/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Nogen måder at teste tanken for indho
Fra : Dak


Dato : 07-04-09 15:43

Min mistanke går på at de måske har fyldt diesel i en benzintank hos
jet. :-/

Jeg kørte nemlig på halv tank af gammel benzin og ny "benzin". Vil en
benzinmotor kunne klare en sådan 50/50 blanding?

Nu må den endelig test stå her i aften, da jeg skal en tur til
bisbebjerg og se lidt fodbold. har fyldt den op med en ny halv tank
+ ½liter karb.sprit. så nu skulle der kun være ca. 1/4 tank gammel ny
"benzin" i.

Ellers er benzinfilter og fordelerdækslet bestilt hos mekonomen...


--
Dak
"Daewoo Matiz 0.8 '99"
"ex-Ford Sierra 2.0 Azur DOHC '90"

 
 
Klaus G. (07-04-2009)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 07-04-09 16:15

> Min mistanke går på at de måske har fyldt diesel i en benzintank hos
> jet. :-/
Det er jo en ret alvorlig mistanke. Har du kontaktet den omtalte
tankstation?

> Jeg kørte nemlig på halv tank af gammel benzin og ny "benzin". Vil en
> benzinmotor kunne klare en sådan 50/50 blanding?
Det er svært at sige. Men den vil ihvertfald ryge meget hvis den kan :)


--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk



Dak (07-04-2009)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 07-04-09 20:14

Klaus G. skrev:
>> Min mistanke går på at de måske har fyldt diesel i en benzintank hos
>> jet. :-/
> Det er jo en ret alvorlig mistanke. Har du kontaktet den omtalte
> tankstation?
>

nææ, ville kun gøre det hvis det ville koster mig en bondegård at få
fixet min bil.

>> Jeg kørte nemlig på halv tank af gammel benzin og ny "benzin". Vil en
>> benzinmotor kunne klare en sådan 50/50 blanding?
> Det er svært at sige. Men den vil ihvertfald ryge meget hvis den kan :)
>
>

okay, så tror jeg ikke det er det.


--
Dak
"Daewoo Matiz 0.8 '99"
"ex-Ford Sierra 2.0 Azur DOHC '90"

Ib Jakobsen (08-04-2009)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 08-04-09 19:38

Dak skrev:

>
> okay, så tror jeg ikke det er det.


En nem måde er at teste på er at hælde en sjat i en tallerken foret med
sølvpapir. Når benzin fordamper er der kun den fedtede olie tilbage.



--
MVH
Ib Jakobsen

Henrik B. (07-04-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 07-04-09 16:27

"Dak" <dak_n@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:49db6656$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg kørte nemlig på halv tank af gammel benzin og ny "benzin". Vil en
> benzinmotor kunne klare en sådan 50/50 blanding?

Ja, den vil hoste og hakke, og muligvis sætte "Check Engine", men vil kunne
sprutte afsted. Som Klaus skriver, vil det medføre en masse sort røg
bagude...

> Ellers er benzinfilter og fordelerdækslet bestilt hos mekonomen...

Fordelerdæksel??

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/


Ukendt (07-04-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-04-09 16:37

Henrik B. wrote:
> "Dak" <dak_n@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> news:49db6656$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Jeg kørte nemlig på halv tank af gammel benzin og ny "benzin". Vil en
>> benzinmotor kunne klare en sådan 50/50 blanding?
>
> Ja, den vil hoste og hakke, og muligvis sætte "Check Engine", men vil
> kunne sprutte afsted. Som Klaus skriver, vil det medføre en masse
> sort røg bagude...
>
>> Ellers er benzinfilter og fordelerdækslet bestilt hos mekonomen...
>
> Fordelerdæksel??

50/50 fordeler incl. dæksel :)



Henrik B. (07-04-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 07-04-09 16:39

<Just> skrev i meddelelsen
news:49db72fd$0$784$176eb22@unlimited.newshosting.com...
> Henrik B. wrote:

>>> Ellers er benzinfilter og fordelerdækslet bestilt hos mekonomen...
>>
>> Fordelerdæksel??
>
> 50/50 fordeler incl. dæksel :)

Jeg er stadig ikke med...?

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/


Dak (07-04-2009)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 07-04-09 20:01

Henrik B. skrev:
> <Just> skrev i meddelelsen
> news:49db72fd$0$784$176eb22@unlimited.newshosting.com...
>> Henrik B. wrote:
>
>>>> Ellers er benzinfilter og fordelerdækslet bestilt hos mekonomen...
>>>
>>> Fordelerdæksel??
>>
>> 50/50 fordeler incl. dæksel :)
>
> Jeg er stadig ikke med...?
>


he he.. ja men hvis du tjekker tråden "Motoren hakker i det ved
gasgivning" så gir det måske mening.


