Så kom der læs på (kompost jord er TUNG)
Fra : oz3bto

Dato : 02-05-09 00:11

Foråret er kommet og haven skulle jo gerne gøres klar

Der skule så et par læs kompostjord til køkkenhaven og vi tager
selvfølgelig den store boggie trailer til at køre jord på
Fylder den til kanten og triller hjemad... Bilen var godtnok lidt tung at
køre og vi smuttede så lige forbi den lokale foderstof for at veje trækket

Der var så lige 2 tons kompostjord på en trailer der må læsse 1600kg

Tag jer iagt hvis i henter kompost jord/ muld .. Det er sku tungere som man
tror

Lige inden at der kommer div komentare om at det var uforsvarligt så fåes
samme trailer altså også i 2,5 tons udgave hvor den så må læsse de 2200kg
ca og bilen må trække 2,8tons

Fra : Klaus G.

Dato : 02-05-09 00:14

> Tag jer iagt hvis i henter kompost jord/ muld .. Det er sku tungere
> som man tror
Derfor man spørger ham der læsser om han ikk lige gider at veje det først :)
Der hvor jeg henter grus f.eks., der kan gummigeden veje det i skovlen.

--
Klaus G. aka. Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : oz3bto

Dato : 02-05-09 00:28

> [...]
> :) Der hvor jeg henter grus f.eks., der kan gummigeden veje det i skovlen.

Det er læsset med håndskovl (Manuelt arbejde du ved) og der var ingen vægt
på stedet desværre ellers var det blevet vejet der

Fra : KASO

Dato : 02-05-09 09:28

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen

> "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er læsset med håndskovl (Manuelt arbejde du ved) og der var ingen
> vægt på stedet desværre ellers var det blevet vejet der

Så næste gang tager du en badevægt med og stiller dig på den, så du kan veje
hver skovlfuld - det må være næsten det samme

Fra : Claus Frørup

Dato : 02-05-09 18:20

Isang tao pinangalanan, KASO nagsulat:

>"oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen
klip

>Så næste gang tager du en badevægt med og stiller dig på den, så du kan veje
>hver skovlfuld - det må være næsten det samme

Århhhh...... vent lige..... jeg skal lige finde kameraet....
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 03-05-09 17:18

Claus Frørup wrote:
> Isang tao pinangalanan, KASO nagsulat:

> klip

> Århhhh...... vent lige..... jeg skal lige finde kameraet....

Der flyver et billede af et hawaii telt på en badevægt tværs over nethinden.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Claus Frørup

Dato : 03-05-09 21:08

Isang tao pinangalanan, Uffe Bærentsen nagsulat:

>Der flyver et billede af et hawaii telt på en badevægt tværs over nethinden.

Nahh, men prøv at gætte hvordan Jan vejede en af hundene
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-05-09 21:25

"Claus Frørup" skriver:

> Nahh, men prøv at gætte hvordan Jan vejede en af hundene

På en 300 kg's gulvvægt?
(Incl manden selv)

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 03-05-09 21:51

Claus Frørup wrote:
> Isang tao pinangalanan, Uffe Bærentsen nagsulat:

> Nahh, men prøv at gætte hvordan Jan vejede en af hundene

Ud fra beskrivelser samt billeder af jeres tidligere bedrifter,
så er mit gæt: Med en vægtstang.

Hunden blev placeret i en fast afstand fra vippepunktet og dig som
forskydelig (afsky(d)elig) vægt.
Resten er simpel matematik.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Armand

Dato : 03-05-09 22:26

Claus Frørup skrev:

> Nahh, men prøv at gætte hvordan Jan vejede en af hundene

Det er hvad der sker når man har hund der ikke kan stå på én badevægt.

--
Armand.
(Hvis dværggravhund kun lige kan det p.g.a. længden)

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-09 11:48

Klaus G. wrote:

> Derfor man spørger ham der læsser om han ikk lige gider at veje det
> først :) Der hvor jeg henter grus f.eks., der kan gummigeden veje det
> i skovlen.

