|
| Politiets bødeudskrivning i nødspor Fra : JWJ |
Dato : 09-05-09 08:09 |
|
Hej læsere i dk.fritid.bil og dk.fritid.motorcykel
Nu kører jeg som de fleste andre ofte på de danske motorveje, men ved
den sidste tur til Sjælland bemærkede jeg at efter Slagelse var politiet
ude med deres motorcykler for at lave fartkontrol. Fint nok.
Men jeg fatter ikke hvorfor de vælger at bruge motorvejens nødspor til
at skrive bøder i. Nu fik jeg ikke selv en bøde, så jeg kan kun gætte
hvad der foregik, men jeg synes det er lettere tåbeligt at bruge
nødsporet til den slags. Nødsporet skal vel bruges til..nå
ja..nødstilfælde. Selvom overtrædelse af fartgrænser selvfølgelig er
forkert og skal straffes, så er der vel ingen grund til at stå i
nødspor, og slet ikke set i den kedelige ulykke ved Skanderborg.
http://jp.dk/indland/trafik/article1687179.ece
Nuvel, var det så en spritbilist, men det er farligt at opholde sig i
nødspor.
Nu er jeg aldrig selv blevet stoppet på motorvej for at køre for stærkt,
selvom det sker af fartgrænser ikke bliver overholdt. Men jeg skulle nu
nok fortælle betjent hvor han skulle skrive bøden, også sådan han ikke
kunne misforstå det..
Jeg mener at Poilitiet sætter alt fornuft til side med deres praksis med
bødeuskrivning i nødspor, og jeg er vel ikke den eneste?
MVH
Jakob
Viborg
| |
Morten P (09-05-2009)
| Kommentar Fra : Morten P |
Dato : 09-05-09 08:42 |
|
> Men jeg skulle nu nok fortælle betjent hvor han skulle skrive bøden
Hvor er det rigtige sted?
| |
F.Syndergaard (09-05-2009)
| Kommentar Fra : F.Syndergaard |
Dato : 09-05-09 09:56 |
|
"Morten P" <spam@spam.spam> skrev i en meddelelse
news:4a0533ce$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
>> Men jeg skulle nu nok fortælle betjent hvor han skulle skrive bøden
>
> Hvor er det rigtige sted?
>
Den nærmeste afkørsel!
--
MVH.
Finni
| |
Troels [around 9000] (09-05-2009)
| Kommentar Fra : Troels [around 9000] |
Dato : 09-05-09 10:53 |
|
> Hvor er det rigtige sted?
Ihvertfald ikke nødsporet.
"Motorvejenes nødspor må kun bruges, hvis man har brug for at bruge
nødtelefonen eller bilen ikke kan køre videre på grund af fx motorstop eller
trafikuheld.
Bilen skal så hurtigt som muligt fjernes fra motorvejen - kan det ikke lade
sig gøre, skal der bruges advarselstrekant for at varsko de øvrige
bilister - jvf. Færdselsloven § 9, stk. 3, § 31 stk. 2, § 46, stk. 2 og §
47."
sakset fra
http://www.trafikken.dk/wimpnews.asp?page=document&objno=81251
Troels
| |
Morten P (09-05-2009)
| Kommentar Fra : Morten P |
Dato : 09-05-09 10:57 |
|
> Bilen skal så hurtigt som muligt fjernes fra motorvejen - kan det ikke
> lade sig gøre, skal der bruges advarselstrekant for at varsko de øvrige
> bilister
Ja, politiet har holder jo bag ham med blink på.
Det får alle til at køre langsomt forbi.
De skynder sig med bøden og alle kører videre.
Det er optimering af tidsforbruget uden bekostning af sikkerheden.
| |
Troels [around 9000] (09-05-2009)
| Kommentar Fra : Troels [around 9000] |
Dato : 09-05-09 10:59 |
|
> Ja, politiet har holder jo bag ham med blink på.
> Det får alle til at køre langsomt forbi.
Tak fordi du mindede mig på det:
Nogen der stå Station 2 dengang Henrik Schmeiiadizizziziiziziier (...) skrev
en bøde i vejsiden, og en bilist havde for travlt med det blå blink (det var
jo spændende), så han kørte lige op i røven på en følgevogn?
Netop af denne årsag ytrer jeg altid ønske om at blinket bliver slukket,
hvis jeg bliver stoppet i f.eks. almindelig kontrol om aftenen. Jeg skal
ikke være vidne til flere uheld - det på Station 2 var tilstrækkeligt
skræmmende.
"Langsomt forbi" er kun godt, hvis det gælder samtlige bilister.
> Det er optimering af tidsforbruget uden bekostning af sikkerheden.
Kan du sige "uden bekostning af sikkerheden" igen uden at grine?
Troels
| |
Simon (09-05-2009)
| Kommentar Fra : Simon |
Dato : 09-05-09 18:42 |
|
Morten P wrote:
> De skynder sig med bøden og alle kører videre.
> Det er optimering af tidsforbruget uden bekostning af sikkerheden.
- Begge parter er jo alligevel nødt til at køre videre ud ad motorvejen;
så der vil da ikke gå nævneværdig tid tabt ved at polisen siger "følg mig
til næste afkørsel", og så ordner sagerne dér...??
... Jeg er helt enig med OP.
--
Simon | __o
Men are from here, and women | _`\ \_
are from way the hell over there. | (_)/ (_)
| |
S.B. (10-05-2009)
| Kommentar Fra : S.B. |
Dato : 10-05-09 21:12 |
|
"Morten P" <spam@spam.spam> skrev i en meddelelse
news:4a055367$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
>> Bilen skal så hurtigt som muligt fjernes fra motorvejen - kan det ikke
>> lade sig gøre, skal der bruges advarselstrekant for at varsko de øvrige
>> bilister
>
>
> Ja, politiet har holder jo bag ham med blink på.
> Det får alle til at køre langsomt forbi.
>
> De skynder sig med bøden og alle kører videre.
>
> Det er optimering af tidsforbruget uden bekostning af sikkerheden.
