/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hvor fanden sidder benzinfilteret?
Fra : Dak


Dato : 09-04-09 15:21

HAr nu ledt i en ½ times tid efter filteret. har købt et så jeg kan se
hvad jeg leder efter men kan umiddelbart ikke se noget der ligner. Jeg
kan ihvertfald ikke se det fra oven i motorrummet.

Nogen som ved præcis hvor den sidder på min model?


--
Dak
"Daewoo Matiz 0.8 '99"
"ex-Ford Sierra 2.0 Azur DOHC '90"

 
 
Tom (09-04-2009)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 09-04-09 15:24


"Dak" <dak_n@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:49de0450$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
> HAr nu ledt i en ½ times tid efter filteret. har købt et så jeg kan se
> hvad jeg leder efter men kan umiddelbart ikke se noget der ligner. Jeg kan
> ihvertfald ikke se det fra oven i motorrummet.
>
> Nogen som ved præcis hvor den sidder på min model?

mange biler plejer at ha det liggende lige foran tanken under bilen. Så det
kan kun ses nede fra.

--
Tom



Henrik B. (09-04-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 09-04-09 15:50

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen
news:49de050c$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>> Nogen som ved præcis hvor den sidder på min model?
>
> mange biler plejer at ha det liggende lige foran tanken under bilen. Så
> det kan kun ses nede fra.

Og ofte er der et skjold henover, som dækker for det...

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/


Ukendt (09-04-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-04-09 15:50

Dak <dak_n@hotmail.com> skrev :

>Nogen som ved præcis hvor den sidder på min model?

Ikke mig - men forsøgsvis kan du følge denne vej - og du vil med
sikkerhed finde filtret

tankstuds - tank - bensinrør - motor - udstødning

et eller anden sted, i denne kæde ..... sidder filtret
--
Jan_stevns
“He who dies with the most toys is nonetheless dead”

Per D. (09-04-2009)
Kommentar
Fra : Per D.


Dato : 09-04-09 15:55


"jan_stevns" skrev i meddelelsen
news:9m2st49bvn63osr2a1jbi5hko65cfg8f6o@news.tele.dk...

> Ikke mig - men forsøgsvis kan du følge denne vej - og du vil med
> sikkerhed finde filtret
>
> tankstuds - tank - bensinrør - motor - udstødning
>
> et eller anden sted, i denne kæde ..... sidder filtret
> --
> Jan_stevns

Du ved da også ALT om biler )

Per D.


Jens C. Hansen (09-04-2009)
Kommentar
Fra : Jens C. Hansen


Dato : 09-04-09 19:24

jan_stevns wrote:
> tankstuds - tank - bensinrør - motor - udstødning
>
> et eller anden sted, i denne kæde ..... sidder filtret

Mon ikke vi også godt kan gå ud fra, at det sidder _før_ motoren? =)

Brian Sørup (09-04-2009)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 09-04-09 19:42


"Jens C. Hansen" <*Fjernes*dsl175519@vip.cybercity.invalid> skrev i
meddelelsen news:grlegj$23nc$1@newsbin.cybercity.dk...
> jan_stevns wrote:
>> tankstuds - tank - bensinrør - motor - udstødning et eller anden sted, i
>> denne kæde ..... sidder filtret
>
> Mon ikke vi også godt kan gå ud fra, at det sidder _før_ motoren? =)

Husk nu at Jan er vant til en Previa - der sidder benzinfilteret umiddelbart
før katalysatoren, ellers kan den ikke nå at bruge alt det benzin ....

--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.
1986 Oldsmobile Delta 88 Custom Cruiser


Ukendt (09-04-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-04-09 19:46

Brian Sørup <camaropower454@hotmail.com> skrev :

>Husk nu at Jan er vant til en Previa - der sidder benzinfilteret umiddelbart
>før katalysatoren, ellers kan den ikke nå at bruge alt det benzin ....
>

det var dog satans, som man skal mobbes .. bare fordi man endnu
engang finder sig en gofin bil af slagsen - straks er folk ude med
riven ..... bahhhh ;)


--
Jan_stevns
“He who dies with the most toys is nonetheless dead”

Søren D. Myler (09-04-2009)
Kommentar
Fra : Søren D. Myler


Dato : 09-04-09 19:56


<jan_stevns> skrev i en meddelelse
news:fggst49615b1srkrdkjupel2fuhr4msmrf@news.tele.dk...

