Lidt ? om Megane
Fra : DDF

Dato : 20-04-09 22:01

Jeg kigger lidt på Megane II diesel, men hvad skal man gå efter? 1,5 eller
1,9?
Hvad er forskellen på de forskellige modeller: sportway, dynamique, tourer,
expression, authent.

Andet godt/skidt om bilen?

Mvh.

Fra : KASO

Dato : 20-04-09 22:10

"DDF" <Virker@ikke.nu> skrev i meddelelsen
> Jeg kigger lidt på Megane II diesel, men hvad skal man gå efter? 1,5 eller
> 1,9?

Svært spørgsmål. 1.5 er faktisk ganske fin - men 1.9 har selvfølgelig lidt
flere kræfter. Begge er meget kultiverede og fremragende motorer. 1.5 er
mest nøjsom - 1.9 sjovest. Prøv dem - og vælg så....

> Hvad er forskellen på de forskellige modeller: sportway, dynamique,
> tourer, expression, authent.

Authentique er laveste udstyrsniveau - fulgt af Expression og Dynamique.
Sportway er en kampagnemodel - tættest på Expression. Tourer er en
stationcar.

> Andet godt/skidt om bilen?

Høj sikkerhed, fremragende rustbeskyttelse, højt værditab, hvilket giver
meget for pengene, hvis man køber brugt.

Vi har haft Megane I Coupé + 3 x Scénic og vi har været yderst tilfredse.

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-09 12:01

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Authentique er laveste udstyrsniveau - fulgt af Expression og Dynamique.
> Sportway er en kampagnemodel - tættest på Expression. Tourer er en

Min Søster og hendes mand har altid været Renaultkørere.
For et par år siden købte de den almindelige Megane lettere brugt i
stationcarversionen med 1,9 D motoren.
Den virkede kvik, men IMHO ualmindelig grov og ukultilveret i munden.
De havde ikke bilen så forbandet længe, da noget i transmissionen gik kaput,
så de skiftede til den helt nye 1,5 D'er i den nye model megane stationcar.
Knap så hurtig, meget mere nøjsom og langt mere kultiveret i mælet.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : KASO

Dato : 21-04-09 17:29

"Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> stationcar.
> Knap så hurtig, meget mere nøjsom og langt mere kultiveret i mælet.

Hvilken version af 1.9 taler vi om?

Er det en Mégane I, er det den gamle motor, der ikke tåler sammenligning med
den nye 120/130hk 300Nm. Den kom med Mégane II - (anderumpe-bilen).

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 22-04-09 01:44

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvilken version af 1.9 taler vi om?
>
> Er det en Mégane I, er det den gamle motor, der ikke tåler sammenligning
> med den nye 120/130hk 300Nm. Den kom med Mégane II - (anderumpe-bilen).
Det må være den gamle.
Mener at det var en 2005 Megane 1.

Den nye er også en traditionel Megane Touring stationcar.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : KASO

Dato : 22-04-09 05:40

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Det må være den gamle.
> Mener at det var en 2005 Megane 1.
>
> Den nye er også en traditionel Megane Touring stationcar.

Den nye kom i 2004 - så den må være ældre. Men den gl. model havde som sagt
en helt anden motor (som også lå i Mitsubishi Carisma).

Den nye motor roses i alle tests for at være stille, kultiveret og stærk -
det var også min oplevelse de ca. 75.000km, jeg kørte i vores Grand Scénic.
Trods den store og relativt tunge bil (egenvægt på 1550kg og stort
frontareal) kørte den over 16 km/l i gennemsnit - om sommeren op til 19km/l.