Uro årsag til påskens ulykker?
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-04-09 13:50

Rådet for større færdselssikkerhed mener at have en forklaring på de mange
ulykker i påsken: http://politiken.dk/indland/article688846.ece

-------------------
Ifølge Rådet for Større Færdselssikkerhed har de unges bilulykker typisk en
række faktorer til fælles.

»Det er en klassiker, at der er flere i bilen, fordi man har været ude at
hente nogle venner«, siger kommunikationschef Karina Petersen, Rådet for
Større Færdselssikkerhed, til politiken.dk.

»Det er weekend, der skal ske noget, og der køres for hurtigt, og ofte er
der også drukket for meget. Samtidig er der gang i alle mulige ting i
bilen. Der snakkes og grines, og nogle fumler med at sætte musik på cd-
afspilleren«.

»Det er alt sammen noget, der er med til at forstyrre føreren, som er ung
og uerfaren bag et rat. Føreren bliver ukoncentreret og uopmærksom om selve
kørslen, og så går det galt«, siger Karina Petersen.
-------------------

Det lyder jo umiddelbart som en logisk forklaring - desværre vælger de så
at bruge ulykken her i Esbjerg som eksempel, en ulykke forårsaget af en
billist der var alene i bilen...

Fra : C. Caspersen

Dato : 13-04-09 16:05

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder jo umiddelbart som en logisk forklaring - desværre vælger de så
> at bruge ulykken her i Esbjerg som eksempel, en ulykke forårsaget af en
> billist der var alene i bilen...

Desværre er der altid nogle herinde der betragter Rådet for større
færdselssikkerhed som en fjende og en modspiller...

/Caspersen

Fra : Leonard

Dato : 13-04-09 16:09

C. Caspersen wrote:

> Desværre er der altid nogle herinde der betragter Rådet for større
> færdselssikkerhed som en fjende og en modspiller...

Øh?
Her er det da journalisten, der har sat artiklen sammen, der ukritisk
har taget ulykker med unge mennesker med uden at kigge på sammenhængen.

--
Leonard

Fra : C. Caspersen

Dato : 13-04-09 16:12

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Her er det da journalisten, der har sat artiklen sammen, der ukritisk
> har taget ulykker med unge mennesker med uden at kigge på sammenhængen.

Dét havde jeg ikke sat mig ind i, men det ændrer ikke ved min holdning.

/Caspersen

Fra : Leonard

Dato : 13-04-09 16:21

C. Caspersen wrote:

> Dét havde jeg ikke sat mig ind i, men det ændrer ikke ved min
> holdning.

Næh, det synes bare ikke så relevant at skyde den af lige mod Henrik i
denne situation.

--
Leonard

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-04-09 17:46

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> wrote in

> Dét havde jeg ikke sat mig ind i, men det ændrer ikke ved min holdning.

Så du råber op uden at sætte dig ind i sagen? tsk tsk tsk, det er ik så
smart ;)

Anyway, jeg ser ikke rådet som fjende - men jeg forbeholder mig ret til at
kritisere deres ideer når jeg ik er enig med dem. Derudover var det
journalisten der havde lavet den sammenligning jeg kritiserede. Rådets
udtalelser er jeg fuldstændig enig i.

Fra : C. Caspersen

Dato : 13-04-09 19:06

> Så du råber op uden at sætte dig ind i sagen? tsk tsk tsk, det er ik så
> smart ;)

Høhø

> [...]
> kritisere deres ideer når jeg ik er enig med dem. Derudover var det
> journalisten der havde lavet den sammenligning jeg kritiserede. Rådets

Så er der jo ingen ko på isen.

/Caspersen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-04-09 19:19

> Så er der jo ingen ko på isen.

Det er også et mærkeligt sted at opbevare sådan nogen ;)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-04-09 20:43

On 13 Apr 2009 18:18:59 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>
wrote:

>"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> wrote in

>Det er også et mærkeligt sted at opbevare sådan nogen ;)

>--

Det er det s'gu da ikke!

Jeg foretrækker i den grad kold mælk frem for varm ditto.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-04-09 21:55

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in

> Det er det s'gu da ikke!
> Jeg foretrækker i den grad kold mælk frem for varm ditto.

Så du køler hele koen ned istedet for blot at putte mælken i køleskabet? ;)

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 13-04-09 21:58

> Så du køler hele koen ned istedet for blot at putte mælken i køleskabet?
> ;)

Alt andet ville da også være dyremishandling.
Tænk at have den stakkels ko liggende på køkkengulvet kun med yveret i
køleskabet

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-04-09 22:05

On Mon, 13 Apr 2009 22:58:09 +0200, "Ole Gaarde Kristensen"
<netpost98@hotmail.com> wrote:

> [...]
>>
>Alt andet ville da også være dyremishandling.
>Tænk at have den stakkels ko liggende på køkkengulvet kun med yveret i

Et ordentligt menneske med dyrevelfærd for øje, ville da bare lægge
køleskabet ned.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 13-04-09 22:14

> Et ordentligt menneske med dyrevelfærd for øje, ville da bare lægge
> køleskabet ned.

Point taken
Slå slipper man også *næsten* for at sætte mayoen og remouladen med bunden i
vejret når de er ved at være tomme

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-04-09 22:06

Ole Gaarde Kristensen skriver:

> Alt andet ville da også være dyremishandling.
> Tænk at have den stakkels ko liggende på køkkengulvet kun med yveret i
> køleskabet

Nej, nej, nej, kommer du aldrig på landet?
Man "nedlægger" et køleskab, tager lågen af og hænger det under koen.

Dem der så henter den kolde mælk, er glemsomme. Har du ikke set på deres
biler?
Der står "Husk mælken".

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 13-04-09 22:12

> Nej, nej, nej, kommer du aldrig på landet?
> Man "nedlægger" et køleskab, tager lågen af og hænger det under koen.

Ikke nok kan jeg se
Eller også er metoden bare ikke nået herover endnu

> Dem der så henter den kolde mælk, er glemsomme. Har du ikke set på deres
> biler?
> Der står "Husk mælken".

Jeps - har bemærket det, men forstår det ikke. Alene synet af en ko med
påspændt køleskab ville være nok til jeg aldrig glemte det

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-04-09 22:04

On 13 Apr 2009 20:55:17 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>
wrote:

>Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in

>Så du køler hele koen ned istedet for blot at putte mælken i køleskabet? ;)

>--

Skiftende trafikministre bygger svære broer for at få mælk hurtigt
frem til os der bor i Hovedstaden. Jeg fremskynder kun
drikketidspunktet.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Kate

Dato : 13-04-09 22:14

> Skiftende trafikministre bygger svære broer for at få mælk hurtigt
> frem til os der bor i Hovedstaden.

Så må gerne se at få godkendt den ml Århus og Kalundborg eller ca
deromkring, for her hvor jeg bor er det godt nok svært at få frisk
mælk, og jeg bor endda "kun" 100km fra den højt besungne hovedstad.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-04-09 22:20

On 13 Apr 2009 21:13:42 GMT, Kate <doughnut@oliwer.invalid> wrote:

> [...]
>deromkring, for her hvor jeg bor er det godt nok svært at få frisk
>mælk, og jeg bor endda "kun" 100km fra den højt besungne hovedstad.

Vær du glad for det!

Det er et helvedes skrigeri der kommer inde fra den Opera.

Kan du ikke drikke noget bayersk øl fra køleskabet i stedet for?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Kate

Dato : 13-04-09 22:26

> Vær du glad for det!
>
> Det er et helvedes skrigeri der kommer inde fra den Opera.

Uha, ja, det vil jeg gerne være langt fra

> Kan du ikke drikke noget bayersk øl fra køleskabet i stedet for?

Hver ting til sin tid og øl i kaffe lyder ikke rigtigt tiltalende og
hvis jeg drak lige så meget øl som kaffe ville jeg nok have mistet min
lever

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 13-04-09 21:12

Henrik Stidsen wrote:
> "C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> wrote in

> Det er også et mærkeligt sted at opbevare sådan nogen ;)

Med de temperaturer der er i disse dage, så er koen forlængst gået gennem
isen

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-04-09 22:07

On Mon, 13 Apr 2009 22:12:13 +0200, "Uffe Bærentsen"
<leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> wrote:

>Med de temperaturer der er i disse dage, så er koen forlængst gået gennem
>isen

>--

Nu er du jo også så voksen og følsom, og dertil også klarsynet,
menforsatanoghelvededa!! Uden koen er det jo ikke morsomt.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Leonard

Dato : 13-04-09 22:11

Folmer Rasmussen wrote:

> Nu er du jo også så voksen og følsom, og dertil også klarsynet,
> menforsatanoghelvededa!! Uden koen er det jo ikke morsomt.

Skal du ikke snart køre nogle pakker et eller andet sted hen?
- min mave kan ikke holde til at grine så meget ...

--
Leonard

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-04-09 22:22

On 13 Apr 2009 21:11:24 GMT, "Leonard" <piper28a@gmail.invalid> wrote:

>Skal du ikke snart køre nogle pakker et eller andet sted hen?
>- min mave kan ikke holde til at grine så meget ...

>--

Jow da. Til Finland i morgen eftermiddag.

Men jeg regner med at kunne nå en lille mobberunde inden jeg kører.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 13-04-09 23:15

Folmer Rasmussen wrote:

> Jow da. Til Finland i morgen eftermiddag.
>
> Men jeg regner med at kunne nå en lille mobberunde inden jeg kører.

Typisk, bedst som vi troede os sikre.............

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Leonard

Dato : 14-04-09 10:43

Folmer Rasmussen wrote:

> Jow da. Til Finland i morgen eftermiddag.

God tur.
Glæder mig allerede til fortællingen med nyt fra de nordiske landes
trafikopførsel

> Men jeg regner med at kunne nå en lille mobberunde inden jeg kører.

Selvfølgelig og nu har jeg også sovet igennem, så jeg holder nok til
det.

--
Leonard

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 13-04-09 23:14

Folmer Rasmussen wrote:

> Nu er du jo også så voksen og følsom, og dertil også klarsynet,
> menforsatanoghelvededa!! Uden koen er det jo ikke morsomt.

'Manden-springer-fra-hajen-på-kajen-og-i-vandet' historie om igen?

Go'e gamle Keller-Dirc

'Jul i de flyvende tallerkener' er heller ikke at foragte

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-04-09 08:19

Uffe Bærentsen skrev:

> Med de temperaturer der er i disse dage, så er koen forlængst gået gennem
> isen

Der er stadigvæk 4 grader på bunden af søen, så mælken er fint kold.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 13-04-09 23:24

On Tue, 14 Apr 2009 00:14:07 +0200, Uffe Bærentsen wrote:

> 'Manden-springer-fra-hajen-på-kajen-og-i-vandet' historie om igen?

Med pointen: Fordi den har YVERBETÆNDELSE!

Man skal forresten passe på med de erhvervschauffører, uhauha:

http://ekstrabladet.dk/112/article1153651.ece