/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Er det bare mig, eller har påsken været ut~
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 12-04-09 09:27
 
 
JBH (12-04-2009)
Kommentar
Fra : JBH


Dato : 12-04-09 10:07


"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse
news:grs8kc$1iel$1@newsbin.cybercity.dk...
> Hej
>
> Det er da uhyggeligt hvor mange uheld der har været:
>
> http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=59125392
> http://ekstrabladet.dk/112/article1152165.ece
> http://ekstrabladet.dk/112/article1152391.ece
> og det er ikke engang dem alle.
>


Jeg syntes generelt det bliver værre og værre. 99% af befolkningen kører
fornuftigt , men der er nogle få "unge" som åbenbart fatter nada. De kører
som død og helvede. og er totalt ligeglade med andres liv og førlighed.
(eller klip i kørerkortet ) F.eks her den anden aften da jeg er inde på den
lokale tank. Her letter en eller anden 1/2 gammel Golf fra, og tager den ned
gennem byen med + 100 at dømme udfra gearskiftene og motoromdrejninger.
Har ingen ide til hvordan problemet kan løses, da det ikke hjælper at ringe
og anmelde sådanne fartdjævle til Politiet. (har prøvet på et tidspunkt


mvh
JBH



Tom (12-04-2009)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 12-04-09 10:34


"JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:49e1af49$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse
> news:grs8kc$1iel$1@newsbin.cybercity.dk...
>> Hej
>>
>> Det er da uhyggeligt hvor mange uheld der har været:
>>
>> http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=59125392
>> http://ekstrabladet.dk/112/article1152165.ece
>> http://ekstrabladet.dk/112/article1152391.ece
>> og det er ikke engang dem alle.
>>
>
>
> Jeg syntes generelt det bliver værre og værre. 99% af befolkningen kører
> fornuftigt , men der er nogle få "unge" som åbenbart fatter nada. De kører
> som død og helvede. og er totalt ligeglade med andres liv og førlighed.
> (eller klip i kørerkortet ) F.eks her den anden aften da jeg er inde på
> den lokale tank. Her letter en eller anden 1/2 gammel Golf fra, og tager
> den ned gennem byen med + 100 at dømme udfra gearskiftene og
> motoromdrejninger.
> Har ingen ide til hvordan problemet kan løses, da det ikke hjælper at
> ringe og anmelde sådanne fartdjævle til Politiet. (har prøvet på et
> tidspunkt

Sker dagligt i den 30 Km/t zone hvor jeg bor. Lige nu er der en ung gut med
en VR6 som efter lyden at dømme har omkring 400 heste. Han ser det som sin
opgave at lave flyvende starter hvor hastigheden nok nærmer sig 150 Km/t før
han skal bremse igen.
Politiets svar engang for et par år siden i en mail, var at det indgik i
deres langsigtede strategi......så jeg gider ikke mere påpege noget....så må
vi bare tage de ulykker der sker.

--
Tom



Stefan Jacobsen (12-04-2009)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 12-04-09 11:39

> Sker dagligt i den 30 Km/t zone hvor jeg bor. Lige nu er der en ung gut
> med en VR6 som efter lyden at dømme har omkring 400 heste. Han ser det som
> sin opgave at lave flyvende starter hvor hastigheden nok nærmer sig 150
> Km/t før han skal bremse igen.
> Politiets svar engang for et par år siden i en mail, var at det indgik i
> deres langsigtede strategi......så jeg gider ikke mere påpege noget....så
> må vi bare tage de ulykker der sker.
>
Ikke specielt fornuftigt, men kunne man ikke trille en fodbold ud foran ham
en dag hvor han kommer "flyvende"?

