Kørelærer til Engelsktalende
Fra : hr.lundberg@gmail.co~

Dato : 20-04-09 02:31

Hej Gruppe

er der nogen der kan anbefale en kørelærer til en ikke dansktalende
person, jeg går ud fra de fleste kørelærere kan et forståeligt
engelsk, men en anbefaling af en som kan køre teori og køretimer på
perfekt engelsk ville være meget værdsat.

det skal være i Københavnsområdet, enten city eller Brønby

På Forhånd takl

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 20-04-09 03:21

On Apr 20, 10:30 am, hr.lundb...@gmail.com wrote:
> Hej Gruppe
>
> er der nogen der kan anbefale en kørelærer til en ikke dansktalende
> person

Er bare nysgerrig: Findes der teoriprøver på andre sprog end dansk?

/Michael

Fra : Leonard

Dato : 20-04-09 11:06

mbk112@hotmail.com wrote:

> Er bare nysgerrig: Findes der teoriprøver på andre sprog end dansk?

Nope, men det kan tillades at have en tolk med.

--
Leonard

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 20-04-09 11:09

hr.lundberg@gmail.com wrote in news:c6a20683-e16f-4e80-acff-8808ff594733
@z9g2000yqi.googlegroups.com:

> [...]
> engelsk, men en anbefaling af en som kan køre teori og køretimer på
> perfekt engelsk ville være meget værdsat.

Er det hensigtsmæssigt hvis prøverne afvikles på dansk?

Fra : co@ch [4130]

Dato : 20-04-09 16:16

Spørgsmål....
Er det en herboende person der skal tage kørekort?

For at være bosiddende i danmark skal man da kunne tale dansk...eller
ihvertfald lære dansk.
Hvis man ikke er bosiddende....kan man så tage kørekort?

Mvh
Bri@n

Fra : Knut

Dato : 20-04-09 17:03

"co@ch [4130]" <eksisterer@ikke.danmark> wrote in message
> [...]
> ihvertfald lære dansk.
> Hvis man ikke er bosiddende....kan man så tage kørekort?

Hvem siger man skal kunne tale dansk for at være bosiddende i Danmark?
Det er faktisk kun et krav hvis du vil have statsborgerskab/indfødsret, men
ikke for at bo her.

I øvrigt er der intet til hinder for at modtage undervisning på engelsk og
gå til prøve med (autoriseret) tolk. Problemet er at finde en kørelærer, som
er med på den - det er ikke nok at kunne tale engelsk - i teorien er der en
masse små sproglige nuancer, som gør det ualmindeligt svært at undervise på
engelsk.
Min kone fandt efter stort besvær en kørelærer i Blovstrød, som godt ville
undervise på engelsk (hendes originalsprog er helt umuligt) - hun gik til
test med tolk (for egen regning).

Knut

Fra : Leonard

Dato : 20-04-09 21:20

co@ch [4130] wrote:

> Hvis man ikke er bosiddende....kan man så
> tage kørekort?

Man skal have fast ophold i DK for at tage et dansk kørekort, men det
behøver man jo ikke at kunne dansk for at have.

--
Leonard