> det var dog satans, som man skal mobbes .. bare fordi man endnu
> engang finder sig en gofin bil af slagsen - straks er folk ude med
> riven ..... bahhhh ;)
>
misundelse er en grim ting ved du nok :)

Søren M



Brian Sørup (09-04-2009)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 09-04-09 20:41


"jan_stevns" skrev i meddelelsen
news:fggst49615b1srkrdkjupel2fuhr4msmrf@news.tele.dk...
> Brian Sørup <camaropower454@hotmail.com> skrev :
>
>>Husk nu at Jan er vant til en Previa - der sidder benzinfilteret
>>umiddelbart
>>før katalysatoren, ellers kan den ikke nå at bruge alt det benzin ....
>>
>
> det var dog satans, som man skal mobbes .. bare fordi man endnu
> engang finder sig en gofin bil af slagsen - straks er folk ude med
> riven ..... bahhhh ;)
>

åhidr-hidr-hidr......
Hvis det absolut skal være, er Jan og jeg nok nogle af dem herinde der har
bedst mulighed for at brænde_en_del_benzin_af_meget_hurtigt....
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.
1986 Oldsmobile Delta 88 Custom Cruiser


Ivan Madsen (09-04-2009)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 09-04-09 20:46

On Thu, 9 Apr 2009 21:41:04 +0200, Brian Sørup
<camaropower454@hotmail.com> wrote:

>
>"jan_stevns" skrev i meddelelsen
>news:fggst49615b1srkrdkjupel2fuhr4msmrf@news.tele.dk...
>> Brian Sørup <camaropower454@hotmail.com> skrev :
>>
>>>Husk nu at Jan er vant til en Previa - der sidder benzinfilteret
>>>umiddelbart
>>>før katalysatoren, ellers kan den ikke nå at bruge alt det benzin ....
>>>
>>
>> det var dog satans, som man skal mobbes .. bare fordi man endnu
>> engang finder sig en gofin bil af slagsen - straks er folk ude med
>> riven ..... bahhhh ;)
>>
>
>åhidr-hidr-hidr......
>Hvis det absolut skal være, er Jan og jeg nok nogle af dem herinde der har
>bedst mulighed for at brænde_en_del_benzin_af_meget_hurtigt....

Ja, visse andre må nøjes med at fylde stinkende diesel på tanken og se
det holde meget længe )))

Folmer Rasmussen (09-04-2009)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 09-04-09 20:59

On Thu, 09 Apr 2009 21:45:58 +0200, Ivan Madsen
<karinogivan@gmail.com> wrote:


>>åhidr-hidr-hidr......
>>Hvis det absolut skal være, er Jan og jeg nok nogle af dem herinde der har
>>bedst mulighed for at brænde_en_del_benzin_af_meget_hurtigt....
>
>Ja, visse andre må nøjes med at fylde stinkende diesel på tanken og se
>det holde meget længe )))

>--

Smager det ikke ad helvede til, når du kommer der med din lille
slange, og skal sutte stadset op fra en polsk lastbil på et eller
andet lugubelt truck-center?

Og så det der polske diesel. Det oser jo fandme som vådt birkebrænde i
pejsen.

Og mig der troede at din pizzaautomat røg, fordi du havde chiptunet
den.

Nå ikke??!! *LOL*

Det er ellers en meget anvendt metode hos mine højtærede østeuropæiske
kolleger for at opnå en ordentlig brændstoføkonomi.

--

Venlig hilsen
Folmer

Ukendt (09-04-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-04-09 21:10

Ivan Madsen <karinogivan@gmail.com> skrev :

>Ja, visse andre må nøjes med at fylde stinkende diesel på tanken og se
>det holde meget længe )))

forskellen er nok også - at når Brian og jeg - brænder fuel af,
står tilskuerne med et stort smil - når du gør, hoster de lungerne ud
;)

hehe...
--
Jan_stevns
“He who dies with the most toys is nonetheless dead”

Ivan Madsen (09-04-2009)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 09-04-09 21:13

On Thu, 09 Apr 2009 22:09:58 +0200, jan_stevns wrote:

>Ivan Madsen <karinogivan@gmail.com> skrev :
>
>>Ja, visse andre må nøjes med at fylde stinkende diesel på tanken og se
>>det holde meget længe )))
>
>forskellen er nok også - at når Brian og jeg - brænder fuel af,
>står tilskuerne med et stort smil - når du gør, hoster de lungerne ud
>;)
>
>hehe...

