Autoindex 2009 - Toyota generobrer førstep~
Fra : TDN

Dato : 06-05-09 17:01

Chevrolet og Renault er bundpropperne....

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/A2425D45-6931-4389-B603-224A2D843FAD/0/5863.pdf

Mvh
Thomas

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 07-05-09 03:18

On 6 Maj, 18:00, "TDN" <tdnfjernde...@tele2adsl.dk> wrote:
> Chevrolet og Renault er bundpropperne....
>
> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/A2425D45-6931-4389-B603-224A2D843FAD/0...
>
> Mvh
> Thomas

Baaaah
Bavl og ubrugbar undersøgelse.
Mærkerne i bunden tiltaler folk der går efter mest for en billig
penge. Det ene år er det en Chevrolet der byder dette, og når den skal
skiftes ud, er det måske en Suzuki der vælges, fordi den nu er lidt
billigere end det tidligere kørte mærke. Derfor scorer disse biler
lavt, da loyalitet også påvirker scoren i autoindex.
BMW, AUDI og Alfa køber ejerne gerne igen, fordi naboen nikker
anerkendende til den.
At der så bruges en Daewoo som reference til Chevrolet er heller ikke
helt optimalt. Seat måles heller ikke ud fra de fejl en Pony har...

Måles der på værkstedstimer og antal fejl, ser billede ganske
anderledes ud.

Fra : TDN

Dato : 07-05-09 16:59

"Jesper Pedersen" <tiper@vip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

helt optimalt. Seat måles heller ikke ud fra de fejl en Pony har...

Måles der på værkstedstimer og antal fejl, ser billede ganske

--------------

OG hvis du læste det, er ejerene også spurgt om oplevelse af værksted,
bilens kvalitet, salg, værdi for pengene (her er Mercedes lavest score) osv.
så der er måles på mange forskellige parametre og det er jo ejerne selv der
leverer materialet så mon ikke du kører i en af dem med bundplacering, det
er som regel dem der ikke anerkender resultaterne

Mvh
Thomas

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 08-05-09 12:12

> [...]
> selv der leverer materialet så mon ikke du kører i en af dem med
> bundplacering, det er som regel dem der ikke anerkender resultaterne

Så du mener ikke, at en person der ikke er mærkeloyal, kan finde på, af
ligegyldighed, at give værkstederne dårlige karakterer?

Troels

Fra : buch0371@gmail.com

Dato : 30-05-09 17:53

JEg synes også den er lidt ligegyldig den undersøgelse. Der kan være
stor forskel på de f.skl. bilmodellers kvalitet indenfor de enkelte
bilmærker. I øvrigt hænger det borset fra toyota ikke særlig godt
sammen med faktuelle statistikker som f.eks. den kæmpestore
synsrapport fra tyske TüV som baseret på knap 8.000.000 biler f.eks.
har flere Fordmodeller helt oppe i top som de mindst fejlfrie biler
gennem årene. Ford er generelt alligevel placeret i bunden på
autouindexundersøgelserne
Vi tager et andet eksempel - det svenske FDM - motermännen eller sådan
noget holder styr på hvor mange gange de forskellige bilmodeller har
været en tur på værkstedet - her er Hyundai helt i top også lidt i
dimentral modsætning til FDMs autoindex

Subjektive vurderinger er ret ligegyldige - med mindre du ved at de
subjektive kriterier der liger herfor ville kunne ligne dine - og så
begynder det jo at blive nopet broget med en undersøgelse som
autoindex. Jeg synes f.eks. en bil er fed hvis den kører som en brød
sofa hvor andre vil have støddæmperne siddende i direkte forlængelse
med sædets ryglæn.

Fra : Henrik B.

Dato : 01-06-09 15:15

<buch0371@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> har flere Fordmodeller helt oppe i top som de mindst fejlfrie biler
> gennem årene. Ford er generelt alligevel placeret i bunden på

Nu er det så to vidt forskellige undersøgelser, som ikke har noget med
hinanden at gøre - så hvad er din pointe?

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : buch0371@gmail.com

Dato : 04-06-09 18:38

> Nu er det så to vidt forskellige undersøgelser, som ikke har noget med
> hinanden at gøre - så hvad er din pointe?
>
> --http://www.saabklub.dk/

Nu beskæftiger jeg mig faktisk med to undersøgelser ud over denne
autoindex. JEg går ud fra at du (Henrik) mener refererer til TÜV
undersøgelsen og du har ret i at den er meget forskellig for en
undersøgelse á la Autoindex

Så hvis den ene er faktuelt og så skal være forskellig fra en anden -
ja så må den anden jo højst være noget hyggelæsning ("Er du glad hvis
nogen kigger efter din bil?")

Fra : Henrik B.

Dato : 05-06-09 10:37

> Så hvis den ene er faktuelt og så skal være forskellig fra en anden -

DU mener sikkert at TüV undersøgelsen er "faktuel"? Helt så faktuel er den
vel heller ikke, da den også bygger meget på folks velvilje til at servicere
og vedligeholde!

> ja så må den anden jo højst være noget hyggelæsning

Fordi? Hvis AutoIndex i dine øjne ikke kan bruges til andet, så fred være
med det. Men den giver alt andet lige et fingerpeg - for mig med en
vognstang - om hvilke mærker man skal undgå. Måske ikke så meget p.g.a.
kvaliteten, men mere p.g.a. lousy afterservice og ringe værksteder.

("Er du glad hvis nogen kigger efter din bil?")

Øh fisk?

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Ukendt