Stef



Henrik Stidsen (12-04-2009)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 12-04-09 13:08

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> wrote in
news:grs8kc$1iel$1@newsbin.cybercity.dk:

> http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=59125392

Den er godt nok styg :(

Anyway, natten bragte endnu et uheld til listen:
http://www.jv.dk/artikel/643373

3 dræbte, frontalsammenstød, ingen bremsespor.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Jesper Mehlsen (12-04-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Mehlsen


Dato : 12-04-09 15:13

Henrik Stidsen skrev:
> "Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> wrote in
> news:grs8kc$1iel$1@newsbin.cybercity.dk:
>
>> http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=59125392
>
> Den er godt nok styg :(
>
> Anyway, natten bragte endnu et uheld til listen:
> http://www.jv.dk/artikel/643373
>
> 3 dræbte, frontalsammenstød, ingen bremsespor.
>
Gud vide hvordan det kan være sket ...

Jeg har arbejdet med psykiatriske patienter og der var der for et par år
siden en ung mand som decideret har givet mig lidt myrekryb lige siden.
Han mente at hans formål med livet var at sørge for Jesus tilbagekomst.
I nogle drømme havde han haft et syn. Det gik ud på at han skulle køre
ud i sin bil og køre på en bestemt vej. Når han havde passeret seks røde
biler skulle han så køre frontalt ind i den syvende røde bil og i det
sammenstød ville Jesus genoptså. Han var urokkelig i sin forestilling og
han var sikker på at det ville ske sådan.

Den mand har jeg ofte tænkt på når jeg har kørt i trafikken. Gad vide
hvornår man selv er "bil nummer 7" på en eller andens liste :(


Hilsen Jesper


Henrik Stidsen (12-04-2009)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 12-04-09 21:49

Jesper Mehlsen <jespermehlsenFJERNDETTE@gmail.com> wrote in
news:49e1f6f0$0$90265$14726298@news.sunsite.dk:

>> http://www.jv.dk/artikel/643373
>> 3 dræbte, frontalsammenstød, ingen bremsespor.

> Gud vide hvordan det kan være sket ...

Umidelbart minder beskrivelsen af det mig om den ulykke der var på
Nordsjælland for nogle år siden. En ung pige kørte over i den modsatte
vejbane og smadrer sammen med en modkørende. Husker ikke antallet af døde
men pigen selv og vist 2-3 i den modkørende bil omkom. Billisten der kørte
bag ved pigen fortalte at hun havde lænet sig frem for at stille på radioen
og derved ændret retningen på bilen. Jeg tror det har været noget lignende
der er sket i den her ulykke for vejen på stedet er flad, helt lige, meget
bred og der er absolut intet der skulle kunne få en billist til at miste
kontrollen.

> Jeg har arbejdet med psykiatriske patienter og der var der for et par år
> siden en ung mand som decideret har givet mig lidt myrekryb lige siden.
> Han mente at hans formål med livet var at sørge for Jesus tilbagekomst.
> I nogle drømme havde han haft et syn. Det gik ud på at han skulle køre
> ud i sin bil og køre på en bestemt vej. Når han havde passeret seks røde
> biler skulle han så køre frontalt ind i den syvende røde bil og i det
> sammenstød ville Jesus genoptså. Han var urokkelig i sin forestilling og
> han var sikker på at det ville ske sådan.

Ubehageligt historie :s

> Den mand har jeg ofte tænkt på når jeg har kørt i trafikken. Gad vide
> hvornår man selv er "bil nummer 7" på en eller andens liste :(

Det er sådan noget man ikke skal tænke på. Jeg har nogen gange taget mig
selv i at være igang med at tænke på alle de ting der kunne gå galt når jeg
skulle køre på arbejde dagen efter - man bliver helt skør i bolden af at
tænke på sådan noget og man bliver ikke en bedre billist af at være
overdrevet nervøs.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Ivan Madsen (12-04-2009)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 12-04-09 20:53

On Sun, 12 Apr 2009 10:26:53 +0200, "Stefan Jacobsen"
<stefware@email.dk> wrote:

>Hej
>
>Det er da uhyggeligt hvor mange uheld der har været:
>
>http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=59125392
>http://ekstrabladet.dk/112/article1152165.ece
>http://ekstrabladet.dk/112/article1152391.ece
>og det er ikke engang dem alle.
>
>Stef
>

Og det bliver åbenbart ved *suk*
http://politiken.dk/indland/article688772.ece

De træer er ikke så nemme at flytte ;-(

Leonard (12-04-2009)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 12-04-09 21:40

Ivan Madsen wrote:

> De træer er ikke så nemme at flytte ;-(

Næh, men det er åbenbart nemt at flytte en mand:
http://politiken.dk/indland/article688783.ece
Hvorfor går folk på motorvejen?

