Ulykker, man har da lov at være heldig:-)
Fra : ERLO

Dato : 14-04-09 13:02

A' propos de mange "uforståelige færdselsulykker:

Jeg var lige en tur omkring motorvejsbuen ved IKEA igår
(påske-mandag)ved middagstid.
Kører omkring 100 km/h - BING-BING, så bliver man lige overhalet af en
Daihatsu Charade for sydgående. Fin bil - indgyder sin fører en masse
selvtillid.
Men på højre baghjul sidder der et skrigende gult max 80 km/h reservehjul.

Så der er mange bilister som satser på englevagt.

Mvh. ERLO

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 14-04-09 13:39

> Så der er mange bilister som satser på englevagt.

Ja, men de store klistermærker med max hastighed er da bare til pynt? Jeg så
en på motorvejen imorges med 120km/t i 110 km/t zone... med trailer.

Stef

Fra : Mogens

Dato : 14-04-09 14:22

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, men de store klistermærker med max hastighed er da bare til pynt? Jeg
> så en på motorvejen imorges med 120km/t i 110 km/t zone... med trailer.

Ka' I ik' lade Rådet for større færdselssikkerhed himle op om al den slags
uhyrligheder, så vi er fri for at høre agitationen herinde. Jeg er sgu ved
at være træt af at høre på den "farten dræber teori" konstant - det er jo
sikkert dér, I vil hen. Gosh...

Fra : ERLO

Dato : 14-04-09 14:35

Mogens skrev:
> [...]
> sgu ved at være træt af at høre på den "farten dræber teori" konstant -
> det er jo sikkert dér, I vil hen. Gosh...

Kære Mogens
Det er jo ment som en opfordring til at være opmærksom på at man selv
har et ansvar over for hvad man begiver sig ud i (lige som når man
poster et indlæg i denne gruppe).
Mvh. ERLO

Fra : Mogens

Dato : 14-04-09 18:11

"ERLO" <ernst.logstrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Kære Mogens
> Det er jo ment som en opfordring til at være opmærksom på at man selv har
> et ansvar over for hvad man begiver sig ud i

Det har de nemlig - også dem, der kører stærkt. Sidstnævnte betyder ikke som
automatik, at man smadrer hele verden. Det tror RfSF imidlertid -
desværre...

> (lige som når man poster et indlæg i denne gruppe).

He he...

Fra : Lars [6710]

Dato : 14-04-09 14:38

Mogens skrev:
> Jeg er
> sgu ved at være træt af at høre på den "farten dræber teori" konstant -
> det er jo sikkert dér, I vil hen. Gosh...

Det er der jo ingen der har nævnt før du bringer det på bane

I det her tilfælde, hvis det skulle gå så galt for Daihatsu føreren, så
er det ikke fart der dræber... men dumhed !

Men omvendt ka´ man jo godt argumentere for at den, alt andet lige, høje
fart vil have en eller anden form for indvirkning, hvis nu omtalte
japanske ekvipage, bestykket med trillebørhjul, bliver tvunget ud i en
undvige manøvre

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Mogens

Dato : 14-04-09 18:13

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i meddelelsen

> Det er der jo ingen der har nævnt før du bringer det på bane

Men sikkert tænkt det

> I det her tilfælde, hvis det skulle gå så galt for Daihatsu føreren, så er
> det ikke fart der dræber... men dumhed !

Er du sikker på, at hjulet ikke klarer mere end 80 km/t ?
En elgtest ville den nok ikke kunnne klare - såvel med eller uden nødhjul !

Ja så gik det nok ikke særligt godt.

Fra : Mogens

Dato : 18-04-09 12:18

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> Er du sikker på, at hjulet ikke klarer mere end 80 km/t ?
> En elgtest ville den nok ikke kunnne klare - såvel med eller uden nødhjul
> !

Ja, så var der lige en test af nødhjul på "Wroom wroom-bilprogrammet".
Først testede de Honda'en med eet dæk foran - bilen drifter meget let og
efter få runder på testbanen, eksploderer dækket simpelthen. Dernæst prøver
man med 4 nødhjul på een bil (Honda). Bilen kan slet ikke styre og kører
mere udenfor banen end på banen.

