Mercedes-service
Fra : SørenFisker

Dato : 13-05-09 10:18

Jeg har en 220 CDI, aut. fra 2004, kørt 170.000.

Jeg skal have foretaget B-service inden længe.
Jeg har forstået at der kan være penge at spare hos
Mercedes i Tyskland, men det har hidtil ikke været mig muligt
at få at hvide, hvormeget der er at spare.
Er der mon nogen af jer, som har et tip - 10% - 25% eller mere?

På forhånd tak for svar.
Søren

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 13-05-09 13:46

"SørenFisker" <vejlo@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at få at hvide, hvormeget der er at spare.
> Er der mon nogen af jer, som har et tip - 10% - 25% eller mere?

Bemærk at Mercedes på Sjælland lige har nedsat priserne for biler mere end 4
år gamle! Jeg har lige givet ~2.000,- for et B-service til min C220 CDI !
http://www.daimlerbiler.dk/ 4-PLUS.

Mercedes DK har også noget generelt for ældre biler:

http://www.mercedes-benz.dk/campaigns/prisoplysning/

Så check lige prisen for et service i DK, inden du kører for langt....

Peter Brandt Jørgensen
peterFJERNES@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 1000 vitser og sprogblomster!!!)

Fra : Mathias

Dato : 13-05-09 13:55

> Mercedes DK har også noget generelt for ældre biler:
>
> http://www.mercedes-benz.dk/campaigns/prisoplysning/
>
> Så check lige prisen for et service i DK, inden du kører for langt....

Jotak, det har jeg spurgt til hos Hessel i Århus: De kender intet til nogen
"kampagne"! Det koster den tid det tager + dele, de ville slet ikke give mig
et tilbud, men gættede på 6.000 for et B-service!!

Mit råd er, at du finder et værksted, autoriseret eller ej, som du har
tillid til, og som har god erfaring med MB

Mvh Mathias

Fra : Henrik B.

Dato : 16-05-09 18:57

"Mathias" <baggadap_FJERN-DETTE@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Jotak, det har jeg spurgt til hos Hessel i Århus: De kender intet til
> nogen "kampagne"! Det koster den tid det tager + dele, de ville slet ikke
> give mig et tilbud, men gættede på 6.000 for et B-service!!

Nu kører Hessel i Århus ikke med faste priser, så derfor kan der være store
forskelle på, hvor meget et service nøjagtigt kommer til at koste. F.eks. et
B-eftersyn koster forskelligt om det er et ved 50.000 km eller ved 100.000
km. Og først når man får udlæst service-log'en ved man om der f.eks. skal
skiftes gearkasseolie. Og hvordan ser bremserne ud? Nye klodser? Nye klodser
og skiver? Det er ikke bare...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 13-05-09 14:19

> [...]
>
> http://www.mercedes-benz.dk/campaigns/prisoplysning/
>
> Så check lige prisen for et service i DK, inden du kører for langt....

UPS! B-service er jo det store service... Det var A-service jeg fik for
2.000,-. Jeg gav 3.900,- for mit sidste B-service, hos Mercedes i Hillerød
(Ekspres-service).

"Peter Brandt Jørgensen" <peter@FJERNESpeterbj.dk> skrev i en meddelelse

Fra : claus.b.p.

Dato : 14-05-09 23:28

"Peter Brandt Jørgensen" <peter@FJERNESpeterbj.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> 4 år gamle! Jeg har lige givet ~2.000,- for et B-service til min C220 CDI

Det lyder jo "fremragende". Det vil sige at udskiftning af pærer, der ikke
er gået, kan gøres for 800 kr pr. servicebesøg istedet for 1000 kr. Hurra!!!

/Claus

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-09 14:18

claus.b.p. wrote:
> Det lyder jo "fremragende". Det vil sige at udskiftning af pærer, der
> ikke er gået, kan gøres for 800 kr pr. servicebesøg istedet for 1000
> kr. Hurra!!!

Hvorfor skifte en pære der ikke er i stykker?

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 15-05-09 23:15

"Stone" <-> skrev i en meddelelse

> Hvorfor skifte en pære der ikke er i stykker?

Hos mig skiftede de 2 gule blinkpærer, fordi det gule var skallet af, og
dermed ikke blinkede gult men hvidt.

Fra : Bjarne

Dato : 16-05-09 07:50

Peter Brandt Jørgensen wrote:

> "Stone" <-> skrev i en meddelelse

> Hos mig skiftede de 2 gule blinkpærer, fordi det gule var skallet af, og
> dermed ikke blinkede gult men hvidt.

Så er de jo også gået i stykker: Det er betinget godkendelse til syn.

mvh,
Bjarne

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 18-05-09 22:01

"Bjarne" <bjb@INGENSPAMc.dk> skrev i en meddelelse

> Så er de jo også gået i stykker: Det er betinget godkendelse til syn.

Præcis! Det var egentlig det, der var min pointe....

Fra : Ukendt

Dato : 13-05-09 13:57

SørenFisker wrote:
> Jeg har en 220 CDI, aut. fra 2004, kørt 170.000.

C- eller E-klasse?

Fra : SørenFisker

Dato : 13-05-09 14:02

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-09 17:13

SørenFisker wrote:
> "Stone" <-> wrote in message

Min C180K fra 2006 koster 300 Euro for et A service (lille) og 500 Euro for
et B (stort).
Det er hos MB i Flensburg. De hedder:
Klaus & Co.
Liebigstrasse 2
26941 Flensburg
De er dog ikke 100% dansker servicemindede dernede, dvs. at man nok skal
kunne tale lidt tysk (eller engelsk) for at det glider.
PS: De har ikke Mobil 1 motorolie hos denne forhandler. Kun Aral.

Men ellers vil jeg anbefale at kontakte Ejner Hessel i Vejle. De kan
muligvis næsten matche den pris.