Metoder til IKKE at fixe defekte tændkable~
Fra : Dak

Dato : 19-04-09 15:02

Har nu prøvet følgende uden held:

- Renset med karburatorsprit: Gjorde kun at gnisten fra kablet røg fra
tændrør 1 til 3 istedet(den underlige udformet kabel) og begynder at
smelte ved det samme gnistpunkt på kabelhovedet. :-/

- Sprøjtet det hele med ren silikone: Gjorde sådan at motoren havde
svært ved at starte og gnisterne kom vilkårligt men oftere ved tændrørerne.

- Sprøjtet cylinder 1's tændkabel med bitumen spray: Do NOT do that
without adult supervision!!!

- Filet og renset tændrørerne lidt i kanter og ender.

Så efter at have renset kablet med karburatorvæske igen, så er problemet
udviklet sig.

Motoren går f.eks. ud når jeg giver den gas fra tomgang. Derefter har
motoren MEGET svært ved at starte igen. den starter nærmest kun på 1
cylinder hvorefter de andre følger med hvis jeg gir lidt gas. og der er
imens jeg har aktiveret startermotoren.

Men efter diverse forsøg med rørtang, bidetang og klemmetang, så er
kablerne vist også modne til at blive skiftet ud. Har nu fundet diverse
sprækker osv.

så må nok bøje mig og gå ud og investere i et sæt nye tændkabler og
tændrør.

Men i det mindste så har søndagen ikke gået hurtigt.

--
Dak
"Daewoo Matiz 0.8 '99"

Fra : Dak

Dato : 20-04-09 15:04

Nå men nu fik jeg købt nye originale tændkabler og bosch tændrør - total
pris 771.75kr. :-/

et stykke væk fra de ca. 300kr jeg gav for det uoriginale sæt.

Men kan så konstatere at mine problemer er løst. ihvertfald på de 2-3 km
jeg kørte fra autonorden og hjem.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-04-09 22:32

Dak skrev:

> Nå men nu fik jeg købt nye originale tændkabler og bosch tændrør -
> total pris 771.75kr. :-/

Koster i omegnen af 1800 kr. til Camry/Carina!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Dak

Dato : 21-04-09 14:30

> Koster i omegnen af 1800 kr. til Camry/Carina!

den er hellere ikke 3 cylindret..

Fra : claus b.p.

Dato : 21-04-09 14:35

Hans Paulin (6310) wrote:

> Koster i omegnen af 1800 kr. til Camry/Carina!
Det kan man jo købe en ny bil for!

/Claus

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-04-09 22:18

claus b.p. skrev:

> Det kan man jo købe en ny bil for!

Ja, de tar godt fat!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Martin Bak

Dato : 21-04-09 15:42

"Dak" <dak_n@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Har nu prøvet følgende uden held:

[snip] Så det eneste du ikke prøvede var det jeg foreslog? tsk-tsk. Du har
vel lært nu, at man skal ikke bide/klemme/presse/udvide og alt muligt andet
kreativt med tændkablerne. Man skal normalt heller ikke file/pudse/vaske
eller på anden måde rode med sine tændrør, hvis motoren ellers er i orden.
Og man skal ikke vaske sine kabler i alt muligt opløsningsmiddel.
Men dejligt at det spiller igen

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Dak

Dato : 21-04-09 21:43

Martin Bak skrev:
> "Dak" <dak_n@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>
> [snip] Så det eneste du ikke prøvede var det jeg foreslog? tsk-tsk.

jo, men købte jo et nyt fordelerdæksel? og det havde jeg ikke rørt ved
da jeg satte det på. Og min model havde ingen O-ring da jeg havde
Mando's system og ikke det andet. Min har kun en plastic o-ring som man
ikke kan skifte uden at pille rotoren af.

Du har
> vel lært nu, at man skal ikke bide/klemme/presse/udvide og alt muligt andet
> kreativt med tændkablerne.

Næ men der hvor den afgav stød her til sidst havde jeg ikke rørt med
noget. Gummi var intakt. begyndte derimod at smelte sig tyndere. Men nu
var det også uoriginale kabler. Og de ligner slet ikke de originale

Man skal normalt heller ikke file/pudse/vaske
> eller på anden måde rode med sine tændrør, hvis motoren ellers er i orden.

Men det var motoren jo ikke?

> Og man skal ikke vaske sine kabler i alt muligt opløsningsmiddel.

Hvorfor siger i det så her i gruppen? har kun gjort det folk sagde
jeg skulle gøre. og hvis det står herinde så er det også sandt.

Fra : Martin Bak

Dato : 22-04-09 06:47

> jo, men købte jo et nyt fordelerdæksel?
Jeg foreslog at skrubbe dem med varmt opvaskevand, tørre dem på radiatoren
og tilsidst give dem silikone-spray.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Dak

Dato : 22-04-09 16:56

> Jeg foreslog at skrubbe dem med varmt opvaskevand, tørre dem på radiatoren
> og tilsidst give dem silikone-spray.

Ja det gjorde jeg også, se senere tråd 12/4.

Fra : Martin Bak

Dato : 22-04-09 17:34

> Ja det gjorde jeg også, se senere tråd 12/4.

LOL. Det var forbigået min opmærksomhed. Du er fandme et sjovt bekendtskab.

--
Martin
www.martinbak.dk/