--
Dak
"Daewoo Matiz 0.8 '99"
"ex-Ford Sierra 2.0 Azur DOHC '90"

Martin Bak (07-04-2009)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 07-04-09 16:37


"Dak" <dak_n@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:49db6656$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
> Min mistanke går på at de måske har fyldt diesel i en benzintank hos jet.
> :-/
>
Det tvivler jeg på. Du ville have haft andre symptomer end dem du har haft.
>
> Ellers er benzinfilter og fordelerdækslet bestilt hos mekonomen...
>
>
Fornuftigt nok. Det vil sikkert gøre en betydelig forskel. Jeg er dog også
kommet i tanke om, at du skal sørge for at dine tændkabler er rene og sidder
ordentligt, ikke kun på hhv. tændrør/strømfordelerdæksel, men også på vejen.
Hvis der er clipsholdere der skal styre kablerne skal de sidde heri osv.
En god investering kan være at vaske kablerne i almindeligt opvaskevand
(varmt). Efterfølgende tørre dem _grundigt_ (betyder i praksis nogle timer
på radiatoren) og tilsidst give dem sillikonespray før de igen monteres.
Gnister kan springe mange andre steder end der hvor de helst skal...
Det var måske ulejligheden værd, når du får dit nye strømfordelerdæksel
alligevel. Husk dog at indprente dig hvilken cylinder der sidder hvor på
strømfordeleren inden du rykker spaghettien af

--
Martin
www.martinbak.dk/




Dak (07-04-2009)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 07-04-09 20:12

>> Ellers er benzinfilter og fordelerdækslet bestilt hos mekonomen...
>>
>>
> Fornuftigt nok. Det vil sikkert gøre en betydelig forskel. Jeg er dog også
> kommet i tanke om, at du skal sørge for at dine tændkabler er rene og sidder
> ordentligt, ikke kun på hhv. tændrør/strømfordelerdæksel, men også på vejen.
> Hvis der er clipsholdere der skal styre kablerne skal de sidde heri osv.
> En god investering kan være at vaske kablerne i almindeligt opvaskevand
> (varmt). Efterfølgende tørre dem _grundigt_ (betyder i praksis nogle timer
> på radiatoren) og tilsidst give dem sillikonespray før de igen monteres.
> Gnister kan springe mange andre steder end der hvor de helst skal...
> Det var måske ulejligheden værd, når du får dit nye strømfordelerdæksel
> alligevel. Husk dog at indprente dig hvilken cylinder der sidder hvor på
> strømfordeleren inden du rykker spaghettien af
>

Ja men det sjove er at jeg havde et problem med den ene
tændkabel/tændrør. Ved ikke hvorfor men kablet består er 2 forskellige
typer kabler i sættet, den ene er bøjet i enden mens den anden er lige
på, både ved tændrør og ved dækslet. Har haft problemer med at der løber
en gnist fra tændrøret/kabel enden ved den lige slags. har prøvet at
tørre af osv. men det er ligesom om at den ikke er skærmet rigtig af med
gummibelægningen eller at tændrøret er for langt til kablet.

Men nu prøver jeg at tage kablet og tændrør af og rense dem samt rense
nede i hullet i motorblokken med vatpinde. og ja der er klips og de
sidder godt fast i dem.

Den hakkede stadigvæk lidt i aftes. Men det hjalp dog gevaldigt at jeg
fyldte tanken op samt tilsatte karburator væske.

Hvad ville der egentlig ske hvis man glemmer hvordan de sidder?


--
Dak
"Daewoo Matiz 0.8 '99"
"ex-Ford Sierra 2.0 Azur DOHC '90"



Ivan Madsen (07-04-2009)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 07-04-09 20:14

On Tue, 07 Apr 2009 21:11:41 +0200, Dak <dak_n@hotmail.com> wrote:

<...>
>
>Hvad ville der egentlig ske hvis man glemmer hvordan de sidder?

Den ville ivrigt hakke af sted på 2 cylindre og ikke blive bedre på
noget tidspunkt )

Dak (08-04-2009)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 08-04-09 18:54


> Den ville ivrigt hakke af sted på 2 cylindre og ikke blive bedre på
> noget tidspunkt )

Nu tænkte jeg mere på skader i motor eller andre steder.


