The never ending story...
Fra : Mogens

Dato : 17-04-09 18:45

Efter at jeg dels har fået tømt min Leon for værdier (fordi en tyv havde en
"polsk nøgle") og dels har fundet min Leon med nedrullede vinduer, har jeg
valgt at få fjernet komfort åbning/lukningssystemtet. Idag er så næste
problem dukket op:

Vi har været nogle dage på Öland, hvorfor jeg igår holdt på en P-plads, mens
min viv var inde at handle lidt lokalt. Mens jeg sidder og roder med navi'en
(slukket motor, ingen tænding, men nøgle sidder i tændingslåsen), parkerer
en tysk VW Bora TDI Variant ved siden af mig. Ejeren og hans kone stiger ud
og låser Bora'en med fjernbetjeningen. Derved låser han dels sin egen bil,
men også min !!!

Ovenstående skulle være umuligt, skriver producenten (grundet antallet af
kombinationsmuligheder), men ikke desto mindre skete det altså. At bilen
altid tømmes, inden vi forlader den nu, giver sig selv - men det bliver sgu
svært, hvis man er på rejse.

Det bliver ikke en VAG næste gang...

Fra : Henning

Dato : 17-04-09 18:57

>en tysk VW Bora TDI Variant ved siden af mig. Ejeren og hans kone stiger ud
>og låser Bora'en med fjernbetjeningen. Derved låser han dels sin egen bil,
>men også min !!!

Låser din, ja. Men kan han låse den op? Ellers er det jo ligegyldigt.

Fra : HB

Dato : 17-04-09 19:35

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen

> Låser din, ja. Men kan han låse den op? Ellers er det jo ligegyldigt.

Hmm.. Hvis Mogens nu ville strække benene og nøglen sidder i tændingslåsen
og døren lige lukkede (kan den gøre af sig selv hvis bilen holder skævt) -
KLIK - bilen er låst!
Mogens ville være rød i hovedet af forbandelse over VAG og en tysk Bora ejer
ville sikkert ønske han aldrig havde holdt ind der
Tror sku snart der bliver købt Alfa igen der

--
HB
Søger Alufælge med dæk 17" eller 18" 5x112. ET minimum 40.

Fra : Mogens

Dato : 17-04-09 19:52

"HB" <HB@@nomail.dk> skrev i meddelelsen

> Hmm.. Hvis Mogens nu ville strække benene og nøglen sidder i tændingslåsen
> og døren lige lukkede (kan den gøre af sig selv hvis bilen holder skævt) -
> KLIK - bilen er låst!

Bilen låser kun automatisk, hvis man låser op, men ikke åbner en dør.

> Mogens ville være rød i hovedet af forbandelse over VAG og en tysk Bora
> ejer ville sikkert ønske han aldrig havde holdt ind der
> Tror sku snart der bliver købt Alfa igen der

Ja jeg vil godt ha en MiTo GTA

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 17-04-09 20:50

"Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> "HB" <HB@@nomail.dk> skrev i meddelelsen

> Bilen låser kun automatisk, hvis man låser op, men ikke åbner en dør.

> Ja jeg vil godt ha en MiTo GTA
For så slipper man jo for elektriske problemer....

/Carsten

Fra : Mogens

Dato : 18-04-09 06:39

"Carsten Hjorth" <carstenhjorthfjern@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

> For så slipper man jo for elektriske problemer....

Kender du een, der ejer en MiTo GTA ?
I så fald er han ret meget med på noderne, må man sige.
(bilen er ikke sat i produktion endnu)

Jeg har ikke hørt, at MiTo generelt skulle ha el-fejl...

Fra : Armand

Dato : 18-04-09 12:10

Mogens skrev:
> [...]
> (bilen er ikke sat i produktion endnu)
>
> Jeg har ikke hørt, at MiTo generelt skulle ha el-fejl...

Og da slet ikke en GTA!

--
Armand.

Fra : Klaus G.

