BMW diesel motor spørgsmål -
Fra : Ukendt

Dato : 10-04-09 20:33

Bortset fra de flere heste - hvad er der så ændret fra den 3.0 ltr med 218
hk til den 3.0 ltr med 231 hk ? Dysesystem eller.....?

Motoren bruges bl.a. i 5 og 7 serien -

Er der nogen der har prøvet dem begge og måske kan give en ide om
forskellen - mht støj - trækkraft eller økonomi - ?

Per

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-04-09 21:28

"scanboat.com / Per Krabbe" skriver:

> Bortset fra de flere heste - hvad er der så ændret fra den 3.0 ltr med 218
> hk til den 3.0 ltr med 231 hk ? Dysesystem eller.....?

Styring, næppe andet.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-09 00:53

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Styring, næppe andet.

Styring? Hvad har det med motoren at gøre?
NÅH!! Motorstyring, mener du. Jeg tænkte styretøj...

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 11-04-09 09:48

Hej

"scanboat.com / Per Krabbe" <pkc(snabelA)scanboat(punktum)com> skrev i en
meddelelse news:49df9ef9$0$15877$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
>
> Er der nogen der har prøvet dem begge og måske kan give en ide om
> forskellen - mht støj - trækkraft eller økonomi - ?

Udover anden styring, kører den også med anden turbolader. Der skrives på
nettet at den nye M57TU2 har langt bedre mometnt kurve - den gamle var lidt
stejl og tøvede lidt. Automatgearet skulle samtidigt også være blevet meget
bedre...:)

Mvh
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-09 09:51

> [...]
> nettet at den nye M57TU2 har langt bedre mometnt kurve - den gamle var
> lidt stejl og tøvede lidt. Automatgearet skulle samtidigt også være blevet

Takker! det var en information der kunne bruges til noget - positivt. Så
ingen tvivl jeg skal gå efter den nyere motor med 231 hk - så vidt jeg kan
se er den i 7modellen fra 05 af -

Perfekt - tak.

per