Startspærre
Fra : LeJ

Dato : 15-04-09 08:43

hej. her en Peugeot 306, hvor start spærren er holdt op med at virke,
så jeg kan ikke starte min kode var 4 4 4 4.
hvad gør man..

M.v.h. Lars

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-04-09 15:36

"LeJ" <larsjepsen@city.dk> skrev i meddelelsen
> hej. her en Peugeot 306, hvor start spærren er holdt op med at virke,
> så jeg kan ikke starte min kode var 4 4 4 4.
> hvad gør man..

Hvis det er en original startspærre, så ville jeg kontakte Peugeot og høre
dem ad.
Forhåbentlig er den lavet sådan, at den ikke er lige til at omgå.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Leo_Jensen

Dato : 16-04-09 03:48

On 15 Apr., 16:36, "Per Beer Hansen" <perbeerNOS...@NOSPAMperbeer.dk>
wrote:

> [...]
> dem ad.
> Forhåbentlig er den lavet sådan, at den ikke er lige til at omgå.

Eneste forslag herfra: Lad batteriet op eller sæt startkabler på fra
en bil med moteren i gang og prøv så igen.
Ellers er der vist kun den økonomisk kedelige vej hen til forhandleren
der bør kunne løse sagen

Leo

Fra : Armand

Dato : 16-04-09 10:19

LeJ skrev:
> hej. her en Peugeot 306, hvor start spærren er holdt op med at virke,
> så jeg kan ikke starte min kode var 4 4 4 4.
> hvad gør man..

Hvis enhver kunne få det rette trick igennem et sådant indlæg, ville
startspærrer vel ikke have nogen praktisk virkning!?

--
Armand.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 16-04-09 20:23

On Thu, 16 Apr 2009 11:19:17 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>Hvis enhver kunne få det rette trick igennem et sådant indlæg, ville
>startspærrer vel ikke have nogen praktisk virkning!?
Det var måske rart at vide hvad fejlkoden betyder ?

/Hans

Fra : Armand

Dato : 17-04-09 00:11

Hans Kjaergaard skrev:

> Det var måske rart at vide hvad fejlkoden betyder ?

Det er ikke en fejlkode, men spørgerens hidtidige brugs-kode der nævnes!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-09 06:18

On Fri, 17 Apr 2009 01:11:23 +0200, Armand wrote:

> Det er ikke en fejlkode, men spørgerens hidtidige brugs-kode der nævnes!

Jup, og en PSA motorstyring fra den type/periode startspærre, á indtastning
af kode, er værdiløst elektronikskrot ved glemt kode. :-|

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-11-08

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 16-04-09 20:25

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 16-04-09 20:26

Fra : claus b.p.

Dato : 18-04-09 15:34

Hans Kjærgaard wrote:

> Det var måske rart at vide hvad fejlkoden betyder ?

Sta-sta-stammer du? Dit indlæg står nu 3 gange.

/Claus

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 18-04-09 18:17

On Sat, 18 Apr 2009 16:34:12 +0200, "claus b.p." <cbp33@hotmail.com>
wrote:

>Sta-sta-stammer du? Dit indlæg står nu 3 gange.
Nej det gør jeg ikke, men min news udbyder har haft et problem med at
indlæg hængte et sted i cyperspace og derfor ikke kom frem, problemet
er nu løst, dete er en bivirkning deraf.
Beklager.

/Hans

Fra : claus b.p.

Dato : 16-04-09 10:44

LeJ wrote:
> hej. her en Peugeot 306, hvor start spærren er holdt op med at virke,
> så jeg kan ikke starte min kode var 4 4 4 4.
> hvad gør man..

Der er en mulighed for at indstille en midlertidig mekanikerkode på sådan
en, kan det være det der er sket? Så er der vist nok en løsning i
instruktionsbogen.

/Claus

Fra : alexbo

Dato : 16-04-09 11:35

"LeJ" <larsjepsen@city.dk> skrev

> hej. her en Peugeot 306, hvor start spærren er holdt op med at virke,
> så jeg kan ikke starte min kode var 4 4 4 4.
> hvad gør man..

Man prøver at forklare hvad der er galt.

Som det er nu kan man bare gætte på at kodeboksen er helt død, eller måske
lyser den men knapperne har ingen virkning, måske virker knapperne men
boksen vil ikke gå fra rød til grøn, eller måske lyser boksen grøn men bilen
starter ikke.
Det eneste der er nogenlunde sikkert er at startspærren virker, hvis den var
holdt op med at virke ville bilen sandsynligvis starte.

Men bortset fra det er det ikke sikkert du selv kan gøre noget.

mvh
Alex Christensen