FALCK - DAH ?
Fra : Ukendt

Dato : 01-05-09 22:07

Nu Totempo endelig er ophørt,
skal jeg ha' et nyt abonnement.

DAH hjælper i DK og udlandet for kr. 649,-
FALCK kun i danmark for kr. 638,-

Hvorfor vælge FALCK ?
Andre ulemper....eller fordele
de to imellem ?

Fra : oz3bto

Dato : 01-05-09 23:54

">> Eque <<" <-> skrev i en meddelelse
> Nu Totempo endelig er ophørt,
> skal jeg ha' et nyt abonnement.
>
> DAH hjælper i DK og udlandet for kr. 649,-
> [...]

Hvis du kkan lide at vente i mange timer på hjælp og ikke vil have hjælp i
udlandet så er falck vel fin nok (Sidst jeg ventede på falck tog det 4½-5
timer før de kom selvom der enda er betalt for at de skal være der inden 59
min)

Jeg vil hellere betale de 11kr mere også få en ordentlig service

Fra : John Sahl

Dato : 02-05-09 04:30

oz3bto wrote:
> [...]
> hjælp i udlandet så er falck vel fin nok (Sidst jeg ventede på falck
> tog det 4½-5 timer før de kom selvom der enda er betalt for at de

Det gør egentligt ret ondt på dig med den ene svale der bed dig i røven der,
hva?

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't

Fra : oz3bto

Dato : 02-05-09 06:21

"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Racing on the streets is like competing in the special olympics - it
> doesn't matter if you win, you're still a retard.

Nu er det så ikke den enste gang jeg har måtte vente på dem over den aftalte
tid .. Normalen er 1-2 timer mere som lovet

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 02-05-09 06:52

On Sat, 2 May 2009 07:21:02 +0200, "oz3bto" <no@in.dk> wrote:

>Nu er det så ikke den enste gang jeg har måtte vente på dem over den aftalte
>tid .. Normalen er 1-2 timer mere som lovet
Jeg har brugt Falck flittigt de sidste 27 år og kan ikke tilslutte mig
din beskrivelse af at de har lange ventetider, bevares om vinteren når
alle andre også sidder fast i snedriverne er der ventetid, men det er
der vel alle redningsselskaberne.

/Hans

Fra : Mogens

Dato : 02-05-09 06:59

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg har brugt Falck flittigt de sidste 27 år

Kan I ikke prøve at forklare mig, hvorfor dét har været nødvendigt?

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-09 07:47

"Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> "Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Kan I ikke prøve at forklare mig, hvorfor dét har været nødvendigt?

Det er vel heller ikke mere nødvendigt som
at ha' en indboforsikring og andre 'back-ups'
hvis eet eller andet går galt.
De 350,- jeg gav for Totempo var billigt
da tandremmen sprang og bilen skulle slæbes hjem.

Et vejhjælpsabonnement er også rart, hvis man
kører fast på en plæver-mark....eller står uden strøm en
dag.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 02-05-09 11:35

On Sat, 02 May 2009 05:59:08 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:

>"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

>Kan I ikke prøve at forklare mig, hvorfor dét har været nødvendigt?
Jeg gide ikke sielv skifte hjul hvis jeg punkterer, det mindste galt
og jeg ringer til Falck.

/Hans

Fra : Armand

Dato : 02-05-09 09:52

John Sahl skrev:

> Det gør egentligt ret ondt på dig med den ene svale der bed dig i røven der,
> hva?

Ikke desto mindre er den en ikke uvæsentlig erfaring á hvad der spørges
til - Ikke mindst eftersom at Falck tilsyneladende (stadig?) påstår at
kunne klare det på mindre end en time :-|

--
Armand.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 02-05-09 10:24

Armand skrev:

> Ikke desto mindre er den en ikke uvæsentlig erfaring á hvad der spørges
> til - Ikke mindst eftersom at Falck tilsyneladende (stadig?) påstår at
> kunne klare det på mindre end en time :-|

Men beklagelig nylig erfaring (fredag 1. maj) qua en sprunget rem, kan
jeg meddele følgende forløb: (data hentet fra mobilen)

15.23 Ringer til Falck - afgiver ordre
15.56 Denne bekræftiges med SMS med angivelse af afhæntningstid til
mellem 16.30 - 16.40
16.34 Falck ankommer
16.45 (ca.) Vi afgår fra åstedet
17.05 (ca)ankommer til af mig valgt adresse
17.21 Falck kører bort efter at have hjulpet med at placere køretøjet på
angivet plads (der er noget trangt)

Ikke den hurtigste assistance i verden, men ok IMO og flinker service
minded falck-mand

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-09 08:36

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

> 15.23 Ringer til Falck - afgiver ordre

Jeg var til F&F i Fredericia i går.
Der var en Falck-stand og jeg fik
tegnet et nyt Falck-abonnement
til 550,- for et år.
Så nu har jeg igen fået
'det røde kort'.
Abennentet var aktivt i det øjeblik
jeg satte min underskrift.