Njaaah, tjoooh,,,,,bum,bum............de ser en lille potte forsvinde
med ganske pænt afsæt - men i forhold til gummi- og benzinbrænderne
fra staterne virker den jo lidt sølle. Men nu har den fået
sommerskoene på igen! ))

Folmer Rasmussen (09-04-2009)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 09-04-09 20:52

On Thu, 9 Apr 2009 21:41:04 +0200, Brian Sørup
<camaropower454@hotmail.com> wrote:

>
>"jan_stevns" skrev i meddelelsen
>news:fggst49615b1srkrdkjupel2fuhr4msmrf@news.tele.dk...
>> Brian Sørup <camaropower454@hotmail.com> skrev :
>>
>>>Husk nu at Jan er vant til en Previa - der sidder benzinfilteret
>>>umiddelbart
>>>før katalysatoren, ellers kan den ikke nå at bruge alt det benzin ....
>>>
>>
>> det var dog satans, som man skal mobbes .. bare fordi man endnu
>> engang finder sig en gofin bil af slagsen - straks er folk ude med
>> riven ..... bahhhh ;)
>>
>
>åhidr-hidr-hidr......
>Hvis det absolut skal være, er Jan og jeg nok nogle af dem herinde der har
>bedst mulighed for at brænde_en_del_benzin_af_meget_hurtigt....

>--

Åh herregud dog. 1986 Oldsmobile Delta 88 Custom Cruiser.

Jeg erindrer klart og tydeligt, at der var nogle stykker tilbage i
80'erne der skulle forsøge sig med sådan nogen Oldsmobaljer til
anvendelse som persontransport mod betaling, eller i daglig tale - som
taxi!! Og tilmed som diesel!! )

Det var fede tider for os i Mercer'ne. De der amerikanske baljer var
stort set aldrig på gaden, fordi der skulle skrues på skidtet hele
tiden. derfor tjente vi mange penge - også dengang.

--

Venlig hilsen
Folmer

Brian Sørup (09-04-2009)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 09-04-09 21:13


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen
news:93kst45u449cft0dojb5qf8b0mmo5coqus@4ax.com...
> On Thu, 9 Apr 2009 21:41:04 +0200, Brian Sørup
> <camaropower454@hotmail.com> wrote:
>
>
> Åh herregud dog. 1986 Oldsmobile Delta 88 Custom Cruiser.
>
> Jeg erindrer klart og tydeligt, at der var nogle stykker tilbage i
> 80'erne der skulle forsøge sig med sådan nogen Oldsmobaljer til
> anvendelse som persontransport mod betaling, eller i daglig tale - som
> taxi!! Og tilmed som diesel!! )
>
> Det var fede tider for os i Mercer'ne. De der amerikanske baljer var
> stort set aldrig på gaden, fordi der skulle skrues på skidtet hele
> tiden. derfor tjente vi mange penge - også dengang.
>

Ja, de dersens 5,7 Liters oliebrændere var ikke en god reklame for
Oldsmobile, de blev også hurtigt taget ud af produktion....
Så vidt jeg er orienteret havde de problemer med utætte dieselpumper og
generel holdbarhed af motoren, omkring 100000Km stod de fleste af.
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.
1986 Oldsmobile Delta 88 Custom Cruiser


Ukendt (09-04-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-04-09 21:16

Brian Sørup <camaropower454@hotmail.com> skrev :

>Ja, de dersens 5,7 Liters oliebrændere var ikke en god reklame for
>Oldsmobile, de blev også hurtigt taget ud af produktion....
>Så vidt jeg er orienteret havde de problemer med utætte dieselpumper og
>generel holdbarhed af motoren, omkring 100000Km stod de fleste af.

