Mazda 323f hakker
Fra : dogandeniro@gmail.co~

Dato : 11-04-09 15:49

Min Mazda 323f årgang 1995 er begyndt at hakke.

Det hele startede med at den pludselig begyndte at hakke og ville ikke
accelere hurtigt nok. Jeg har skiftet tændrør og tændkabler. Den
starter meget svært , men når den først starter så holder den
tomgangen ok godt. Men når jeg gasser så hoster den og prutter og går
i stå. Tandrem er skiftet ved ca. 159000 og pt står den på 197000.

Jeg har tjekket olie og vand på den og de er fine nok.

Mht motoren så lyder den fint nok både i tomgang og når jeg gasser
lidt op.....lige bortset at den starter meget svært.

Er der nogen som ved hvad det evt kan være.....jeg håber ikke at det
er motoren

I må meget gerne forklare det lidt i store bogstaver da jeg ikke helt
fatter bil teknik endnu

På forhånd mage tak

Fra : dogandeniro@gmail.co~

Dato : 11-04-09 16:04

Lige en sidste ting.....de sidste 2 tændrør højre side bliver hurtig
sorte i bunden efter noget tid med tomgang. De andre 2 til venstre ser
fine ud.

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 12-04-09 09:10

dogandeniro@gmail.com wrote:
> Lige en sidste ting.....de sidste 2 tændrør højre side bliver hurtig
> sorte i bunden efter noget tid med tomgang. De andre 2 til venstre ser
> fine ud.

Hvordan ser fordelerhuset ud indeni?
Et fra en anden bil jeg kiggede i for nylig, var så irret at det skulle
udskiftes.
Den havde næsten de samme symptomer.

Har du målt om gnistafstanden er som den skal være, på de to tændrør til
højre?
Hvis ikke, så køb et sæt søgeblade og mål efter.

Hvornår har den sidst fået skiftet luftfilter?

Fra : Leif Langgaard

Dato : 12-04-09 12:51

<dogandeniro@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Min Mazda 323f årgang 1995 er begyndt at hakke.

Ja det gør de Mazdaer fra de årgange, det er oftest tændkablerne der er
blevet "utætte".

Du kan vel godt starte og liste stille af sted, ikke?

Problenet kommer først når presser motoren, ikke?

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : dogandeniro@gmail.co~

Dato : 12-04-09 09:03

Den kan godt køre når jeg holder mig indefor 4-6000 omdrejninger.
Lavere går den i stå og prutter.
Jeg har imellem tiden hældt noget slags tankrens i tanken. Det hjalp
heller ikke.
Den går også i stå så snart jeg presser motoren...fx ved at trykke
hurtigt på speederen.

Fra : N/A

Dato : 14-04-09 14:37

Fra : N/A

Dato : 14-04-09 14:37

Fra : dogandeniro@gmail.co~

Dato : 12-04-09 09:35

Lagde også mærke til at når den står i tomgang 5 min så bliver
udstøgningen ilderød.... ??
Jeg tror at det nok bedst at sende den til lægen inden motoren også
ryger sig en tur.

Er Superdæk service gode og billige iforhold til et autoriseret Mazda
værksted.....eller anbefaler i andre ?

På forhånd tak

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 12-04-09 20:30

dogandeniro@gmail.com wrote:
> Lagde også mærke til at når den står i tomgang 5 min så bliver
> udstøgningen ilderød.... ??

Mener du udstødningsgasserne eller røret?
Er du uheldig, så er katalysatoren brændt af.

> Jeg tror at det nok bedst at sende den til lægen inden motoren også
> ryger sig en tur.

Enig.

> Er Superdæk service gode og billige iforhold til et autoriseret Mazda
> værksted.....eller anbefaler i andre?

Hvilken by?

Fra : N/A

Dato : 12-04-09 20:30

Fra : dogandeniro@gmail.co~

Dato : 12-04-09 14:48

Jeg bor i Ishøj....det ville Albertslund eller Glostrup afd.

Det er udstødningsrøret jeg mener...det er en Remus.

Der kommer også rimelig meget hvidt røg ud af udstødningen. Den er
også meget sort nu.

Fra : dogandeniro@gmail.co~

Dato : 12-04-09 14:52

Er det dyrt at reparere katalysator ??

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 14-04-09 14:37

dogandeniro@gmail.com wrote:
> Er det dyrt at reparere katalysator ??

Den kan ikke repareres, den kan kun udskiftes.
En brugt koster nemt et par tusinde.

Den kan være faldet sammen, så den virker som en utæt prop i
udstødningen, og det passer fint med at motoren går i stå når man giver gas.

Skil udstødningen ad foran katalysatoren.
Hvis motoren derefter går fint og kan gasses op uden problemer, så er
det derfor.

Fra : dogandeniro@gmail.co~

Dato : 12-04-09 14:57

Men når motoren starter endelig så lyder den fint nok bortset at når
man gasser op pludseligt så hakker den og prutter og går i stå.
Men det lyder også som om den ikke får nok strøm.