--
Dak
"Daewoo Matiz 0.8 '99"
"ex-Ford Sierra 2.0 Azur DOHC '90"

Martin Bak (08-04-2009)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 08-04-09 19:44


"Dak" <dak_n@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:49dce4ca$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Den ville ivrigt hakke af sted på 2 cylindre og ikke blive bedre på
>> noget tidspunkt )
>
> Nu tænkte jeg mere på skader i motor eller andre steder.
>
>
Ren teori, men man kunne ende med en (utilsigtet) eksplosion hvis man lader
det køre længe nok.

--
Martin
www.martinbak.dk/



Armand (08-04-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-04-09 20:51

Dak skrev:
>
>> Den ville ivrigt hakke af sted på 2 cylindre og ikke blive bedre på
>> noget tidspunkt )
>
> Nu tænkte jeg mere på skader i motor eller andre steder.
>
>
Diesel er meget aggressivt overfor almindeligt(*) gummi, så alt gummi
mellem tankdæksel og udstødning er i risikogruppe I =

--
Armand.

Martin Bak (08-04-2009)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 08-04-09 22:59


"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:cd9nt4h5ge6r0c5sltqg1vvh7p5t8uat4s@4ax.com...
> On Tue, 07 Apr 2009 21:11:41 +0200, Dak <dak_n@hotmail.com> wrote:
>
> <...>
>>
>>Hvad ville der egentlig ske hvis man glemmer hvordan de sidder?
>
> Den ville ivrigt hakke af sted på 2 cylindre og ikke blive bedre på
> noget tidspunkt )

Det kommer vel an på hvordan man har fået byttet rundt? En situation hvor
ingen cylindre vil tænde kan jeg da også forestille mig.

--
Martin
www.martinbak.dk/



Martin Bak (07-04-2009)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 07-04-09 20:35


"Dak" <dak_n@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:49dba56d$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>
> Ja men det sjove er at jeg havde et problem med den ene tændkabel/tændrør.
> Ved ikke hvorfor men kablet består er 2 forskellige typer kabler i sættet,
> den ene er bøjet i enden mens den anden er lige på, både ved tændrør og
> ved dækslet.
Er du sikker på at det er et sæt? Det lyder lidt som om at der er puttet
lidt forskellige tændkabler ind, ikke at det gør noget, men det indikerer at
kablerne måske ikke er helt på toppen.

--
Martin
www.martinbak.dk/



Dak (08-04-2009)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 08-04-09 18:53

Martin Bak skrev:
> "Dak" <dak_n@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:49dba56d$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
>> Ja men det sjove er at jeg havde et problem med den ene tændkabel/tændrør.
>> Ved ikke hvorfor men kablet består er 2 forskellige typer kabler i sættet,
>> den ene er bøjet i enden mens den anden er lige på, både ved tændrør og
>> ved dækslet.
> Er du sikker på at det er et sæt? Det lyder lidt som om at der er puttet
> lidt forskellige tændkabler ind, ikke at det gør noget, men det indikerer at
> kablerne måske ikke er helt på toppen.
>

ja fordi har skiftet tændkabelsæt fra originalt til uoriginalt. og
de var ens.


--
Dak
"Daewoo Matiz 0.8 '99"
"ex-Ford Sierra 2.0 Azur DOHC '90"

Armand (07-04-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-04-09 19:58

Dak skrev:
> Min mistanke går på at de måske har fyldt diesel i en benzintank hos
> jet. :-/
>
Stik snuden i tankåbningen og snus ind: Diesel lugter umiskendelig af
diesel :-|

--
Armand.

Niels Bengaard (07-04-2009)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 07-04-09 20:34

> Min mistanke går på at de måske har fyldt diesel i en benzintank hos jet.
> :-/
>
> Jeg kørte nemlig på halv tank af gammel benzin og ny "benzin". Vil en
> benzinmotor kunne klare en sådan 50/50 blanding?
>
> Nu må den endelig test stå her i aften, da jeg skal en tur til bisbebjerg
> og se lidt fodbold. har fyldt den op med en ny halv tank + ½liter
> karb.sprit. så nu skulle der kun være ca. 1/4 tank gammel ny "benzin" i.
>
>
> Ellers er benzinfilter og fordelerdækslet bestilt hos mekonomen...

Du kan hive en liter ud af tanken.

En liter 95 oktan vejer 720-790 gram
En liter diesel vejer 810-860 gram.

