Radio/CD/nagivationsanlæg
Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 24-04-09 11:18

Har kigget lidt på radio/CD/navigationsanlæg (dem med 6-7" skærm, der
vippes ud) og skal høre, om nogen kan komme med råd og erfaring.

1. Passer de ind i et standard "hul"?

2. Min nuværende radio/CD har fra fabrikkens side en buet forside, der
følger samme krumning som resten af midterkonsol. Kan monterering
gøres, sådan det ser nogenlunde pænt ud?

3. Hvordan er sådanne anlæg normalt tyverisikret? Kan man tage front
eller lignende af og med sig?

4. Nogen mærker som man bør se på?

/Michael Kristensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-04-09 18:29

"mbk112@hotmail.com" skriver:

> 1. Passer de ind i et standard "hul"?

Ja, men har din bil et standard hul?

> 2. Min nuværende radio/CD har fra fabrikkens side en buet forside, der
> følger samme krumning som resten af midterkonsol. Kan monterering
> gøres, sådan det ser nogenlunde pænt ud?

Hvis du finder en emd samme krumning på ydersiden - ja - ellers får du
en "flad" side.

> 3. Hvordan er sådanne anlæg normalt tyverisikret? Kan man tage front
> eller lignende af og med sig?

Det er meget forskelligt. At du tager fronten af tyverisikrer nu heller
ikke meget.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : MVJ

Dato : 24-04-09 18:45

<mbk112@hotmail.com> skrev i meddelelsen
Har kigget lidt på radio/CD/navigationsanlæg (dem med 6-7" skærm, der
vippes ud) og skal høre, om nogen kan komme med råd og erfaring.

---------------
Jeg har dette i min Suzuki Grand Vitara
(ikke optaget i min bil) :
http://www.youtube.com/watch?v=19HzLBeBTU8

http://www.youtube.com/watch?v=k4JsnkBW4qg

http://www.youtube.com/watch?v=Wx7ZVGzRvJ4
Nok ikke sprog du får noget ud af - men kan måske give dig en idé om
udseende i forskellige biler - jeg er meget tilfreds - og har forøvrigt
bakcamera i farver tilsluttet skærmen også

Mogens

Fra : Henning

Dato : 24-04-09 20:06

On Fri, 24 Apr 2009 19:44:57 +0200, "MVJ" <mogens.amd64@gmail.com>
wrote:

> [...]
>Har kigget lidt på radio/CD/navigationsanlæg (dem med 6-7" skærm, der
>vippes ud) og skal høre, om nogen kan komme med råd og erfaring.

Ditto, dog en DNX8220'er her. Absolut alle pengene værd - 12.000,-
incl. tv-tuner og diverse kabler og antenne. Men det er jo en
dobbel-din, som ikke er efterspurgt i dette tilfælde

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 24-04-09 13:08

> Det er meget forskelligt. At du tager fronten af tyverisikrer nu heller
> ikke meget.

Hvordan fungerer de andre typer tyverisikringer?

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 24-04-09 13:14

> Jeg har dette i  min Suzuki Grand Vitara
> (ikke optaget i min bil) :http://www.youtube.com/watch?v=19HzLBeBTU8
>
> http://www.youtube.com/watch?v=k4JsnkBW4qg
>
> http://www.youtube.com/watch?v=Wx7ZVGzRvJ4

Det er nok mere denne type her, jeg søger:

http://www.ice-shop.dk/product_info.php?cPath=56_274&products_id=583

Den skal kunne sidde der, hvor min nuværende radio/CD afspiller
sidder.

Kan se, at producenten skriver, at den skal sidde i en 1-DIN hul.
Nogle der kan sige mig målene på sådan et hul?

/Michael Kristensen

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-09 20:20

"mbk112@hotmail.com" <mbk112@hotmail.com> skrev :

>Kan se, at producenten skriver, at den skal sidde i en 1-DIN hul.
>Nogle der kan sige mig målene på sådan et hul?

plejer at være enheder der er 50mm høje, og 178mm brede

(minus ramme)
--
Jan_stevns
“He who dies with the most toys is nonetheless dead”

Fra : Elmer Fjort

Dato : 24-04-09 22:00

<mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Kan se, at producenten skriver, at den skal sidde i en 1-DIN hul.
Nogle der kan sige mig målene på sådan et hul?

Tag et kig på Ebay.de Der er et meget stort udvalg, til gode priser.

http://fahrzeugteile.shop.ebay.de/items/_W0QQEinbaugrQc3Qb6Qc3Q9feZDINQQ_dmptZTechnikQ5fAutoQ5fHiQ5fFiQ5fNavigationQ5fEinbauQ5fNavigationssysteme?_nkw=&_sacat=38776&_trksid=p3286.m270.l1313&_odkw=din+1&_osacat=38776

Elmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-04-09 20:16

"mbk112@hotmail.com" skriver:

> Hvordan fungerer de andre typer tyverisikringer?

Jeg har haft, hvor man tager radioen ud, eller en hvor man udtog et
lille kodekort.

Med den sidste var radioen næsten lige så ubrugelig som når man tager
fronten af (man kan trods alt købe en anden front).

Fra : Menabra

Dato : 25-04-09 09:03

[...]

Hej
Har denne : http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=6505&pk=
Danske menuer, dansk tale og dansk vejledning.
Kan mont. med speed signal.
Front kan afmont.
mvh
Menabra