--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Henrik B. (16-05-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 16-05-09 18:58

"TDN" <tdnfjerndette@tele2adsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4a0af68c$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
> http://www.bt.dk/article/20090513/nyheder/90513006/
>
> Jeg kommer i hvertilfælde ikke til at savne C-klassen, jeg fatter ikke en
> bil med så lidt benplads på bagsædet kan registreres som taxa.

Mercedes har flere modeller, som opfylder de kommende krav, så dén profeti
kommer ikke til at gælde i virkeligheden...

--
http://www.saabklub.dk/


Ole Gaarde Kristense~ (20-05-2009)
Kommentar
Fra : Ole Gaarde Kristense~


Dato : 20-05-09 00:20

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4a0efec1$0$15880$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Mercedes har flere modeller, som opfylder de kommende krav, så dén profeti
> kommer ikke til at gælde i virkeligheden...
>
Og så måske alligevel. Det er jo ikke kun miljøkrav der kommer.
Registreringsafgiften ændres formentlig også, så MB bliver ret meget dyrere.
I dag betaler vi 20% i afgift af alt over kr.12.100.
Fremover vil man have grundbeløbet hævet til kr. 230.000 men så bliver alt
derover til gengæld belagt med 70% afgift.
Igen fordi politikerne mener, at billige biler sviner mindre, og derfor skal
vi "opfordres" til at købe mindre biler.
De 2 ministerier har desværre glemt at snakke sammen.
Jeg er absolut tilhænger af miljøkravene til taxaer, men lige så bestemt
modstander af den anden lovændring. Det viker mest af alt som endnu en
misundelsesafgift.
Det betyder at det reelt bliver for dyrt at købe selv en MB E 220 med de nye
motorer der sviner meget lidt, og som er dejlige biler at tilbringe
halvdelen af sit liv i (og som kan holde, kan blive serviceret døgnet rundt
o.s.v.).
Det mest barokke i det forslag er at man ligefrem regner med et provenu på
50 millioner kr. idet man forventer vi bliver ved med at købe de samme
biler - hvilket slet ikke kan lade sig gøre med miljøkravene.

--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved



Henrik B. (20-05-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 20-05-09 15:19

"Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:4a133ec4$0$15888$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> De 2 ministerier har desværre glemt at snakke sammen.
> Jeg er absolut tilhænger af miljøkravene til taxaer, men lige så bestemt
> modstander af den anden lovændring. Det viker mest af alt som endnu en
> misundelsesafgift.
> Det betyder at det reelt bliver for dyrt at købe selv en MB E 220 med de
> nye motorer der sviner meget lidt, og som er dejlige biler at tilbringe
> halvdelen af sit liv i (og som kan holde, kan blive serviceret døgnet
> rundt o.s.v.).
> Det mest barokke i det forslag er at man ligefrem regner med et provenu på
> 50 millioner kr. idet man forventer vi bliver ved med at købe de samme
> biler - hvilket slet ikke kan lade sig gøre med miljøkravene.

Jep, embedsmændende (og politikerne) viser i denne sag, endnu engang, at de
er SÅ langt fra virkeligheden. Ligesom det er en fantastisk måde endnu
engang at få demonstreret deres dobbeltmoral, når det gælder miljøpolitik.

--
http://www.saabklub.dk/


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste