Skævt dækslid på BMW
Fra : Ukendt

Dato : 04-05-09 18:55

Min E36'er slider bagdækkene temmeligt skævt. De slides mest på ydersiden.
Selve hjulets placering ser normal ud, altså det tipper en smule ind imod
bilen i toppen. Kan man spore "Toe in/out" på sådan et bagtøj? Hvis ikke,
hvad kan der så være galt? Gummibøsninger i bagtøjet?

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Lars Knudsen

Dato : 06-05-09 17:41

On Mon, 04 May 2009 19:54:30 +0200, Kim Frederiksen wrote:

> [...]
> smule ind imod bilen i toppen. Kan man spore "Toe in/out" på sådan et
> bagtøj? Hvis ikke, hvad kan der så være galt? Gummibøsninger i bagtøjet?

Begge dele er muligheder, men bøsninger oftest. Personligt har jeg også
haft det andet efter et blidt stød fra en kansten under en vending :)

/lars

Fra : alexbo

Dato : 06-05-09 18:03

"Kim Frederiksen" skrev

> Min E36'er slider bagdækkene temmeligt skævt. De slides mest på ydersiden.

Du kan lave din egen lille kontrol, sæt et lige bræt på hjulet så får du en
fornemmelse af sporingen.

mvh
Alex Christensen