Dato : 17-04-09 20:58

> Bilen låser kun automatisk, hvis man låser op, men ikke åbner en dør.
Jeg tror at HB mener at du køre ind på en P-plads, slukker bilen, men lader
nøgler sidde i. Går ud af bilen for at strække benene. Døren lukker du selv,
eller bilen står skævt, så den selv smækker i. Ind køre en Bora, ud går en
mand, som skal på WC. Han låser sin Bora fordi alle hans penge ligger i
bilen. Nu låser Bora'en OG din Leon. Så er det at HB mener at du snart
bliver rød i ansigtet :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : HB

Dato : 17-04-09 22:01

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> ligger i bilen. Nu låser Bora'en OG din Leon. Så er det at HB mener at du

Jeg kunne næsten ikke have sagt det bedre selv )

--
/HB

Fra : Leonard

Dato : 18-04-09 07:15

HB wrote:

> Hmm.. Hvis Mogens nu ville strække benene og nøglen sidder i
> tændingslåsen og døren lige lukkede (kan den gøre af sig selv hvis
> bilen holder skævt) - KLIK - bilen er låst!

Det behøver der faktisk ikke være en tysk Bora i nærheden for.
Jeg var ved at vaske kanter og hjul inden Caravellen skulle i vaskehal.
Radioen spillede selvfølgelig musik og nøglen sad i bilen.
Da jeg lukker venstre fordør, efter at have været rundt i kanten med
børsten, hører jeg centrallåsen smække i.
Tjah, der var kun en vej, find en taxa, kør hjem og hent en ekstra
nøgle, tilbage igen, for at opdage, at der allerede stod en flok unge
mænd og funderede over hvordan de kom ind til nøglen, som de kunne se i
tændingen.
Siden da har jeg altid forsøgt at huske nøglen når jeg lukkede dørene,
men har heller ikke oplevet det siden.

--
Leonard

Fra : Mogens

Dato : 18-04-09 08:12

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> Da jeg lukker venstre fordør, efter at have været rundt i kanten med
> børsten, hører jeg centrallåsen smække i.

Ja, som jeg skriver er det nok slut med VAG for mig...

> [...]
> nøgle, tilbage igen, for at opdage, at der allerede stod en flok unge
> mænd og funderede over hvordan de kom ind til nøglen, som de kunne se i

Skod...

> Siden da har jeg altid forsøgt at huske nøglen når jeg lukkede dørene,
> men har heller ikke oplevet det siden.

Når vi forlader bilen, aftaler vi det - skal simpelthen ikke nyde noget med
automatlåsning mere. Det er blevet konsekvensen...

Fra : Klaus G.

Dato : 18-04-09 10:59

> Ja, som jeg skriver er det nok slut med VAG for mig...

Noget siger mig at det med låsen ikke har været det eneste der har været
galt med din bil?

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-09 12:00

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev :

>Noget siger mig at det med låsen ikke har været det eneste der har været
>galt med din bil?

Antyder du ejeren også er noget for sig selv ?

<gd&rvvf>
--
Jan_stevns
“He who dies with the most toys is nonetheless dead”

Fra : Mogens

Dato : 18-04-09 12:14

"jan_stevns" skrev i meddelelsen

> Antyder du ejeren også er noget for sig selv ?

Uden tvivl - det er vi vel alle "et sted" ?

I øjeblikket kæmper jeg den "sædvanlige" kamp med dæk, der har
hæl/tå-fænomenet. Jeg kan se, at fænomenet ikke har ændret sig siden jeg
sidst ('90-erne) kørte spritny VAG, Golf Variant. Min Leon lyder som en
sporvogn, når man kører i den - dækstøjen er enorm...

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-09 12:51

"Mogens" <no@mail.com> skrev :

> [...]
>sidst ('90-erne) kørte spritny VAG, Golf Variant. Min Leon lyder som en
>sporvogn, når man kører i den - dækstøjen er enorm...

hvis dækstøjen er et problem, kører du da for langtsomt ;)

og jeg kender det - mine vintersutter på Previa'en rumler ad
hækkenfelt til under 60 - ved landevej/morotvejsfart hører jeg dem
ikke

( heller ikke dem ...... that is )

Fra : Klaus G.

Dato : 18-04-09 14:05

> [...]
> jeg sidst ('90-erne) kørte spritny VAG, Golf Variant. Min Leon lyder
> som en sporvogn, når man kører i den - dækstøjen er enorm...
Nu spørger jeg måske dumt, men har du prøvet at få den sporet? Hvis
problemet stadig eksistere, har du prøvet et andet værksted?

Fra : Mogens

Dato : 18-04-09 15:49

> Nu spørger jeg måske dumt, men har du prøvet at få den sporet? Hvis
> problemet stadig eksistere, har du prøvet et andet værksted?

