Fjerne lak fra gummilister
Fra : Ukendt

Dato : 09-05-09 17:29

Der er foretaget en mindre heldig lakreparation på min bil, så der er en del
lak på en gummiliste.
Hvordan får jeg det af uden at skade gummilisten?

Jeg vil tro at det er rigtig autolak som er anvendt, da det er et større
område og ser ganske fint ud.
Der har bare ikke været afdækket ordentligt.

Mvh Kim

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 10-05-09 11:23

> [...]

> område og ser ganske fint ud.
> Der har bare ikke været afdækket ordentligt.

Er det et firma det er gjort hos? I så fald må de vil tage den på deres
skuldre :)

Troels

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-09 13:02

> Er det et firma det er gjort hos? I så fald må de vil tage den på deres
> skuldre :)
>
> Troels

Det er på min "nye brugte" bil, købt privat.
Så det er ikke en mulighed, desværre.

Mvh Kim

Fra : Per Jensen

Dato : 10-05-09 15:00

KimT wrote:
> [...]

Jeg har lavet glasfiber i bagagerummet på min bil, og ville rense lidt
klatter af i vognbunden, acetone viste sig at være overordentligt
effektivt på lak og grunder, det æder det nemt, så jeg tror godt at du
forsigtigt kan prøve med en smule acetone på en klud og tørre lakken af.

Sæt evt. noget malertape på begge sider af gummilisten, så du ikke
rammer bilen med acetonen.

// Per.

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 10-05-09 17:27

Hej

"KimT" <detsortehul"snabela"hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> område og ser ganske fint ud.
> Der har bare ikke været afdækket ordentligt.

Jeg ville prøve med petrolium eller isopropyl alkohol...

Mvh
Hans

Fra : Per Jensen

Dato : 11-05-09 11:41

Hans Mouridsen skrev:

> Jeg ville prøve med petrolium eller isopropyl alkohol...

Hmm, næppe.

Isopropylalkohol finder du i sprinklervædske, ville være pænt kedeligt
hvis det tog lakken.

Petroleum (lampeolie) er det du får i en flaske til afrensning af
"løbere" når bilen er blevet rustbeskyttet - hvis det åd lakken, uha uha
en ballade.

// Per.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 11-05-09 21:09

Per Jensen skrev:

> Hmm, næppe.
>

> Isopropylalkohol finder du i sprinklervædske, ville være pænt kedeligt
> hvis det tog lakken.

Man kan aldrig vide. Der findes forskelle typer isoprylalkohol. Selv man
skulle tro noget andet. Der kan være forskellige kemiske sammensætninger.

--
MVH
Ib Jakobsen