Dét var tæt på......
Fra : Brian Sørup

Dato : 14-04-09 15:05

....at jeg blev kørt ned på vej hjem fra arbjede...

Jeg kom trillende på Jernhesten og nærmede mig en sidevej med meget gode
oversigtsforhold, ihvertfald til den side jeg kommer fra, der kommer en
Quinde i en Citrobang C3 der skal svinge til venstre ud fra sidevejen.
Her er der en rød lampe der tænder i min underbevidsthed fra mine mange Km
på MC, så jeg holder godt øje med hende og hun kigger 2 (to!) gange til min
side, - og kører så direkte ud foran mig......
Jeg blev sgu forskrækket, hun havde jo kigget på mig 2 gange !
Der skete ikke noget med nogen af parterne, jeg fik hustruens velocipede
afbremset i tide til at undgå en påkørsel af den blinde C3'er.
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Anders Majland

Dato : 14-04-09 15:32

> Jeg blev sgu forskrækket, hun havde jo kigget på mig 2 gange !
SMIDSY ... Der er forskel på at "kigge" og "se" ...

Fra : Dak

Dato : 14-04-09 19:00

Anders Majland skrev:
> SMIDSY ... Der er forskel på at "kigge" og "se" ...

F.eks. at kigge på hvilken gruppe man poster i og rent faktisk se det?

Skulle denne ikke havde været i D.F.M.?

--
Dak
"Daewoo Matiz 0.8 '99"

Fra : Brian Sørup

Dato : 14-04-09 19:29

"Dak" <dak_n@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> F.eks. at kigge på hvilken gruppe man poster i og rent faktisk se det?
>
> Skulle denne ikke havde været i D.F.M.?

Næh, en velocipede er en trædecykel.....
Hvor den skal hen aner jeg ikke, jeg ville bare komme med et eksempel på
hvor lidt der skal til for at der sker en ulykke i trafikken.
Der var ikke andre trafikanter på vejen end mig på cykel og chaufføren i
C3'eren, så hun har ikke væreet afledt af f.eks. en stor lastbil el.lign.

Fra : Leonard

Dato : 14-04-09 19:35

Brian Sørup wrote:

> så hun har ikke væreet afledt af f.eks. en stor lastbil el.lign.

Så er det jo derfor.
Enhver ved at cykler altid befinder sig i lastbilers blinde vinkel.
Så ingen lastbil = ingen blind vinkel = ingen cykel.

--
Leonard

Fra : Brian Sørup

Dato : 14-04-09 19:59

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i meddelelsen

> Så er det jo derfor.
> Enhver ved at cykler altid befinder sig i lastbilers blinde vinkel.
> Så ingen lastbil = ingen blind vinkel = ingen cykel.

Ta-daaaaa, Leonard har lige løst alle vores trafikale problemer :
[ironi on
]bare få nogle flere lastbiler på vejene, helst modulvogntog ...
[ironi off]

Fra : Brian H

Dato : 14-04-09 19:03

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen
> SMIDSY ... Der er forskel på at "kigge" og "se" ...

Ikke i d..f.bil...

Fra : BikeManiac

Dato : 14-04-09 13:01

Eneste mulighed til Quindens forsvar: Lavthængende kraftig forårssol i
din ryg som dermed blændede hende.

Lucas

Fra : Brian Sørup

Dato : 14-04-09 20:23

"BikeManiac" <lucasjensen@gmail.com> skrev i meddelelsen
Eneste mulighed til Quindens forsvar: Lavthængende kraftig forårssol i
din ryg som dermed blændede hende.

Hun kørte mod Øst og skulle mod Nord , jeg kørte mod Syd - solen stod i
Sydvest Kl. 15:15

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 14-04-09 23:00

Brian Sørup skrev:
> ...at jeg blev kørt ned på vej hjem fra arbjede...

Menneskehjernen er en sær indretning. I sjældne tilfælde, når den tager
sig rigtig sammen, kan den udrette det mest utrolige, som fx Einsteins,
men til daglig, og måske specielt i kvindelige installationer, kan den
kun se bilister, når det er det, den ser efter. Også motorcyklister er
udsat på denne årstid, hvor de slumrende førebevisindehavere ikke har
set sådan nogen i flere måneder.

--
Niels

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-04-09 15:42

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> ...at jeg blev kørt ned på vej hjem fra arbjede...

Ja og jeg var ved at køre en ned, som var på arbejde i går
Kommer trillede med ca. 40-50 km/t ind ad en større indfaldsvej til
Roskilde.
Ser godt at der står en skraldemand, med sækkevognen fyldt med skraldesække,
inde på fortovet.
Da jeg så nærmer mig, vader han kraft*dme lige ud foran mig, med sækkevogn
og det hele.
Jeg når akkurat at bremse, så jeg undgår at ramme ham, han reagerer
overhovedet ikke, går bare videre over vejen i sin egen lille verden.
Der var ikke engang nogen skraldevogn i nærheden, så hvad han havde så
travlt for, det ved jeg ikke.
Jeg kørte bare hovedrystende videre.

--
Mvh Per