McLaren er da også "uheldige"
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-04-09 08:55

McLaren får da også den ene "uheldige" sag på nakken efter den anden.
Først var der spionage sagen, fra 2007, hvor de blev hårdt, men fair,
straffet.
Nu er der (måske) en ny alvorlig sag under opsejling:
http://www.formula1.com/news/headlines/2009/4/9159.html
Hvor deres sportsdirektør instruerede Hamilton i, hvordan han skulle lyve
over for race-stewards, for at de selv kunne redde en placering. I stedet
blev det opdaget (alt radiokommunikation er jo blevet offentligt) og nu
falder fars (FIA's) hammer måske hårdt ned på dem.
McLaren har så (IMHO) gjort det eneste rigtige og fyret sportsdirektøren,
som opfordrede til løgnen, men er det nok til at undgå yderligere straf fra
FIA?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Armand

Dato : 09-04-09 11:34

Per Beer Hansen skrev:

> Nu er der (måske) en ny alvorlig sag ............
> Hvor deres sportsdirektør instruerede Hamilton i, hvordan han skulle
> lyve over for race-stewards,

Gammel historie!
Så gammel at den allerede i weekenden var i nyhederne på dansk TV!

--
Armand.
(der ellers ikke interesserer sig for F1, men alligevel fangede

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-04-09 11:59

> Gammel historie!
> Så gammel at den allerede i weekenden var i nyhederne på dansk TV!

Hmm, så er det da mærkeligt at nyheden først er kommet frem den 7/4-09 (i
tirsdags).
http://www.fia.com/en-GB/mediacentre/pressreleases/wmsc/2009/Pages/wmsc_ex.aspx

Er du sikker på, at du ikke tager fejl af det med at de havde opdaget
McLarens løgnehistorie og så det, at de vil lave en høring om det?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Armand

Dato : 09-04-09 12:09

Per Beer Hansen skrev:

> [...]
>

> Er du sikker på, at du ikke tager fejl af det med at de havde opdaget
> McLarens løgnehistorie og så det, at de vil lave en høring om det?

????
Jeg har et billede på nethinden af ham den mørke verdensmester, der på
et pressemøde undskyldte; men forklarede sig med at han var holdspiler
og gjorde hvad der blev sagt. I samme klip blev sagt at hans overordnede
havde fået sparket!

Måske jeg husker forkert og det ikke var på TV, men i min krystalkugle
at jeg jeg har set det :-/

--
Armand.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-04-09 12:28

> [...]
> havde fået sparket!
>
> Måske jeg husker forkert og det ikke var på TV, men i min krystalkugle at

Det er rigtigt nok, det kom frem allerede torsdag i sidste uge.
Det nye er så, at FIA vil afholde en høring om det, så der evt. kan rejses
en sag mod teamet.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 09-04-09 11:58

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in

> McLaren har så (IMHO) gjort det eneste rigtige og fyret
> sportsdirektøren, som opfordrede til løgnen, men er det nok til at
> undgå yderligere straf fra FIA?

Det er jo altid et dilemma. Man kan diskutere hvor egenrådigt
sportsdirektøren har handlet, men McLaren har taget konsekvensen og fyret
ham. Efter min mening kan sagen slutte dér.

Hvad der er værre er at sagen trækker i langdrag Der er først møde den
29. april. Og det er ikke sundt for sporten at have den slags hængepartier.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-04-09 12:01

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Det er jo altid et dilemma. Man kan diskutere hvor egenrådigt
> sportsdirektøren har handlet, men McLaren har taget konsekvensen og fyret
> ham. Efter min mening kan sagen slutte dér.

Jeg er enig.

> Hvad der er værre er at sagen trækker i langdrag Der er først møde den
> 29. april. Og det er ikke sundt for sporten at have den slags
> hængepartier.

Ja men sådan er det jo efterhånden blevet, det er dem med de bedste
advokater der vinder VM

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Martin Vollert

Dato : 09-04-09 16:17

Kent Oldhøj havde fået den ide at fortælle:
> [...]
> møde den
> 29. april. Og det er ikke sundt for sporten at have den slags

Problemet er vel at McLaren har en betinget dom for spionsagen(så vidt jeg
husker), og nu har de bragt sporten i miskredit igen ved at prøve at snyde
sig til en placering og det falder under samme paragraf som spionsagen, og
så er spørgsmålet vel om den betinget dom skal indløses ??