Det er baghjulene, der har problemet.
Nuvel, jeg skal til 45.000 km service om 14 dage - så må vi se, hvad de
siger. Denne gang vil jeg anvende Ballerup, selvom jeg kommer til at køre
noget efter det. Dét værksted får ros af Seat-forum...

Fra : HB

Dato : 18-04-09 22:00

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> siger. Denne gang vil jeg anvende Ballerup, selvom jeg kommer til at køre
> noget efter det. Dét værksted får ros af Seat-forum...

Hvor langt har du kørt med hjulene bagpå?
Hvis du kører med 17" eller derover skal du bytte rundt på for og baghjul
for hver 10000km. medmindre du kører med conti 3 dæk så kører den faktisk
lidt længere.
Bilen er for let bagi til store hjul og laver derfor "hæl og tå" på dækkene.

--
/HB

Fra : Mogens

Dato : 19-04-09 07:49

> Hvor langt har du kørt med hjulene bagpå?

Jamen dem har jeg nok kørt ca. 7.000 km med...

> Hvis du kører med 17" eller derover skal du bytte rundt på for og baghjul
> for hver 10000km. medmindre du kører med conti 3 dæk så kører den faktisk
> lidt længere.

OK? - hvorledes det?
Bilen er født med dæk fra Bridgestone...

> Bilen er for let bagi til store hjul og laver derfor "hæl og tå" på
> dækkene.

Hvis det er sandt (he he), så forstår jeg ikke, at man ikke nævner det i
manualen, eller instruere ejeren om det. Bilen er jo født med store hjul
abfabrik...

Fra : Mogens

Dato : 19-04-09 08:10

> Hvis det er sandt (he he), så forstår jeg ikke, at man ikke nævner det i
> manualen, eller instruere ejeren om det. Bilen er jo født med store hjul
> abfabrik...

Lige en tanke, HB:
Min kammerat har 2 stk Leon's - en benzin og en TDI.
Sidstnævnte laver hæl/tå (sporvogn) på TDI'eren, som også har den sænkede
undervogn og store hjul - begge dele eftermonteret ifm. leveringen :)

Fra : HB

Dato : 19-04-09 09:29

> [...]
> Sidstnævnte laver hæl/tå (sporvogn) på TDI'eren, som også har den sænkede
> undervogn og store hjul - begge dele eftermonteret ifm. leveringen :)

Kører han mange motorvej og landevejs kilometer ligesom du?
Jeg går ud fra at det er på baghjulene problemet er - både på din kammerats
og din?

Prøv at læse lidt her:

http://ndias.com/sw1058.asp

--
/HB

Fra : Mogens

Dato : 19-04-09 09:56

> Kører han mange motorvej og landevejs kilometer ligesom du?
> Jeg går ud fra at det er på baghjulene problemet er - både på din
> kammerats og din?

Jep og jep :)

> Prøv at læse lidt her:
> http://ndias.com/sw1058.asp

He he - kanon HB. Du har reddet min dag - tak :)

Fra : HB

Dato : 19-04-09 19:43

> "HB" <HB@@nomail.dk> skrev i meddelelsen

> Jep og jep :)

> He he - kanon HB. Du har reddet min dag - tak :)

Var så lidt

--
/HB

Fra : Mogens

Dato : 26-05-09 20:27

> Var så lidt

Sagen er idag endt med en montering 4 nye Michelin, som Seat iøvrigt ikke
ville dække. Dækfirmaet anbefalede iøvrigt at følge linkets vejledning:
"Risikoen for at problemet opstår kan minimeres ved at skifte hjulene rundt
fra for til bag (altid samme side) for hver 7-10.000 kilometers kørsel, samt
mest vigtigt ved at øge dækkets lufttryk. Lavprofildæk kræver højere
lufttryk for minering af risikoen for disse problemer"

Dækfirmaet anbefalede IKKE følgende råd fra linket, idet forslaget er for
dyrt samt mindre rentabelt:
"Er problemet opstået, kan en raspning, hvorved dækkets rundhed genskabes
ved slibning af dækoverfladen, være en løsning"

Fra : Henrik B.

Dato : 26-05-09 21:13

> [...]
> "Er problemet opstået, kan en raspning, hvorved dækkets rundhed genskabes
> ved slibning af dækoverfladen, være en løsning"

I agree....

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : HB

Dato : 19-04-09 09:24

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
> "HB" <HB@@nomail.dk> skrev i meddelelsen

> Jamen dem har jeg nok kørt ca. 7.000 km med...