Facit:
Et nødhjul er KUN til at transportere bilen med lav hastighed til nærmeste
hjælpende værksted - intet andet !

Fra : Leonard

Dato : 14-04-09 14:43

Mogens wrote:

> [...]
> er sgu ved at være træt af at høre på den "farten dræber teori"
> konstant - det er jo sikkert dér, I vil hen. Gosh...

Arh, Mogens, nu er det dig der skal have et Gosh!

Det har da intet med farten dræber at gøre, at fortælle om en båtnakke
på et max. 80 nødhjul ...
Du kører sgu da heller med T-dæk på Porschen.

--
Leonard

Fra : Mogens

Dato : 14-04-09 18:16

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i meddelelsen

> Arh, Mogens, nu er det dig der skal have et Gosh!

Uden tvivl :)

> Det har da intet med farten dræber at gøre, at fortælle om en båtnakke
> på et max. 80 nødhjul ...

Lige så lidt som "110 km/t med trailer" fortæller "os" noget. Jeg overhalede
på et tidspunkt en Golf GTI med trailer. Farten var 170 km/t, og såvel
trailer som Golf lå stabilt på vejen. So what...

> Du kører sgu da heller med T-dæk på Porschen.

Nej, det går ikke :)

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 15-04-09 21:08

"Mogens" <no@mail.com> wrote in message
> [...]

> overhalede på et tidspunkt en Golf GTI med trailer. Farten var 170 km/t,
> og såvel trailer som Golf lå stabilt på vejen. So what...

Nu er det jo heller ikke faldet fra et fly uden faldskærm der dræber, der er
den ret så bratte opbremsning.... Alle kan vel køre 200 med en trailer, men
hvad sker der når man skal ændre kørselsretning til andet end køre ligeud, i
f.eks en undvigemanøvre ?

Mvh
Jacob

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 14-04-09 15:42

> [...]
> at være træt af at høre på den "farten dræber teori" konstant - det er jo
Det var der ikke nogle der sagde, men hva sir de i Sverige ?

Stef

Fra : Mogens

Dato : 14-04-09 18:17

> Det var der ikke nogle der sagde, men hva sir de i Sverige ?

De vil bare ik' ha' det

Fra : alexbo

Dato : 14-04-09 16:26

"Mogens" skrev

> Jeg er sgu ved at være træt af at høre på den "farten dræber teori"
> konstant - det er jo sikkert dér, I vil hen. Gosh...

Ja sådan har rygere og sprittere det også, de gider ikke høre noget.
Vi ved godt at de alle sammen har en gammel onkel der har røget, drukket og
kørt som en sindsyg hele livet, og han fejler ikke noget.

Farten dræber ikke, for jorden roterer med flere tusind km/t og vi er ikke
døde.
Det er også fuldstændig ligegyldigt om man hopper ud fra stuen eller 14'ende
sal, så længe man ikke rammer noget.

mvh
Alex Christensen

Fra : Mogens

Dato : 14-04-09 18:19

> [...]
> døde.
> Det er også fuldstændig ligegyldigt om man hopper ud fra stuen eller

Derfor skal indsatsen være dér, hvor den betyder noget. Hva fanden hjælper
det at sige, at man skal holde til højre på motorvejen, når kørelæreren med
eleven ligger i det midterste spor. Fjern ham fra jobbet - han magter det jo
åbenlyst ikke !

Fra : Leonard

Dato : 14-04-09 18:38

Mogens wrote:

> [...]
> kørelæreren med eleven ligger i det midterste spor. Fjern ham fra
> jobbet - han magter det jo åbenlyst ikke !