--
Hilsen Martin.
http://vollert.dk

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 09-04-09 17:04

"Martin Vollert" <mit fornavn@ertele.dk> wrote in

> [...]
> at snyde sig til en placering og det falder under samme paragraf som
> spionsagen, og så er spørgsmålet vel om den betinget dom skal indløses

Den detalje havde jeg ikke lige tænkt på. Fulgte ikke så meget med i sæson
2008.

Fra : Ivan Madsen

Dato : 09-04-09 12:10

On Thu, 9 Apr 2009 09:55:29 +0200, "Per Beer Hansen"
> [...]

>som opfordrede til løgnen, men er det nok til at undgå yderligere straf fra

FIA's veje er uransagelig, så McLaren slipper nok med en ordentlig
bøde igen - man vil jo nødig miste et topteam. De er såmænd få nok i
forvejen.
Jeg har ingen holdning til, om det er for slapt - men i det mindste er
det vel ikke Ferraris skyld at McLaren af egen drift går og laver
numre

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 09-04-09 13:14

Ivan Madsen <karinogivan@gmail.com> wrote in

> Jeg har ingen holdning til, om det er for slapt - men i det mindste er
> det vel ikke Ferraris skyld at McLaren af egen drift går og laver
> numre

Rygter om at sportsdirektøren var betalt af Ferrari til at lave sit stunt
går nu allerede...

Fuldstændig vanvittigt. Dels havde sportsdirektøren ikke megen indflydelse
på hændelsesforløbet op til løgnen, dels tror jeg nok Ferrari havde
forventet noget mere for pengene hvis det var sandt at de har bestukket
sportsdirektøren.

Ferrari hadere er nogle bagtalende, løgnehæklende, blonderede kællinger

--
Jeg holder med Kubica.

Fra : Christian Flasche

Dato : 09-04-09 15:10

> Ivan Madsen <karinogivan@gmail.com> wrote in
..

> Ferrari hadere er nogle bagtalende, løgnehæklende, blonderede kællinger
>

> --
> Jeg holder med Kubica.

Gu er vi ej

Hilsen Christian

Fra : Anders Sørensen

Dato : 09-04-09 15:56

On Thu, 09 Apr 2009 13:09:41 +0200, Ivan Madsen
> [...]

>Jeg har ingen holdning til, om det er for slapt - men i det mindste er
>det vel ikke Ferraris skyld at McLaren af egen drift går og laver

Jo!
Ferrarihaderne skal nok få noget strikket sammen.

Jeg holder med Toyota og Ferrari!

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : Ivan Madsen

Dato : 09-04-09 16:14

On Thu, 09 Apr 2009 16:55:47 +0200, Anders Sørensen
<anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> wrote:

>Jo!
>Ferrarihaderne skal nok få noget strikket sammen.
>
>Jeg holder med Toyota og Ferrari!

Det er min fornemmelse hver gang jeg nærmer mig et F1-debatforum, at
der meget let går religion i det. Det er vel det samme som at være fan
af en bestemt fodboldklub osv og nok især det faktum, at mange mener,
Ferrari har været favoriseret. Det er så genstand for megen debat

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-09 14:47

Per Beer Hansen wrote:
> [...]
> McLaren har så (IMHO) gjort det eneste rigtige og fyret
> sportsdirektøren, som opfordrede til løgnen, men er det nok til at

Sådan er livet jo. Nogle er uheldige, andre er heldige. Bl.a. har Ferrari
været lille Bernie's kæledække i en årrække, hvor Ferrari er blevet
favoriseret i flere tilfælde hvor de har lavet ulovligheder.

Fra : Martin Vollert

Dato : 10-04-09 15:59

St.M. havde fået den ide at fortælle:

> Sådan er livet jo. Nogle er uheldige, andre er heldige. Bl.a. har
> Ferrari været lille Bernie's kæledække i en årrække, hvor Ferrari er
> blevet favoriseret i flere tilfælde hvor de har lavet ulovligheder.

bla bla bla, tør da lige øjnene..
Hvad er det åbenlyse snyd som du siger Ferrari har klaret frisag i ??

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-09 00:29

Martin Vollert wrote:
> bla bla bla, tør da lige øjnene..

Kan man ikke diskutere ordenligt, så kan man jo altid nedgøre folk, hva'?
Hvis du ikke kan skrive i en ordentlig tone, så må du gætte dig til svarene
fremover.

> Hvad er det åbenlyse snyd som du siger Ferrari har klaret frisag i ??

Medmindre man har sovet de sidste 7 år...
Senest husker jeg en sag om Massa der laver noget ulovligt i pitten (han
kører ud i siden på en anden). Dagen forinden bliver sådan en fadæse
takseret til 10.000$ bøde og drive-through straf i et Formel 3000 løb, som
har identiske pit-regler. Jeg husker tydeligt Jens Winther Jr. omtale det
som skandaløst at Ferrari drager fordel af sådan noget svineri, især fordi
det vist betød at verdensmesterskabet alligevel ikke blev afgjort den
weekend. Havde Massa fået samme straf som "alle andre" i den situation, så
havde Hamilton vundet meterskabet (som jeg husker det).

Fra : Martin Vollert

Dato : 11-04-09 01:53

St.M. havde fået den ide at fortælle:

> Kan man ikke diskutere ordenligt, så kan man jo altid nedgøre folk,
> hva'? Hvis du ikke kan skrive i en ordentlig tone, så må du gætte dig
> til svaret.

wouw snak lige om nærtagene, du behøver bestemt ikke at svare hvis du ikke
vil, min verden falder ikke i grus over det.

> [...]
> alligevel ikke blev afgjort den weekend. Havde Massa fået samme straf
> som "alle andre" i den situation, så havde Hamilton vundet

Hvis og hvis og ...
Nu er forskellen på Formel 3000 og F-1, at på det tidspunkt var F3000 ikke
styret af FIA, dermed kan du og Jens W jr ikke bruge en kendelse i en F3000
løb til noget ifb med et F1 løb, heller ikke selv om de har identiske pit
regler og det er Ferrari som laver noget "ulovligt"
Og så vidt jeg husker var Hamilton selv ret meget skyld i at han ikke vandt
VM det År.
Men hvis man da ikke har fuldstændigt sovet de sidste 7 år vil man også
opdage at de såkaldte anti Ferrari folk, har bestemt også grebet enhver
lille "strå" som de kunne opfinde mod Ferrari, og når de så ikke har kunne
få medhold så har de straks råbt op om farvorisering, lige præcis som den
sag du selv nævner ovenfor, snak lige om spøgelser.

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-09 01:40

Martin Vollert wrote:
> [...]
> i en F3000 løb til noget ifb med et F1 løb, heller ikke selv om de
> har identiske pit regler og det er Ferrari som laver noget "ulovligt"

Det ændrer jo ikke på, at Ferrari slap afsted med noget der er ulovligt.
Også efter Formel 1 regler.
Om Formel 3000 var styret af FIA(t) eller ej, er da lige meget. Lad os bare
holde Formel 3000 ude af det så. I det omtalte Formel 1-løb var det en
ulovlighed, som der blev set igennem fingre med. Ingen aner hvorfor.

> [...]
> ikke har kunne få medhold så har de straks råbt op om farvorisering,
> lige præcis som den sag du selv nævner ovenfor, snak lige om

Det kan jo bare undre at der ikke sker sanktioner når Ferrari laver
ulovligheder.
Som fx i Australien-løbet i 2007 da Ferraris bil havde ulovlig bund og
hækvinge.
Det var McLaren der gik til FIA(t) og fik åbnet øjnene for deres ulovlige
bil. Hvis ikke McLaren havde gjort opmærksom på det, så kunne Ferrari måske
have kørt med en ulovlig bil hele sæsonen.
Men det undrer mig seriøst, at du ikke kan se at Ferrari er blevet
favoriseret i en del kendelser de sidste mange år. Jeg er næsten nået til
den konklussion, at du tager pis på mig...

Fra : Martin Vollert

Dato : 13-04-09 03:22

> [...]
> os bare holde Formel 3000 ude af det så. I det omtalte Formel 1-løb
> var det en ulovlighed, som der blev set igennem fingre med. Ingen

Nu fik Massa jo faktisk også en straf for det pitstop, men det gad du vel
ikke og undersøge.

