Autohjælp
Fra : Line

Dato : 07-04-09 03:29

Hejsa,

Er der nogen der har et godt råd til valg af autohjælp?

Kan se Falck tager 638,-
Totempo tager 360,- for basis og 760,- for udvidet
Dansk autohjælp tager 649,-

Men synes det er svært at gennemskue forskelle på abonnementerne

Har en Skoda Octavia fra efteråret 2008 med mobilitetsgaranti, så skal
kun bruge autohjælpen i tilfælde af punktering, brændstofmangel eller
hvis jeg skulle køre en tur i grøften. Er der noget mekanisk galt er
jeg dækket ind.

Nogen der har et godt råd?

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 07-04-09 10:48

On Tue, 7 Apr 2009 02:29:14 -0700 (PDT), Line <linewolf@gmail.com>
wrote:

> [...]
>kun bruge autohjælpen i tilfælde af punktering, brændstofmangel eller
>hvis jeg skulle køre en tur i grøften. Er der noget mekanisk galt er

Undersøg om der er muligheder for autohjælp via dit
forsikringsselskab.

/Hans

Fra : Leonard

Dato : 07-04-09 10:52

Line wrote:

> [...]
> kun bruge autohjælpen i tilfælde af punktering, brændstofmangel eller
> hvis jeg skulle køre en tur i grøften. Er der noget mekanisk galt er

Lær at skifte hjul selv.
Lad være med at køre tør, hav fx en 5l reservedunk med.
Ryger du i grøften sker der sikkert også noget med din bil og din kasko
dækker turen til værksted.

Men hvis du vil betale for det, så vælg enten Falck eller DAH. Og tjek
så lige om du ikke allerede har det i din kaskoforsikring eller kan få
det billigt igennem den.

--
Leonard

Fra : Lars [6710]

Dato : 07-04-09 11:14

Line skrev:

> [...]
> kun bruge autohjælpen i tilfælde af punktering, brændstofmangel eller
> hvis jeg skulle køre en tur i grøften. Er der noget mekanisk galt er

Husk lige at din mobilitetsgaranti KUN sørger for at bringe køretøjet
til nærmeste Skoda værksted...

Det er træls hvis man står i den modsatte ende af landet....

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Line

Dato : 07-04-09 05:34

Hej Lars,

Er du sikker på det? Havde en mobilitetsgaranti på min audi og de
bragte den fra østjylland til vestjylland uden problemer.

Kan så også fortælle, at jeg har bestilt dansk autohjælp gennem min
forsikring til 313,- pr. år.

Mvh Line

Fra : Ralph Køster

Dato : 07-04-09 12:37

Jeg bruger Dansk Autohjælp og er 100% tilfreds.
Har haft brug for dem 4 gange og det var inden for de første 3 mdr jeg havde
min MC. 2 af gangene blev den kørt fra Helsingør til Horsens og jeg hørte
ikke et pip fra dem pga det.
Har så heller ikke brugt dem de sidste 3 år, men det er en dejlig sikkerhed
at betale sit abbonnement.

Spørger du mig, så vælg Dansk Autohjælp.

Ralph Køster.

Fra : Lars [6710]

Dato : 07-04-09 14:08

Line skrev:
> Hej Lars,
>
> Er du sikker på det? Havde en mobilitetsgaranti på min audi og de
> bragte den fra østjylland til vestjylland uden problemer.

jeps

I Skoda´s folder står der vedr Driftsstop i Danmark:

"Bliver din Skoda udsat for driftsstop, vil man forsøge at afhjælpe
skaden på stede, så du hurtigst muligt kan køre videre. Kan dette ikke
lade sig gøre, vil bilen blive transporteret til nærmeste værksted"

Audi lader dig derimod selv vælge om du helst vil til din "hjemmeforhandler"

Jeg kørte for 2 - 3 år siden i stykker med min forrige bil, en Octavia,
omkring Holsted mellem Kolding og Esbjerg.
Der var det få kilometer der afgjorde om bilen og jeg blev kørt til
Esbjerg eller Vejen ( da der på det tidspunkt lå et skoda værksted der),
og jeg ville egentlig helst til Esbjerg da jeg har post adresse her
Efter den oplevelse supplerede jeg med et autohjælps abb. og har ikke
taget det så tungt med om mobiltetsgrantien bliver bibeholdt

Mobilitets garantien tror jeg faktisk er bedre hvis man er i udlandet
med bilen, da der enten ydes noget overnatning eller så´n hvis de ikke
kan reparere bilen inden for en bestemt tid

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 07-04-09 21:05

Line skrev:
> Er du sikker på det? Havde en mobilitetsgaranti på min audi og de
> bragte den fra østjylland til vestjylland uden problemer.

