Opgir og køber ny bil
Fra : Jesper

Dato : 24-04-09 07:05

Jeg har nu i mere end et år ledt efter en Suzuki Liana til en fair pris. Har
tænkt krisen ville betyde faldende brugt priser.

Men en 2003 Liana ligger på 69.000 brugt (bilbasen), det er samme pris som
for halvandet år siden.

Så den er ikke faldet siden krisen startede, men koster det samme, selvom en
2003 nu er halvandet år ældre.

I realiteten er prisen så steget.

Har nu fået tilbudt en ny Liana til 149.000,00 så nu bliver der købt.

Så må brugtbilhandlerne brænde inde med deres biler i stedet.

Så det blev en ny, selvom jeg kun kører 4.000 km årligt.

Mvh Jesper

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-04-09 07:09

Jesper skriver:

> Jeg har nu i mere end et år ledt efter en Suzuki Liana til en fair pris. Har
> tænkt krisen ville betyde faldende brugt priser.

Så har du tænkt forkert

> Så må brugtbilhandlerne brænde inde med deres biler i stedet.

Det gør de næppe, billige biler er i høj kurs (hvilket du også har
fundet ud af).

> Så det blev en ny, selvom jeg kun kører 4.000 km årligt.

Tillykke. Der er intet som at få en ny bil og opleve det klonk
værditabet giver når man kører ud over kantstenen

Klaus (der er på nippet til også at købe en spritny bil)
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Bente

Dato : 24-04-09 07:09

"Jesper" <jesperhjem@mail.dkk> skrev i en meddelelse

> Så det blev en ny, selvom jeg kun kører 4.000 km årligt.
>
> Mvh Jesper

Jeg forstår dig godt. Jeg har købt en ny Citroen selvom jeg bare skulle
bruge en bil til at hente og aflevere børnene.
Men de brugte er for dyre iforhold til de tilud der er på nye lige nu. Når
man laver en beregning med gensalgsværdi, reparetioner, sliddele osv. så det
pt. billigere at købe ny.

Også selvom man har et lille kørselsbehov. (mit er maks. 8.000 om året).

Kh
Bente

Fra : JeGy

Dato : 24-04-09 08:38

Hej,

hvad med at give sælgeren et tilbud, f. eks. 55000,-

Fordi prisen på Bilbasen er 69000, kan det godt være at han er villig til
sælge billigere

Mvh Jens

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 24-04-09 09:13

> [...]
> for halvandet år siden.
>
> Så den er ikke faldet siden krisen startede, men koster det samme, selvom

Jeg ville bare presse dem, et familie medlem fik en Partner familie
container der stod til 85000 til 65000

Stef

Fra : Kåre

Dato : 24-04-09 11:17

> Jeg ville bare presse dem, et familie medlem fik en Partner familie
> container der stod til 85000 til 65000
>
> Stef

Ja jeg vil nu også sige at det måske ser ud som om bilerne koster det samme.
Men hvis man tager ud til en forhandler og begynder at forlange nedslag,
ekstra udstyr, service, bedre garant, ingen leveringsomkostninger osv., så
går det betydeligt nemmere nu end for et par år siden...
Så eet er prisen på papiret, noget andet er hvad man skal give.

Kåre