Hinde på frontruden
Fra : oz3bto

Dato : 09-05-09 00:52

Har fået en eller anden hinde på frontruden som gør runden nærmest mat når
det regner og viskerne køre.. De er IKKE nano behandling da dråberne ikke
selv "ruller" af

Nogen fif til at fjerne det.. Bilen er 1½år gammel og 160Kkm

Har forsøgt med bla. vinduesrens.. 3 dobbel samiakspiritus rense benzin
sprit isopropyl alkohol opvaskemiddel overskåen æble og appelsin juice
(Fatters ide)

Intet hjælper.. dvs. det meste hjælper men kun i ganske kort tid.. 1½times
kørsel i regnvejr også er den gal igen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-05-09 05:31

oz3bto skriver:

> Intet hjælper.. dvs. det meste hjælper men kun i ganske kort tid.. 1½times
> kørsel i regnvejr også er den gal igen

Æble efterfulgt at polering med en avis.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Steen

Dato : 09-05-09 08:43

Klaus D. Mikkelsen <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> oz3bto skriver: > > Intet hjælper.. dvs. det meste hjælper men kun i
> ganske kort tid.. 1∏times > kørsel i regnvejr også er den gal igen
>
> Æble efterfulgt at polering med en avis.
>

> Klaus

Jeg hørte et tip med en citron...men det er bare to sider af samme sag
-- Steen

Fra : oz3bto

Dato : 09-05-09 13:08

"Steen" <isteen+usenet@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg hørte et tip med en citron...men det er bare to sider af samme sag
> -- Steen

Æble og juice er prøvet .. dog ikke avisen
Må jeg lige prøve når det giver vand igen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-05-09 13:10

oz3bto skriver:

> Æble og juice er prøvet .. dog ikke avisen
> Må jeg lige prøve når det giver vand igen

Nej, du skal gøre det nu.....

Fra : PMH

Dato : 09-05-09 06:55

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse

> Intet hjælper.. dvs. det meste hjælper men kun i ganske kort tid.. 1½times
> kørsel i regnvejr også er den gal igen

Nye viskerblade..??

Fra : oz3bto

Dato : 09-05-09 13:09

"PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev i en meddelelse

> "oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse

> Nye viskerblade..??

Det tror jeg sku ikke vognmanden vil give

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-05-09 13:10

oz3bto skriver:

> Det tror jeg sku ikke vognmanden vil give

Så må du jo til at tilpasse din fart efter dit udsyn (=standse når det
regner).

Fra : Henrik B.

Dato : 09-05-09 10:37

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> ikke selv "ruller" af
>
> Intet hjælper.. dvs. det meste hjælper men kun i ganske kort tid.. 1½times

Kører du bilen i vaskehal? Og hvis du gør - benytter du viskerovertræk?

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : oz3bto

Dato : 09-05-09 13:09

> "oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen

> Kører du bilen i vaskehal? Og hvis du gør - benytter du viskerovertræk?
>
> --
> http://www.saabklub.dk/

ca 1 gang dagligt ryger den i vaskehallen ... Jeg putter poser på ved ikke
med de andre chaufføre

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-05-09 13:12

oz3bto skriver:

> ca 1 gang dagligt ryger den i vaskehallen ... Jeg putter poser på ved ikke
> med de andre chaufføre

Og bagefter renser du forruden?

Nej = nu ved du hvorfor du har hinde på forruden...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 09-05-09 19:32

oz3bto wrote:
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> ca 1 gang dagligt ryger den i vaskehallen ... Jeg putter poser på ved
> ikke med de andre chaufføre

Så sejler den da i palmeolie.

Du henter vel en stak renseservietter i butikken?

--
/Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 09-05-09 19:33

Frank Leegaard wrote:

> Så sejler den da i palmeolie.
>
> Du henter vel en stak renseservietter i butikken?

Husk forresten også at lige skal rense viskerbladet.

--
/Frank

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 09-05-09 12:18

oz3bto wrote:
> [...]
>
> Intet hjælper.. dvs. det meste hjælper men kun i ganske kort tid..
> 1½times kørsel i regnvejr også er den gal igen

Hvis du hver gang har genbrugt de gamle viskerblade, så forstår jeg det godt

Rens ruden grundigt, feks. med det overskårne æble.
Skift viskerbladene.

Så skulle den potte være køreklar igen

Alternativt kan du rense ruden OG viskerbladene meget grundigt
Det tror jeg dog ikke virker lige så godt.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i