Enig.
DFs nye skud om, at der skal være trafikofre og holdninger i
teoriundervisningen og at det skal være en del af prøven vil heller
ikke virke en skid.
For eleven er tiden hos kørelæreren et nødvendigt onde og der læres de
ting, der skal til for at bestå. Når der er bestået glemmes det meste,
for en tid. Så er der nogen, der genvinder hukommelsen og hvis de har
haft en god kørelærer, så husker de nok også nogle gode ting.
Hvis de unge mennesker ikke allerede har en holdning til
trafiksikkerhed og lyst til at overvinde Darwins udvælgelse, så er det
ikke muligt at lære dem noget på det tidspunkt.
Heldigvis er der en hel del af de unge, der gerne vil lære og som også
hører efter. Så hjælper det bare ikke noget med en dårlig kørelærer,
der lærer dem, at 2. vognbane er fin eller at bare du husker kigge over
skulderen og blinke, så er vongbaneskift tilladt.

--
Leonard

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-04-09 15:54

Leonard skrev:
> [...]
> trafiksikkerhed og lyst til at overvinde Darwins udvælgelse, så er det
> ikke muligt at lære dem noget på det tidspunkt.

Det er derfor jeg har plæderet for at kørekort skulle erhverves på
dagkurser, f.eks. 8 lektioner 5 dage om ugen i mindst 2 uger.

Det ville give tid til holdningsobservation og evt. også til
holdningsbearbejtning.

For andre kørekort udover A, B og BE skulle de 6-8 ugers kursus der
gennemføres på skolerne blot gøres lovpligtige.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : Fly Christensen

Dato : 16-04-09 11:12

On Tue, 14 Apr 2009 17:18:34 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:

> [...]
>eleven ligger i det midterste spor. Fjern ham fra jobbet - han magter det jo

Dem snupper jeg med stor fornøjelse højre om.

Fly

Fra : Mogens

Dato : 17-04-09 18:36

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i meddelelsen

> Dem snupper jeg med stor fornøjelse højre om.

Ja, men jég har erfaret, at dét koster klip :)

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-09 18:38

"Mogens" <no@mail.com> skrev :

>"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i meddelelsen

>Ja, men jég har erfaret, at dét koster klip :)

har *du* da fået et klip på den konto ?
--
Jan_stevns
“He who dies with the most toys is nonetheless dead”

Fra : Mogens

Dato : 17-04-09 18:46

"jan_stevns" skrev i meddelelsen

> har *du* da fået et klip på den konto ?

Ja, jeg har endda fortalt historien herinde, Jan :)

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-09 20:00

"Mogens" <no@mail.com> skrev :

>"jan_stevns" skrev i meddelelsen

>Ja, jeg har endda fortalt historien herinde, Jan :)

imponerende ! Noget må så have forbigået min opmærksomhed ;(

;)

Fra : Mogens

Dato : 17-04-09 20:08

> imponerende ! Noget må så have forbigået min opmærksomhed ;(

Åbenbart. Det hændte hvor de motorveje fra henholdsvis fredericia og Kolding
smelter sammen mod Vejle. Jeg kom fra Fredericia og holdt min bane. Det var
en dårlig idé - eet klip ;-(
http://groups.google.dk/group/dk.fritid.bil/tree/browse_frm/thread/dc9330c8071954c1/2a1a591c9e6ad4ce?hl=da&rnum=1&q=overhaling+indenom+mogens&_done=%2Fgroup%2Fdk.fritid.bil%2Fbrowse_frm%2Fthread%2Fdc9330c8071954c1%2F062d9297cb8352e6%3Fhl%3Dda%26lnk%3Dgst%26q%3Doverhaling%2Bindenom%2Bmogens%26#doc_2a1a591c9e6ad4ce

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-04-09 15:31

alexbo skrev:
> [...]
> døde.
> Det er også fuldstændig ligegyldigt om man hopper ud fra stuen eller 14'ende

Det er også ligegyldigt for dem der har "Farten dræber" som religion.
Beviser der viser noget andet er ugyldige.

Sådan er tingene nu engang, når folk slår øverste etage fra og, af
bekvemmelighedsgrunde, vælger at kritikløst tro på andre.

Og lad endelig være med at bringe rygerdebatten ind i billedet. Der er
missionærene gået det skridt videre at alle indlæg der taler imod deres
religion straks mødes med personangreb. Den slags kan vi sagtens undvære
her.

