Kugler til gasdæmpere ?
Fra : Per Jensen

Dato : 11-05-09 11:07

Hej.

Jeg har et sæt gasdæmpere liggende jeg skal have monteret på bilens
frontklap, men i de par år de har ligget, har jeg mistet en af de der
"skruer" med en kugle i den ene ende som dæmperen sidder på.

Thansen har ikke noget på hjemmesiden, hvor kunne man evt. ellers finde
sådan en fyr ? Gerne i kbh område.

Mener at størrelsen på "kuglen" er standard størrelse, har kun set een
størrelse.

// Per.

Fra : bengtsons@mail.dk

Dato : 11-05-09 05:27

Hej
http://www.klee.dk/
ligger sikkert inde med noget du kan bruge
Albertslund ligger jo også derovre "østpå"
Mvh
Anders

Fra : ERLO

Dato : 11-05-09 16:50

Hej
Du skriver at de har ligget et par ÅR???
Gassen forsvinder lidt efter lidt så derfor er det ikke sikkert at de
duer mere til dit for mål.
På gasfjederen står der noget med f.eks. 350N omsat til hverdagssprog
betyder det at de trykker med en kraft på 35 Kg lige før helt udløb.

Du undersøger om deres løfteevne er i behold ved at benytte en badevægt.
Tryk gasfjederen ned mod vægten og lad den langsomt løbe ud - den sidste
aflæsning lige før den er helt ude er den påtrykte værdi.

Kuglerne flytter du over fra de gamle gasfjedre.

Med venlig hilsen
ERLO
---------------------------

STØDDÆMPERE til alle biler haves.

Fra : Per Jensen

Dato : 11-05-09 22:33

ERLO wrote:
> [...]
> aflæsning lige før den er helt ude er den påtrykte værdi.
>
> Kuglerne flytter du over fra de gamle gasfjedre.

Hej ERLO.

Jeg tror at du har misforstået det lidt, der ER ikke dæmpere på
frontklappen af min bil, det er noget jeg selv sætter på den.

Og ja, ved godt at gassen kan gå af dem, men der er stadig fuld smæk på,
der er RIGELIGT til at løfte klappen op med.

Bilen er hverken født med kugler eller noget, så der er intet at flytte.

Jeg har dog muligvis fundet en løsning - jeg har nemlig tre kugler og to
gasdæmpere, og min kollega overbeviste mig om, at en enkelt var nok, så
jeg har indtil videre kun brug for dem jeg har, men hvis jeg får brug
for flere så hiver jeg lige fat i "klee"

Og til jer alle: Tak for jeres indspark.

// Per.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 11-05-09 22:45

Per Jensen skrev:

> for flere så hiver jeg lige fat i "klee"

Vær lige opmærksom på de har et minimumsbeløb på kr.400 plus moms. Bare
så du ikke glæder dig for tidligt.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Lund

Dato : 12-05-09 16:44

Hej

De kugler kan du købe hos Opel, og de er ikke dyre.... (Der er flere
størrelser)