Tilbagekaldelse af og brandfare i Suzuki S~
Fra : Henrik B.

Dato : 04-05-09 18:55

Hej.

Hørte lige i dag, at stort set alle solgte Suzuki Swift åbenbart skal en tur
retur på aut. værksted, for at få udført en "bagagerumskampagne". Kampagnen
skulle ændre på bagagerumsbeklædningen i højre side, mener jeg det var.
Således at beklædningen ikke længere sidder og gnaver mod bagsiden af
baglygten, så isoleringen kan ødelægges og der kan opstå brand. Derudover
skal de fleste også males og rustbeskyttes derinde, da beklædningen
ligeledes ødelægger bagsiden af skærmen.

Andre der har hørt om dette?

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 04-05-09 20:04

> Andre der har hørt om dette?

Kan man undre sig? Mage til popbil. Blah.

Troels

Fra : MVJ

Dato : 04-05-09 20:13

"Troels [around 9000]" <denne@remove.computer.dk> skrev i meddelelsen

> Kan man undre sig? Mage til popbil. Blah.
--------------
Popbil ? hvad kører du i ?

Mogens

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 04-05-09 20:20

> Popbil ? hvad kører du i ?

Noget jeg ikke er stolt af, men nødt til økonomisk - en gammel Golf 2
GTD'er.

En Swift køber man fordi man synes den er smart - popsmart Kammeraterne
er begyndt at dræbe deres, de dør på en stribe i trafikuheld, hvor selv
ældre børrer kører derfra uden totalskader, men Swifterne må opgives...

Troels

Fra : KASO

Dato : 05-05-09 11:52

> [...]
> Kammeraterne er begyndt at dræbe deres, de dør på en stribe i trafikuheld,
> hvor selv ældre børrer kører derfra uden totalskader, men Swifterne må

Fordomme er gode at have....

Jeg har ingen Suzuki - men jeg vil da 10 gange hellere have en ny Swift end
en gammel Golf 2. Sikkerheden i Swiften er til 4 stjerner (EuroNCAP) - en
Golf 2 er blevet testet til at være endnu ringere end en gl. boble.

Såehh.... - måske skulle du sætte dig ind i fakta før du fyrer fordommene
af...?

Fra : Seth

Dato : 05-05-09 11:53

"Troels [around 9000]" <denne@remove.computer.dk> wrote in

> [...]
> Kammeraterne er begyndt at dræbe deres, de dør på en stribe i
> trafikuheld, hvor selv ældre børrer kører derfra uden totalskader, men

Jeg håber da ikke det er dine kammerater der dør på stribe i trafikuhled.

Men det tyder jo på at du har en omgangskreds som ynder at deltage i
trafikulykker.

Lad os lige skille tingene ad her.
Aktiv sikkerhed er til for at undgå at blive en del af en trafikulykke.
Passiv sikkerhed er med til at mindske skaden når ulykken er ude.

Hvad er det Swift ikke klarer godt efter din mening?

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 05-05-09 17:57

> Hvad er det Swift ikke klarer godt efter din mening?

At køre galt med forholdsvis lave hastigheder. Er godt klar over at de skal
føre energien rundt om bilen istedet for ind i den, meeeen... Det er
ærgerligt med 30 km/t, for det overlevede min gamle Honda fra 1988 :)

Troels

Fra : Torben Scheel

Dato : 06-05-09 06:32

Troels [around 9000] wrote:

> [...]
> Kammeraterne er begyndt at dræbe deres, de dør på en stribe i
> trafikuheld, hvor selv ældre børrer kører derfra uden totalskader, men

Har du hørt om "deformationszoner"? En gammel Amazon havde dem ikke, så
dem kører der stadig "mange" af. Og mange personer er døde i dem pga.
manglen.

--
vh
Torben

Fra : Henrik B.

Dato : 06-05-09 18:33

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Har du hørt om "deformationszoner"? En gammel Amazon havde dem ikke, så
> dem kører der stadig "mange" af. Og mange personer er døde i dem pga.
> manglen.

Nu blev der vist også snakket om 30 km/t....
Altså er der KÆMPE forskel på, hvor dyr en rep, en skade med lav hastighed
koster. Det kan være alt fra en kofanger til 30.000+ kroner - eller endog
totalskade.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Claus Frørup

Dato : 05-05-09 17:15

Isang tao pinangalanan, Troels [around 9000] nagsulat:

>Kan man undre sig? Mage til popbil. Blah.
>
>Troels

Ja, sikke en skodbil.
Sønnikes swift er nu ved at være 3 år gammel og har kørt 91.000 km.
Pæren i kabinelyset måtte skiftes sidste år.....

