hvor meget kan man presse citronen
Fra : Steen

Dato : 06-05-09 16:06

Jeg kigger stadig efter en lille ny bil til 100.000
Der er en håndfuld kandidater, men som tiderne er nu, kan der nok
handles lidt. Hvor meget vil I mene man kan tillade sig at presse
prisen, før man skambyder sælgeren?

Sælgeren skal tage en gammel Punto i bytte

--
Steen

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-09 16:24

Steen wrote:
> [...]
> handles lidt. Hvor meget vil I mene man kan tillade sig at presse
> prisen, før man skambyder sælgeren?
>
> Sælgeren skal tage en gammel Punto i bytte

Med en byttebil er det svært at gennemskue hvad forhandleren gi'r i rabat.
Han regulerer prisen tilsvarende på din byttebil. Ved ren handel ville jeg
gætte på 5-8000 kr. i kontant rabat og noget udstyr med gratis. Det er jo en
billig bil.

Fra : Steen

Dato : 08-05-09 09:05

Stone <-> wrote:

> [...]
> gætte på 5-8000 kr. i kontant rabat og noget udstyr med gratis. Det er jo en

Ang. de små til 100K, så har Motormagasinet på dk4 netop prøvekørt en
i10. Den fik rimeligt pæne ord med på vejen. Jeg tror programmet sendes
i eftermiddag, eller genudsendes det løbende
--
Steen

Fra : Ivar

Dato : 06-05-09 16:28

Steen skrev:

> Hvor meget vil I mene man kan tillade sig at presse
> prisen, før man skambyder sælgeren?

På de billigste biler uden ekstraudstyr, tror jeg det er
meget begrænset hvad du kan få. Det bliver nok et spørgsmå om hvad
du kan få for den gamle.

Ivar Magnusson

Fra : Klaus G.

Dato : 06-05-09 16:37

> [...]
> handles lidt. Hvor meget vil I mene man kan tillade sig at presse
> prisen, før man skambyder sælgeren?
>
> Sælgeren skal tage en gammel Punto i bytte
Ved det ikke, men hvis du vil give lidt ekstra, så kan den her artikel måske
være interessant?
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/A36D9924-C580-40B5-B499-08E45E9EDFCA/0/2837.pdf

--
Klaus G. aka. Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : Steen

Dato : 06-05-09 17:39

On 2009-05-06 17:37:22 +0200, "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> said:

> Ved det ikke, men hvis du vil give lidt ekstra, så kan den her artikel måske
> være interessant?
> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/A36D9924-C580-40B5-B499-08E45E9EDFCA/0/2837.pdf

Tak for linket - og tak for info fra andre

Fra : Peter

Dato : 06-05-09 18:49

Hvor meget kan man presse citröen

Det må da være en "C1", ikk ? - Mere kan den da ikke presses

hilsen Peter

Fra : Anders Majland

Dato : 06-05-09 18:16

> Jeg kigger stadig efter en lille ny bil til 100.000
> Sælgeren skal tage en gammel Punto i bytte

Den er han med sikkerhed helst helt fri for at røre ved .... Sælg den
istedet privat.

Tror ikke det er meget at hente på basisprisen på en ny bil til 100kkr - men
extraudstyret som måtter, radio, vinterhjul/alufælge kan der vel hentes
noget på ...

Og så er der lige det om importøren har en "for mange" stående. Så hvis den
ikke er for populær kan der måske også hentes lidt der ...

/A

Fra : Steen

Dato : 07-05-09 21:57

On 2009-05-06 19:16:17 +0200, "Anders Majland"
<See.Signature@Address.invalid> said:

> ..
>
> Den er han med sikkerhed helst helt fri for at røre ved .... Sælg den
> istedet privat.

Tror du ikke ham vil have sådan en spand i bytte?

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 08-05-09 12:13

> Tror du ikke ham vil have sådan en spand i bytte?

Du får max 5k for den, så privat salg er altså bedre. :)

Troels

Fra : Anders Majland

Dato : 09-05-09 16:06

> Tror du ikke ham vil have sådan en spand i bytte?

Nej jeg tror helt ærligt helst han er fri - medmindre han uden papirarbejde
kan sende den videre til en perlegrusmekaniker der gider gøre noget ved
den...

Og enig med Troels i prisen - Da jeg stod i samme situation for en måned
siden med en nysynet punto 1997 var det også det niveau forhandleren talte
om. Så den slap han for (solgte den for 15 privat istedet).

Det samme galt såmend også en 2004 fabia i 2007. Forhandleren var egenligt
helst fri for den og der var noget mere rabat at hente på den nye hvis han
"slap". Så det gjorden han - solgte den privat på 2 dage til 10-15000kr mere
end hvad forhandlerne havde vurderet den til i byttepris mod en ny eller
nyere brugt.

/A

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 10-05-09 00:54

> Nej jeg tror helt ærligt helst han er fri - medmindre han uden
> papirarbejde kan sende den videre til en perlegrusmekaniker der gider gøre
> noget ved den...

De vil kun sælge dem engros, altså til CVR-registrerede virksomheder, uden
garanti osv.

Der har de nogle få de foretrækker at ringe til at høre hvad de vil give, og
TRO mig, de er satme nærige.

Troels

Fra : Steen

Dato : 10-05-09 08:00

Troels [around 9000] <denne@remove.computer.dk> wrote:

> [...]
> garanti osv.
>
> Der har de nogle få de foretrækker at ringe til at høre hvad de vil give, og

Jamen det kan da godt være, at der er mere økonomi i at sælge den privat
--
Steen

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 08-05-09 10:10

On 6 Maj, 17:06, Steen <isteen+use...@gmail.com> wrote:
> [...]
> Der er en håndfuld kandidater, men som tiderne er nu, kan der nok
> handles lidt. Hvor meget vil I mene man kan tillade sig at presse

Ved køb af Aygo i 2007 fik jeg ved at ringe rundt til forskellige
Toyotas forhandlere en pris på 131 kkr, hvor listeprisen var 139 kkr.

Tror det er noget i den stil du kan forvente i ren handel

/Michael