Når nu de alligevel skal tilbage og holde klar til at nuppe den næste, så er
mit gæt at de jo skal benytte en afkørsel til at vende om, kan ikke se
hvorfor de så ikke også kan stoppe billisten der.
Tidsmæssig gør det vel ikke den store forskel
Søren
| |
Armand (12-05-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 12-05-09 23:27 |
|
Morten P skrev:
>> Bilen skal så hurtigt som muligt fjernes fra motorvejen - kan det ikke
>> lade sig gøre, skal der bruges advarselstrekant for at varsko de øvrige
>> bilister
>
>
> Ja, politiet har holder jo bag ham med blink på.
> Det får alle til at køre langsomt forbi.
>
> De skynder sig med bøden og alle kører videre.
>
> Det er optimering af tidsforbruget uden bekostning af sikkerheden.
>
Tjaeh :-/
Sheriffen satte engang en bil til på den måde: Blå blink i nødsporet på
Nye Lillebæltsbro
--
Armand.
| |
alexbo (09-05-2009)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 09-05-09 09:18 |
|
"JWJ" <news@ekajak.dk> skrev
> Jeg mener at Poilitiet sætter alt fornuft til side med deres praksis med
> bødeuskrivning i nødspor, og jeg er vel ikke den eneste?
Sikkert ikke, nu synes jeg ganske vist at dette at have en mening er
uafhængigt af hvad andre mener.
Hvis nu det skulle vise sig at du er alene med din mening vil du så skifte
den ud?
Personligt synes jeg ikke det er så farligt, det er sjældent der kører nogen
i nødsporet, det er lige sket men jeg kan ikke huske andre tilfælde hvor
nogen er blevet slået ihjel på den måde.
Jeg har ikke så set nogen billeder af ulykken, er motorcyklen ramt eller
stod motorcyklisten i virkeligheden på kørebanen måske for at få en lift.
Nødsporet er ikke en del af vejen men det vil da være klogt at stille sig på
den anden side af autoværnet mens man venter, eller i foran bilerne i
tilfælde af der skal skrives bøder ud.
mvh
Alex Christensen
| |
Ukendt (10-05-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-05-09 11:56 |
|
On Sat, 9 May 2009 10:18:29 +0200, alexbo wrote:
> Jeg har ikke så set nogen billeder af ulykken, er motorcyklen ramt eller
> stod motorcyklisten i virkeligheden på kørebanen måske for at få en lift.
Mjaeh, forsåvidt at passageren allerede var send afsted efter hjælp/benzin,
så var der vel ingen grund til at bevæge sig ud på kørebanen. :-/
--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
2-11-08
| |
alexbo (10-05-2009)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 10-05-09 12:27 |
|
"Orla Pedersen" skrev
> Mjaeh, forsåvidt at passageren allerede var send afsted efter
> hjælp/benzin,
> så var der vel ingen grund til at bevæge sig ud på kørebanen. :-
Det kommer an på hvor længe han har ventet.
Det er lige som langt de fleste tråde om hvad andre gør, ingen ved rent
faktisk noget som helst om de konkrete omstændigheder.
mvh
Alex Christensen
| |
Nicolaj C (09-05-2009)
| Kommentar Fra : Nicolaj C |
Dato : 09-05-09 09:32 |
|
"JWJ" <news@ekajak.dk> wrote in message
news:4a052bf9$0$15897$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej læsere i dk.fritid.bil og dk.fritid.motorcykel
>
> Nu kører jeg som de fleste andre ofte på de danske motorveje, men ved den
> sidste tur til Sjælland bemærkede jeg at efter Slagelse var politiet ude
> med deres motorcykler for at lave fartkontrol. Fint nok.
> Men jeg fatter ikke hvorfor de vælger at bruge motorvejens nødspor til at
> skrive bøder i. Nu fik jeg ikke selv en bøde, så jeg kan kun gætte hvad
> der foregik, men jeg synes det er lettere tåbeligt at bruge nødsporet til
> den slags. Nødsporet skal vel bruges til..nå ja..nødstilfælde. Selvom
> overtrædelse af fartgrænser selvfølgelig er forkert og skal straffes, så
> er der vel ingen grund til at stå i nødspor, og slet ikke set i den
> kedelige ulykke ved Skanderborg.
> http://jp.dk/indland/trafik/article1687179.ece
> Nuvel, var det så en spritbilist, men det er farligt at opholde sig i
> nødspor.
>
> Nu er jeg aldrig selv blevet stoppet på motorvej for at køre for stærkt,
> selvom det sker af fartgrænser ikke bliver overholdt. Men jeg skulle nu
> nok fortælle betjent hvor han skulle skrive bøden, også sådan han ikke
> kunne misforstå det..
> Jeg mener at Poilitiet sætter alt fornuft til side med deres praksis med
> bødeuskrivning i nødspor, og jeg er vel ikke den eneste?
>
> MVH
>
> Jakob
> Viborg
Ja, meget kan man sige om stærekasser og elektronisk overvågning - men i det
mindste er det næppe farligt for deltagerne.
| |
Leif Langgaard (09-05-2009)
| Kommentar Fra : Leif Langgaard |
Dato : 09-05-09 10:02 |
|
"JWJ" <news@ekajak.dk> skrev i en meddelelse
news:4a052bf9$0$15897$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej læsere i dk.fritid.bil og dk.fritid.motorcykel
> Nødsporet skal vel bruges til..nå ja..nødstilfælde.
Ja, og der var ikke noget "nødstilfælde", er de ordinære vejspor spæret pga.
ulykke, så ser du nok ikke en betjent blokere nødsporet, tvært i mod!
--
Leif Langgaard - www.megapixels.dk -
Smid NRE i dit killfilter, det giver ro og god tone i grupperne!
Er der pga. kritik lukket for adgangen til NRE's galleri, så brug:
www.megaproxy.com/freesurf/ og kom alligevel ind
| |
Tau (09-05-2009)
| Kommentar Fra : Tau |
Dato : 09-05-09 11:20 |
|
"JWJ" <news@ekajak.dk> skrev i meddelelsen
news:4a052bf9$0$15897$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej læsere i dk.fritid.bil og dk.fritid.motorcykel
>
> Nu kører jeg som de fleste andre ofte på de danske motorveje, men ved den
> sidste tur til Sjælland bemærkede jeg at efter Slagelse var politiet ude
> med deres motorcykler for at lave fartkontrol. Fint nok.