det var jo ikke det værste problem - var det ikke den bil, man havde
eksperimenteret med sparesyndrom, ved lavt effektbehov, blev 2 eller 4
cylindre koblet ud ?
--
Jan_stevns
“He who dies with the most toys is nonetheless dead”

Brian Sørup (09-04-2009)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 09-04-09 22:45


"jan_stevns" skrev i meddelelsen
news:bqlst4pr3crt04222ts8sntm0qn9u5lamf@news.tele.dk...
> Brian Sørup <camaropower454@hotmail.com> skrev :
>
>>Ja, de dersens 5,7 Liters oliebrændere var ikke en god reklame for
>>Oldsmobile, de blev også hurtigt taget ud af produktion....
>>Så vidt jeg er orienteret havde de problemer med utætte dieselpumper og
>>generel holdbarhed af motoren, omkring 100000Km stod de fleste af.
>
> det var jo ikke det værste problem - var det ikke den bil, man havde
> eksperimenteret med sparesyndrom, ved lavt effektbehov, blev 2 eller 4
> cylindre koblet ud ?

Næh, ikke mig bekendt.
Den eneste US-bil jeg kender til med den feature er Cadillac's
NorthStar-maskine, og dén er et mesterværk udi teknik.....
Jeg har haft fornøjelsen af sådan en maskine i 2 uger da jeg var Over There,
og sådan en årg. 2000 Cadillac Sedan DeVille er altså bare guf..

--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.
1986 Oldsmobile Delta 88 Custom Cruiser


Verner Johnsen (09-04-2009)
Kommentar
Fra : Verner Johnsen


Dato : 09-04-09 23:10

On Thu, 9 Apr 2009 23:45:06 +0200, Brian Sørup
<camaropower454@hotmail.com> wrote:


>> det var jo ikke det værste problem - var det ikke den bil, man havde
>> eksperimenteret med sparesyndrom, ved lavt effektbehov, blev 2 eller 4
>> cylindre koblet ud ?
>
>Næh, ikke mig bekendt.
>Den eneste US-bil jeg kender til med den feature er Cadillac's
>NorthStar-maskine, og dén er et mesterværk udi teknik.....
>Jeg har haft fornøjelsen af sådan en maskine i 2 uger da jeg var Over There,
>og sådan en årg. 2000 Cadillac Sedan DeVille er altså bare guf..
>


Er du sikker på, at det er Northstar motoren, der kan det trick ?
Til gengæld lavede Cadillac i 1981 en motor, der blev kaldt V8-6-4, og
den var absolut ikke nogen succes.

--
Venlig hilsen Verner
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V
2004 SAAB 9-5 2,0t Hirsch Estate
1939 Opel Kapitän 2,5L

Ukendt (09-04-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-04-09 23:16

Verner Johnsen <vejoh@post10.tele.dk> skrev :

>Er du sikker på, at det er Northstar motoren, der kan det trick ?
>Til gengæld lavede Cadillac i 1981 en motor, der blev kaldt V8-6-4, og
>den var absolut ikke nogen succes.

Du er vist på rette vej (igen!)

Jeg kan bare huske en af dem havde leget med det - og eksperimentet
kostede dyrt...
--
Jan_stevns
“He who dies with the most toys is nonetheless dead”

Brian Sørup (09-04-2009)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 09-04-09 23:41


"jan_stevns" skrev i meddelelsen
news:hrsst4hv9og4e8qm4irhsd3ks228ajf7nt@news.tele.dk...
> Verner Johnsen <vejoh@post10.tele.dk> skrev :
>
>>Er du sikker på, at det er Northstar motoren, der kan det trick ?
>>Til gengæld lavede Cadillac i 1981 en motor, der blev kaldt V8-6-4, og
>>den var absolut ikke nogen succes.
>
> Du er vist på rette vej (igen!)
>
> Jeg kan bare huske en af dem havde leget med det - og eksperimentet
> kostede dyrt...

