Justering af visker på Mercedes
Fra : Henning

Dato : 11-04-09 09:24

Min W210 E320'er har en kedelig tendens til at støje med en højlydt
brummen fra forviskeren lige ved 110 km/timen (det er modellen med een
visker). Jeg har forsøgt tre forskellige typer viskerblade, med samme
resultat. Jeg kan se der findes et specielt værktøj til at justere
vinklen på viskerarmen(!), men kan man ikke gøre det med det blotte
øje i stedet? Nogle forslag?

Fra : Tom

Dato : 11-04-09 09:39

> [...]
> resultat. Jeg kan se der findes et specielt værktøj til at justere
> vinklen på viskerarmen(!), men kan man ikke gøre det med det blotte

Ved ikke lige med Mercedes, men hos Ford angiver de helt officielt i deres
CD at man skal tage en skiftenøgle og vride viskerarmen så vinklen passer.

--
Tom

Fra : Henning

Dato : 11-04-09 09:43

>Ved ikke lige med Mercedes, men hos Ford angiver de helt officielt i deres
>CD at man skal tage en skiftenøgle og vride viskerarmen så vinklen passer.

Det lyder voldsomt - men hvad skal vinklen være

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 11-04-09 10:07

> Det lyder voldsomt - men hvad skal vinklen være

Bladet skal stå vinkelret på ruden,

mvh

Andreas M. Hansen