Mvh Niels



Kim Olsen (07-04-2009)
Kommentar
Fra : Kim Olsen


Dato : 07-04-09 20:57

> Du kan hive en liter ud af tanken.
>
> En liter 95 oktan vejer 720-790 gram
> En liter diesel vejer 810-860 gram.
>
> Mvh Niels
Så vil en liter 50/50 blanding jo veje mellem 765 - 825, så det bliver man
ikke nødvendigvis klogere af

Kim (der nok bare ville lugte til det for at blive klogere)


Martin Bak (07-04-2009)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 07-04-09 21:46


"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i en meddelelse
news:grg9qd$aa6$1@newsbin.cybercity.dk...
>> Min mistanke går på at de måske har fyldt diesel i en benzintank hos jet.
>> :-/
>>
>> Jeg kørte nemlig på halv tank af gammel benzin og ny "benzin". Vil en
>> benzinmotor kunne klare en sådan 50/50 blanding?
>>
>> Nu må den endelig test stå her i aften, da jeg skal en tur til bisbebjerg
>> og se lidt fodbold. har fyldt den op med en ny halv tank + ½liter
>> karb.sprit. så nu skulle der kun være ca. 1/4 tank gammel ny "benzin" i.
>>
>>
>> Ellers er benzinfilter og fordelerdækslet bestilt hos mekonomen...
>
> Du kan hive en liter ud af tanken.
>
> En liter 95 oktan vejer 720-790 gram
> En liter diesel vejer 810-860 gram.
>
Njah.. Olien vil lægge sig nederst? Det bliver vel ikke sådan lige blandet.

--
Martin
www.martinbak.dk/




Leo_Jensen (08-04-2009)
Kommentar
Fra : Leo_Jensen


Dato : 08-04-09 01:13

On 7 Apr., 22:45, "Martin Bak" <forn...@fornavnefternavn.dk> wrote:
> "Niels Bengaard" <benga...@FJERNDETTE850r.dk> skrev i en meddelelsenews:grg9qd$aa6$1@newsbin.cybercity.dk...
>
>
>
> >> Min mistanke g r p at de m ske har fyldt diesel i en benzintank hos jet.
> >> :-/
>
> >> Jeg k rte nemlig p halv tank af gammel benzin og ny "benzin". Vil en
> >> benzinmotor kunne klare en s dan 50/50 blanding?
>
> >> Nu m den endelig test st her i aften, da jeg skal en tur til bisbebjerg
> >> og se lidt fodbold. har fyldt den op med en ny halv tank + liter
> >> karb.sprit. s nu skulle der kun v re ca. 1/4 tank gammel ny "benzin" i..
> >>
>
> >> Ellers er benzinfilter og fordelerd kslet bestilt hos mekonomen...
>
> > Du kan hive en liter ud af tanken.
>
> > En liter 95 oktan vejer 720-790 gram
> > En liter diesel vejer 810-860 gram.
>
> Njah.. Olien vil l gge sig nederst? Det bliver vel ikke s dan lige blandet.
>
> --
> Martinwww.martinbak.dk/- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Det vil blive blandet. Vi snakker jo ikke vand og olie.

Leo

Dak (08-04-2009)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 08-04-09 18:57


> Du kan hive en liter ud af tanken.
>
> En liter 95 oktan vejer 720-790 gram
> En liter diesel vejer 810-860 gram.
>

æhh... så skulle jeg ud og investere i en køkkenvægt med 10 grams
interval også. så kan det bedre betale sig at tømme tanken og fylde
helt nyt i.


--
Dak
"Daewoo Matiz 0.8 '99"
"ex-Ford Sierra 2.0 Azur DOHC '90"

Niels Bengaard (08-04-2009)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 08-04-09 21:38

>> Du kan hive en liter ud af tanken.
>>
>> En liter 95 oktan vejer 720-790 gram
>> En liter diesel vejer 810-860 gram.
>>
>
> æhh... så skulle jeg ud og investere i en køkkenvægt med 10 grams interval
> også. så kan det bedre betale sig at tømme tanken og fylde helt nyt i.
>

Tag glasset med på posthuset, de har præcise vægte man frit kan bruge.

Mvh Niels



Jens C. Hansen (08-04-2009)
Kommentar
Fra : Jens C. Hansen


Dato : 08-04-09 21:49

Dak wrote:
>> Du kan hive en liter ud af tanken.
>>
>> En liter 95 oktan vejer 720-790 gram
>> En liter diesel vejer 810-860 gram.
>
> æhh... så skulle jeg ud og investere i en køkkenvægt med 10 grams
> interval også. så kan det bedre betale sig at tømme tanken og fylde
> helt nyt i.

Tag en glasflaske med skruelåg.

Vej den tom, et sted hvor du kan låne en vægt f.eks. på et posthus.
Fyld den med vand og vej den.
Nu kan du regne ud hvor meget der kan være i den.

Fyld den op med væske fra tanken og vej den.
Nu kan du regne væskens massefylde ud.


Du kan også bare skrive her punkt for punkt hvad den vejede, så skal jeg
(eller hvis en anden er hurtigere) nok regne det ud for dig.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste