Bedste all round dæk
Fra : kazz

Dato : 20-04-09 00:07

Peugeoten trænger til nye sutter og jeg er snart helt skæv i hovedet af at
læse diverse test af forskellige dæk og er ikke blevet meget klogere )-:

Kort sagt, hvad er det bedste 195/65 15 all round dæk ?

Mine få og men dog ikke ultimative krav er følgende:

1.Der skal være godt kilometer med kilometer i dækket:
2.Det skal stå fast på våd vej.
3.Det skal være H mærket (210 km/t)
4.Prisen skal rimelig.

Fabrikat, dækstøj og energi forbrug er skundært, bare det dur *S*

Smid gerne et link hvis du mener du har fundet DÆKKET til den helt rigtigt
pris

Kazz

Fra : Armand

Dato : 20-04-09 01:04

kazz skrev:
> [...]
> 3.Det skal være H mærket (210 km/t)
> 4.Prisen skal rimelig.
>
> Fabrikat, dækstøj og energi forbrug er skundært, bare det dur *S*

Jeg har opgivet at følge alskens testresultater efter at det vinterdæk
der var spitzenwinner det år jeg købte det faldt helt igennem ved næste
års test
Enten ér dækudviklingen så stor/hurtig, eller også er marginalerne
dækkene imellem så lille at det er svært at opnå samme resultat i to
tests :-/
Det sidste gør sig tillige gældende blot man ændrer dimension, hvor
vinder i "std.størrelse" og "lavprofil" langtfra er de samme dæk!

Ergo:
Blot ved at købe dæk af et kendt fabrikat, og derudover kun gå efter
prisen, er det bedste trick man kan bruge!

--
Armand.
(der synes at et par P Zero Nero på forhjulene imens de gamle bagdæk

Fra : Kent Glerup

Dato : 20-04-09 20:23

kazz skrev:
> Peugeoten trænger til nye sutter og jeg er snart helt skæv i hovedet af at
> læse diverse test af forskellige dæk og er ikke blevet meget klogere )-:
>
> Kort sagt, hvad er det bedste 195/65 15 all round dæk ?

Bridgestone ER300 IMHO.

> Mine få og men dog ikke ultimative krav er følgende:
>
> 1.Der skal være godt kilometer med kilometer i dækket:

Lige på dette punkt er jeg lidt usikker mht ER300..

> 2.Det skal stå fast på våd vej.

Check!

> 3.Det skal være H mærket (210 km/t)

Bør kunne lade sig gøre :)

> 4.Prisen skal rimelig.

Billigere end f.eks. Conti og Michelin, men ikke decideret discount

> Fabrikat, dækstøj og energi forbrug er skundært, bare det dur *S*

Mht støj er ER300 super godt. Forbruget er lidt over middel (nok pga det
gode greb).

> Smid gerne et link hvis du mener du har fundet DÆKKET til den helt rigtigt
> pris

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=11655459.123.1672&typ=R-103846&ranzahl=4&Breite=195&Herst=Bridgestone&Quer=65&Felge=15&Speed=H&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=12&Transport=P&dsco=123&sowigan=So

/Kent Glerup

Fra : Ivan Madsen

Dato : 20-04-09 20:27

On Mon, 20 Apr 2009 01:07:22 +0200, "kazz" <kazz@adslhome.dk> wrote:

> [...]
>
>Fabrikat, dækstøj og energi forbrug er skundært, bare det dur *S*
>
>Smid gerne et link hvis du mener du har fundet DÆKKET til den helt rigtigt

Vælg selv dækket - priserne er her

http://www.hjulskift.dk/d%E6k/default.asp

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-04-09 01:43

On Apr 20, 9:23 pm, Kent Glerup <k...@glerupYEAH-olesenRIGHT.dk>
wrote:

> Bridgestone ER300 IMHO.

x2

> Lige på dette punkt er jeg lidt usikker mht ER300..

Ser nu fornuftigt ud indtil nu, har da kørt ca. 30.000 km og der er da
stadig en del mønster på.

> Check!

I den grad

> Bør kunne lade sig gøre :)

> Billigere end f.eks. Conti og Michelin, men ikke decideret discount

Men dækudgiften er nu en lille udgift sammenlignet med brændstof,
anden vedligehold, værditab og forsikring

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : claus b.p.

Dato : 21-04-09 14:49

Christian B. Andresen wrote:

> Men dækudgiften er nu en lille udgift sammenlignet med brændstof,
> anden vedligehold, værditab og forsikring
Det er nu mange penge når de skal hives op af foret nede hos dækpusheren.
Hvis det var ligemeget hvad alt kostede, ville man alligevel ikke have råd
til det!

/Claus

(Der sparede 12 kr igår ved at køre pænt 950km.)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-04-09 03:26

On 21 Apr., 15:49, "claus b.p." <cb...@hotmail.com> wrote:

> Det er nu mange penge når de skal hives op af foret nede hos dækpusheren.

4 dæk er stort set det samme som 4 tanke brændstof.

> Hvis det var ligemeget hvad alt kostede, ville man alligevel ikke have råd
> til det!

Nej, det er da rigtigt, men da dækkenes egenskaber er SÅ vigtig for
sikkerheden og udgiften er relativt lille set over deres leveltid er
der IMO ingen argumenter for at købe sekundavarer, discountdæk eller
lign.

--
Christian

Fra : Jesper

Dato : 22-04-09 22:03

"kazz" <kazz@adslhome.dk> wrote
> Peugeoten trænger til nye sutter og jeg er snart helt skæv i hovedet af at
> læse diverse test af forskellige dæk og er ikke blevet meget klogere )-:
>
> Kort sagt, hvad er det bedste 195/65 15 all round dæk ?

Hvis du virkelig mener allround, så prøv Goodyear Eagle Vector (helårsdæk).
Du kan med garanti få sommer- og vinterdæk, der er bedre til hver sin sæson,
men hvis du som jeg ikke gider alt det skiften frem og tilbage + opbevaring
af ekstra hjul, så er de et glimrende alternativ. Jeg er i hvert fald godt
tilfreds.

> Smid gerne et link hvis du mener du har fundet DÆKKET til den helt rigtigt
> pris

http://tinyurl.com/ckjyvg

/Jesper