> Men jeg fatter ikke hvorfor de vælger at bruge motorvejens nødspor til at
> skrive bøder i. Nu fik jeg ikke selv en bøde, så jeg kan kun gætte hvad
> der foregik, men jeg synes det er lettere tåbeligt at bruge nødsporet til
> den slags. Nødsporet skal vel bruges til..nå ja..nødstilfælde. Selvom
> overtrædelse af fartgrænser selvfølgelig er forkert og skal straffes, så
> er der vel ingen grund til at stå i nødspor, og slet ikke set i den
> kedelige ulykke ved Skanderborg.
> http://jp.dk/indland/trafik/article1687179.ece
> Nuvel, var det så en spritbilist, men det er farligt at opholde sig i
> nødspor.
>
> Nu er jeg aldrig selv blevet stoppet på motorvej for at køre for stærkt,
> selvom det sker af fartgrænser ikke bliver overholdt. Men jeg skulle nu
> nok fortælle betjent hvor han skulle skrive bøden, også sådan han ikke
> kunne misforstå det..
> Jeg mener at Poilitiet sætter alt fornuft til side med deres praksis med
> bødeuskrivning i nødspor, og jeg er vel ikke den eneste?
>
> MVH
>
> Jakob
> Viborg
Jeg formoder at betjenten havde blå blink på cyklen, så alle kan se ham.
Nu skal vi jo heller ikke køre rundt med den formodning, at alle andre
trafikanter er stangberuset. Jeg tror efter alt sandsynlighed, også at der
er nogle der er ædru.
vh
Poul
| |
JBH (09-05-2009)
| Kommentar Fra : JBH |
Dato : 09-05-09 11:44 |
|
"Tau" <craner@craner.dk> skrev i en meddelelse
news:4a0558dc$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "JWJ" <news@ekajak.dk> skrev i meddelelsen
> news:4a052bf9$0$15897$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Hej læsere i dk.fritid.bil og dk.fritid.motorcykel
>>
>> Nu kører jeg som de fleste andre ofte på de danske motorveje, men ved den
>> sidste tur til Sjælland bemærkede jeg at efter Slagelse var politiet ude
>> med deres motorcykler for at lave fartkontrol. Fint nok.
>> Men jeg fatter ikke hvorfor de vælger at bruge motorvejens nødspor til at
>> skrive bøder i. Nu fik jeg ikke selv en bøde, så jeg kan kun gætte hvad
>> der foregik, men jeg synes det er lettere tåbeligt at bruge nødsporet til
>> den slags. Nødsporet skal vel bruges til..nå ja..nødstilfælde. Selvom
>> overtrædelse af fartgrænser selvfølgelig er forkert og skal straffes, så
>> er der vel ingen grund til at stå i nødspor, og slet ikke set i den
>> kedelige ulykke ved Skanderborg.
>> http://jp.dk/indland/trafik/article1687179.ece
>> Nuvel, var det så en spritbilist, men det er farligt at opholde sig i
>> nødspor.
>>
>> Nu er jeg aldrig selv blevet stoppet på motorvej for at køre for stærkt,
>> selvom det sker af fartgrænser ikke bliver overholdt. Men jeg skulle nu
>> nok fortælle betjent hvor han skulle skrive bøden, også sådan han ikke
>> kunne misforstå det..
>> Jeg mener at Poilitiet sætter alt fornuft til side med deres praksis med
>> bødeuskrivning i nødspor, og jeg er vel ikke den eneste?
>>
>> MVH
>>
>> Jakob
>> Viborg
>
> Jeg formoder at betjenten havde blå blink på cyklen, så alle kan se ham.
> Nu skal vi jo heller ikke køre rundt med den formodning, at alle andre
> trafikanter er stangberuset. Jeg tror efter alt sandsynlighed, også at der
> er nogle der er ædru.
>
Ædru er ingen garanti.
For et par år siden var der en lastbil som bankede op i en ambulance som
holdt stille i nødsporet. En fødende kvinde og barnet blev dræbt.
mvh
JBH
| |
Henning Præstegaard (09-05-2009)
| Kommentar Fra : Henning Præstegaard |
Dato : 09-05-09 14:16 |
|
"JBH" <> skrev i meddelelsen ...
> Ædru er ingen garanti.
> For et par år siden var der en lastbil som bankede op i en ambulance som
> holdt stille i nødsporet. En fødende kvinde og barnet blev dræbt.
>
Var der ikke noget med et ildebefindende med i sagen. Synes at kan huske,
der var en debat om erhvervschaffører over 50.
mvh
Henning
| |
JBH (09-05-2009)
| Kommentar Fra : JBH |
Dato : 09-05-09 18:47 |
|
"Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.vallid> skrev i en meddelelse
news:4a058215$0$15874$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "JBH" <> skrev i meddelelsen ...
>
>> Ædru er ingen garanti.
>> For et par år siden var der en lastbil som bankede op i en ambulance som
>> holdt stille i nødsporet. En fødende kvinde og barnet blev dræbt.
>>
> Var der ikke noget med et ildebefindende med i sagen. Synes at kan huske,
> der var en debat om erhvervschaffører over 50.
>
Det var en ung chauffør som blev træt under kørselen.
mvh
JBH
| |
Finn Guldmann (09-05-2009)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 09-05-09 12:29 |
|
JWJ skrev:
> Hej læsere i dk.fritid.bil og dk.fritid.motorcykel
> Nu kører jeg som de fleste andre ofte på de danske motorveje, men ved
> den sidste tur til Sjælland bemærkede jeg at efter Slagelse var politiet
> ude med deres motorcykler for at lave fartkontrol. Fint nok.