Jamen så er det nok tiden til at skifte rundt.

> OK? - hvorledes det?

På tidligere biler har jeg kørt med 18" og 19" her skiftede jeg til Conti
dæk efter råd fra en dækmand. Selvfølgelig et dyrt dæk men hæl og tå var
ikke så udpræget mere. Hjulene blev blot skiftet rundt efterfølgende når der
skulle vinter/sommer hjul på.

> Bilen er født med dæk fra Bridgestone...

Kørte jeg med på min forrige bil (Honda FR-V) og kun i 17". Bridgestone
Turanza ER300 hed det vist - Ikke nok med at dækket lynhurtigt lavede hæl og
tå, så var flatspots et problem - Meget irriterende. Men ellers et ok dæk
mht. vejgreb osv.

> Hvis det er sandt (he he), så forstår jeg ikke, at man ikke nævner det i
> manualen, eller instruere ejeren om det. Bilen er jo født med store hjul
> abfabrik...

Nej og bilen er vel også sænket xx mm ifh. standard?

--
/HB

Fra : Mogens

Dato : 19-04-09 09:54

> Jamen så er det nok tiden til at skifte rundt.

Må de så gøre til service...

> [...]
> dæk efter råd fra en dækmand. Selvfølgelig et dyrt dæk men hæl og tå var
> ikke så udpræget mere. Hjulene blev blot skiftet rundt efterfølgende når

Jeg kører med Michelin vinterdæk, hvor lyden er mindre end med
sommerdækkene. Nuvel, jeg må præve Continental så - kanon !

> [...]
> og tå, så var flatspots et problem - Meget irriterende. Men ellers et ok

Go' info !

> ...bilen er vel også sænket xx mm ifh. standard?

Den er ikke yderligere (!) sænket, end FR-modellen er abfabrik.
Det er min kammerats Leon til gengæld - og det er han træt af (for hård)

Fra : Henrik B.

Dato : 19-04-09 21:23

> [...]

> dæk efter råd fra en dækmand. Selvfølgelig et dyrt dæk men hæl og tå var
> ikke så udpræget mere. Hjulene blev blot skiftet rundt efterfølgende når

Det er også min erfaring med et sæt Conti SportContact 3....

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-04-09 18:01

> [...]
> sidst ('90-erne) kørte spritny VAG, Golf Variant. Min Leon lyder som en
> sporvogn, når man kører i den - dækstøjen er enorm...

Golf II og III havde problemet - IV´eren (årgang 2001) har jeg ikke oplevet
det på (og det burde jeg have med det bette mønster jeg har på mine
sommerdæk).

--
Per
Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- for "normal"

Fra : Klaus G.

Dato : 18-04-09 14:04

> Antyder du ejeren også er noget for sig selv ?
Nøæh, men én ting/fejl plejer sjældent at få folk til at skifte bil, for så
kan man ikke have bil jo :)

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 17-04-09 21:38

> [...]
> stiger ud og låser Bora'en med fjernbetjeningen. Derved låser han dels sin

Det kan ikke lade sig gøre ...

Hvis jeg har ladet tændingsnøglen blive siddende i tændingslåsen, så kan jeg
ikke låse bilen med min ekstranøgle - VW Golf.

Der må være sket noget andet...

Fra : Mogens

Dato : 18-04-09 06:31

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> Det kan ikke lade sig gøre ...

Det sagde man også om vinduerne /polske nøgle

> Hvis jeg har ladet tændingsnøglen blive siddende i tændingslåsen, så kan
> jeg ikke låse bilen med min ekstranøgle - VW Golf.

Vil jeg prøve idag

> Der må være sket noget andet...

Nej - jeg gjorde intet andet end beskrevet...

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 18-04-09 14:32

> Det kan ikke lade sig gøre ...
>
> Hvis jeg har ladet tændingsnøglen blive siddende i tændingslåsen, så kan
> jeg ikke låse bilen med min ekstranøgle - VW Golf.
>
> Der må være sket noget andet...

Jeg checkede lige med Skoda'en - og nægter også kategorisk at låse, når der
sidder en nøgle i tændingen - og det er fuldstændig lige meget om døren har
været åbnet eller ej, så længe der sidder en nogle i tændingen så kan man
ikke låse med den anden nøgle.
Nu er det jo en Auto Emocion som Mogens har, så det er sgu' nok en speciel
siesta manana software som den er forsynet med...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Mogens

Dato : 18-04-09 15:51

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> døren har været åbnet eller ej, så længe der sidder en nogle i tændingen
> så kan man ikke låse med den anden nøgle.