Men blev du bragt hjem, eller måtte du følge bilen / selv finde ud af
videre persontransport?

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : Leonard

Dato : 08-04-09 19:43

Line wrote:

> Kan så også fortælle, at jeg har bestilt dansk autohjælp gennem min
> forsikring til 313,- pr. år.

Og det er jo en pris der er til at leve med, for noget man aldrig får
brug for.
Jeg ville nu alligevel lige lære at skifte hjul selv, for en punktering
har det altså med at komme på det mest ubelejlige tidspunkt og så er
det surt at skulle stå og vente i en time eller mere på hjælp. Hvis man
har prøvet det et par gane, så tager det ca. 15 min. at skifte hjulet
og pakke sammen igen.

--
Leonard

Fra : N/A

Dato : 07-04-09 14:08

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-04-09 14:44

Line <linewolf@gmail.com> wrote in news:36ca6ed4-1506-4e4a-817e-
56463c3f94b3@y7g2000yqa.googlegroups.com:

> Nogen der har et godt råd?

Hvis du er medlem af FDM kan du få en udemærket aftale med dem - de har
"rebrandet" DAH. Prisen er svjh omkring 350kr om året og hvis du får brug
for dem og får hjælpen inden 1 time koster det 100kr i "selvrisiko" (dvs,
du skal bruge dem 3 gange om året før det bliver dyrere end et almindeligt
abonnement hos dem).

Fra : Leonard

Dato : 07-04-09 16:53

Henrik Stidsen wrote:

> [...]
> "selvrisiko" (dvs, du skal bruge dem 3 gange om året før det bliver
> dyrere end et almindeligt abonnement hos dem).

Tjoh, hvis man alligevel er medlem af FDM, men hvis ikke man er
campist, så er man nok ikke det og så skal der lige lægges den pris
oveni også.

--
Leonard

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-04-09 20:04

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> wrote in

> Tjoh, hvis man alligevel er medlem af FDM,

Det var også det jeg startede med at skrive ;)

> men hvis ikke man er
> campist, så er man nok ikke det og så skal der lige lægges den pris
> oveni også.

FDM er da ikke kun for campister?

Fra : Leonard

Dato : 07-04-09 21:47

Henrik Stidsen wrote:

> FDM er da ikke kun for campister?

FDM er kun interessant for campister ... imho

--
Leonard

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-04-09 22:54

> FDM er kun interessant for campister ... imho

Nååååå ;)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 07-04-09 21:08

Henrik Stidsen skrev:
> [...]
> du skal bruge dem 3 gange om året før det bliver dyrere end et almindeligt

Kommer den regning på "en hund" automatisk hvis de kan nå dig inden en
time, eller er det kun hvis du beder om det?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-04-09 22:52

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote in

> Kommer den regning på "en hund" automatisk hvis de kan nå dig inden en
> time, eller er det kun hvis du beder om det?

Hvis de når det indenfor en time kommer regningen - jeg tror ikke du kan
bede dem vente 61 minutter og så slippe for regningen ;) Jeg har kun brugt
dem 1 gang og der tog det næsten 4 timer før de mødte op så jeg ved ik
hvordan det foregår hvis de når det.

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 08-04-09 02:28

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bede dem vente 61 minutter og så slippe for regningen ;) Jeg har kun brugt
> dem 1 gang og der tog det næsten 4 timer før de mødte op så jeg ved ik

Har prøvet 2 gange med DAH på privatbilen, og begge gange var de endda meget
hurtigt fremme.
Har Falck på Taxaen. Det har virket glimrende de gange jeg har haft brug for
det.

Tror dog der er nogenlunde lige så mange meninger om det, som de respektive
selskaber har kunder.
Har en kollega der fik ristet en A6 da Falckmanden ved starthjælp stak den
24V. Det var hverken bilen eller han særligt glad for, og der gik noget
længe før han blev glad for Falck igen

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-04-09 09:58

Henrik Stidsen skrev:
> [...]
> bede dem vente 61 minutter og så slippe for regningen ;) Jeg har kun brugt
> dem 1 gang og der tog det næsten 4 timer før de mødte op så jeg ved ik

Det var dog en mærkelig ordning. Ikke noget jeg ville have fingrene i.