Fra : Martin [6000]

Dato : 02-05-09 00:35

> Hvorfor vælge FALCK ?

De er hurtige, flinke, ingen selvrisiko, frit leveringssted af bil osv
osv.

Jeg har haft brug for dem mange gange med min gamle bil og de svigtede
mig ikke.

Fra : JBH

Dato : 02-05-09 07:22

">> Eque <<" <-> skrev i en meddelelse
> Nu Totempo endelig er ophørt,
> skal jeg ha' et nyt abonnement.
>
> DAH hjælper i DK og udlandet for kr. 649,-
> [...]

Ca 1/2 pris hos DAH hvis man er medlem af FDM.og tegner der igennem.

(Ikke for at reklamere for FDM. men de har rabatordninger hos en del
forhandlere/seværdigheder osv.)

mvh
JBH

Fra : TDN

Dato : 02-05-09 07:55

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>>

> Ca 1/2 pris hos DAH hvis man er medlem af FDM.og tegner der igennem.
>
> (Ikke for at reklamere for FDM. men de har rabatordninger hos en del

Ja og hos GF forsiking er det for de fleste klubber, med i præmien, hvis man
har kasko, dog med en selvrisiko på omkring kr. 100 pr. assistance, mener
jeg.
Jeg har kun gode erfaringer med DAH, de har været hurtige og dygtige de
gange jeg har haft brug for dem. Den ene gang røg termostaten ovre på
djævleøen og der kom de og pillede termostaten ud, så jeg kunne køre hjem,
og den anden gang virkede speederkablet ikke, og det lavede de på stedet så
værkstedsbesøg efterfølgende ikke var nødvendigt.

Mvh
Thomas

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-05-09 12:47

">> Eque <<" <-> wrote in

> DAH hjælper i DK og udlandet for kr. 649,-
> FALCK kun i danmark for kr. 638,-

> Hvorfor vælge FALCK ?
> Andre ulemper....eller fordele
> de to imellem ?

Jeg havde et førstehjælpsabonnement hos Falck, af den grund bliver jeg
næppe nogensinde abonnent hos Falck igen.

Dansk Autohjælp - har været medlem i ~2½ år (først via FDM, nu via Toyota),
brugt dem 2 gange, den ene gang skete der en fejl så beskeden om at køre
nåede ikke frem til ham der skulle køre ud, derfor tog det 4 timer før de
mødte op. Anden gang var batteriet fladt en kold morgen, 35 min efter var
de der, startede bilen og checkede at laderen virkede.

Fra : Gunnar007

Dato : 02-05-09 12:50

">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen
> Hvorfor vælge FALCK ?
> Andre ulemper....eller fordele
> de to imellem ?

Falck er vist nok de eneste der dækker fastkørsel i sne, sand, mudder. Både
ind og udland.

Hilsen G
Med DAH

Fra : GiWeo

Dato : 02-05-09 14:35

Hej

>DAH hjælper i DK og udlandet for kr. 649,-

Og med en selvrisiko på 100,- pr assistance

>FALCK kun i danmark for kr. 638,-

uden selvrisiko !

Og har du kasko på din bil har du "gratis" hjælp i udlandet via
www.sos.dk

Fra : TDN

Dato : 02-05-09 14:50

"GiWeo" <no@mail.here> skrev i meddelelsen
> Hej

> Og med en selvrisiko på 100,- pr assistance

> uden selvrisiko !
>

> Og har du kasko på din bil har du "gratis" hjælp i udlandet via
> www.sos.dk

Da jeg fik DAH via FDM gav jeg vist 250 pr. år og nu via GF-forsikring er
det en del af præmien, så selv med de 2 gange jeg har haft brug for hjælp
over mange år, med selvrisiko har det været langt billigere end Falck, tjek
også vis man har adgang til rabatter via arbejde, fagforeninger, forsikring
m.v. der er også ofte rabat at hente på vejhjælp.

Mvh
Thomas

Fra : Finn Egmose

Dato : 02-05-09 16:27

"GiWeo" <no@mail.here> skrev i en meddelelse
> Hej

> Og med en selvrisiko på 100,- pr assistance

> uden selvrisiko !
>

> Og har du kasko på din bil har du "gratis" hjælp i udlandet via
> www.sos.dk

Der er ikke selvrisiko hos Dansk Autohjælp hvis man tegner abonnementet
direkte hos selskabet. Det er kun hvis man tegner det igennem sit
forsikringsselskab.

Mvh
Finn