Men de fik styr på det i 2005 :
<http://www.autobloggreen.com/2006/10/08/a-tale-of-deactivating-cylinders-after-25-years-gm-finally-succ/>
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.
1986 Oldsmobile Delta 88 Custom Cruiser


Verner Johnsen (10-04-2009)
Kommentar
Fra : Verner Johnsen


Dato : 10-04-09 00:05

On Fri, 10 Apr 2009 00:40:41 +0200, Brian Sørup
<camaropower454@hotmail.com> wrote:

>
>"jan_stevns" skrev i meddelelsen
>news:hrsst4hv9og4e8qm4irhsd3ks228ajf7nt@news.tele.dk...
>> Verner Johnsen <vejoh@post10.tele.dk> skrev :
>>
>>>Er du sikker på, at det er Northstar motoren, der kan det trick ?
>>>Til gengæld lavede Cadillac i 1981 en motor, der blev kaldt V8-6-4, og
>>>den var absolut ikke nogen succes.
>>
>> Du er vist på rette vej (igen!)
>>
>> Jeg kan bare huske en af dem havde leget med det - og eksperimentet
>> kostede dyrt...
>
>Men de fik styr på det i 2005 :
><http://www.autobloggreen.com/2006/10/08/a-tale-of-deactivating-cylinders-after-25-years-gm-finally-succ/>


Det har du ret i. Den kendte jeg ikke.
Men er den ikke snarere baseret på GM's Vortec motor end på Northstar
motoren ?

--
Venlig hilsen Verner
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V
2004 SAAB 9-5 2,0t Hirsch Estate
1939 Opel Kapitän 2,5L

Regnar Bang Lyngsø (11-04-2009)
Kommentar
Fra : Regnar Bang Lyngsø


Dato : 11-04-09 00:38

Verner Johnsen wrote:

>> Men de fik styr på det i 2005 :
>> <http://www.autobloggreen.com/2006/10/08/a-tale-of-deactivating-cylinders-after-25-years-gm-finally-succ/>
>
>
> Det har du ret i. Den kendte jeg ikke.
> Men er den ikke snarere baseret på GM's Vortec motor end på Northstar
> motoren ?

Jo:

http://autospeed.com/cms/A_2618/article.html
http://autospeed.com/cms/A_2623/article.html

"The Envoy and Trailblazer use a Vortec 5.3 litre Gen IV V8 (dubbed
LH6). The engine runs on all 8 cylinders during start-up, idle and heavy
acceleration but switches to 4 cylinder mode on light loads."

Knus
Regnar

Armand (10-04-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 10-04-09 00:07

Brian Sørup skrev:
>
> "jan_stevns" skrev i meddelelsen
> news:hrsst4hv9og4e8qm4irhsd3ks228ajf7nt@news.tele.dk...
>> Verner Johnsen <vejoh@post10.tele.dk> skrev :
>>
>>> Er du sikker på, at det er Northstar motoren, der kan det trick ?
>>> Til gengæld lavede Cadillac i 1981 en motor, der blev kaldt V8-6-4, og
>>> den var absolut ikke nogen succes.
>>
>> Du er vist på rette vej (igen!)
>>
>> Jeg kan bare huske en af dem havde leget med det - og eksperimentet
>> kostede dyrt...
>
> Men de fik styr på det i 2005 :
> <http://www.autobloggreen.com/2006/10/08/a-tale-of-deactivating-cylinders-after-25-years-gm-finally-succ/>
>
Og hvad er det så vi har hørt til denne endegyldigt fantastiske
opfindelse i de mellemliggende år??

Hvis den virkede som ønsket skulle det vel være det værktøj GM mangler
for at få slået gang i bilsalget igen, men istedet er de i deep trouble!

--
Armand

Per Beer Hansen (10-04-2009)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 10-04-09 08:25



"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen
news:93kst45u449cft0dojb5qf8b0mmo5coqus@4ax.com...
>
> Åh herregud dog. 1986 Oldsmobile Delta 88 Custom Cruiser.
>
> Jeg erindrer klart og tydeligt, at der var nogle stykker tilbage i
> 80'erne der skulle forsøge sig med sådan nogen Oldsmobaljer til
> anvendelse som persontransport mod betaling, eller i daglig tale - som
> taxi!! Og tilmed som diesel!! )
>
> Det var fede tider for os i Mercer'ne. De der amerikanske baljer var
> stort set aldrig på gaden, fordi der skulle skrues på skidtet hele
> tiden. derfor tjente vi mange penge - også dengang.

