Hvor købes umweltplakette på vejen til Ber~
Fra : KimH

Dato : 06-04-09 16:07

Jeg skal en tur til Berlin med konen i Påsken , og har hørt man kan købe
plakettemærkaten på nogle tankstationer i Tyskland , er der noget om Det ??

Mvh. KimH

Fra : Henrik B.

Dato : 06-04-09 16:17

"KimH" <kimho@c.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg skal en tur til Berlin med konen i Påsken , og har hørt man kan købe
> plakettemærkaten på nogle tankstationer i Tyskland , er der noget om Det
> ??

Det kræver at du kører forbi en TüV eller Dekra (svarer til FDM).

Hvis i kører over den dansk-tyske grænse, så ligger der en Dekra i
Flensborgs nordlige udkant (ved Scandinavia Center). De har bl.a. også åbent
lørdag. Det tager 5 - 10 min. at få Plaketten, og koster €5,- (huks
reg-attest!).

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens

Dato : 06-04-09 16:52

> Det kræver at du kører forbi en TüV eller Dekra (svarer til FDM).

Nej det er helt forkert.
Du kører ned til FDM's synshal og køber een - det gjorde jeg i december
måned 2008 på Amager. Piece of cake

Fra : KimH

Dato : 06-04-09 17:14

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Nej det er helt forkert.
> Du kører ned til FDM's synshal og køber een - det gjorde jeg i december
> måned 2008 på Amager. Piece of cake

Ok har også lige fundet ud af at man kan få den hos Aplaus bilsyn som vi
har i byen , koster godtnok 150 kr istedet for 5 euro som den kan købes for
i Tyskland , men det er nok noget nemmere at købe den her.

Fra : Henrik B.

Dato : 06-04-09 17:52

> [...]

Ja, hvis man gider kaste sine penge ud af vinduet!!

> Ok har også lige fundet ud af at man kan få den hos Aplaus bilsyn som vi
> har i byen , koster godtnok 150 kr istedet for 5 euro som den kan købes
> for i Tyskland...

Netop! Tyveri ved højlys dag...

> men det er nok noget nemmere at købe den her.

Enig, men nu var vi alligevel i Tyskland.

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens

Dato : 06-04-09 17:55

> Ja, hvis man gider kaste sine penge ud af vinduet!!

Nej, det hedder at forberede sig.
Man kan også helt undlade at købe en mærkat. Sandsynligheden for at du
bliver stoppet/checket, er lig nul - hvis du er af den slags...

Fra : Torben Scheel

Dato : 07-04-09 21:09

Mogens wrote:
> [...]
> Man kan også helt undlade at købe en mærkat. Sandsynligheden for at du
> bliver stoppet/checket, er lig nul - hvis du er af den slags...

Nåeh - betjenten på rådhuspladsen i Berlin påtalte da at vi manglede
den.. Men måske var det også at stramme den at parkere så centralt uden
plakette

--
vh
Torben

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 06-04-09 17:16

> [...]
>
> Nej det er helt forkert.
> Du kører ned til FDM's synshal og køber een - det gjorde jeg i december

Helt forkert er det da ikke. Man kan også købe i Tyskland.
Nu ved jeg ikke om du ved, hvor KimH bor, men selv ville jeg da nødig køre
til Amager fra det sønderjyske for at købe.
Og jeg ville lige undersøge prisen. Har hørt FDM tager sig godt betalt.
Hilsen Matthias

Fra : Mogens

Dato : 06-04-09 17:28

" Matthias H Matthiessen" <matthiessen@dioder.dk> skrev i meddelelsen

> Helt forkert er det da ikke.

Jow - Henrik B skriver, at det kræver, Kim H kører til Tyskalnd.
Læs, hvad der skrives :)

Fra : Henrik B.

Dato : 06-04-09 17:54

>" Matthias H Matthiessen" <matthiessen@dioder.dk> skrev i meddelelsen

> Jow - Henrik B skriver, at det kræver, Kim H kører til Tyskalnd.
> Læs, hvad der skrives :)

Gælder det også dig??

Jeg skriver sgudda ikke at manden skal køre til Tyskland, men hvor de kan
købes når de nu ikke kan købes på tankstationerne dernede.

Og derudover, at man kan snuppe dem på turen ned....

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens

Dato : 06-04-09 17:59

> Jeg skriver sgudda ikke at manden skal køre til Tyskland

Citat af Hr Henrik B:
"Det kræver at du kører forbi en TüV eller Dekra"

De 2 instanser findes ikke i DK - desuden forklarer du, hvor han finder dem
tæt på grænsen

Hvis du mener noget andet, end du skriver, må du forklare det ordentligt :)

Fra : Henrik B.

Dato : 06-04-09 18:26

> [...]
> "Det kræver at du kører forbi en TüV eller Dekra"
>
> Hvis du mener noget andet, end du skriver, må du forklare det ordentligt

Kim: "Jeg skal en tur til Berlin med konen i Påsken , og har hørt man kan
købe
plakettemærkaten på nogle tankstationer i Tyskland , er der noget om Det ??"

Henrik: ""Det kræver at du kører forbi en TüV eller Dekra"

Hvordan kan det være uklart?

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens

Dato : 06-04-09 18:32

> Hvordan kan det være uklart?

Tja' det lykkedes åbenbart

Fra : Henrik B.

Dato : 06-04-09 17:56

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Nej det er helt forkert.

Gu' det ej. Man kan ikke købe dem ved FDM i Tyskland - læs nu hvad der
svares på...

> Du kører ned til FDM's synshal og køber een - det gjorde jeg i december
> måned 2008 på Amager. Piece of cake

Sikkert, hvis man gider forære Forenede Danske Campister sine penge. Jeg kan
godt finde andet at brude de ekstra 100,- til...

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens

Dato : 06-04-09 18:00

> Gu' det ej. Man kan ikke købe dem ved FDM i Tyskland - læs nu hvad der
> svares på...

Skriver jeg ikke - jeg forklarer Kim helt præcis hvor man kan købe mærkaten
i DK. Om igen, Henrik :)

> Sikkert, hvis man gider forære Forenede Danske Campister sine penge. Jeg
> kan godt finde andet at brude de ekstra 100,- til...

OK - jeg vil være ligeglad med det...

Fra : nille

Dato : 06-04-09 19:07

"Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Skriver jeg ikke - jeg forklarer Kim helt præcis hvor man kan købe
> mærkaten i DK. Om igen, Henrik :)

> OK - jeg vil være ligeglad med det...

børnehave

nille

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 07-04-09 04:30

> Sikkert, hvis man gider forære Forenede Danske Campister sine penge. Jeg
> kan godt finde andet at brude de ekstra 100,- til...

Campister??

--
Per
Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- for "normal"