>> Ellers er benzinfilter og fordelerdækslet bestilt hos mekonomen...
>>
>>
> Fornuftigt nok. Det vil sikkert gøre en betydelig forskel. Jeg er dog også
> kommet i tanke om, at du skal sørge for at dine tændkabler er rene og sidder
> ordentligt, ikke kun på hhv. tændrør/strømfordelerdæksel, men også på vejen.
> Hvis der er clipsholdere der skal styre kablerne skal de sidde heri osv.
> En god investering kan være at vaske kablerne i almindeligt opvaskevand
> (varmt). Efterfølgende tørre dem _grundigt_ (betyder i praksis nogle timer
> på radiatoren) og tilsidst give dem sillikonespray før de igen monteres.
> Gnister kan springe mange andre steder end der hvor de helst skal...
> Det var måske ulejligheden værd, når du får dit nye strømfordelerdæksel
> alligevel. Husk dog at indprente dig hvilken cylinder der sidder hvor på
> strømfordeleren inden du rykker spaghettien af
>
Ja men det sjove er at jeg havde et problem med den ene
tændkabel/tændrør. Ved ikke hvorfor men kablet består er 2 forskellige
typer kabler i sættet, den ene er bøjet i enden mens den anden er lige
på, både ved tændrør og ved dækslet. Har haft problemer med at der løber
en gnist fra tændrøret/kabel enden ved den lige slags. har prøvet at
tørre af osv. men det er ligesom om at den ikke er skærmet rigtig af med
gummibelægningen eller at tændrøret er for langt til kablet.
Men nu prøver jeg at tage kablet og tændrør af og rense dem samt rense
nede i hullet i motorblokken med vatpinde. og ja der er klips og de
sidder godt fast i dem.
Den hakkede stadigvæk lidt i aftes. Men det hjalp dog gevaldigt at jeg
fyldte tanken op samt tilsatte karburator væske.
Hvad ville der egentlig ske hvis man glemmer hvordan de sidder?
--
Dak
"Daewoo Matiz 0.8 '99"
"ex-Ford Sierra 2.0 Azur DOHC '90"