> Men jeg fatter ikke hvorfor de vælger at bruge motorvejens nødspor til
> at skrive bøder i. Nu fik jeg ikke selv en bøde, så jeg kan kun gætte
> hvad der foregik, men jeg synes det er lettere tåbeligt at bruge
> nødsporet til den slags. Nødsporet skal vel bruges til..nå
> ja..nødstilfælde. Selvom overtrædelse af fartgrænser selvfølgelig er
> forkert og skal straffes, så er der vel ingen grund til at stå i
> nødspor, og slet ikke set i den kedelige ulykke ved Skanderborg.
> http://jp.dk/indland/trafik/article1687179.ece
> Nuvel, var det så en spritbilist, men det er farligt at opholde sig i
> nødspor.
>
Den nemme måde at komme om ved det lille problem er at det eneste der
bliver åbnet på den bil der bliver stoppet er ruden i førersiden.
Jeg er overbevist om at en betjent ikke skal stå ret mange gange i 1.
spor før han finder på en anden måde end at bruge nødsporet.
--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
Med mobilt internet i DK-S-N fra ICE.
| |
KASO (09-05-2009)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 09-05-09 14:06 |
|
"JWJ" <news@ekajak.dk> skrev i meddelelsen
news:4a052bf9$0$15897$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej læsere i dk.fritid.bil og dk.fritid.motorcykel
>
> Nu kører jeg som de fleste andre ofte på de danske motorveje, men ved den
> sidste tur til Sjælland bemærkede jeg at efter Slagelse var politiet ude
> med deres motorcykler for at lave fartkontrol. Fint nok.
> Men jeg fatter ikke hvorfor de vælger at bruge motorvejens nødspor til at
> skrive bøder i. Nu fik jeg ikke selv en bøde, så jeg kan kun gætte hvad
> der foregik, men jeg synes det er lettere tåbeligt at bruge nødsporet til
> den slags. Nødsporet skal vel bruges til..nå ja..nødstilfælde. Selvom
> overtrædelse af fartgrænser selvfølgelig er forkert og skal straffes, så
> er der vel ingen grund til at stå i nødspor, og slet ikke set i den
> kedelige ulykke ved Skanderborg.
> http://jp.dk/indland/trafik/article1687179.ece
> Nuvel, var det så en spritbilist, men det er farligt at opholde sig i
> nødspor.
>
> Nu er jeg aldrig selv blevet stoppet på motorvej for at køre for stærkt,
> selvom det sker af fartgrænser ikke bliver overholdt. Men jeg skulle nu
> nok fortælle betjent hvor han skulle skrive bøden, også sådan han ikke
> kunne misforstå det..
> Jeg mener at Poilitiet sætter alt fornuft til side med deres praksis med
> bødeuskrivning i nødspor, og jeg er vel ikke den eneste?
>
> MVH
>
> Jakob
> Viborg
Jeg mener, at det er sjovt, så mange herinde, der har travlt med at belære
politiet om, hvordan de bør gøre deres arbejde. Gad vide, om de selv ville
synes at det var lige så sjovt, hvis alle andre havde lige så travlt med at
forklare DEM, hvordan de burde udføre deres arbejde - men I er vel alle
perfekte?
Jeg synes, at det er fint, politiet udfører deres arbejde og stopper de
bilister, der på den ene eller anden måde er til fare for den øvrige trafik.
Jo-jo - man har hørt om uheld i nødsporet - men hvor mange af den slags
ulykker sker ifht. ulykker på den landevej, hvor du vil have, at de skal
køre hen?
Så længe de opholder sig i nødsporet, er der ingen fare - der er ingen
trafik i nødsporet og kun hvis man er dum nok til at træde ud på vejbanen,
er der en risiko - ligesom hvis man træder ud på en landevej, hvor der
typisk er mindre plads at gøre godt med.
| |
Troels [around 9000] (09-05-2009)
| Kommentar Fra : Troels [around 9000] |
Dato : 09-05-09 14:24 |
|
> Jeg synes, at det er fint, politiet udfører deres arbejde og stopper de
> bilister, der på den ene eller anden måde er til fare for den øvrige
> trafik. Jo-jo - man har hørt om uheld i nødsporet - men hvor mange af den
> slags ulykker sker ifht. ulykker på den landevej, hvor du vil have, at de
> skal køre hen?
Landevejene? Det har ingen sagt. "Afkørsel", f.eks.
> Så længe de opholder sig i nødsporet, er der ingen fare - der er ingen
> trafik i nødsporet og kun hvis man er dum nok til at træde ud på vejbanen,
> er der en risiko - ligesom hvis man træder ud på en landevej, hvor der
> typisk er mindre plads at gøre godt med.
Nej, men på motorvejen hvor folk kører 130 km/t - normalt - er der jo nogen
der liiiiige er uopmærksomme hvis en panner holder med de blå blink tændt
bagved en anden, "man skal jo lige se hvad der foregår", så farten måske
ryger ned (altså: koncentrationen er jo væk fra trafikken), mens vedkommende
der kommer bagfra - der også er nysgerrig - holder de 130 km/t - og så har
du uheldet.
Sluk nu bare den opmærksomhedspåkalder, i det mindste.
Troels
| |
Anders Majland (09-05-2009)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 09-05-09 16:01 |
|
> Sluk nu bare den opmærksomhedspåkalder, i det mindste.
Når man har set en bilist overse en af vejdirektoratets skiltetrailere og
braget ligen igennem den så for man ikke løst til at holde stille for tæt på
.... Sådan en trailer hvor der rejses et 2meter og høj skilt med blinkende
lygter der angiver om man skal højre eller venstre om ...
Det er muligt det tager lidt længere at følge en trafikant til en frakørsel
men det ville jeg også foretrække. Problemet er så blot hvordan det danske
politi skal signalere det ...
Tyskerne har ofte et fint skilt i bagruden de kan tænde med "bitte folgen".
Danskerne kan kun sidde og vinke ud af vinduet eller tænde blinket. Hvordan
mon de fleste reagerer på en politibil/mc der tænder blinket ? Ja de holder
da ind ved førstkommende lejlighed for hvordan skulle de vide hvad der
ellers er hensigten ...