12 dræbte på 4 dage er lige hvad jeg kan få det til, indtil videre ...

--
Leonard

Ivan Madsen (12-04-2009)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 12-04-09 21:48

On 12 Apr 2009 20:40:02 GMT, "Leonard" <piper28a@gmail.invalid> wrote:

>Ivan Madsen wrote:
>
>> De træer er ikke så nemme at flytte ;-(
>
>Næh, men det er åbenbart nemt at flytte en mand:
>http://politiken.dk/indland/article688783.ece
>Hvorfor går folk på motorvejen?
>
>12 dræbte på 4 dage er lige hvad jeg kan få det til, indtil videre ...

Lad os bare sige, det er alt for mange! *suk* Men jeg har tidligere
prædiket om, at når jeg lå med 130 mellem Ringsted og Sorø med korrekt
afstand mellem "pilene", så var der 3-4 biler i yderbanen i samme
"hul". Lillebror havde på påskebesøget her samme oplevelse.
Men det giver selvfølgelig ikke forklaring på, hvorfor man forsøger at
vælte træer på min nærmeste campingplads....vejen er helt fin og ja,
man skal ud til højre, hvis der er modgående, men det kan fint ske med
2x200 km/t, så mon ikke vi snakker uopmærksomhed og overreaktion her.

Henrik Stidsen (12-04-2009)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 12-04-09 21:51

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> wrote in
news:49e251a2$0$90264$14726298@news.sunsite.dk:

> 12 dræbte på 4 dage er lige hvad jeg kan få det til, indtil videre ...

Husker jeg helt forkert eller er det ikke normalt at påsken byder på mange
trafikulykker?

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Henrik B. (12-04-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 12-04-09 23:58

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:4jh4u4lels5msuj2mbbsl8hi1chm2khhpv@4ax.com...

> Og det bliver åbenbart ved *suk*
> http://politiken.dk/indland/article688772.ece
>
> De træer er ikke så nemme at flytte ;-(

Nej, og bilen er fra før Ford begyndte at tænke i seriøs sikkerhed:
http://ekstrabladet.dk/112/article1153360.ece

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/


Anders Majland (13-04-2009)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 13-04-09 12:20

>> De træer er ikke så nemme at flytte ;-(
>
> Nej, og bilen er fra før Ford begyndte at tænke i seriøs sikkerhed:
> http://ekstrabladet.dk/112/article1153360.ece

Og tager man et træ med landevejsfart (eller derover) skal der held til at
klare den - uanset hvilken almindelig personbil man var kørende i ... Selv
nye biler der får 5 stjerner i crashtest er ikke gode til at optage
kræfterne på så lille et område som et træ rammer med ... Og så sker
crashtest jo også "kun" med 64km/t ...


Henrik B. (13-04-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 13-04-09 12:46

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen
news:49e31feb$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...

>> Nej, og bilen er fra før Ford begyndte at tænke i seriøs sikkerhed:
>> http://ekstrabladet.dk/112/article1153360.ece
>
> Og tager man et træ med landevejsfart (eller derover) skal der held til at
> klare den - uanset hvilken almindelig personbil man var kørende i ...
> Selv nye biler der får 5 stjerner i crashtest er ikke gode til at optage
> kræfterne på så lille et område som et træ rammer med ... Og så sker
> crashtest jo også "kun" med 64km/t ...

I know. Men den Mondeo er totalt smadret helt ind til og med forsæderne. Det
er der man nyere biler som ikke ville være. Selvom bilisten stadig ville
være dræbt, p.g.a. kollisionskræfterne.

