Uff da osse ..... (MC kører ind i venstre~
Fra : Ukendt

Dato : 15-04-09 15:36

http://ekstrabladet.dk/112/article1154573.ece
--
Jan_stevns
“He who dies with the most toys is nonetheless dead”

Fra : Klaus G.

Dato : 15-04-09 17:48

> http://ekstrabladet.dk/112/article1154573.ece
Lige præcis samme stunt som bilen laver der, var jeg selv ved at lave sidste
sommer her i Holstebro. Jeg skulle også tage et venstresving i et lyskryds,
men sådan en 3.5tons varevogn er jo liiidt sløv at få i gang og det var sq
tæt på at ham MC'en havde sagt *DONG* ind i siden på Sprinteren. Heldigvis
skete der ikke noget...

Mit problem var at der var helt fri forude, jeg havde ladet en masse
modkørende passere forbi mens jeg holder midt ude i krydset, klar til at
dreje til venstre. Jeg sætter i gang , når lige at køre et en meter eller to
og ser i samme øjeblik en MC kommer ud af svinget og den lille bakke,
lynhurtigt. Heldigvis var det dobbeltsporet vej, så MC'en kørte bagom mig i
hans overhalings spor. Men føj det kunne have været gået rigtig galt :/

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-04-09 18:19

jan_stevns wrote in news:66sbu496q7k78oocs6mhts3a27tfe2237k@news.tele.dk:

> http://ekstrabladet.dk/112/article1154573.ece

Kører den video i slowmotion eller er det bare fordi man har det store
overblik at det ser ud som om MC'en har dagevis til at bremse ned?

Fra : Jacob

Dato : 15-04-09 18:53

Henrik Stidsen skrev:

> Kører den video i slowmotion eller er det bare fordi man har det store
> overblik at det ser ud som om MC'en har dagevis til at bremse ned?

Det er vist fordi man har det store overblik. Der går to-tre sekunder
fra mc´isten kan se den venstresvingende bil, til de støder sammen. Til
gengæld har bilisten heller ikke mulighed for at se mc´en før i sidse
øjeblik - dumt kryds IMHO.

- Jacob

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 15-04-09 19:03

> [...]
> fra mc´isten kan se den venstresvingende bil, til de støder sammen.
> Til gengæld har bilisten heller ikke mulighed for at se mc´en før i

Dumt kryds min bare r.. De fleste kryds er umulige når de er beregnet til 50
km/t og en eller anden båtnakke kommer kørende med 120 km/t

/tue

Fra : Jacob

Dato : 15-04-09 21:59

Nygaard (4330) skrev:

> Dumt kryds min bare r.. De fleste kryds er umulige når de er beregnet til 50
> km/t og en eller anden båtnakke kommer kørende med 120 km/t
>
> /tue

Din bare røv? LOL :)

Jeg er dog enig i at det er fuldstændigt utilgiveligt tåbeligt at køre
som han gør.

- Jacob

Fra : MVJ

Dato : 15-04-09 18:20

"jan_stevns" skrev i meddelelsen
> http://ekstrabladet.dk/112/article1154573.ece
> --
> Jan_stevns
> "He who dies with the most toys is nonetheless dead"
--------------------

MC´en kommer ind i den kategori der hedder " det var han da selv ude om" -
hvis det passer med 120 km/t og han slipper uden mén, så var han da vist
heldig - synd med de skader han lavede på bilen. Motorcycklister er jo
generelt seje - og det er sikkert et adrenalinsus når det går stærkt (og
godt)

Mogens

Fra : C. Caspersen

Dato : 15-04-09 18:52

<jan_stevns> skrev i en meddelelse
> http://ekstrabladet.dk/112/article1154573.ece

Ja, grimt ser det ud. Enhver MC´ists mareridt uanset skyldsspørgsmålet.

Skal vi se det fra den positive side, må vi sige, at det nu er banket fast
med 7-tommersøm, at farten ikke dræber. Aaaaldrig mere den diskussion her i
gruppen, hehe

/Caspersen

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 15-04-09 19:32

C. Caspersen skrev:

> Skal vi se det fra den positive side, må vi sige, at det nu er banket fast
> med 7-tommersøm, at farten ikke dræber. Aaaaldrig mere den diskussion her i
> gruppen, hehe

Og statistik var aldrig din stærke side?

--
Niels

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-04-09 19:06

"jan_stevns" skrev i meddelelsen
> http://ekstrabladet.dk/112/article1154573.ece

Ja det var sq heldigt/billigt sluppet for MC'isten.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Brian Sørup

Dato : 15-04-09 19:10

"jan_stevns" skrev i meddelelsen
> http://ekstrabladet.dk/112/article1154573.ece
> --

Det er ret tydeligt at se *trolden* på video'en.....