Hårrejsende dårlig bil.
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 05-05-09 17:59

> Ja, sikke en skodbil.
> Sønnikes swift er nu ved at være 3 år gammel og har kørt 91.000 km.
> Pæren i kabinelyset måtte skiftes sidste år.....

Mh, så er der lige at de alle kaldes ind nu, og det fact at en "stor" del af
dem har dræbt gearkassen inden 150.000 km, lidt alá Peugeot 206 S16. Men
igen, det kan ske for enhver bilfabrikant, så det er ikke noget at klantre
dem for.

> Hårrejsende dårlig bil.

Hov, har jeg sagt skodbil?

- Kun hvis man kører galt.

Lad være med at læse mellem mine linjer, der står ikke ret meget

Troels

Fra : Claus Frørup

Dato : 06-05-09 19:41

> [...]

>igen, det kan ske for enhver bilfabrikant, så det er ikke noget at klantre

Sønnikes er lige blevet kaldt ind til et 3-års eftersyn hvor de vil gå
den efter i sømmene.... beklædningen som der skrives om samt eftersyn
af gearkassen og bremser.

Jeg har personligt kendskab til 4 Swift... 3 stks 1,5 og 1 stk 1,3.
De er alle købt i Juni 2006.... og har kørt næsten lige langt.
Der er _ingen_ problemer med nogle af dem.

Kører man bilen "Sportslig" som reklamerne lægger op til, kan man
sikkert nok ødelægge gearkassen. Jeg kender alle fires kørestil og den
er stille og rolig. nok derfor de bare kører og kører og kører
og......

>Hov, har jeg sagt skodbil?

Næh, det gjorde jeg..... man får jo ingen grund til at
pilleroderageregere med Sådan en Swift.... ergo: Skodbil.
Ps... Lugten af tyk ironi må du tænke dig til

>- Kun hvis man kører galt.
>
>Lad være med at læse mellem mine linjer, der står ikke ret meget

Æv.... man må s´gu da heller osse aldrig noget.
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 06-05-09 21:28

> Jeg har personligt kendskab til 4 Swift... 3 stks 1,5 og 1 stk 1,3.
> De er alle købt i Juni 2006.... og har kørt næsten lige langt.
> Der er _ingen_ problemer med nogle af dem.

Mit eneste problem med 1.5'eren er at den lyder træt af det hele når man
"lægger til" den, den lyder ikke glad for omdrejningerne. Har ikke prøvet
1.3 eller 1.6 Sport, ved ikke hvordan de er.

En Fiesta ST150 (jaja, det er en 2.0'er), virker meget mere frisk på sjov og
ballade.

> [...]
> sikkert nok ødelægge gearkassen. Jeg kender alle fires kørestil og den
> er stille og rolig. nok derfor de bare kører og kører og kører

Det meste kører og kører og kører jo bare, hvis man behandler det fint. :)

> Næh, det gjorde jeg..... man får jo ingen grund til at
> pilleroderageregere med Sådan en Swift.... ergo: Skodbil.
> Ps... Lugten af tyk ironi må du tænke dig til

Tak for hintet :D

> Æv.... man må s´gu da heller osse aldrig noget.

Sådan er det bare :D

Fra : Martin [6000]

Dato : 06-05-09 09:34

> Andre der har hørt om dette?

Spurgte min kollega. (han kører Swift, hvorfor denne forespørgsel)

Allerede sidste efterår fik han denne besked fra Suzuki og fik for 3
måneder siden udbedret fejlen.

Så det er ikke noget nyt åbenbart.

Fra : Henrik B.

Dato : 06-05-09 18:34

"Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> Spurgte min kollega. (han kører Swift, hvorfor denne forespørgsel)
>
> Allerede sidste efterår fik han denne besked fra Suzuki og fik for 3
> måneder siden udbedret fejlen.
>
> Så det er ikke noget nyt åbenbart.

Næææh, men de er godt nok gået stille med dørene (frygt for dårlig omtale?).

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Martin [6000]

Dato : 06-05-09 21:31

> Næææh, men de er godt nok gået stille med dørene (frygt for dårlig
> omtale?).

Ja jeg havde heller intet hørt før du skrev indlægget..