Toppakning til LT/Volvo 760 2.4 TD
Fra : KT

Dato : 11-04-09 21:26

Hej..

Ja så skete det, mangler en ny toppakning til ovenstående.

Hvor finder jeg den, kan ikke rigtig google mig frem til noget synes jeg.

Mvh

Kenny

Fra : Niels Bengaard

Dato : 12-04-09 09:11

> [...]
>
> Ja så skete det, mangler en ny toppakning til ovenstående.
>
> Hvor finder jeg den, kan ikke rigtig google mig frem til noget synes jeg.

Man kan købe det der kaldes et slibesæt for ca. 350 kr til de firecylindrede
Volvo motorer, det indeholder alle pakninger omkring topstykket, olietyve
osv. Det kan godt være det du skal bruge koster op til det dobbelte. Det fås
hos alle firmaer der sælger den type ting, eks. Mekonomen, som ligger mange
steder. Ellers mail Spare-parts.dk og han kan sende dig et. Man skal nok
ikke forvente det er lagervare.

Mvh Niels

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 12-04-09 10:42

On Sat, 11 Apr 2009 22:26:25 +0200, "KT" <dj@askme.dk> wrote:

>Hej..
>
>Ja så skete det, mangler en ny toppakning til ovenstående.
>
>Hvor finder jeg den, kan ikke rigtig google mig frem til noget synes jeg.
Hos Volvo eller hos Audi, det er en Audi motor.
Vær opmærksom på tykkelsen, de kan fås i forskellige tykkelser.
Skal du have planslebet toppen skal du måske bruge en tykkere pakning.

/Hans

Fra : KT

Dato : 12-04-09 17:23

> Hos Volvo eller hos Audi, det er en Audi motor.
> Vær opmærksom på tykkelsen, de kan fås i forskellige tykkelser.
> Skal du have planslebet toppen skal du måske bruge en tykkere pakning.

Det er en vw motor, samme model som der ligger i en LT fra 75 - 96. Det er
en videreudvikling af en golf2´er 4 cyl, audi er 5 cyl og VW LT og Volvo er
6 cyl. Men i bund og grund samme konstruktion som golfen bare med flere
cylindre.

Motoren er kendt for at smide toppakninger så derfor undrer det mig lidt at
det er så svært at finde nogen på nettet.

Bilen skal til syn, og jeg var derfor henne og skifte dyserne som var blevet
meget trætte, kørte en god lang tur så den var gennemvarm og så fik den
synstesten.. d.v.s klampen i bund i ca 1 minut. det gik fint de første 20
sek uden meget røg, men så kom der ellers hvid røg i store mængder og et
kæmpe tryk på kølesystemet så det er vist sket med den.

Har et nyt (brugt ) topstykke til at ligge fra efter 92, der skulle de være
blevet stærkere så det kommer på når jeg ellers har fundet en ny toppakning,
og så skruer jeg nok lidt ned på fuldgasanslaget så den ikke smider 5800
omdr. igen, kører normalt aldrig oppe i det område selvom jeg nok burde en
gang i mellem.

mvh

Kenny

Spareparts.dk har ikke nogen toppakning til den desværre, har kikket på
deres prisliste, men skriver lige en mail til dem.

Fra : martin bjerre

Dato : 12-04-09 21:51

"KT" <dj@askme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> smider 5800 omdr. igen, kører normalt aldrig oppe i det område selvom jeg

Kig lige godt efter om topstykket er revnet. De revner altid mellem
ventilsæderne, men det er ikke noget problem at køre med, det er værre når
de revner fra et ventilsæde og til et forkammer. I så fald er toppen
værdiløs. Hos Østjysk motor og diesel (bugattivej i Vejle), købte jeg i sin
tid et NYT uoriginalt topstykke til min LT for knap 6000,- incl ventiler,
knast, topbolte og slibesæt.

Martin