Hjælper jo ikke i dette tilfælde, da skovlen sad bag rattet

Fra : JBH

Dato : 02-05-09 11:59

<Just> skrev i en meddelelse

> Hjælper jo ikke i dette tilfælde, da skovlen sad bag rattet

Jeg ser ingensteder at manden var kørende i en Skoda.

(Gammel Skoda vits / Forskellen på en gravemaskine og en Skoda)

mvh
JBH

Fra : Armand

Dato : 03-05-09 22:33

Klaus G. skrev:
> Derfor man spørger ham der læsser om han ikk lige gider at veje det først :)
> Der hvor jeg henter grus f.eks., der kan gummigeden veje det i skovlen.

På havnen hér, er de forlængst hold op med at læsse privates trailere
efter alt for mange diskussioner om skyldsspørgsmålet ved sammenbrud af
bund eller aksel/hjul!
Det har så en anden effekt: Når man læsser v.h.a. hånd-dozer gider man
ikke kyle en skovlfuld mere end nødvendig på

--
Armand.

Fra : JBH

Dato : 02-05-09 09:00

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der var så lige 2 tons kompostjord på en trailer der må læsse 1600kg
>
> Tag jer iagt hvis i henter kompost jord/ muld .. Det er sku tungere som

Minder mig om engang for mange år siden hentede et læs sokkelblokke i et
byggemarked.

> Lige inden at der kommer div komentare om at det var uforsvarligt så fåes
> samme trailer altså også i 2,5 tons udgave hvor den så må læsse de 2200kg
> ca og bilen må trække 2,8tons

Jeg regnede med at "læsseren/truckføreren" havde lidt styr på det med
vægten, da jeg lånte traileren i samme byggemarked, men det var da groft
uforsvarligt at lade mig køre afsted med 2 tons + efter en lille Opel
kadett 1,3......Det var vel alt det den måtte trække traileren tom.

Var det ikke sidste år at en hel familie blev dræbt fordi deres bil trak en
overlæsset trailer.

mvh
JBH

Fra : Martin Bjerre

Dato : 02-05-09 09:42

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Var det ikke sidste år at en hel familie blev dræbt fordi deres bil trak
> en overlæsset trailer.
>

> mvh
> JBH
Jo, hele familien på nær faderen som førte bilen. Til historien hører at
traileren var let overlæsset, men med "baglæs".
Måske man skulle indføre trailerkort for alle trailer størrelser, og lidt
undervisning i at læsse en trailer.

Martin

Fra : Martin [TMM]

Dato : 02-05-09 10:13

Hej
Martin Bjerre wrote:
> Måske man skulle indføre trailerkort for alle trailer størrelser, og lidt
> undervisning i at læsse en trailer.

Trailerkort findes da vist allerede, hvis det er trailere over 750kg
mener jeg. (B+E)
Læsningen er så en ganske anden sag.

Mvh
Martin

Fra : Martin Bjerre

Dato : 02-05-09 10:27

"Martin [TMM]" <tmm@_CUT_trutter.dk> skrev i en meddelelse
> Trailerkort findes da vist allerede, hvis det er trailere over 750kg mener
> [...]

Ja, det har du fuldstændig ret i. Jeg mener bare at det måske var en ide at
alle skulle have trailerkort for at måtte køre med trailer, uanset
størrelsen, og indlagt i køreundervisningen skulle måske være noget om
hvordan man læsser.
Som det er nu kan enhver køre med en 750kg trailer, forkert læsset med 1
ton, hvilket er meget tæt på hvad der skete for familien ved Haslund.

Martin

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 02-05-09 11:20

> [...]
> Som det er nu kan enhver køre med en 750kg trailer, forkert læsset med 1
> ton, hvilket er meget tæt på hvad der skete for familien ved Haslund.

Nu var der så kun 200 kg på den trailer!

Stef

Fra : Leonard

Dato : 02-05-09 12:33

Martin [TMM] wrote:

> Trailerkort findes da vist allerede, hvis det er trailere over 750kg
> mener jeg. (B+E)

Hvis det bare var så simpelt, men det er det ikke. Det kan sagtens
kombineres til at køre med 1.500 kg trailer med et alm. B

--
Leonard

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 02-05-09 10:56

> [...]
> traileren var let overlæsset, men med "baglæs".
> Måske man skulle indføre trailerkort for alle trailer størrelser, og lidt

Nej læsset var fordelt over hele bunden af traileren! Men enig det burde
være en del af at tage kørekortet.

Stef

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 02-05-09 10:54

> Var det ikke sidste år at en hel familie blev dræbt fordi deres bil trak
> en overlæsset trailer.

Jo de blev dræbt men de tekniske beviser viste der ikke var overlæs på
traileren!!!

Stefan

Fra : Leonard

Dato : 02-05-09 12:38

JBH wrote:

> Var det ikke sidste år at en hel familie blev dræbt fordi deres bil
> trak en overlæsset trailer.

Kender ikke statistikken, men jeg delte stue med en fyr på Horsens
Sygehus sidste sommer. Han havde siddet på bagsædet i en lille bil med
en lidt forkert læsset trailer med haveaffald, der med lidt for høj
fart havde taget magten fra bilen og snurret den en omgang så den meget
pludseligt holdt stille i modsat retning og den modsatte vognbane.
Desværre lige foran en ny-restaureret stor amerikanerbil.

Traileren blev lige skubbet ind i bagagerummet og fyren her havde fået
trækstangen i maven. Efter hans lyde at dømme, så gør 3-4 trykkede og
brækkede ribben meget ondt.

--
Leonard

Fra : Martin Petersen

Dato : 02-05-09 13:30

> [...]
> kadett 1,3......Det var vel alt det den måtte trække traileren tom.
>
> Var det ikke sidste år at en hel familie blev dræbt fordi deres bil trak

For nogen år siden kom jeg kørende til det lokale byggemarked. I svinget før
pladsen holdt en bil med diverse smadrede ruder og interiør. De havde læsset
lange brædder på traileren, og var blevet enige om at det var bedre at
stikke dem ind i bilen gennem bagklappen i stedet for at lade dem rage
bagud.... Folkene på pladsen stod og smågrinede, hvilket jeg synes er
temmelig frækt da de har overværet hele scenariet.

- Martin

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-05-09 06:38

On May 2, 10:42 am, "Martin Bjerre"
<martin.bjerreGIDERIKKES...@get2net.dk> wrote:
> Måske man skulle indføre trailerkort for alle trailer størrelser, og lidt
> undervisning i at læsse en trailer.

Og fastbinding af ting

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 02-05-09 13:53

On Sat, 02 May 2009 11:38:21 +0000, Leonard wrote:

> [...]
>
> Traileren blev lige skubbet ind i bagagerummet og fyren her havde fået
> trækstangen i maven. Efter hans lyde at dømme, så gør 3-4 trykkede og

Det må også have gjort temmelig ondt i forfængeligheden. Kan du forestille
dig at skulle forklare det der til medpatienter, venner, famile og
kolleger? Heldigt at han overlevede.

Fra : Leonard

Dato : 02-05-09 16:42

Peter Dalgaard wrote:

> Det må også have gjort temmelig ondt i forfængeligheden. Kan du
> forestille dig at skulle forklare det der til medpatienter, venner,
> famile og kolleger? Heldigt at han overlevede.

Han virkede ikke specielt flov over situationen. Han var mest sur på
chaufføren, som han sagde altid skulle køre lige lidt hurtigere end de
andre.
Men, ja, det kunne være gået meget værre.

--
Leonard