Efter MC'isten har fået øje på bilen styrer han ret imod den, han laver
faktisk et helt vognbaneskift i bilens kørselsretning,
Hvis nu han havde fortsat i det oprindelige spor, som vel havde været hans
plan, var han uden problemer kørt bagom bilen......
--
Brian Sørup
Ex 1991 Honda VFR 750F

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-04-09 20:12

Brian Sørup <camaropower454@hotmail.com> wrote in

> [...]
> Hvis nu han havde fortsat i det oprindelige spor, som vel havde været
> hans plan, var han uden problemer kørt bagom bilen......

Det tænkte jeg også på, godt nok skal man tage en hurtig beslutning men at
undvige i bilens køreretning er tydeligt den forkerte løsning.

Fra : Leonard

Dato : 15-04-09 21:09

Brian Sørup wrote:

> [...]
> han havde fortsat i det oprindelige spor, som vel havde været hans
> plan, var han uden problemer kørt bagom bilen......

Det ser ud til, at han kører helt lige ud efter at have set bilen og
det skyldes nok, at han forsøger at bremse alt hvad lortet kan bremse.
Det er ret uheldigt, men naturligt for de fleste uerfarne trafikanter
at panikreaktionen er bremsen i bund.

--
Leonard

Fra : Klaus G.

Dato : 15-04-09 21:13

> [...]
> det skyldes nok, at han forsøger at bremse alt hvad lortet kan bremse.
> Det er ret uheldigt, men naturligt for de fleste uerfarne trafikanter
Erfarne trafikanter laver skam også den fejl...

Fra : Leonard

Dato : 15-04-09 21:17

Klaus G. wrote:

> Erfarne trafikanter laver skam også den fejl...

Åhja, men så er de ikke erfarne nok i den øvelse ...

--
Leonard

Fra : Klaus G.

Dato : 15-04-09 21:42

> Åhja, men så er de ikke erfarne nok i den øvelse ...
Nu er vi enige :)

Fra : Leonard

Dato : 16-04-09 09:54

Klaus G. wrote:

> Nu er vi enige :)

Det der med erfaring er jo noget underligt noget.
Jeg har selv erfaret, at bare fordi jeg har kørt jorden rundt et par
gange, så er der altså situationer, som jeg ikke har ret meget erfaring
med og der er jeg nærmest at betragte som nybegynder.
Normalt vil jeg dog alligevel kalde mig en erfaren trafikant, selvom
det kun dækker over det mest almindelige kørsel.

--
Leonard

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-04-09 17:40

Brian Sørup skrev:
> [...]
> Hvis nu han havde fortsat i det oprindelige spor, som vel havde været
> hans plan, var han uden problemer kørt bagom bilen......

Jeg gjorde mig samme tanker.

Og har næsten overbevist mig selv om at situationen må være arrangeret.
For jeg mener ikke det kan være tilladt at være så dum og samtidig have
mc-kørekort.

Eneste alternativ jeg kan få øje på er om det skulle være det samme der
gør sig gældende som når en bilist kører i grøften og rammer det eneste
skilt der står på flere km lige vej.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : Armand

Dato : 17-04-09 23:55

Finn Guldmann skrev:

> [...]
>
> Eneste alternativ jeg kan få øje på er om det skulle være det samme der
> gør sig gældende som når en bilist kører i grøften og rammer det eneste

Jup!
Dét er netop sving-Trolden der står et sted derude i yderkanten, og hvis
man kommer til at kigge derud er det 99% sikkert at man får øjenkontakt
med ham - Det kritiske er at han har stærkt hypnotiske evner og suuuger
dig ud til sig!

Du er så voksen at du sikkert kan gennemskue at det er i baghovedet at
det hele sker, men ikke desto mindre hár enhver genstand i yderkanten
man focuserer på denne hypnotiske magt og det er dét man tydeligt ser
når yderkurvens eneste træ bærer tydelige spor efter gentagne påkørsler

Jeg engagerer mig i et lokalt road-racing projekt for byens unger og
selv under bevægelse virker "trolden":
Det sker jævnligt at de nye og usikre brokker sig over at være blevet
spidset af en mere rutineret der overhalede udenom i en kurve; men
næsten med sikkerhed har scenariet været at den uøvede føler sig presset
af at blive passeret udenom og derfor kommer til at skule ud på den
overhalende - for i samme øjeblik selv at trække ud i den anden

--
Armand.

Fra : Anders Majland

Dato : 15-04-09 20:21
Fra : Anders Majland

Dato : 15-04-09 20:23

> Her en anden "reklameblok" http://www.youtube.com/watch?v=j-mdoambAQQ

Og her en "awareness test" der illusterer det med at man ser det man er
bevidst om -ikke alt det man kigger på
http://www.youtube.com/watch?v=Ahg6qcgoay4