Fra : alexbo

Dato : 17-04-09 16:17

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev

> Sådan er tingene nu engang, når folk slår øverste etage fra

> mødes med personangreb. Den slags kan vi sagtens undvære her.

Ja det ville være rart, men det ser ud til at have lange udsigter.
Det kan selvfølgelig skyldes at etagen ikke er slået fra, der er bare ikke
noget i den.

mvh
Alex Christensen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-04-09 18:41

alexbo skrev:
> Ja det ville være rart, men det ser ud til at have lange udsigter.
> Det kan selvfølgelig skyldes at etagen ikke er slået fra, der er bare ikke
> noget i den.

Den mulighed bør tages i betragtning.

Fra : C. Caspersen

Dato : 14-04-09 18:00

"Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> at være træt af at høre på den "farten dræber teori" konstant - det er jo

....det samme kan man sige om din argumentation.

Gosh...

/Caspersen

Fra : Mogens

Dato : 14-04-09 18:19

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i meddelelsen

> ...det samme kan man sige om din argumentation.
> Gosh...

Nu har du jo sjældent bidraget med noget nyttigt herinde.
Det lykkedes så igen, IMO

Fra : C. Caspersen

Dato : 14-04-09 18:44

> Det lykkedes så igen, IMO

Hvorfor skriver du "IMO", det siger jo sig selv. ?

Tag en kiks, hvis du ikke kan holde til dem, der ikke klapper dig på ryggen.

/Caspersen

Fra : Mogens

Dato : 14-04-09 19:29

> Hvorfor skriver du "IMO", det siger jo sig selv. ?

Fordi "for mange" skriver vi og udtrykker dermed en fælles holdning, der
sjældent er tilstede.

> Tag en kiks, hvis du ikke kan holde til dem, der ikke klapper dig på
> ryggen.

Total ligegyldig for mig...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-04-09 14:52

Mogens skrev:
> [...]
> sgu ved at være træt af at høre på den "farten dræber teori" konstant -
> det er jo sikkert dér, I vil hen. Gosh...

Det vil du ikke blive fri for uanset hvad du skriver. For nogen er det
med hastighed religion, og så skal der missioneres.

Fra : C. Caspersen

Dato : 17-04-09 19:49

> Det vil du ikke blive fri for uanset hvad du skriver. For nogen er det med
> hastighed religion, og så skal der missioneres.

Ja, fra begge sider....

/Caspersen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-04-09 03:25

On 14 Apr., 19:16, "Mogens" <n...@mail.com> wrote:

> Lige så lidt som "110 km/t med trailer" fortæller "os" noget. Jeg overhalede
> på et tidspunkt en Golf GTI med trailer. Farten var 170 km/t, og såvel
> trailer som Golf lå stabilt på vejen.  So what...

Ja, fremad uden overraskelser går det jo oftest fint. Men skal man
bremse ned fordi en anden trafikant fra en sidevej overser én eller
der kommer andre forhindringer, så tror jeg ikke at det er en særlig
rar oplevelse at lave en hård opbremsning fra 170 km/t i en Golf med
trailer.

--
Christian

Fra : Mogens

Dato : 17-04-09 18:35

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, fremad uden overraskelser går det jo oftest fint. Men skal man
> bremse ned fordi en anden trafikant fra en sidevej overser én

Helsingørmotorvejen før Rungsted

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-04-09 11:33

Fra : Mogens

Dato : 14-04-09 20:00

> Så der er mange bilister som satser på englevagt.

LOL - fik lige en mail fra TomTom, som gerne vil sælge en ydelse til folk,
som satser på sikkerhed i trafikken:
Är säkerheten viktig för dig? Då kommer du att älska våra rabatter på TomTom
Fartkameror. Inget annat ger dig en bättre insikt om vad som väntar på
vägen - till en lägre kostnad.

www.tomtom.com/services/service.php?id=3&TT=16a8b1fa-baba37bd-16a8b1f8-baba37bd-00000002-17jvverp7k4qqp42q4fumagkg2