Så skal Jan W. vel snart have ny firmabil ~
Fra : Jensen

Dato : 27-04-09 07:30

http://ekstrabladet.tv/biler/article1154559.ece

--
"Jeg ved en lærkerede,
jeg synes det er skæg'
at sidde med en hammer
og baldre lærkens æg."

Fra : John Sahl

Dato : 27-04-09 08:27

Jensen wrote:
> http://ekstrabladet.tv/biler/article1154559.ece

Han har skam allerede skiftet OPC ud med 3 andre bogstaver mindst lige så
kendte bogstaver

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't

Fra : Jensen

Dato : 27-04-09 12:54

KIA?

--
"Jeg ved en lærkerede,
jeg synes det er skæg'

Fra : Tom Jensen

Dato : 27-04-09 13:08

"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse

> Han har skam allerede skiftet OPC ud med 3 andre bogstaver mindst lige så
> kendte bogstaver
>
> --
> John Sahl

amg ???

mvh tom

Fra : Jensen

Dato : 27-04-09 13:38

On Mon, 27 Apr 2009 14:08:11 +0200, "Tom Jensen" <t-j@adslhome.dk> wrote:

>"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse

>amg ???

PGO...

--
"Jeg ved en lærkerede,
jeg synes det er skæg'

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-04-09 09:49

> http://ekstrabladet.tv/biler/article1154559.ece

En Opel med så mange heste kan da aldrig blive helt godt...

Troels

Fra : John Sahl

Dato : 27-04-09 11:25

Troels [around 9000] wrote:

> En Opel med så mange heste kan da aldrig blive helt godt...

Latterlig udtalelse. Kom med en fodboldanalogi, så er det helt på plads!

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-04-09 12:49

> Latterlig udtalelse. Kom med en fodboldanalogi, så er det helt på plads!

Det svarer til en oppustet Opel Omega, og en Lotus / Carlton Omega. Hvor
meget du end skruer i Opel'en, bliver det aldrig en Lotus

Ah pis, det var ikke fodbold. Beklager, der står jeg af. Ser ikke sådant.

Troels

Fra : Tom

Dato : 27-04-09 16:23

"Troels [around 9000]" <denne@remove.computer.dk> skrev i en meddelelse

> En Opel med så mange heste kan da aldrig blive helt godt...

Jeg har prøvekørt lillebroderen en 260 hestes Vectra OPC, har nok aldrig
været SÅ skuffet over motoren som ved denne. Forventningerne var skruet helt
i vejret, men jeg oplevede stort set aldrig at få et "spark bagi" fra denne
motor.
Kan på ingen måde sammenlignes med f.eks en Sierra cosworth med 220 heste.

Selv om 325 lyder som meget vil jeg tillade mig at være dyb skeptisk overfor
den nye OPC, f..... ikke meget Performance over den Vectra jeg fik en pæn
køretur i.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-09 16:49

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Selv om 325 lyder som meget vil jeg tillade mig at være dyb skeptisk
> overfor den nye OPC, f..... ikke meget Performance over den Vectra jeg fik

I skal blot være klar over een ting.
OPC fra OPEL kan ikke dreje...det er mao.
noget gevaldigt K-L-Y-T.
Sådan er dêt.
Næh..bring me a Focus RS...de har jo
om NOGEN bevist, at 300+´HK over
et par forhjul Is No Problema...
Sådan er dêt.
Og livet er skønt.

Fra : BJ

Dato : 27-04-09 17:06

">> Eque <<" <-> skrev i en meddelelse

KLIP

> Næh..bring me a Focus RS...de har jo
> om NOGEN bevist, at 300+´HK

Ja, den gamle Volvo-motor med tilhørende gearkasse, har og kan bruges til
mangt og meget..;)

mvh/Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 28-04-09 21:40

">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen

> I skal blot være klar over een ting.
> OPC fra OPEL kan ikke dreje...det er mao.
> noget gevaldigt K-L-Y-T.
> Sådan er dêt.

Med firehjulstræk, så går det nok med at dreje....

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 27-04-09 17:02

Hej

> [...]
>
> Selv om 325 lyder som meget vil jeg tillade mig at være dyb skeptisk
> overfor den nye OPC, f..... ikke meget Performance over den Vectra jeg fik

Den er blevet sablet ned i mange tests - ligesom Astra OPC. De kan kun køre
ligeud ;)

Mvh
Hans

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-04-09 17:07

> Den er blevet sablet ned i mange tests - ligesom Astra OPC. De kan kun
> køre
> ligeud ;)

De kan faktisk også dreje, omend helt af sig selv.