OK - det vil lige checke, når bilen er tilbage igen.

> Nu er det jo en Auto Emocion som Mogens har, så det er sgu' nok en speciel
> siesta manana software som den er forsynet med...

Det er en vanlig TDI 170 FR...

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 17-04-09 22:13

Mogens wrote:
> [...]
> mig. Ejeren og hans kone stiger ud og låser Bora'en med
> fjernbetjeningen. Derved låser han dels sin egen bil, men også min !!!

Det lyder meget mystisk.
Fik du afprøvet om din fjernbetjening kunne låse deres bil?
Det kunne være et bevis på genbrug af koder

> [...]
> altså. At bilen altid tømmes, inden vi forlader den nu, giver sig
> selv - men det bliver sgu svært, hvis man er på rejse.

Forståeligt.
Det jeg har været ude for der ligner lidt, er en fjernbetjening der fik sat
min alarm i gang.
Det skulle heller ikke være muligt, da min alarm kører med rullende koder.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Mogens

Dato : 18-04-09 06:33

"Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Det lyder meget mystisk.

Præcis

> Fik du afprøvet om din fjernbetjening kunne låse deres bil?
> Det kunne være et bevis på genbrug af koder

Det ka ik være andet, IMO

> [...]
> sat min alarm i gang.
> Det skulle heller ikke være muligt, da min alarm kører med rullende koder.

Det skaber utryghed ift. bilen - vi "tør" ikke ha noget liggende mere, og
dét er et problem ift. vore rejser...

Fra : Armand

Dato : 18-04-09 12:20

Mogens skrev:

> [...]
> af kombinationsmuligheder), men ikke desto mindre skete det altså. At
> bilen altid tømmes, inden vi forlader den nu, giver sig selv - men det

Man kan også vende det om:
Hvor umulig en situation det end skulle være du har oplevet, så gavner
det statistikken at du hár oplevet det blot denne ene gang hvorved at du
skulle være forfordelt omkring muligheden fremover

Aprospos situationen: Min frisør nåede helt ind og sidde i sin nye
Astra, parkeret på byens torv, før det gik op for ham at det ikke var
hans bil - Dén stod blot ganske få pladser derfra.
Ergo, der stod to ens bemalede Astra's med samme nøgle(*)kombination
indenfor 20 meter af hinanden - Hvor sandsynligt er dét??

(*):
Jeg skal ikke sige om der var fjernbetjening på låsen eller ej!
Selvom fjernbetjent centrallås allerede var er en almindelig gadget ved
Astra'ens lancering, så har Opel det jo med at sælge helt skrabede
modeller med alt(!) som tilvalg hvorved at fjernbetjeningen sagtens
kunne være fravalgt :-/

--
Armand.

Fra : Mogens

Dato : 18-04-09 12:23

> [...]
> statistikken at du hár oplevet det blot denne ene gang hvorved at du
> skulle være forfordelt omkring muligheden fremover

Har bare ikke oplevet låseproblemer a la dette før i mit liv...

Nej, et er sgu "underbart"

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-09 12:52

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev :

> [...]
>det statistikken at du hár oplevet det blot denne ene gang hvorved at du
>skulle være forfordelt omkring muligheden fremover

Den *der* tese har Dak, sgu' da skudt sønder og sammen ;)

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-04-09 11:00

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in news:49e9b73f$0$56795
> [...]

> Astra, parkeret på byens torv, før det gik op for ham at det ikke var
> hans bil - Dén stod blot ganske få pladser derfra.

Min fars første spritnye bil var en hvid Volvo 544 med rødt indtræk og grøn
solskærm. Ikke en helt almindelig bil.

En dag havde min mor handlet, kommer tilbage til bilen, låser bagagerummet
op og smider varerne ind. Men fordøren kan hun sgutte få låst op - moderne
teknik tænker hun, og vælger den besværlige løsning: Igennem bagagerummet
og klappen ind til kabinen.

Vel ankommet i førersædet opdager hun at nogen har stjålet den grønne
solskærm

Og som min far yndede at tilføje når han fortalte historien... tyven havde
endda monteret den på en anden hvid 544'er få pladser derfra...