påfyldnign af gas på dæmper
Fra : Lasse Lundberg

Dato : 30-07-01 10:59

er der nogen der ved om <subj> kan lade sig gøre på en cbr1000f bagdæmper /
hvor sidder ventilen ?

Mvh
Lasse
CBR1000f

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 30-07-01 11:50

"Lasse Lundberg" <lasse@lundberg-net.dk> writes:

> er der nogen der ved om <subj> kan lade sig gøre på en cbr1000f bagdæmper /
> hvor sidder ventilen ?

Jeg kender ikke CBR1000F's dæmper, men udfra min erfaring med YZF600R
og XT600Z dæmperne, så er originaldæmperne typisk nogle billige
sataner, som ikke kan renoveres.

Sorry...

Kai, som bed i æblet og købte en Öhlins istedet.
--
Kai Harrekilde-Petersen <khp@exbit.com> Opinions are mine...

Fra : Jens Stumberg

Dato : 30-07-01 12:21

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@exbit.com> skrev i melding

> [...]
> sataner, som ikke kan renoveres.
>
> Sorry...
>

> Kai, som bed i æblet og købte en Öhlins istedet.

Det er på den annen side et meget sødt eple...

--
Jens Stumberg
VFR750++

Fra : Asger Steffensen

Dato : 30-07-01 13:08

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@exbit.com> wrote in message

> [...]
> sataner, som ikke kan renoveres.
>
> Sorry...
>

> Kai, som bed i æblet og købte en Öhlins istedet.

Mon ikke det Lasse efterlyser er, hvorvidt hårdheden kan justeres med
trykluft?
På ZX-10 sidder der en ventil til det samme under et sidedæksel. Temmelig
underlig placering, iøvrigt, da man skal bruge værktøj for at komme til den.
Det er åbenbart ikke meningen man skal gøre det særlig tit.
Lasse, det står helt sikkert i den manual der følger med cyklen, hvis du har
sådan en. På ZX-10 er der et par sider om det, bl.a. om det anbefalede tryk,
mv.

Asger
ZX-10

Fra : modul

Dato : 30-07-01 15:32

>Asger
>ZX-10

HOV! - er den ikke til salg mere??

Fra : Asger Steffensen

Dato : 30-07-01 17:09

"modul" <dul@wanadoo.dk> wrote in message

> HOV! - er den ikke til salg mere??

Ups, undskyld:

ZX-10 (til salg)

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 31-07-01 09:13

grunden til gas på fyldning var at den skulle skilles ad og
renoveres......og så skal man jo helst kunne hælde gas på igen......når den
skal samles....projectet er nu opgiovet og det bliver en tchnoflex dæmper
istedet.....hvis den altså kan fremskaffes

öhlins er lidt ude af billedet da den koster 7050 kr så kan den også alt og
har slager og behodler og jeg skal komme efter jer...men det har jeg bare
ikke brug for

technoflexen har ind og uddæmpning fjeder forspændning til 800 dm (3040
kr)...og kan renoveres og opgraderes hvis der skulle blive brug for det

alternativ ville være en hagon til 2900 kr...og så vil jeg hellere have
technoflexen da hagon kun har uddæmpning ?

grunden til udskiftningen er at uddæmpningen er irret fast...go den køre
med strammeste fjeder spæning muligt og den er ikke særlig hård !

ny honda dæmperenhed koster knabt 3000 kr uden fjeder og 4500 kr med fjeder
!!!! så det kan slet ikek batale sig

og honda cbr1000f dæmper kan ikke renoveres..kun fjederen kan udskiftes !

men tak for foreslagende

Lasse
CBR1000f & Karin