2 hoteller på vej mod Belgien...
Fra : MicDK

Dato : 09-05-09 13:41

Halløjsa

Kører mod Belgien til sommer. Afgang. Kbh. en Onsdag kl. ca. 13 - så
med én på 4 på bagsædet, påtænker vi 2 overnatninger på vejen..

Vi forestiller os 1e overnatning omkring Hamburg (Nord) - 2e omkring
Köln - evt. i Holland, hvis turen går via Maastricht (tænker A31 ned i
Tyskland)

Er der nogle gode forslag til hoteller - tæt på motorvejen og med gode
muligheder for leg (legeplads, skov,.....?)

pft
Michael

Fra : Martin [6000]

Dato : 09-05-09 21:24

> Kører mod Belgien til sommer. Afgang. Kbh. en Onsdag kl. ca. 13 - så med
> én på 4 på bagsædet, påtænker vi 2 overnatninger på vejen.

Det er ca. 900km - skal I køre 50km/t siden I vil overnatte 2 gange?

Stik barnet en pixiebog og en god hovedpude og efter 10 timer er I
fremme

Fra : BikeManiac

Dato : 09-05-09 14:47

On 9 Maj, 22:23, "Martin [6000]" <marti...@tiscali.dk> wrote:

> Det er ca. 900km - skal I køre 50km/t siden I vil overnatte 2 gange?
>
> Stik barnet en pixiebog og en god hovedpude og efter 10 timer er I
> fremme

Det siger jeg også. Få det overstået i et ruf om natten.

Lucas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-05-09 21:49

BikeManiac skriver:

> Det siger jeg også. Få det overstået i et ruf om natten.

Så tag dog toget......... (hint: 250 km/t ganske lovligt)

Det kunne jo også være at man ville gøre en tur ud af det, standse
forskellige steder og lade en del af ferien være "Gasthaus" i Tyskland.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-05-09 21:56

MicDK skriver:

> Er der nogle gode forslag til hoteller - tæt på motorvejen og med gode
> muligheder for leg (legeplads, skov,.....?)

Tænk alternativt:
Der findes mange fine større eller mindre "Gasthaus" i byer langs
motorvejen.

Som regel i lidt "gammeldags udseende", men ganske hyggeligt, ikke
særligt dyrt og så spiser man som regel godt. Hoteller ved motorvejen er
moderne og kedelige og koster kassen.

I mit tidligere job kørte vi en del i Tyskland og fandt hurtigt ud af at
Gasthaus var bedre og billigere end holtellerne.

Jeg tror faktisk at jeg har boet på dette: http://www.gasthof-roehrs.de/

Fra : Kent Glerup

Dato : 09-05-09 22:09

MicDK skrev:
> Halløjsa
>
> Kører mod Belgien til sommer. Afgang. Kbh. en Onsdag kl. ca. 13 - så
> med én på 4 på bagsædet, påtænker vi 2 overnatninger på vejen.

Kør klokken 18 (hvis muligt) i stedet.

> Vi forestiller os 1e overnatning omkring Hamburg (Nord) - 2e omkring
> Köln - evt. i Holland, hvis turen går via Maastricht (tænker A31 ned i
> Tyskland)

Som andre også siger, drop det. Udnyt i stedet natten og lad
fruen/kæresten og knejten/tøsen sove, når de vågner er i fremme :)

/Kent Glerup

Fra : Frederik

Dato : 09-05-09 22:17

"MicDK" <bil@lortecitroen.dk> skrev i meddelelsen
Halløjsa

SNIP

Mogens kender et rigtig godt (spise) Gasthaus 30 km syd for Hamburg.

Kan ikke huske navnet selv.

Fra : Mogens

Dato : 09-05-09 22:27

"Frederik" <info@fjernenmasseduelundaudio.com> skrev i meddelelsen

> Mogens kender et rigtig godt (spise) Gasthaus 30 km syd for Hamburg. Kan
> ikke huske navnet selv.

Du tænker sikkert på denne: www.hoteljesteburgerhof.de
Et godt hotel, hvor vi boede på vej hjem i sommers...

Fra : MicDK

Dato : 09-05-09 22:41

Mogens skrev;

> Du tænker sikkert på denne:www.hoteljesteburgerhof.de
> Et godt hotel, hvor vi boede på vej hjem i sommers...

Tak - den er noteret.

Meningen er netop ikke at suse afsted on natten, eller i et ruf om
dagen med en pixibog og en dvd ... men at få en tur ud af det, hvor vi
i nærheden af de forudbestilte overnatningssteder finder noget
spændene at lave (en park med legeplads, en skov, en lille gammel
by.....).

/Michael

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-05-09 23:57

MicDK skrev:
> [...]
> i nærheden af de forudbestilte overnatningssteder finder noget
> spændene at lave (en park med legeplads, en skov, en lille gammel

Så er det nok mere relevant at kigge efter noget I vil bruge 2 x ½ dag
på at kigge på, og så finde hoteller i nærheden af det.

Men det udvider jo mulighederne betragteligt. Selvom en 4-årig
indskrænker dem lidt.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : news.sunsite.dk

Dato : 26-05-09 21:02

Jeg vil gerne anbefale Bremen - masser af hoteller og GastHäuser. Byen er
meget børnevenlig og hyggelig. Nem at komme til også

Fra : Mogens

Dato : 26-05-09 21:05

"news.sunsite.dk" <martin.morsing@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg vil gerne anbefale Bremen - masser af hoteller og GastHäuser. Byen er
> meget børnevenlig og hyggelig. Nem at komme til også

Præcis - rigtig fin by at besøge.
Og så kan man jo lige vende forbi www.tamsen.de

Fra : N/A

Dato : 10-05-09 23:57