> [...]
> favoriseret i en del kendelser de sidste mange år. Jeg er næsten nået
> til den konklussion, at du tager pis på mig...

Hmm hvad så med McLarens team ordre i Monaco 2007, den blev de jo heller
ikke dømt for selv om det er ulovlig, ja McLaren/Ron Dennis har altid være
de rene dydsmøstrer.
Ang Ferraris vinge, de er bare dygtige til at udnytte smuthullerne, det er
jo ligesom med skatten, folk finder et hul og så bliver det lukket.
Ferrari har altid udnyttet reglerne til grænsen og nogle gange lige over,
Mclaren tjaa hvad skal jeg sige..

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-09 00:37

Martin Vollert wrote:
> Nu fik Massa jo faktisk også en straf for det pitstop, men det gad du
> vel ikke og undersøge.

Nej, mig bekendt fik han ingen straf under løbet, som det ellers er normalt
for alle andre. Som eksperten Jens Winther Jr. sagde, så skal sådan en staf
gives under løbet og ikke bagefter. Hvad nytter en pengestraf eller 10
pladsers forflytning til næste løb, når en drive-thru straf for Massa i
selve løbet havde haft afgørende betydning for verdensmesterskabet.

> [...]
> lukket. Ferrari har altid udnyttet reglerne til grænsen og nogle
> gange lige over, Mclaren tjaa hvad skal jeg sige..

Ja, alle teams begår ulovligheder fra tid til anden. Men sjovt nok slipper
Ferrari bare bedre fra det. Alle husker vel også Ferraris fleksible vinger
for år tilbage. Da var det også forbudt med "aktiv" aerodynamik, men en
løftet pegefinger og 5 løb senere var der ingen der gjorde mere ved det.

Fra : Martin Vollert

Dato : 14-04-09 17:51

> [...]
> pengestraf eller 10 pladsers forflytning til næste løb, når en
> drive-thru straf for Massa i selve løbet havde haft afgørende

Jamen skal du og Jens W Jr bestemme hvad hans straf skal være ??
Og hvis en drive-thru er nomal staf må du gerne henvise til ligene sager.

> [...]
> fleksible vinger for år tilbage. Da var det også forbudt med "aktiv"
> aerodynamik, men en løftet pegefinger og 5 løb senere var der ingen

Når du nu ser F-1 i et større billede end bare Ferrari, vil du se at hvis et
team vinder meget er der også mange sager mod dem, da alle konkurrenterne
især McLaren har travlt med at pege finge mod alt de finder mistænkelig
eller hvis andre finder et hul som et andet team ikke har fundet, se bare
nuværede sag mod de 3 teams Brawn,
Williams og Toyota og den der difusser, den er jo kun rejst af de andre
fordi de ikke selv fandt på den og det ville være lettere at få den forbudt
end at de selv skulle til at efterligne den, men bliver den ikke kendt
ulovlig skal du bare se så går der kun 1 løb så har alle de andre den.
Ferrari har også være mere innovativ end mange af de andre derfor rammer de
også flere grænser, men fordi der bliver rejst en sag af et andet team er
det jo ikke per diffination ulovlig bare fordi det er Ferrari.
Ang. den vinge det var vist mere FIAs problem, Ferrari fandt et smuthul og
det blev lukket da det blev kendt.

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-09 01:48

Martin Vollert wrote:
> Jamen skal du og Jens W Jr bestemme hvad hans straf skal være ??

Nej, der står faktisk i reglerne hvad straffen skal være. Og sjovt nok tror
jeg mere på Jens Winther Jr. end dig...

> Og hvis en drive-thru er nomal staf må du gerne henvise til ligene
> sager.

Når der i pitten (med forholdsvis lav hastighed og ingen person- eller
materiel-skade) bliver lavet et undgåeligt uheld eller usportslig blokering
af en anden kører ("causing an avoidable accident or unfairly blocking
another driver", som der står i reglerne), så kan man give drive-thru eller
10 sekunders stop-and-go straf.

> [...]
> Ferrari fandt et
> smuthul og det blev lukket da det blev kendt.

Som jeg skrev, så laver alle teams'ene fejl og overtræder nogle regler. Min
holdning er bare, at Ferrari har fået positiv særbehandling gennem årene.
Både hvad angår kontruktioner og kørere.

Fra : Martin Vollert

Dato : 16-04-09 17:18

St.M. havde fået den ide at fortælle:

> Nej, der står faktisk i reglerne hvad straffen skal være. Og sjovt
> nok tror jeg mere på Jens Winther Jr. end dig...

Hmm er det fordi han er i tv ?? for så tror du vel også på alt hvad Claus
Borre fortalte af guldkorn..

> [...]
> unfairly blocking another driver", som der står i reglerne), så kan
> man give drive-thru eller 10 sekunders stop-and-go straf.

SÅ KAN MAN GIVE.. men man behøver ikke.

> Som jeg skrev, så laver alle teams'ene fejl og overtræder nogle
> regler. Min holdning er bare, at Ferrari har fået positiv
> særbehandling gennem årene. Både hvad angår kontruktioner og kørere.

Jamen som jeg også skrev, hvis man ser F1 iet størrer billede så vil du
opdage at de forskellige team anklager de andre for at snyde, også selv om
det ikke har noget på sig, bare for at genere, dermed er det ikke
ensbetydene med at det er rigtigt, men der vil self altid være nogle som
ikke kan overbevises..
Se nu bare den nyeste sag mod de 3 teams som jeg nævner,de blev også
frikendt selv om sagen enda også var anlagt af Bla.selveste stor snyderene
Ferrari.

Fra : KASO

Dato : 11-04-09 10:09

"Martin Vollert" <mit fornavn@ertele.dk> skrev i meddelelsen

> St.M. havde fået den ide at fortælle:

> bla bla bla, tør da lige øjnene..
> Hvad er det åbenlyse snyd som du siger Ferrari har klaret frisag i ??

Tjah - se hele 2008-sæsonen. Alle domme faldt "tilfældigvis" ud til Ferraris
fordel. Samme forseelse dømtes forskelligt alt afhængig af, hvad der tjente
Ferraris placering bedst. Kunne det ikke undgåes at dømme Ferrari, fik de en
bøde, så de ikke mistede point - eller fik en placeringsstraf, hvis de
alligevel var udenfor pointene.

Fra : Martin Vollert

Dato : 11-04-09 10:13

KASO havde fået den ide at fortælle:
> [...]
> dømme Ferrari, fik de en bøde, så de ikke mistede point - eller fik
> en placeringsstraf, hvis de alligevel var udenfor pointene.

Jow jow en dårlig taber har altid en undskylding om at de andre snød eller
fik fordele, så skal man nemlig ikke kigge på sig selv.

Fra : KASO

Dato : 11-04-09 14:50

> KASO havde fået den ide at fortælle:

> Jow jow en dårlig taber har altid en undskylding om at de andre snød eller
> fik fordele, så skal man nemlig ikke kigge på sig selv.

Øhh - hvem er en dårlig taber?

Så vidt jeg husker, var det Ferrari, der tabte de individuelle VM - så jeg
antager, at du hentyder til dem?

Så vidt jeg husker, deltog jeg ikke i nogle løb - så jeg har ikke behov for
nogen undskyldning.

Faktisk imponerende, at Ferrari kunne tabe med alle de domme, der belejligt
nok faldt ud til deres fordel....

Fra : Martin Vollert

Dato : 13-04-09 03:33

KASO havde fået den ide at fortælle:

> Øhh - hvem er en dårlig taber?

Det må du jo vide siden du svare, men ellers kom da men noget mere konkret
end bare din fordom.

> Så vidt jeg husker, var det Ferrari, der tabte de individuelle VM -
> så jeg antager, at du hentyder til dem?

Jow men vandt de ikke konstruktørenes VM, som de fleste jo ved betyder noget
mere for teamet, så der var jo vist også andre som tabte.

> Så vidt jeg husker, deltog jeg ikke i nogle løb - så jeg har ikke
> behov for nogen undskyldning.

Nææ men du prøver da ihærdigt.

> Faktisk imponerende, at Ferrari kunne tabe med alle de domme, der
> belejligt nok faldt ud til deres fordel....

Tja ellers kunne det jo være du skulle pudse dine briller, så villle de se
det slet ikke var så slemt som du gør det til..