|
| VW langtidstest i Autobild Fra : Niels Bengaard |
Dato : 27-04-09 17:43 |
| | |
Onix (28-04-2009)
| Kommentar Fra : Onix |
Dato : 28-04-09 07:56 |
| | |
Klaus G. (28-04-2009)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 28-04-09 11:33 |
| | |
Onix (28-04-2009)
| Kommentar Fra : Onix |
Dato : 28-04-09 11:52 |
| | |
Klaus G. (28-04-2009)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 28-04-09 15:55 |
| | |
Armand (30-04-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 30-04-09 10:32 |
| | |
BJ (28-04-2009)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 28-04-09 15:14 |
|
"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:49f6db4f$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>> Og meget interessant at se VW koncernens billigere alternativ., Skoda
>>
>> http://www.autobild.de/artikel/dauertest-skoda-octavia-combi-1.6-fsi-ambiente_651782.html
> Er det positiv eller negativ omtale? Jeg kan intet tysk...
Bare alene overskriften samt billedteksten siger alt:
Solid bygget Kombi fra Tjekkiet !
Skoda lærer hurtigt.
Forbandet hurtigt.
Nogen gange så hurtigt, så selv moderselkabet VW må forbløffes !
mvh/Bjørn J.
| |
Klaus G. (28-04-2009)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 28-04-09 15:53 |
|
> Bare alene overskriften samt billedteksten siger alt:
>
> Solid bygget Kombi fra Tjekkiet !
>
> Skoda lærer hurtigt.
> Forbandet hurtigt.
> Nogen gange så hurtigt, så selv moderselkabet VW må forbløffes !
Jamen stumperne er da totalt ens, hvordan kan sådan en Octavia så være bedre
en end en Golf f.eks.? :)
--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk
| |
Ukendt (28-04-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 28-04-09 21:23 |
|
>> Skoda lærer hurtigt.
>> Forbandet hurtigt.
>> Nogen gange så hurtigt, så selv moderselkabet VW må forbløffes !
> Jamen stumperne er da totalt ens, hvordan kan sådan en Octavia så være
> bedre en end en Golf f.eks.? :)
>
Kig lidt videre på det link. De er bla andet meget træt af 2,0tdi'en.
Skodaen der vinder er en gammel 1.6'er. Der er også en skoda 1,9 tdi og den
ligger noget mere beskedent. Så mon ikke det er motoren (og teknikken
omkring den) der gør forskellen?
Passaten får jo ros for fx. rustbehandling
| |
N/A (30-04-2009)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 30-04-09 10:27 |
|
| |
Thorbjørn Ravn Ander~ (28-04-2009)
| Kommentar Fra : Thorbjørn Ravn Ander~ |
Dato : 28-04-09 16:40 |
| | |
Jesper Pedersen (28-04-2009)
| Kommentar Fra : Jesper Pedersen |
Dato : 28-04-09 12:39 |
|
On 28 Apr., 16:53, "Klaus G." <klaus_g...@hotmail.com> wrote:
> > Bare alene overskriften samt billedteksten siger alt:
>
> > Solid bygget Kombi fra Tjekkiet !
>
> > Skoda lærer hurtigt.
> > Forbandet hurtigt.
> > Nogen gange så hurtigt, så selv moderselkabet VW må forbløffes !
>
> Jamen stumperne er da totalt ens, hvordan kan sådan en Octavia så være bedre
> en end en Golf f.eks.? :)
Fordi Skoda er samlet af gennemprøvet aflagte dele.
| |
Ukendt (28-04-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 28-04-09 21:58 |
|
"Jesper Pedersen" <tiper@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:f6a31e43-b533-418d-ac61-1110008425ad@u39g2000pru.googlegroups.com...
On 28 Apr., 16:53, "Klaus G." <klaus_g...@hotmail.com> wrote:
> > Bare alene overskriften samt billedteksten siger alt:
>
> > Solid bygget Kombi fra Tjekkiet !
>
> > Skoda lærer hurtigt.
> > Forbandet hurtigt.
> > Nogen gange så hurtigt, så selv moderselkabet VW må forbløffes !
>
> Jamen stumperne er da totalt ens, hvordan kan sådan en Octavia så være
> bedre
> en end en Golf f.eks.? :)
Fordi Skoda er samlet af gennemprøvet aflagte dele.
OG VW er først med den nye teknik,
som en chef-tekniker fra VW selv udtalte.
Find selv artiklen på nettet eller i, var
det Motor...
| |
Klaus D. Mikkelsen (29-04-2009)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 29-04-09 04:50 |
| | |
N/A (30-04-2009)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 30-04-09 10:27 |
|
| |
Klaus D. Mikkelsen (28-04-2009)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 28-04-09 19:54 |
|
Jesper Pedersen skriver:
>
> Fordi Skoda er samlet af gennemprøvet aflagte dele.
En Octavia af i dag er bygget af samme hovedkomponenter som en Golf af i
dag.
En Touran er bygget på selvsamme stumper.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Jesper Pedersen (29-04-2009)
| Kommentar Fra : Jesper Pedersen |
Dato : 29-04-09 01:27 |
|
On 28 Apr., 22:58, ">> Eque <<" <-> wrote:
> "Jesper Pedersen" <ti...@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelsenews:f6a31e43-b533-418d-ac61-1110008425ad@u39g2000pru.googlegroups.com...
> On 28 Apr., 16:53, "Klaus G." <klaus_g...@hotmail.com> wrote:
>
> > > Bare alene overskriften samt billedteksten siger alt:
>
> > > Solid bygget Kombi fra Tjekkiet !
>
> > > Skoda lærer hurtigt.
> > > Forbandet hurtigt.
> > > Nogen gange så hurtigt, så selv moderselkabet VW må forbløffes !
>
> > Jamen stumperne er da totalt ens, hvordan kan sådan en Octavia så være
> > bedre
> > en end en Golf f.eks.? :)
>
> Fordi Skoda er samlet af gennemprøvet aflagte dele.
>
> OG VW er først med den nye teknik,
> som en chef-tekniker fra VW selv udtalte.
> Find selv artiklen på nettet eller i, var
> det Motor...
ROFL.
Nævn en ting VW er først med?
Inden den nye Polo kom på markedet, var undervognen afprøvet i Fabia.
VW har brugt tid og penge på op- og til-køb, ikke udvikling.
| |
Ukendt (30-04-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 30-04-09 21:37 |
|
"Jesper Pedersen" <tiper@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:53bc8007-e812-4036-853b-20e61e9e63f3@x29g2000prf.googlegroups.com...
On 28 Apr., 22:58, ">> Eque <<" <-> wrote:
> OG VW er først med den nye teknik,
> som en chef-tekniker fra VW selv udtalte.
> Find selv artiklen på nettet eller i, var
> det Motor...
ROFL.
Nævn en ting VW er først med?
Inden den nye Polo kom på markedet, var undervognen afprøvet i Fabia.
VW har brugt tid og penge på op- og til-køb, ikke udvikling.
Tja.
Det var hvad chefen sagde.
Blot et tilnærmelsesvis direkte citat
fra min side af. Via et trykt medie.
| |
Klaus D. Mikkelsen (30-04-2009)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 30-04-09 21:59 |
|
">> Eque <<" skriver:
>
> Det var hvad chefen sagde.
> Blot et tilnærmelsesvis direkte citat
> fra min side af. Via et trykt medie.
Det er vidst, hvad du ønsker at huske.....
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Klaus D. Mikkelsen (30-04-2009)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 30-04-09 05:08 |
| | |
Armand (30-04-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 30-04-09 10:27 |
|
Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Jesper Pedersen skriver:
>> Nævn en ting VW er først med?
>
> DSG ?
>
- - - Som er en Porsche-opfindelse, først brugt på langdistance-racerne
i '87 (tror jeg det var at jeg så dem på Spa) :-|
--
Armand.
| |
Klaus D. Mikkelsen (30-04-2009)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 30-04-09 17:29 |
|
Armand skriver:
>
> - - - Som er en Porsche-opfindelse, først brugt på langdistance-racerne
> i '87 (tror jeg det var at jeg så dem på Spa) :-|
Var det ikke oprindeligt Audi?
Noget med noget ørkenræs i starten af 80'erne. De skulle adskilles og
justeres efter hver dags løb.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
N/A (30-04-2009)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 30-04-09 10:27 |
|
| |
Jesper Pedersen (28-04-2009)
| Kommentar Fra : Jesper Pedersen |
Dato : 28-04-09 02:36 |
|
On 27 Apr., 18:43, "Niels Bengaard" <benga...@FJERNDETTE850r.dk>
wrote:
> Læste lige nogle numre af Autobild, fy for katten, de anser flere VW
> modeller for decideret ringe, som følge af de resultater de har set i deres
> 100.000 km test.
>
> Fandt også lige lidt af det på nettet.
>
> VW Passat TDI, den evige patient.
> : http://www.autobild.de/artikel/dauertest-vw-passat-variant-2.0-tdi_78...
> VW Touran, endnu ringere : http://www.autobild.de/artikel/dauertest-vw-passat-variant-2.0-tdi_78...
> VW Fox: http://www.autobild.de/artikel/dauertest-vw-fox-1.2_889510.html
>
> Så kan det vist kun gå fremad, under Alfa, Ford og Hyundai, yikes.
Kan det overraske??
VW har brugt penge på at købe markedsandele i form af Skoda og Seat,
ikke på udvikling af VW.
Hell. Selv deres "innovative" blue line serie, er jo på teknink de kan
takke Fiat for. F.eks common-rail motoren...
| |
Klaus D. Mikkelsen (28-04-2009)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 28-04-09 15:08 |
|
Jesper Pedersen skriver:
>
> Kan det overraske??
Tjah, tjektesten for Golf, så bliver du overrasket. Ikke mindst når man
ved at den hovedsageligt er bygget af samme stumper som en Touran.
> Hell. Selv deres "innovative" blue line serie, er jo på teknink de kan
> takke Fiat for. F.eks common-rail motoren...
ROFL.....
http://en.wikipedia.org/wiki/Common_rail - Fiat var med i en lille del
af arbejdet....
På den anden side er det jo også gået ned ad bakke siden 1950, at de
senere måtte ty til opfindelser fra Saab (standardmontering af
sikkerhedsseler i bil)
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Jesper Pedersen (28-04-2009)
| Kommentar Fra : Jesper Pedersen |
Dato : 28-04-09 12:43 |
|
On 28 Apr., 16:07, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> Jesper Pedersen skriver:
>
>
>
> > Kan det overraske??
>
> Tjah, tjektesten for Golf, så bliver du overrasket. Ikke mindst når man
> ved at den hovedsageligt er bygget af samme stumper som en Touran.
>
> > Hell. Selv deres "innovative" blue line serie, er jo på teknink de kan
> > takke Fiat for. F.eks common-rail motoren...
>
> ROFL..... http://en.wikipedia.org/wiki/Common_rail- Fiat var med i en lille del
> af arbejdet....
Den moderne commonrail kan du takke Fiats udviklingsafdeling for. Et
citat fra den side du åbenbart selv mener er en ok kilde...
This was extensively prototyped in the 1990s with collaboration
between Magneti Marelli, Centro Ricerche Fiat and Elasis. After
research and development by the Fiat Group the design was acquired by
the German company
| |
Ukendt (28-04-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 28-04-09 21:58 |
|
"Jesper Pedersen" <tiper@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:d30d5ee3-45ae-4edd-8ce6-be70b180359d@v1g2000prd.googlegroups.com...
On 28 Apr., 16:07, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> Jesper Pedersen skriver:
>
>
>
> > Kan det overraske??
>
> Tjah, tjektesten for Golf, så bliver du overrasket. Ikke mindst når man
> ved at den hovedsageligt er bygget af samme stumper som en Touran.
>
> > Hell. Selv deres "innovative" blue line serie, er jo på teknink de kan
> > takke Fiat for. F.eks common-rail motoren...
>
> ROFL..... http://en.wikipedia.org/wiki/Common_rail- Fiat var med i en lille
> del
> af arbejdet....
Den moderne commonrail kan du takke Fiats udviklingsafdeling for. Et
citat fra den side du åbenbart selv mener er en ok kilde...
This was extensively prototyped in the 1990s with collaboration
between Magneti Marelli, Centro Ricerche Fiat and Elasis. After
research and development by the Fiat Group the design was acquired by
the German company
Stærkt..:
| |
Klaus D. Mikkelsen (28-04-2009)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 28-04-09 20:01 |
|
Jesper Pedersen skriver:
>
> On 28 Apr., 16:07, "Klaus D. Mikkelsen"
> <er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> > Jesper Pedersen skriver:
> >
> >
> >
> > > Kan det overraske??
> >
> > Tjah, tjektesten for Golf, så bliver du overrasket. Ikke mindst når man
> > ved at den hovedsageligt er bygget af samme stumper som en Touran.
Var det med vilje at du sprang ovenstående over?
> Den moderne commonrail kan du takke Fiats udviklingsafdeling for. Et
> citat fra den side du åbenbart selv mener er en ok kilde...
> This was extensively prototyped in the 1990s with collaboration
> between Magneti Marelli, Centro Ricerche Fiat and Elasis. After
> research and development by the Fiat Group the design was acquired by
> the German company
Hvorfor standsede du der?
Var det fordi Bosch, der overtog designet, var dem der førdigudviklede
det som Schweitziske Robert Huber begyndte at arbejde på i 1960?
Ingen tvivl om at Fiat har lagt arbejde i det, men de har hverken
opfundet det, eller gjort det produktionsklart. De har blot været på
mellemstadiet.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
|
|