Saab overlever...
Fra : Henrik B.

Dato : 06-04-09 16:02

Så er det officielt - Saab overlever som bilproducent.

Man har i dag fået godkendt den fremlagte reetableringsplan. Iflg. svenske
medier er der op til 20 interesserede købere. Det endelig salg forventer man
vil ske senest til juni.
Den nye plan betyder "break-even" allerede ved 130.000 biler. Det betyder
ligeledes et lån på SEK 600 mio hos EIB og yderligere betaler GM $400 mio.

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : Brian

Dato : 06-04-09 19:37

> [...]
> ligeledes et lån på SEK 600 mio hos EIB og yderligere betaler GM $400 mio.

Det er da som sådan en god nyhed, såfremt at Saab ikke bliver forvandlet til
en VW klon, i et forsøg på at nå et større publikum.

/Brian

Fra : BJ

Dato : 06-04-09 20:14

KLIP

> Det er da som sådan en god nyhed, såfremt at Saab ikke bliver forvandlet
> til en VW klon, i et forsøg på at nå et større publikum.

Sidder med Motor og kigge på et billede af den (forhåbentlig) kommende nye
Saab 9-5.

Den er da båre flot/nice..!

mvh/Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 06-04-09 20:58

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Sidder med Motor og kigge på et billede af den (forhåbentlig) kommende nye
> Saab 9-5.
>
> Den er da båre flot/nice..!

Er det disse billeder de viser:
http://www.bilenonline.dk/article/2009/02/afsloret-ny-saab-9-5

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : BJ

Dato : 06-04-09 21:28

KLIP

> Er det disse billeder de viser:
> http://www.bilenonline.dk/article/2009/02/afsloret-ny-saab-9-5

Nope, de har fjernet camouflagen og genereret et billede.

Hvis det er resultatet, er den flot, specielt bagenden.

mvh/Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-09 15:04

Henrik B. wrote:
> Den nye plan betyder "break-even" allerede ved 130.000 biler. Det
> betyder ligeledes et lån på SEK 600 mio hos EIB og yderligere betaler
> GM $400 mio.

Det lyder af mange biler. Tjener de virkelig ikke mere på en bil, end at der
skal sælges 130.000 stk. før end det løber rundt? Vildt.

Fra : Henrik B.

Dato : 07-04-09 16:30

"St.M." <-> skrev i meddelelsen

> Det lyder af mange biler. Tjener de virkelig ikke mere på en bil, end at
> der skal sælges 130.000 stk. før end det løber rundt? Vildt.

I sammenligning med at GM, Ford og Toyota hver især sælger mellem 6 og 10
mio biler om året, er det sgutte mange biler.

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : Brian H

Dato : 08-04-09 23:14

> I sammenligning med at GM, Ford og Toyota hver især sælger mellem 6 og 10
> mio biler om året, er det sgutte mange biler.

Hvor mange "plejer" de da at sælge, hvis man ser bort fra krisetider?

Fra : Henrik B.

Dato : 09-04-09 00:08

"Brian H" <brian@something.com> skrev i meddelelsen
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Hvor mange "plejer" de da at sælge, hvis man ser bort fra krisetider?

For et par år siden toppede de med et salg på lige godt 135.000 biler.
(Hvoraf de ca. 45.000 stk. iøvrigt var cabriolet'er.)

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : Armand

Dato : 09-04-09 10:52

Henrik B. skrev:
> "Brian H" <brian@something.com> skrev i meddelelsen

> For et par år siden toppede de med et salg på lige godt 135.000 biler.
> (Hvoraf de ca. 45.000 stk. iøvrigt var cabriolet'er.)

Hvilket måske indikerer et større salg til USA :-/
Eftersom at man ikke kan leve på dét, er 95% fremtidig salg måske lige
lovligt højt sat!

--
Armand.

Fra : Henrik B.

Dato : 09-04-09 11:43

> Hvilket måske indikerer et større salg til USA :-/

Tværtimod! Langt de fleste Saab Cab'er sælges til Italien, Tyskland
og.....England. Jep, der kører faktisk rigtig mange af dem i f.eks. London.

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : Armand

Dato : 09-04-09 12:05

Henrik B. skrev:
> [...]
>
> Tværtimod! Langt de fleste Saab Cab'er sælges til Italien, Tyskland
> og.....England. Jep, der kører faktisk rigtig mange af dem i f.eks.

Åbne vogne nok, men også Saab's?
Jeg synes ikke lige at det er på de nævnte markeder at man overhovedet
ser Saab på gaden :-/

--
Armand.

Fra : Henrik B.

Dato : 09-04-09 12:25

> Åbne vogne nok, men også Saab's?
> Jeg synes ikke lige at det er på de nævnte markeder at man overhovedet ser
> Saab på gaden :-/

Har du været i London? Jeg så sidste år, på en forlænget weekend (4 dage),
14 - 15 Cab'er dér. Ud over alle de alm. Saab'er som kørte rundt.

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : Armand

Dato : 09-04-09 13:51

Henrik B. skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen

> Har du været i London? Jeg så sidste år, på en forlænget weekend (4
> dage), 14 - 15 Cab'er dér. Ud over alle de alm. Saab'er som kørte rundt.

OK så!
Det er åbenbart mine øjne der ikke er indstillet til Saab :-/

--
Armand.

Fra : Henrik B.

Dato : 09-04-09 13:53

> OK så!
> Det er åbenbart mine øjne der ikke er indstillet til Saab :-/

Uuuuha....det er skam en stor mangel i din opdragelse. )

--
http://www.saabklub.dk/