> Hvis du parkerer et sted hvor du kan tillade dig at trække luften ind fra
> undersiden af bilen, i stedet for gennem sideruder eller luftindtag, vil
> du
> kunne trække luften gennem køligere hulrum i bilen og derved få en koldere
> indsugningsluft.
Faktisk en utroligt god pointe!
Det havde jeg ikke tænkt på men det er da klart det vil give en betragtelig
forskel!
> Omvendt hvis du risikerer at parkere i bilos, vil det være en fordel hvis
> du
> kan vende ventilatoren og hive luften ind fra taget.
Det er en lukket parkeringsplads hvor der ikke er bilos
> Jeg har bygget en del politihundebiler med ventilatoren i
> reservehjulsbrønden, hvor den blæste luften ud og hev den friste luft ind
> gennem en ventil i taget.
Interessant tanke, blæseren er dog monteret nu så jeg vil tro at en ventil
på 23 cm bliver i overkanten
> Men Kjøller er et godt sted at få det hele lavet, hold du dig til dem, de
> ved hvad det handler om.
Enig, jeg føler mig helt tryg.
Men det der egentligt gjorde det helt store udslag var at det var tydeligt
at de ikke forsøgte at sælge mig noget eller overhovedet antyde at de vidste
bedre end det jeg havde fået at vide andre steder fra.
Det gav en meget høj grad af troværdighed.
> Nu har du fået nogle flere, men jeg vil i hvert fald anbefale at du får en
> kontakt til at vende blæseren, en ind/sluk/ud kontakt.
Det fulgte faktisk med blæseren
Så jeg kommer til at ende med at kunne blæse begge veje, se temperaturen
løbende i bilen på håndsettet i min to-vejs alarm, og så vidt jeg er
orienteret, kunne både starte og stoppe blæseren igennem håndsettet (dog
ikke vende retningen).
Det bliver ret interessant at se om projektet ender med at være overkill og
at jeg ikke opnår den effekt jeg håber på, nemlig et fuldt ud tåleligt
ophold for de små
(I hvilket tilfælde de så bare ikke kommer med og jeg ændrer arbejdstiderne)