H7 - hvilken slags pære?
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 06-04-09 12:38

Hvilken slags pære skal man have - jeg ønsker pærer med godt lys og til
billige penge :)

--
Per
Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Arkivskabe - hør nærmere.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 06-04-09 13:06

Hej!

Per Henneberg Kristensen wrote:
> Hvilken slags pære skal man have - jeg ønsker pærer med godt lys og til
> billige penge :)

Køb Osram Nightbreaker hos Harald Nyborg. Samme pærer findes ligeledes
hos T-Hansen, men her er de dyrere(!).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-09 17:22

> Hej!

> Køb Osram Nightbreaker hos Harald Nyborg. Samme pærer findes ligeledes hos
> T-Hansen, men her er de dyrere(!).

Jeg kunne vælge mellem alm. standardpære og så een som lyser
30% mere men holder i betydelig kortere tid.

Har din bil OK lys, så vælg da den som
holder længst.

Visse paraboler holder måske ikke til
den ekstra mængde lys/varme.

Fra : Henrik B.

Dato : 07-04-09 17:28

">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen

> Visse paraboler holder måske ikke til
> den ekstra mængde lys/varme.

What?? Varmeudviklingen bliver kun større med et højere Watt-tal - ellers
ikke!

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-09 17:45

>">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen

> What?? Varmeudviklingen bliver kun større med et højere Watt-tal - ellers
> ikke!

OK så...tænkte i et hastigt øjeblik,
at jo mere lys = mere varme osv...

Fra : Niels Bengaard

Dato : 06-04-09 13:08

> Hvilken slags pære skal man have - jeg ønsker pærer med godt lys og til
> billige penge :)

En lidt ældre test er her
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/A8D65D73-546A-48A8-AE4F-F43AD2027E8E/0/9091.pdf
Tror disse er et godt køb http://www.landberg.dk/product.asp?product=39
alternativt disse, hvis prisen skal i bund
http://www.landberg.dk/product.asp?product=37 .

Mvh Niels

Fra : Janner

Dato : 08-04-09 07:03

"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Tror disse er et godt køb http://www.landberg.dk/product.asp?product=39
> alternativt disse, hvis prisen skal i bund

Har selv Vision Plus i kareten og de kan varmt anbefales. De lyser
ihvertfald væsentligt bedte end de originale.
Har tidligere prøvet Osram Noght Breaker og vil vurdere at Vision plus er en
lille anelse bedre end disse.

/Jan
Honda Civiv 2008 1.8 Sport

Fra : Tom

Dato : 08-04-09 12:59

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilken slags pære skal man have - jeg ønsker pærer med godt lys og til
> billige penge :)

Tja, bedste lys jeg hidtil har kørt med, er godt nok HID / Xenon, forskellen
er temmelig markant. Efterhånden har ALLE unge knægte HID i deres gamle
kasser som kører her i området.
Men OK det er hverken lovligt eller billigt, men lys giver det og
holdbarheden er imponerende.....ca. ½ delen af bilens levetid.
HID bruger også kun 35W, så når man nu skal være grøn og miljøbevidst, så...

--
Tom

Fra : Henrik B.

Dato : 08-04-09 15:54

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen

> Men OK det er hverken lovligt eller billigt, men lys giver det og
> holdbarheden er imponerende.....ca. ½ delen af bilens levetid.

Enten er det biler med lav holdbarhed, eller også er de
(markedsførings-)udtalelser overdrevne...

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : Lars

Dato : 09-04-09 19:40

On Wed, 8 Apr 2009 16:53:30 +0200, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

>Enten er det biler med lav holdbarhed, eller også er de
>(markedsførings-)udtalelser overdrevne...

Det kommer vel an på så meget. Da jeg solgte min BMW 530dA touring
havde den kørt 240.000 km og havde stadig de originale HID pærer der
på det tidspunkt fungerede helt uden problemer.

Hvor lang levetid sådan en BMW så har ved jeg ikke præcist.

** Lars

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-04-09 16:38

Tom skriver:

> Men OK det er hverken lovligt eller billigt, men lys giver det og
> holdbarheden er imponerende.....ca. ½ delen af bilens levetid.

Læs lige Steen Suders indlæg igen....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Tom

Dato : 08-04-09 18:08

> Tom skriver:

> Læs lige Steen Suders indlæg igen....

hvorfor?

--
Tom

Fra : Henrik B.

Dato : 08-04-09 18:17

> hvorfor?

Så vil du finde ud af, at Xenon-pærer IKKE holder ½-delen af bilens
levetid - slet ikke...

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : Tom

Dato : 08-04-09 18:27

> "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen

> Så vil du finde ud af, at Xenon-pærer IKKE holder ½-delen af bilens
> levetid - slet ikke...

Philips og Osram holder ca. 3 - 6.000 timer....hvis vi antager at en bil i
gennemsnit kører 50 Km/t. Så er 150.000 Km ~ ½ delen af bilens levetid. At
enkelte pærer så ryger før der er gået 3.000 timer er vel ikke anderledes
end med så meget andet.
Har også læst om Taxachaufører her som har skiftet oftere, men deres
gennemsnitshastighed ligger nok heller ikke på 50 Km/t....da de ofte kører
bykørsel, læsser folk af og på osv....og så måske sidder og varmer sig i
bilen.

Mine HID fra Philips har allerede over 100.000 Km på sig.

Er godt klar og at "Brian" HID med H7 fatning made in china og 10.000 K i
farve slet ikke holder så længe. Men det var heller ikke dem jeg havde i
tankerne.

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-04-09 18:23

Tom skriver:

> hvorfor?

I følge dit udsagn bliver en Mazda 6 kun ca 10 år gammel.

Fra : Tom

Dato : 08-04-09 18:31

> Tom skriver:

> I følge dit udsagn bliver en Mazda 6 kun ca 10 år gammel.

lidt tyndt grundlag at basere en generel konklusion på. I flg producenterne
så er levetiden > 3.000 timer (D2R og D2S) hvilket for de fleste vil svare
til ½ delen af bilens levetid......men bevares den som kører 25 år i samme
bil og kører 700.000 Km skal måske skifte mere end 1 gang.

--
Tom

Fra : Henrik B.

Dato : 08-04-09 18:50

> [...]
> fleste vil svare til ½ delen af bilens levetid......men bevares den som
> kører 25 år i samme bil og kører 700.000 Km skal måske skifte mere end 1

På 9-5'eren nåede Osram'erne at leve 5 år og 150.000 km. Hvilket er LANGT
fra halvdelen af bilens levetid - både i år og kilometer...

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/