Hint: Torquesteer.

Troels

Fra : Henrik B.

Dato : 28-04-09 21:41

"Troels [around 9000]" <denne@remove.computer.dk> skrev i meddelelsen

> De kan faktisk også dreje, omend helt af sig selv.
>
> Hint: Torquesteer.

Med firehjulstræk - I don't think so...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 28-04-09 22:21

> Med firehjulstræk - I don't think so...

Astra OPC var, ihvertfald i den 4-benede udgave, da med forhjulstræk. Jeremy
Clarkson demonstrerede da ihvertfald en horribel mængde torque-steer.

Troels

Fra : Henrik B.

Dato : 28-04-09 22:26

> Astra OPC var, ihvertfald i den 4-benede udgave, da med forhjulstræk.
> Jeremy Clarkson demonstrerede da ihvertfald en horribel mængde
> torque-steer.

Insignia'en er udstyret med firehjulstræk - som det også nævnes i
artiklen...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 28-04-09 22:33

> Insignia'en er udstyret med firehjulstræk - som det også nævnes i
> artiklen...

Jeg snakkede Astra, udfra Hr. Mouridsens udtalelse:

"ligesom Astra OPC"

Troels

Fra : Henrik B.

Dato : 28-04-09 21:41

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-04-09 17:41

> [...]
> helt i vejret, men jeg oplevede stort set aldrig at få et "spark bagi" fra

Jeg tænker mere, hvor seriøst er det med en performance-bil (... det siger
skiltet jo det er), uden diverse instrumenter - eller i det mindste et
instrument til vandtemperaturen???

http://www.bilgalleri.dk/uploads_xl_wm/1341522.jpg

(Corsa OPC)

Troels

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 27-04-09 18:05

> Jeg tænker mere, hvor seriøst er det med en performance-bil (... det siger
> skiltet jo det er), uden diverse instrumenter - eller i det mindste et
> [...]

LOL - det er da helt til grin

Selv normale biler har både vand og olie temp - godtnok er VW holdt op med
at montere vandtemp. i T5'eren...

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-04-09 18:08

> LOL - det er da helt til grin

Det giver INGEN mening! Sådan en bil skal ikke ha en fesen
"koldtvands-lampe" som en anden Toyota Yaris - den skal have olietemp. og
hele piv-tøjet..

Troels

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-04-09 18:31

"Troels [around 9000]" <denne@remove.computer.dk> wrote in

> Det giver INGEN mening! Sådan en bil skal ikke ha en fesen
> "koldtvands-lampe" som en anden Toyota Yaris - den skal have olietemp.
> og hele piv-tøjet..

Sku lige til at skrive det - nu kan jeg ik se hvad der er af slukkede
lamper men umiddelbart ser det ud til at være ligeså mange indikationer som
i min Yaris T-Sport.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-04-09 20:13

> Sku lige til at skrive det - nu kan jeg ik se hvad der er af slukkede
> lamper men umiddelbart ser det ud til at være ligeså mange indikationer
> som
> i min Yaris T-Sport.

Min kammerats far har en sådan, og jeg ved at første model Kia Picanto "led"
af samme triste skæbne - ingen analog temperaturangivelse.

Troels

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-04-09 21:21

> Min kammerats far har en sådan, og jeg ved at første model Kia Picanto
> "led" af samme triste skæbne - ingen analog temperaturangivelse.

Må indrømme, jeg har aldrig haft brug for det - til almindelig daglig
kørsel er det jo fløjtende ligegyldigt om temperaturen er 80 eller 85
grader, så længe det hverken er for koldt eller for varmt.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-04-09 21:51

> Må indrømme, jeg har aldrig haft brug for det - til almindelig daglig
> kørsel er det jo fløjtende ligegyldigt om temperaturen er 80 eller 85
> grader, så længe det hverken er for koldt eller for varmt.

Yup, men med efternavnet "OPC" må man næsten forvente noget hårdt brug :)

Troels

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-04-09 16:15

> Yup, men med efternavnet "OPC" må man næsten forvente noget hårdt brug :)

Rigtig nok - men som sagt, til almindelig kørsel, selv i en t-sport, er det
ikke nødvendigt.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 28-04-09 22:24

> Rigtig nok - men som sagt, til almindelig kørsel, selv i en t-sport, er
> det
> ikke nødvendigt.

Enig, men så snart det "snerper til", og man begynder at køre som en
18-årig, er det nok meget rart :)

Troels

Fra : ShutEye

Dato : 28-04-09 07:43

<klip>
> Må indrømme, jeg har aldrig haft brug for det - til almindelig daglig
> kørsel er det jo fløjtende ligegyldigt om temperaturen er 80 eller 85
> grader, så længe det hverken er for koldt eller for varmt.

Da termostaten i Civic'en døde gav måleren indikation om det INDEN vandet
blev "for koldt eller for varmt", så jeg var da glad for at have den måler.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-04-09 16:18

"ShutEye" <no@no.no> wrote in

> Da termostaten i Civic'en døde gav måleren indikation om det INDEN
> vandet blev "for koldt eller for varmt", så jeg var da glad for at
> have den måler.

Hvis du ikke kan se forskel på "for koldt eller for varmt" så er det da
også for lidt - Yaris´en har blå = under driftstemperatur, slukket =
driftstemp, rød = for varm. Jeg ved ikke lige hvilke temperaturgrænser der
er men man burde have tid til at stoppe inden det går galt hvis lampen
bliver rød.

Fra : ShutEye

Dato : 28-04-09 16:51

> [...]
> driftstemp, rød = for varm. Jeg ved ikke lige hvilke temperaturgrænser der
> er men man burde have tid til at stoppe inden det går galt hvis lampen

Pointen her var at nålen i min bil altid står nøjagtig samme sted når
driftstemperaturen først er opnået.
Da den så pludselig stod en lille mm længere nede ved kørsel på motorvej, så
kunne termostaten udskiftes inden driftstop indetraf.

Fra : Mogens

Dato : 28-04-09 17:05

"ShutEye" <no@no.no> skrev i meddelelsen

> [...]
> Da den så pludselig stod en lille mm længere nede ved kørsel på motorvej,
> så kunne termostaten udskiftes inden driftstop indetraf.

He he - gammel teknologi.
I f.eks. en BMW står nålen altid samme sted og ændrer sig kun, hvis der
virkeligt er noget galt, som chaufføren skal agere på. Visningen er der blot
for "et syns skyld", idet bilens virkelige tilstand er overvåget af bilens
computer

Fra : ShutEye

Dato : 28-04-09 18:59

> He he - gammel teknologi.

Men det virkede :)

> [...]
> virkeligt er noget galt, som chaufføren skal agere på. Visningen er der
> blot for "et syns skyld", idet bilens virkelige tilstand er overvåget af

Sådan noget dyrt isenkram har jeg sandelig ikke råd til ... endnu :)

Fra : Henrik B.

Dato : 28-04-09 21:46

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> virkeligt er noget galt, som chaufføren skal agere på. Visningen er der
> blot for "et syns skyld", idet bilens virkelige tilstand er overvåget af

Sådan er det på stort set alle nye biler! Jeg fik det ændret
(omprogrammeret) på Saab'en, så jeg kunne følge den reele temp.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-04-09 19:30

"ShutEye" <no@no.no> wrote in

> [...]
> Da den så pludselig stod en lille mm længere nede ved kørsel på
> motorvej, så kunne termostaten udskiftes inden driftstop indetraf.

Sådan en måler havde jeg også i Peugeoten. Så den afvige fra normalen 2
gange - en gang ved køkørsel i solen, den steg måske 2-3 grader, anden gang
hvor den stod i tomgang i bagende sol og hvor de elektriske blæsere foran
køleren ikke gik igang (defekt sensor formentlig). I sidstnævnte tilfælde
var temperaturen et godt stykke over 100grader men faldt hurtigt ved lidt
frisk kørsel :)

Fra : Henrik B.

Dato : 28-04-09 21:44

> LOL - det er da helt til grin
>
> Selv normale biler har både vand og olie temp - godtnok er VW holdt op med
> at montere vandtemp. i T5'eren...

Hvad er til grin? At en unødig ting som vandtemp ikke vises, så det kan
forstyrre kørslen på de små sogneveje i høj fart? Det kommer først frem i
kombiinstrumentet, når det bliver relevant!

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Henrik B.

Dato : 28-04-09 21:43

> [...]
>
> Jeg tænker mere, hvor seriøst er det med en performance-bil (... det siger
> skiltet jo det er), uden diverse instrumenter - eller i det mindste et

Hvad tror du egentlig at kombiinstrumentet er til??? I min verden er dét
netop sportsligt, at man ikke får unødige informationer i utide...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 28-04-09 22:25

> Hvad tror du egentlig at kombiinstrumentet er til??? I min verden er dét
> netop sportsligt, at man ikke får unødige informationer i utide...

Så informationer om f.eks olietemperatur er unødvendigt? Ikke på en pumpet
turbobil, men det er nok bare mig

Corsa'en gør kun i vandtemp., og ikke olietemp.

Troels

Fra : Henrik B.

Dato : 28-04-09 22:28

> Så informationer om f.eks olietemperatur er unødvendigt? Ikke på en pumpet
> turbobil, men det er nok bare mig

Tjah, nu har jeg i 7 - 8 år kørt pumpede turbobiler. Ikke en eneste af dem
har haft olietempmåler. Jeg har aldrig haft problemer i den henseende. Men
nu sværger jeg så også til kvalitetsolie.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 28-04-09 22:33

> Tjah, nu har jeg i 7 - 8 år kørt pumpede turbobiler. Ikke en eneste af dem
> har haft olietempmåler. Jeg har aldrig haft problemer i den henseende. Men
> nu sværger jeg så også til kvalitetsolie.

Det KAN være det er fordi jeg er lidt tekniknørd. Jeg overvejer selv
olietemp i min gamle sure Golf GTD, bare for at føle jeg har en samvittighed

Troels

Fra : Mogens

Dato : 27-04-09 18:35

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> denne motor.
> Kan på ingen måde sammenlignes med f.eks en Sierra cosworth med 220 heste.

Nu har jeg så kørt såvel den seneste som den første Vectra OPC, og de kan
slet ikke sammenlignes. Den nyeste har et helt andet antrit end den første -
den kører faktisk rigtig godt, når blot farten holdes under 225 km/t. Over
den fart virker den ustabil under nedbremsning...

Fra : Henrik B.

Dato : 28-04-09 21:36

> [...]

> helt i vejret, men jeg oplevede stort set aldrig at få et "spark bagi" fra

Huskede du at trykke på "Sport" knappen? For så skal jeg love dig, at
sparket kommer - også alt for voldsomt.
Men ellers er motoren lagt ud med moderne turboteknologi, som virker HELT
fra bunden, ligesom effektudviklingen sker meget glidende. Men som sagt,
sport-knappen giver en helvedes til forskel.

> Selv om 325 lyder som meget vil jeg tillade mig at være dyb skeptisk
> overfor den nye OPC, f..... ikke meget Performance over den Vectra jeg fik
> en pæn køretur i.

Alt sammen et spørgsmål om opsætning. Svenske BSR laver der et godt program,
som skruer op for aggresiviteten.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Tom

Dato : 29-04-09 16:23

> "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen

> Huskede du at trykke på "Sport" knappen? For så skal jeg love dig, at
> sparket kommer - også alt for voldsomt.

Jep :)
Det eneste som rigtig imponerede var sædernes lækre kvalitet og komfort, men
motoren var ikke som jeg havde drømt om. Tophastigheden fik jeg også testet
og synes unægtelig at det gik lidt trægt over de 200.

--
Tom

Fra : Mogens

Dato : 27-04-09 18:35

"Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> http://ekstrabladet.tv/biler/article1154559.ece

For sent - han har skiftet firmavognen ud til en MB C320 CDI med
AMG-pakken...

Fra : ShutEye

Dato : 28-04-09 07:45

> For sent - han har skiftet firmavognen ud til en MB C320 CDI med
> AMG-pakken...

Så må han jo nøjes ... :P

Fra : Mogens

Dato : 28-04-09 17:06

> Så må han jo nøjes

Præcis !

Fra : Henrik B.

Dato : 28-04-09 21:47

> "ShutEye" <no@no.no> skrev i meddelelsen

> Præcis !

Hmmmm, hvad kigger DU efter i øjeblikket? )

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens

Dato : 29-04-09 05:36

> Hmmmm, hvad kigger DU efter i øjeblikket? )

Ik' noget.......................................................... :)

Fra : BJ

Dato : 28-04-09 21:56

"Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Mogens: Linket er