Første service på DAF'en.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 09-04-09 10:41

90.000 km. mellem service'erne!

Så skal man ikke holde på værkstedet og spilde tiden.

Nå, men sådan en tulipantraktor er s'gu lidt imponerende.

Den fik held til at konsumere 4 liter motorolie på de mange kilometer,
og det gjorde den på de første 30.000 km. Så holdt den op med det
pjat.

Den gamle olie som blev tappet af, så direkte ulækker ud.

Den skal i øvrigt påfyldes en bagatel af 30 liter motorolie, incl.
filtre.

En anden ting som jeg finder imponerende, er at den på de 106.000 km.
den nu har kørt, kun har fået skiftet en enkelt forlygtepære og pæren
til nummerpladelys.

Og så hører der stadig noget så gammeldags til et lastbilservice, som
ventiljustering!

Og nåer ja. Bilen er fra midt i september 2008, og det er kun mig der
har kørt i den. Men det der med kørselserfaring osv. er vi jo
blevet enige om herinde, at det tæller ingen steder.

God påske til alle.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Brian Sørup

Dato : 09-04-09 12:25

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> har kørt i den. Men det der med kørselserfaring osv. er vi jo
> blevet enige om herinde, at det tæller ingen steder.

Det vil sige at du har kørt med tophastighed i 5 timer og 36min. _hver_dag_
i 7 måneder ?
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-04-09 14:59

Brian Sørup skrev:
> Det vil sige at du har kørt med tophastighed i 5 timer og 36min.
> _hver_dag_ i 7 måneder ?

Nu kører Folmer jo linjebil, så et bliver til 9 timer med tophastighed i
5 dage, så der bliver plads til at holde fri andre dage.

(Ja han kan endda nøjes med 8 timer om dagen, og holde 2 dage fri om
ugen.)

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 09-04-09 17:12

On Thu, 9 Apr 2009 13:24:45 +0200, Brian Sørup
<camaropower454@hotmail.com> wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen

>Det vil sige at du har kørt med tophastighed i 5 timer og 36min. _hver_dag_
>i 7 måneder ?

>--

Nej, det vil det ikke sige, men jeg vidste godt at visse personager
straks ville begynde at lede efter ting at hænge sådan en skide
lastbilchauffør op på.

Må jeg erindre om, at det er tilladt 2 gange om ugen at bruge op til
10 timer på ren kørsel, og de øvrige 3 dage 9 timer.

Som Finn påpeger kan der godt blive tid til overs til tant og fjas.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Martin Vollert

Dato : 09-04-09 17:33

Folmer Rasmussen havde fået den ide at fortælle:
> [...]
> har kørt i den. Men det der med kørselserfaring osv. er vi jo
> blevet enige om herinde, at det tæller ingen steder.

Den Mercedes Actros 2546 vi fik i oktober har lige rundet 100.000km og skal
til sit første service i næste uge, med et forbrug på 6liter olie og 2-3
bagmarkerings pære, jeg må sige den overrasker positivt, deres powershift er
altså også kanont, inden man starter hælder man en kop kaffe op, skubber
gearvælger fremad og træder på speederen, så tager man sin kaffe med højre
hånd og kører..

--
Hilsen Martin.
http://vollert.dk

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 09-04-09 21:17

> Den fik held til at konsumere 4 liter motorolie på de mange kilometer,
> og det gjorde den på de første 30.000 km. Så holdt den op med det
> pjat.

Det er åbenbart noget biler bare gør...
De sidste 4 køretøjer som jeg har kørt til - 3Citroen'er og en Skoda - har
alle konsumeret en liters penge indtil første service, for derefter helt at
holde op med at drikke mere af det fluidum.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Niels Bengaard

Dato : 09-04-09 21:56

Fin historie, men hvad koster det at få lavet?

Mvh Niels

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 12-04-09 20:11

On Thu, 9 Apr 2009 22:55:42 +0200, "Niels Bengaard"
<bengaard@FJERNDETTE850r.dk> wrote:

>Fin historie, men hvad koster det at få lavet?

>--

Det kan jeg ikke hjælpe dig med, da bilen er på servicekontrakt, men
alene 30 liter olie koster da en sjat penge.

Og 2 mand i 4½ time.

--

Venlig hilsen
Folmer