Så jeg tror ikke det er fordi politiet har speciel meget lyst til at stå i
nødsporet, men ligeså meget fordi de ikke nemt kan gøre andet ?
| |
Henrik Stidsen (09-05-2009)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 09-05-09 18:05 |
|
"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote in
news:4a059aa4$0$90262$14726298@news.sunsite.dk:
> Tyskerne har ofte et fint skilt i bagruden de kan tænde med "bitte
> folgen". Danskerne kan kun sidde og vinke ud af vinduet eller tænde
> blinket. Hvordan mon de fleste reagerer på en politibil/mc der tænder
> blinket ? Ja de holder da ind ved førstkommende lejlighed for hvordan
> skulle de vide hvad der ellers er hensigten ...
> Så jeg tror ikke det er fordi politiet har speciel meget lyst til at
> stå i nødsporet, men ligeså meget fordi de ikke nemt kan gøre andet ?
Hvordan skal man signalere til en bagvedkørende politibil at "ja, jeg har
set dig, jeg kører til næste afkørsel og stopper der" ? Tænde havariblink
og skifte til højreblink når man ser første skilt med en afkørsel ?
Jeg kunne sagtens forestille mig at mange, berettiget eller ej, vil være
nervøse for at politiet opfatter det som flugt eller ignorering hvis man
ikke stopper rimelig hurtigt.
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
| |
Brian (09-05-2009)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 09-05-09 19:53 |
|
"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i meddelelsen
news:Xns9C06C220D4D2Ahenrikstidsendk@130.225.247.90...
> "Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote in
> news:4a059aa4$0$90262$14726298@news.sunsite.dk:
>
>> Tyskerne har ofte et fint skilt i bagruden de kan tænde med "bitte
>> folgen". Danskerne kan kun sidde og vinke ud af vinduet eller tænde
>> blinket. Hvordan mon de fleste reagerer på en politibil/mc der tænder
>> blinket ? Ja de holder da ind ved førstkommende lejlighed for hvordan
>> skulle de vide hvad der ellers er hensigten ...
>
>> Så jeg tror ikke det er fordi politiet har speciel meget lyst til at
>> stå i nødsporet, men ligeså meget fordi de ikke nemt kan gøre andet ?
>
> Hvordan skal man signalere til en bagvedkørende politibil at "ja, jeg har
> set dig, jeg kører til næste afkørsel og stopper der" ? Tænde havariblink
> og skifte til højreblink når man ser første skilt med en afkørsel ?
>
> Jeg kunne sagtens forestille mig at mange, berettiget eller ej, vil være
> nervøse for at politiet opfatter det som flugt eller ignorering hvis man
> ikke stopper rimelig hurtigt.
>
> --
> Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
> http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
I bund og grund kan man sgu da bare overholde færdselsreglerne.
Så er det problem løst
--Brian
| |
Leonard (09-05-2009)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 09-05-09 21:25 |
|
Brian wrote:
> I bund og grund kan man sgu da bare overholde færdselsreglerne.
> Så er det problem løst
Det er ingen garanti for ikke at blive vinket ind til siden.
Det sker måske sjældent med biler, men enhver ung motorcyklist kender
nok til at blive standse ofte, bare for at vise, at der er et A på det
lille lyserøde kort.
Jeg har dog også haft held af at pege frem og ind til højre på MC, for
at signalere at jeg ville standse rundt om næste hjørne, fordi det ikke
var nemt at finde plads der hvor politibilen bag mig begyndte at blinke
med det lange lys og pege ind til siden. Det roste de mig for, men der
var jo heller ikke noget skælde ud over.
Jeg synes dog at det er fint nok, at de bruger nødsporet, for det gør
det meget synligt for de øvrige trafikanter, at der er politi på
vejene, der også gør andet end bare at køre ligeglade derud af.
--
Leonard
| |
flopper (09-05-2009)
| Kommentar Fra : flopper |
Dato : 09-05-09 20:57 |
|
"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i meddelelsen
news:Xns9C06C220D4D2Ahenrikstidsendk@130.225.247.90...
> "Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote in
> news:4a059aa4$0$90262$14726298@news.sunsite.dk:
> Hvordan skal man signalere til en bagvedkørende politibil at "ja, jeg har
> set dig, jeg kører til næste afkørsel og stopper der" ? Tænde havariblink
> og skifte til højreblink når man ser første skilt med en afkørsel ?
>
> Jeg kunne sagtens forestille mig at mange, berettiget eller ej, vil være
> nervøse for at politiet opfatter det som flugt eller ignorering hvis man
> ikke stopper rimelig hurtigt.
>
Nu er man jo ikke (så vidt jeg husker fra min teoriundervisning for meget
længe siden) forpligtet til at standse fordi der er blå blink i bagruden,
blot forpligtet til at give plads. pligten til at standse indtræder først
når politiet tilkendegiver dette klart evt. vha. "slikkepinden". men jeg
tager måske fejl?
mvh
flopper
| |
Anders Majland (09-05-2009)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 09-05-09 21:32 |
|
> Nu er man jo ikke (så vidt jeg husker fra min teoriundervisning for meget
> længe siden) forpligtet til at standse fordi der er blå blink i bagruden,
> blot forpligtet til at give plads. pligten til at standse indtræder først
> når politiet tilkendegiver dette klart evt. vha. "slikkepinden". men jeg
> tager måske fejl?
Man skal blot følge deres anvisninger ... Nu er det heldvis sjældent de har
fundet andledning til at ville "samtale" med mig, men det er afaik meget
brugt blot at køre op bagved og tænde blinket
| |
EK (10-05-2009)
| Kommentar Fra : EK |
Dato : 10-05-09 01:13 |
|
"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen
news:4a05e839$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
>> Nu er man jo ikke (så vidt jeg husker fra min teoriundervisning for meget
>> længe siden) forpligtet til at standse fordi der er blå blink i bagruden,
>> blot forpligtet til at give plads. pligten til at standse indtræder først
>> når politiet tilkendegiver dette klart evt. vha. "slikkepinden". men jeg
>> tager måske fejl?
>
> Man skal blot følge deres anvisninger ... Nu er det heldvis sjældent de
> har fundet andledning til at ville "samtale" med mig, men det er afaik
> meget brugt blot at køre op bagved og tænde blinket
Det er fordi mange af vore betjente har set for mange McCloud film ! I USA
bliver politiet altid bagved, og du skal stoppe når de starter deres blink.
Efter min mening, gælder denne regel ikke i Danmark - her skal du "kun" give
plads til køretøjer med blå blink. Politiet i Danmark skal på anden vis
signalere, at de ønsker, at du skal stoppe - men som sagt, har de set for
mange amerikanerfilm.....
mvh
Erik
| |
Troels [around 9000] (10-05-2009)
| Kommentar Fra : Troels [around 9000] |
Dato : 10-05-09 00:50 |
|
> Hvordan skal man signalere til en bagvedkørende politibil at "ja, jeg har
> set dig, jeg kører til næste afkørsel og stopper der" ? Tænde havariblink
> og skifte til højreblink når man ser første skilt med en afkørsel ?
Du skal ikke standse, blot fordi politiet tænder blå blink, da skal du blot
give plads til dem - de SKAL op på siden af dig og vise dig "slikkepinden" -
og du skal ignorere den, før at de faktisk kan kalde dig en flugtbilist.
Troels
| |
Ped (11-05-2009)
| Kommentar Fra : Ped |
Dato : 11-05-09 19:17 |
|
Troels [around 9000] skrev:
> Du skal ikke standse, blot fordi politiet tænder blå blink, da skal du
> blot give plads til dem - de SKAL op på siden af dig og vise dig
> "slikkepinden" - og du skal ignorere den, før at de faktisk kan kalde
> dig en flugtbilist.
For en del år siden blev jeg på motorcykel stoppet mellem Skodborg og
Vejen. Det skete ved at politibilen kørte op på siden af mig, stak
slikkepinden ud og derefter faldt tilbage og blev bagved. Jeg bremsede
behersket med det ene øje på politibilen. Kort før stilstand opdagede
jeg, at der få meter (5 - 10 meter) længere fremme var en indkørsel til
en mark med en meter asfalt. Jeg lod Suzukien trille derhen og
parkerede således helt fri af kørebanen. Da politimanden kom hen til mig
foreholdt han mig, at jeg skulle stoppe når der blev givet signal til
det. Jeg forsvarede mig med at det jo kun var 5-10 meter, og påpegede
det fornuftige i at være fri af kørebanen. Han brugte ikke ordet
flugtbilist og beskyldte mig heller ikke for at ville stikke af, men han
fastholdt at jeg ikke havde fulgt hans anvisninger, og han var meget
bydende og myndig i tonefaldet. Jeg ville ikke anerkende at jeg ikke
havde fulgt politiets anvisninger og fastholdt mit. Man er vel ikke
forpligtet til at tilstå noget, man ikke mener at have gjort? Han
afsluttede dialogen ved at sige "Du stopper når du får besked på det, ER
DU MED PÅ DET?!! Det sidste blev sagt i et tonefald, der ikke efterlod
tvivl om at næste 'argument' ville være et lag tærsk... Så nogle gange
skal der åbenbart ikke meget til før de føler sig ignoreret...
Nej nej, jeg havde hverken kørt råddent eller provokerende. Jeg havde
blot kørt 11 km for stærkt over en strækning på 2,5 kilometer... Det
var dengang det kostede 300 kr
Jens L. Pedersen
'97 GPZ 1100 ABS
| |
KASO (10-05-2009)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 10-05-09 21:59 |
|
"Troels [around 9000]" <denne@remove.computer.dk> skrev i meddelelsen
news:4a0583f7$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
>> Jeg synes, at det er fint, politiet udfører deres arbejde og stopper de
>> bilister, der på den ene eller anden måde er til fare for den øvrige
>> trafik. Jo-jo - man har hørt om uheld i nødsporet - men hvor mange af den
>> slags ulykker sker ifht. ulykker på den landevej, hvor du vil have, at de
>> skal køre hen?
>
> Landevejene? Det har ingen sagt. "Afkørsel", f.eks.
>
Nu er en afkørsel pr. definition også ulovlig og "farlig" at stoppe på -
altså må de jo køre videre op på den landevej, hvor afkørslen fører til.
Hvis vi ellers skal følge din argumentation....
Jeg ser som sagt intet problem i, at de stopper folk på stedet - det kan
også have en præventiv effekt på andre. Hvis der sker ulykker, er det ikke
politiets skyld, men de, der ikke kan finde ud af at passere stedet. Er det
blå blink tændt, er det svært at påstå, at man har overset dem - lyset er
der jo netop for at advare andre.
| |
Simon (10-05-2009)
| Kommentar Fra : Simon |
Dato : 10-05-09 22:31 |
|
KASO wrote:
> Nu er en afkørsel pr. definition også ulovlig og "farlig" at stoppe på -
Da ikke nær så farlig som umiddelbart ved siden af den øvrige trafik med
høj hastighed!?
> Hvis der sker ulykker,
Du behøver da ikke skrive 'hvis'..
> ikke politiets skyld, men de, der ikke kan finde ud af at passere
> stedet. Er det blå blink tændt, er det svært at påstå, at man har
> overset dem
Ulykkerne *sker* i den virkelige verden - og er det så ikke mindre
relevant at placere skyld, og finde ud af hvad man bagefter kan "påstå" ??
- De omkomne og deres pårørende ville nok hellere have undværet ulykken....
--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07
| |
KASO (11-05-2009)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 11-05-09 21:26 |
|
"Simon" <s_kvinFJERNDETTEFILTERdal@yahoo.com> skrev i meddelelsen
news:4a074783$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
> KASO wrote:
>> Nu er en afkørsel pr. definition også ulovlig og "farlig" at stoppe på -
>
> Da ikke nær så farlig som umiddelbart ved siden af den øvrige trafik med
> høj hastighed!?
>
>> Hvis der sker ulykker,
>
> Du behøver da ikke skrive 'hvis'..
>
>> ikke politiets skyld, men de, der ikke kan finde ud af at passere stedet.
>> Er det blå blink tændt, er det svært at påstå, at man har overset dem
>
> Ulykkerne *sker* i den virkelige verden - og er det så ikke mindre
> relevant at placere skyld, og finde ud af hvad man bagefter kan "påstå"
> ?? - De omkomne og deres pårørende ville nok hellere have undværet
> ulykken....
>
Hvor mange ulykker er der sket hhv. i nødsporet, på afkørsler og på
landeveje i de seneste 10 år?
Fordi der er sket en enkelt ulykke i et nødspor, er det ikke nødvendigvis
farligere end på en landevej - eller på en afkørsel. Lad os lige få
proportionerne på plads!
| |
Simon (12-05-2009)
| Kommentar Fra : Simon |
Dato : 12-05-09 21:20 |
|
KASO wrote:
>>> Nu er en afkørsel pr. definition også ulovlig og "farlig" at stoppe på -
>> Da ikke nær så farlig som umiddelbart ved siden af den øvrige trafik
>> med høj hastighed!?
> Hvor mange ulykker er der sket hhv. i nødsporet,
Den seneste ved Skanderborg, den gravide kvinde og ambulancen, Steen
Grubys TRIM-kolleger er nævnt i denne tråd...
> på afkørsler
Har jeg ikke hørt nogen omtalt? Andre der vil byde ind?
> Fordi der er sket en enkelt ulykke i et nødspor, er det ikke
> nødvendigvis farligere end på en landevej - eller på en afkørsel. Lad os
> lige få proportionerne på plads!
Der er så vidt jeg husker *stadig* ikke nogen i tråden som har ment at
landevejen er et velegnet sted - så lad os nøjes med skelne mellem
nødsporet langs motorvejen, og i siden af en motorvejsafkørsel (det er vel
principielt stadig et nødspor?).
Hvordan vil du argumentere for at afkørslen IKKE skulle være mere sikker
end i selve nødsporet med 110 km/t trafik klos op ad? [oprigtigt spm.,
ikke ironi]
--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07
| |
thl (13-05-2009)
| Kommentar Fra : thl |
Dato : 13-05-09 01:12 |
|
.....
>>
>
> Hvor mange ulykker er der sket hhv. i nødsporet, på afkørsler og på
> landeveje i de seneste 10 år?
>
Seneste statistisk er fra 1999-2003, da man opgjorde antallet af ulykker,
hvor årsagen først og fremmest tilskrives standsede køretøjer i nødsporet,
og den viste 65 kvæstede og fem døde i perioden 1999-2003
mvh
Thorbjørn
| |
Finn Guldmann (10-05-2009)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 10-05-09 23:07 |
|
KASO skrev:
>>> Jeg synes, at det er fint, politiet udfører deres arbejde og stopper
>>> de bilister, der på den ene eller anden måde er til fare for den
>>> øvrige trafik. Jo-jo - man har hørt om uheld i nødsporet - men hvor
>>> mange af den slags ulykker sker ifht. ulykker på den landevej, hvor
>>> du vil have, at de skal køre hen?
>> Landevejene? Det har ingen sagt. "Afkørsel", f.eks.
> Nu er en afkørsel pr. definition også ulovlig og "farlig" at stoppe på -
> altså må de jo køre videre op på den landevej, hvor afkørslen fører til.
> Hvis vi ellers skal følge din argumentation....
> Jeg ser som sagt intet problem i, at de stopper folk på stedet - det kan
> også have en præventiv effekt på andre. Hvis der sker ulykker, er det
> ikke politiets skyld, men de, der ikke kan finde ud af at passere
> stedet. Er det blå blink tændt, er det svært at påstå, at man har
> overset dem - lyset er der jo netop for at advare andre.
>
Har set en MC-betjent stoppe biler 600m før Antvorskov ved Slagelse. Det
kan ikke være hverken svederem eller studenterhuen der trykker der.
--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
Med mobilt internet i DK-S-N fra ICE.
| |
Steen Gruby (10-05-2009)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 10-05-09 22:28 |
|
On Sun, 10 May 2009 22:59:11 +0200, "KASO" <SUK@nospam.invalid> wrote:
Hej.
>
>Jeg ser som sagt intet problem i, at de stopper folk på stedet - det kan
>også have en præventiv effekt på andre. Hvis der sker ulykker, er det ikke
>politiets skyld, men de, der ikke kan finde ud af at passere stedet. Er det
>blå blink tændt, er det svært at påstå, at man har overset dem - lyset er
>der jo netop for at advare andre.
Det kan man mene om hvad man vil, men det er under alle omstændigheder
forbudt at stoppe i nødsporet på en motorvej.
Lad os føre situationen ud i det ekstreme.
Man er stoppet af ordensmagten i nødsporet og pludselig opstår en
situation på vejen hvor en anden trafikant med høj fart forsøget at
udnytte nødsporet som undvigelse og påkører både den der er stoppet og
ordensmagten bagfra.
Hvem står så med ansvaret?
Jeg vil mene at det er direkte uforsvarligt at udvise den form for
handling.
Hvis man endelig vil den praksis for trafikovervågning skal den
foretages hvor der er en naturlig vigemulighed.
Dem er der tilstrækkelig af langs motorvejene i form af
"kontrollommer" til samme formål, rastepaldser eller tankstationer.
Nødsporet er til nødsituationer, intet andet.
Jeg har prøvet at "parkere" i nødsporet i forbindelse med etablering
af TRIM systemet omkring København, og det var ikke nogen behagelig
oplevelse - Sagt lige ud: Jeg var skide bange.
Firmaet mistede to medarbejdere på det job - De blev pløjet ned af
uopmærksomme bilister under etableringen.
Det har fået mig til at tænke mere end een gang over egen opførsel på
motorvejene.
For de der ikke ved det er TRIM systemet det system der er med til at
vise trafikken på de københavnske motorveje, og som bl.a.
trafikradioen læner sig op ad.
http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=77436
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Jim Andersen (11-05-2009)
| Kommentar Fra : Jim Andersen |
Dato : 11-05-09 09:16 |
|
Steen Gruby wrote:
> men det er under alle omstændigheder
> forbudt at stoppe i nødsporet på en motorvej.
Nej. Ellers havde det jo ligesom været lidt for nemt ikke?
