Bilsalget skraber bunden
Fra : Steen

Dato : 12-05-09 21:20

http://snipurl.com/hw45v [amtsavisen_dk]

Det er lidt morsomt, at jeg via email (for en lille uge siden)
kontaktede 6 forhandlere, og viste interesse for at købe en ny bil til
ca. 100.000,-

Jeg udbad mig brochurer etc.

Kun Suzuki svarede.
Måske gider de bare ikke sælge deres biler...altså de andre

--
Steen

Fra : Carsten

Dato : 13-05-09 09:39

"Steen" <isteen+usenet@gmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Jeg udbad mig brochurer etc.
>
> Kun Suzuki svarede.
> Måske gider de bare ikke sælge deres biler...altså de andre

for de fleste gælder det, at de ikke aner hvad en email adresse er og hvad
den bruges til. De ved den skal stå på forsiden af deres hjemmeside, men
hvad den gør godt for har de ingen ide om. Det er også min oplevelse, at
kontakt pr. email bliver ignoreret.

Carsten

Fra : Steen

Dato : 13-05-09 13:09

Carsten <carsten@noexists.dk> wrote:

> [...]
> den bruges til. De ved den skal stå på forsiden af deres hjemmeside, men
> hvad den gør godt for har de ingen ide om. Det er også min oplevelse, at

Så er man sgu' også selv ude om, at salget går skidt.
Hva pokker, så får forhandlerne måske tid til at uddanne de ansatte
--
Steen

Fra : Klaus G.

Dato : 13-05-09 14:46

> [...]
> hjemmeside, men hvad den gør godt for har de ingen ide om. Det er
> også min oplevelse, at kontakt pr. email bliver ignoreret.
Hvis man kun henvender sig pr. email, så kan man sq da selv hente de
brochure man skal bruge på hjemmesiden? Der ligger de alle sammen i fin PDF?

Og HVIS man er seriøs, så kan man da lige slå et smut ud forbi de
forskellige forhandlere? :)

--
Klaus G. aka. Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : Leonard

Dato : 13-05-09 16:16

Klaus G. wrote:

> Og HVIS man er seriøs, så kan man da lige slå et smut ud forbi de
> forskellige forhandlere? :)

Jeg har da foretaget en hel del seriøse indkøb udelukkende online, godt
nok aldrig en bil, men en masse andre ting. Hvis jeg kan købe noget
eller få den information jeg ønsker ved at sidde foran min PC på det
tidspunkt, der passer mig, så vælger jeg ofte det i stedet for at
skulle til at køre ud og høre på en ligegyldig sælger, stå i kø, lede
efter p-plads. Så er det sgu nemmere at posten bare leverer varen næste
hverdag.

Hvis forhandlerne var seriøse og gerne vil sælge noget, så svarer de på
alle henvendelser, både pr. tlf., mail og ved personligt fremmøde.
Ellers må de forvente at tabe nogle kunder til den forhandler, der
gider svare kunden på den måde, som kunden har henvendt sig.

--
Leonard

Fra : Armand

Dato : 25-05-09 16:11

Steen skrev:
> [...]
>
> Jeg udbad mig brochurer etc.
>
> Kun Suzuki svarede.
> Måske gider de bare ikke sælge deres biler...altså de andre

Jeg tror at Volvo-importøren brugte mere end 2 måneder på at sende mig
en bilbrochure i sommers - Man fatter det ikke
Måske at det simpelthen har været for let at sælge sine biler hidtil :-/
I så fald kan man kun fryde sig over at den indestående situation kræver
at man er fremme i skoen!

--
Armand.