Ja den var de ikke så heldige med.
Jeg kendte en, som købte sådan en til Taxa kørsel.
Det endte med, efter utallige værkstedsbesøg, at bilen blev destrueret,
under nøje tilsyn af toldvæsenet, så importøren kunne få afgiften retur og
manden kunne få (de fleste) penge tilbage. Det var det billigeste/nemmeste i
det lange løb.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f


Tom (09-04-2009)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 09-04-09 21:20


"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:49de4f51$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "jan_stevns" skrev i meddelelsen
> news:fggst49615b1srkrdkjupel2fuhr4msmrf@news.tele.dk...
>> Brian Sørup <camaropower454@hotmail.com> skrev :
>>
>>>Husk nu at Jan er vant til en Previa - der sidder benzinfilteret
>>>umiddelbart
>>>før katalysatoren, ellers kan den ikke nå at bruge alt det benzin ....
>>>
>>
>> det var dog satans, som man skal mobbes .. bare fordi man endnu
>> engang finder sig en gofin bil af slagsen - straks er folk ude med
>> riven ..... bahhhh ;)
>>
>
> åhidr-hidr-hidr......
> Hvis det absolut skal være, er Jan og jeg nok nogle af dem herinde der har
> bedst mulighed for at brænde_en_del_benzin_af_meget_hurtigt....

Kører vel også rundt med en streamer "Jeg bruger den benzin du sparer"

--
Tom



thl (09-04-2009)
Kommentar
Fra : thl


Dato : 09-04-09 23:47


"Dak" <dak_n@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:49de0450$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
> HAr nu ledt i en ½ times tid efter filteret. har købt et så jeg kan se
> hvad jeg leder efter men kan umiddelbart ikke se noget der ligner. Jeg kan
> ihvertfald ikke se det fra oven i motorrummet.
>
> Nogen som ved præcis hvor den sidder på min model?
>
>
> --
> Dak
> "Daewoo Matiz 0.8 '99"
> "ex-Ford Sierra 2.0 Azur DOHC '90"

http://wiki.answers.com/Q/Where_is_the_fuel_filter_located_on_a_Daewoo_Matiz



Armand (10-04-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 10-04-09 00:11

thl skrev:
> "Dak" <dak_n@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:49de0450$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
>> HAr nu ledt i en ½ times tid efter filteret. har købt et så jeg kan se
>> hvad jeg leder efter men kan umiddelbart ikke se noget der ligner. Jeg kan
>> ihvertfald ikke se det fra oven i motorrummet.
>>
>> Nogen som ved præcis hvor den sidder på min model?
>>
>
>
> http://wiki.answers.com/Q/Where_is_the_fuel_filter_located_on_a_Daewoo_Matiz
>
>
"sidder så man kan nå et uden at skulle løfte bilen"?
Meget uheldig placering den dag man kører i en snedrive, skulle jeg mene :-/

--
Armand.

thl (10-04-2009)
Kommentar
Fra : thl


Dato : 10-04-09 11:36


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse news:49de8046$0$>
"sidder så man kan nå et uden at skulle løfte bilen"?
> Meget uheldig placering den dag man kører i en snedrive, skulle jeg mene
> :-/
>
> --
> Armand.

Er man tvunget til at skifte filteret netop på denne dag og dette sted?
En dag som i dag må både vejret og humøret da være bedre:))

mvh

Thorbjørn



Armand (10-04-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 10-04-09 11:58

thl skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse news:49de8046$0$>
> "sidder så man kan nå et uden at skulle løfte bilen"?
>> Meget uheldig placering den dag man kører i en snedrive, skulle jeg mene
>> :-/
>>
> Er man tvunget til at skifte filteret netop på denne dag og dette sted?
> En dag som i dag må både vejret og humøret da være bedre:))
>
Ja, misforstået kan man altid blive!

Jeg tænkte mere i retning af at hele filteret risikerer at blive
vredet/flået af når det sådan stikker ned under vognbunden!

--
Armand.

Dak (10-04-2009)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 10-04-09 08:29


>
> http://wiki.answers.com/Q/Where_is_the_fuel_filter_located_on_a_Daewoo_Matiz
>
>

Det må siges at være et præcis svar. Tak.


--
Dak
"Daewoo Matiz 0.8 '99"
"ex-Ford Sierra 2.0 Azur DOHC '90"

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste