Bobler i lakken under ruden på bagklappen
Fra : Begbie

Dato : 05-04-09 00:35

Jeg erkender at ”rusten er på vej” på min Saxo fra ’96, i form af
bobler under ruden på bagklappen. Nu er det sådan at lakken har slået
en lille revn (det lyder vildt, men det ser ikke mere dramatisk ud end
dette: http://www.geocities.com/kristoffersen06/Billede013.jpg )

At dømme på lakoverfladen andre steder under ruden, er det blevet
malet enkelte steder før… Kan en autolakerer gøre sådan noget, uden at
det bliver uforsvarligt dyrt?

Jeg kunne jo også selv gå i gang med sandpapir, spraymaling, lak mm.
men jeg er ikke sikker på at det ender godt :-/

Begbie

Fra : Armand

Dato : 05-04-09 13:40

Begbie skrev:
> [...]
>
> Jeg kunne jo også selv gå i gang med sandpapir, spraymaling, lak mm.
> men jeg er ikke sikker på at det ender godt :-/

En revne??

Drejer det sig så ikke om en gammel op-spartling der har sluppet sit tag
i pladen og oventikøbet har tabt et "skår"??

Ifald vil enhver hjemmereperation sikker kunne være ligesågod.

Ellers ér autolakereren samt div. "on-site -lakreparetører" som f.eks.
Chips-away vejen frem - Jeg har fået repareret en parkeringsskade (á
sølvmetallic) på hver side af bilen for 500,- hver gang ved en sådan ka'l!

--
Armand.

Fra : Begbie

Dato : 05-04-09 06:49

On 5 Apr., 14:39, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> [...]
> Chips-away vejen frem - Jeg har fået repareret en parkeringsskade (á
> sølvmetallic) på hver side af bilen for 500,- hver gang ved en sådan ka'l!

Ok. Nu bliver jeg jo nysgerrig...
Findes der en guide eller metodebeskrivelse til en hjemmereperation,
et eller andet sted på nettet?

Begbie

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-04-09 13:59

Begbie skriver:

> Findes der en guide eller metodebeskrivelse til en hjemmereperation,
> et eller andet sted på nettet?

Rust som den du har der, kræver at du får lakken rykket af alle de
steder den er løs (du kan lige så godt bare gøre det nu, det giver ingen
forskel, rusten er der og der kommver luft og vand ind til den).
Herefter kigger man på metallet, er der rust skal al rusten slibes væk -
også den der gemmer sig i kanten af lakken, så slib bare godt ud til
siderne. Fortsætter revnen op under gummiet til bagruden skal du også
derop med slibepapiret.

Værktøj = skruetrækker, sandpapir, rystepudser og måske vinkelsliber emd
slibeskive.

Efter fjernelse af rust (_ALT_ skal væk), males med grundmaling, evt
spartles der op og der males over med maling i samme farve som bilen.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Armand

Dato : 05-04-09 14:07

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Efter fjernelse af rust (_ALT_ skal væk), males med grundmaling, evt
> spartles der op ......

Og slibes ned, samt finspartles og efterslibes med vandslibepapir (der
ikke efterlader synlige slibespor igennem lakeringen)

Fra : N/A

Dato : 05-04-09 14:07