"Dav, du kørte for stærkt. Her: Bøde på 1.000 kr. Nåe ja, og du er stoppet i
nødsporet. Her: 1.000 kr mere."
/jim
| |
Kai Harrekilde-Peter~ (11-05-2009)
| Kommentar Fra : Kai Harrekilde-Peter~ |
Dato : 11-05-09 22:38 |
|
"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> writes:
> Steen Gruby wrote:
>> men det er under alle omstændigheder
>> forbudt at stoppe i nødsporet på en motorvej.
>
> Nej. Ellers havde det jo ligesom været lidt for nemt ikke?
> "Dav, du kørte for stærkt. Her: Bøde på 1.000 kr. Nåe ja, og du er stoppet i
> nødsporet. Her: 1.000 kr mere."
Nix. Standsning defineres i trafikloven som "en frivillig hensættelse
af køretøjet" (den eksakte ordlyd er jeg lidt rusten på). Ellers
kunne man jo få bøde for at stoppe for rødt lys
Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)
Yamaha YZF-R6 '08 (blå el. sort) http://dfmc.dk/?id=29
| |
Jim Andersen (12-05-2009)
| Kommentar Fra : Jim Andersen |
Dato : 12-05-09 12:00 |
|
Kai Harrekilde-Petersen wrote:
> "Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> writes:
>
>> Steen Gruby wrote:
>>> men det er under alle omstændigheder
>>> forbudt at stoppe i nødsporet på en motorvej.
>>
>> Nej.
> Nix. Standsning defineres i trafikloven som "en frivillig hensættelse
> af køretøjet" (den eksakte ordlyd er jeg lidt rusten på).
Jeg forstår ikke hvad du mener.
/jim
| |
Grunnet (12-05-2009)
| Kommentar Fra : Grunnet |
Dato : 12-05-09 16:31 |
|
"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i meddelelsen
news:4a0956ba$0$15878$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Kai Harrekilde-Petersen wrote:
>> "Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> writes:
>>
>>> Steen Gruby wrote:
>>>> men det er under alle omstændigheder
>>>> forbudt at stoppe i nødsporet på en motorvej.
>>>
>>> Nej.
>
>> Nix. Standsning defineres i trafikloven som "en frivillig hensættelse
>> af køretøjet" (den eksakte ordlyd er jeg lidt rusten på).
>
> Jeg forstår ikke hvad du mener.
>
Det er nok fordi du har klippet for meget væk af det indlæg fra dig selv som
Kai svarer på, nemlig:
citat:
Nej. Ellers havde det jo ligesom været lidt for nemt ikke?
"Dav, du kørte for stærkt. Her: Bøde på 1.000 kr. Nåe ja, og du er stoppet i
nødsporet. Her: 1.000 kr mere."
citat slut.
Altså - du kan ikke få en bøde da det ikke er en "frivillig hensættelse af
køretøjet", men på "ordre" fra ordensmagten.
--
Steen
GL 500 SilverWing '84
http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)
| |
Casper (09-05-2009)
| Kommentar Fra : Casper |
Dato : 09-05-09 08:49 |
|
On May 9, 3:24 pm, "Troels [around 9000]" <de...@remove.computer.dk>
wrote:
> Nej, men på motorvejen hvor folk kører 130 km/t - normalt - er der jo nogen
> der liiiiige er uopmærksomme hvis en panner holder med de blå blink tændt
> bagved en anden, "man skal jo lige se hvad der foregår", så farten måske
> ryger ned (altså: koncentrationen er jo væk fra trafikken), mens vedkommende
> der kommer bagfra - der også er nysgerrig - holder de 130 km/t - og så har
> du uheldet.
Kunne man så ikke sige at i den situation (og i al almindelighed) at
der burde holdes ordenlig afstand....
Casper
| |
Finn Guldmann (09-05-2009)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 09-05-09 17:24 |
|
Casper skrev:
> Kunne man så ikke sige at i den situation (og i al almindelighed) at
> der burde holdes ordenlig afstand....
>
Det bliver der jo hverken i den, eller andre situationer, så hvad skulle
det hjælpe?
--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
Med mobilt internet i DK-S-N fra ICE.
| |
Brian (09-05-2009)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 09-05-09 19:52 |
|
"Casper" <casperghst42@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:17e967ff-7534-4788-8224-aa1527aea40c@t11g2000vbc.googlegroups.com...
On May 9, 3:24 pm, "Troels [around 9000]" <de...@remove.computer.dk>
wrote:
> Nej, men på motorvejen hvor folk kører 130 km/t - normalt - er der jo
> nogen
> der liiiiige er uopmærksomme hvis en panner holder med de blå blink tændt
> bagved en anden, "man skal jo lige se hvad der foregår", så farten måske
> ryger ned (altså: koncentrationen er jo væk fra trafikken), mens
> vedkommende
> der kommer bagfra - der også er nysgerrig - holder de 130 km/t - og så har
> du uheldet.
Kunne man så ikke sige at i den situation (og i al almindelighed) at
der burde holdes ordenlig afstand....
Casper
Helt enig.
Alt for mange mener det er afstand nok når blot bilerne ikke rører hinanden.
--Brian
| |
N/A (09-05-2009)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 09-05-09 17:24 |
|
| |
Jim Andersen (11-05-2009)
| Kommentar Fra : Jim Andersen |
Dato : 11-05-09 09:11 |
|
JWJ wrote:
> Men jeg fatter ikke hvorfor de vælger at bruge motorvejens nødspor til
> at skrive bøder i.
Måske der er en vis forebyggende effekt?
/jim
| |
Steen Gruby (09-05-2009)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 09-05-09 10:15 |
|
On Sat, 09 May 2009 09:08:39 +0200, JWJ <news@ekajak.dk> wrote:
Hej Jakob.
>Jeg mener at Poilitiet sætter alt fornuft til side med deres praksis med
>bødeuskrivning i nødspor, og jeg er vel ikke den eneste?
>
Vænd dig til det:
Loven gælder kun fredsommelige borgere til hvem der kan uddeles bøder.
Den gælder ikke politiet - Loven er de højt hævet over
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
|
|