Du ved jo ikke noget om hvad dit abb. kommer til at koste ialt?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-04-09 17:15

> Det var dog en mærkelig ordning. Ikke noget jeg ville have fingrene i.
> Du ved jo ikke noget om hvad dit abb. kommer til at koste ialt?

Næ, ikke hvis man regner med at ens bil går i udu konstant - jeg brugte det
som sagt 1 gang på det 1½ år jeg havde det, dvs, jeg sparede ca. 500kr i
forhold til at have haft et almindeligt DAH abonnement. Hvis jeg havde haft
en smadderkasse med et tikkende driftstop konstant så ville jeg nok have
valgt en anden løsning. Så kort sagt (ja det er vist for sent at gøre det
kort nu) så er det en fin løsning hvis man har en rimelig driftsikker bil
og føler sig mest tryg ved at have vejhjælp som en forsikringsordning.

Fra : oz3bto

Dato : 07-04-09 17:51

"Line" <linewolf@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Vil faråde falck

Måtte en lødag aften sidde i knapt 5 timer og vente på hjælp til et
indvalide køetøj

Fra : Steffen

Dato : 07-04-09 18:14

oz3bto <no@in.dk> wrote:

> Vil faråde falck
>
> Måtte en lødag aften sidde i knapt 5 timer og vente på hjælp til et
> indvalide køetøj

Hvilket abbonement har du (jeg har læst din tråd om emnet)?
Det er kun det dyre abbonement der giver dig ret til at brokke dig over
ventetiden.
Se her: http://www.falck.dk/pshop_autohjaelp

mvh
steffen

Fra : oz3bto

Dato : 07-04-09 18:19

"Steffen" <steffSLET@DETTEpost6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilket abbonement har du (jeg har læst din tråd om emnet)?
> Det er kun det dyre abbonement der giver dig ret til at brokke dig over
> [...]

Der bliver betalt extra for at de skal komme hutig

Fra : Anders Majland

Dato : 07-04-09 20:42

> Kan se Falck tager 638,-
> Totempo tager 360,- for basis og 760,- for udvidet
> Dansk autohjælp tager 649,-

Jeg har goder erfaringer med både Falck og DAH. Jeg har igennem en længere
årrække haft DAH og brugt dem ~5 gange - til samme upålidelige aprilia og
engang på en yamaha. Totempo vil jeg være lidt varsom med da man skal holde
tungen lige i munden ved valg af abb hvis man ikke ønsker at bruge deres
egne værksteder ...

Jeg skiftede så et til et Falck Bil Super for ~2år siden - det er hundedyrt
men dækker mig uanset køretøj og også hjemtransport fra nærmeste udland. Så
heller ikke mere end et par uger siden at jeg testede det. En kæde sprang og
slog hul på motoren på endnu en yamaha ... Det var det rart med en lånebil
så jeg kunne komme videre i programmet ...

Vi har tidligere haft skoda og fået hentet den på mobilitetsgarantien - Det
var dog bare en sten der havde sat sig i bremsen. Men det lød ikke godt ...

> [...]
> kun bruge autohjælpen i tilfælde af punktering, brændstofmangel eller
> hvis jeg skulle køre en tur i grøften. Er der noget mekanisk galt er

Måske spare pengene ?

Har du kasko på så dækker de også efter et uheld (En tur i grøften giver
ofte skrammer) Så tilbage er punktering, brændstofmangel og blive trukket
fri hvis du sidder fast (uden skader på køretøjet)

Brændstofmangel er ubelejligt - men for prisen på et autohjælp abb kan du
sikkert tage en taxa frem og tilbage fra nærmeste tankstation ...

Fra : Line

Dato : 08-04-09 07:52

On 7 Apr., 22:04, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> [...]
>
> Men blev du bragt hjem, eller måtte du følge bilen / selv finde ud af

Hej Finn,

De stillede en gratis lånebil til rådighed, som jeg hentede i Århus
(lørdag) og afleverede i Esbjerg (søndag). Der var ingenting at klage
over der!