--
http://www.saabklub.dk/


Fly Christensen (13-04-2009)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 13-04-09 13:07

On Mon, 13 Apr 2009 13:46:23 +0200, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

>"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen
>news:49e31feb$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>> Nej, og bilen er fra før Ford begyndte at tænke i seriøs sikkerhed:
>>> http://ekstrabladet.dk/112/article1153360.ece
[snip]
>
>I know. Men den Mondeo er totalt smadret helt ind til og med forsæderne. Det
>er der man nyere biler som ikke ville være. Selvom bilisten stadig ville
>være dræbt, p.g.a. kollisionskræfterne.

Lille rettelse. Bilen på det billede er en Sierra.

Fly

Henrik B. (13-04-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 13-04-09 13:20

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i meddelelsen
news:0la6u4loreqrjggms6cu4o6k6dnjqbu7tb@4ax.com...

>>I know. Men den Mondeo er totalt smadret helt ind til og med forsæderne.
>>Det
>>er der man nyere biler som ikke ville være. Selvom bilisten stadig ville
>>være dræbt, p.g.a. kollisionskræfterne.
>
> Lille rettelse. Bilen på det billede er en Sierra.

Sæ'fø'li'....

Glemte det lige et kort øjeblik, selvom jeg havde "Olsen" (>>egue<<) i
tanker, da jeg skrev den første post. )

--
http://www.saabklub.dk/


Anders Majland (13-04-2009)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 13-04-09 13:41

> I know. Men den Mondeo er totalt smadret helt ind til og med forsæderne.
> Det er der man nyere biler som ikke ville være. Selvom bilisten stadig
> ville være dræbt, p.g.a. kollisionskræfterne.

Fifth Gear testede en Smart ForTwo og en Opel Corsa mod en betonbarriere.
Smart'en var temmelig intakt efterfølgende og dørene kunne åbnes. Men det
var lidt ligemeget af samme årsager

Så forskellen på død og død er vel kun at men vil se pænere ud i en åben
kiste til sin begravelse hvis man kom fra en nyere bil ...


Henrik B. (13-04-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 13-04-09 13:55

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen
news:49e332ea$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...

> Fifth Gear testede en Smart ForTwo og en Opel Corsa mod en betonbarriere.
> Smart'en var temmelig intakt efterfølgende og dørene kunne åbnes. Men det
> var lidt ligemeget af samme årsager

Har set det.

> Så forskellen på død og død er vel kun at men vil se pænere ud i en åben
> kiste til sin begravelse hvis man kom fra en nyere bil ...

Det er i mine øjne slet ikke lige meget, for der er en hårfin balance,
mellem liv og død. Den grænse kan være lige meget, når man er totalt smadret
af rat og instrumentbord, mens motoren ligger på skødet.
Er kabinen derimod mere ller mindre intakt, så stiger
overlevelsesmulighederne mangefold, med de moderne sikkerhedssystemer -
airbag, selestrammere, selekraftbegrænsere m.v.

--
http://www.saabklub.dk/


Anders Majland (13-04-2009)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 13-04-09 14:16

>> Så forskellen på død og død er vel kun at men vil se pænere ud i en åben
>> kiste til sin begravelse hvis man kom fra en nyere bil ...
>
> Det er i mine øjne slet ikke lige meget, for der er en hårfin balance,
> mellem liv og død.

Yep - og generelt er det bestemt væsenligt at bilen er så sikker som som
muligt. Men i diciplinen "100+ imod et træ" er det bare lidt ligemeget ...
Der skal held til som ham ved københavn der rev sin faders mercedes over i
to stykker og kunne gå derfra uden skader ...

/A


Henrik B. (13-04-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 13-04-09 14:19

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen
news:49e33b10$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...

>> Det er i mine øjne slet ikke lige meget, for der er en hårfin balance,
>> mellem liv og død.
>
> Yep - og generelt er det bestemt væsenligt at bilen er så sikker som som
> muligt. Men i diciplinen "100+ imod et træ" er det bare lidt ligemeget ...
> Der skal held til som ham ved københavn der rev sin faders mercedes over i
> to stykker og kunne gå derfra uden skader ...

Jep. I en Saab 9000, for 15 år siden, gik det galt ved delingen - føreren
(uden sele) blev dræbt, og kammeraten ved siden af overlevede...

--
http://www.saabklub.dk/


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste